AB van Samsung DCB-H360R werkt niet meer goed.

Gestart door HAL, mei 29, 2008, 20:51:44

« vorige - volgende »

HAL

Heel raar. De afstandsbediening van mijn Samsung DCB-H360R werkt niet meer goed. Ik kan er niets meer mee in combinatie met de decoder. Natuurlijk heb ik alle voor de hand liggende dingen al geprobeerd. Batterijen, stroom er af, knopje TV en STB indrukken e.d. Het vreemde is dat de AB (als ik TV heb ingedrukt) wel mijn TV kan bedienen. Dus echt kaduuk is hij niet.

Iemand een oplossing?

Nahpets

IR oogje van het basis apparaat vuil/kapot?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HAL

Citaat van: Enno op mei 29, 2008, 20:55:07
IR oogje van het basis apparaat vuil/kapot?

Tja, theoretisch is dat mogelijk natuurlijk. Maar wel heel raar toch? :)

PjotrrrNL

Harmony 525 aanschaffen voor 45 euri?

Nahpets

Citaat van: HAL op mei 29, 2008, 20:56:31
Tja, theoretisch is dat mogelijk natuurlijk. Maar wel heel raar toch? :)

Vuil heb ik wel eens meegemaakt.
I love everybody!
some I love to avoid,

HAL

Citaat van: PjotrrrNL op mei 29, 2008, 21:01:11
Harmony 525 aanschaffen voor 45 euri?

Noem me raar maar ik haat universele afstandsbedieningen..... :)

HAL

Netuser

Citaat van: HAL op mei 29, 2008, 21:06:20
Noem me raar maar ik haat universele afstandsbedieningen..... :)
Why?
Philips stofzuiger, Princess baardtrimmer, Inventum bakplaat

HAL

Citaat van: Netuser op mei 29, 2008, 21:08:31
Why?

Ik ben altijd sneller met een originele AB. Originele AB's hebben altijd ALLE knopjes. Originele AB's liggen prettiger in de hand en hoeven niet te worden geprogrammeerd. Ik heb de All In One gehad, Pronto, 2 Harmony's. Het is allemaal niet aan mij besteed.

Maar als je het niet erg vindt dan zou ik hier geen discussie over de voors en tegens van universele AB's van willen maken. :)

Netuser

No problem, maar was toch even benieuwd naar je motivatie.
Succes verder, ik kan je helaas niet verder helpen.
Philips stofzuiger, Princess baardtrimmer, Inventum bakplaat

Nahpets

Citaat van: HAL op mei 29, 2008, 21:06:42
Maar waar zat dat dan?

Op het infrarood-oogje in de kast. Vaak zit dat vewerkt in de display.
I love everybody!
some I love to avoid,

H B

Ik wil je niet bang maken maar van de DCB-H360R wil het ontvangst circuit nog wel eens de geest geven en een van de symptomen is dan dat hij niet meer reageert op de AB, als je nog garantie hebt zou ik die aanspreken.
Er was over dit probleem een thread op het TVHome Forum maar kan het niet zo snel meer terug vinden.
Je geeft zelf al aan dat je je TV nog wel met de AB kan bedienen dus lijkt er toch echt op dat je DCB-H360R defect is.

HAL

Citaat van: H B op mei 29, 2008, 21:20:39
Ik wil je niet bang maken maar van de DCB-H360R wil het ontvangst circuit nog wel eens de geest geven en een van de symptomen is dan dat hij niet meer reageert op de AB, als je nog garantie hebt zou ik die aanspreken.
Er was over dit probleem een thread op het TVHome Forum maar kan het niet zo snel meer terug vinden.
Je geeft zelf al aan dat je je TV nog wel met de AB kan bedienen dus lijkt er toch echt op dat je DCB-H360R defect is.

En nu ben ik toch bang natuurlijk.... Balen. Als je die thread nog kunt vinden dan ben ik zeker geïnteresseerd.

H B

Op het Ziggo forum kom ik wel iets tegen wat verdacht veel lijkt wat ik je net melde.
DCB-H360RS weer defect.

Yosi

Ik heb hetzelfde probleem sinds 1 week ...
Kan alleen niet testen of afstandsbediening zelf kapot is omdat ik geen andere Samsung apparaten heb.

HAL

Citaat van: Yosi op mei 30, 2008, 14:40:32
Ik heb hetzelfde probleem sinds 1 week ...
Kan alleen niet testen of afstandsbediening zelf kapot is omdat ik geen andere Samsung apparaten heb.

Je kunt met de AB van de decoder ook andere apparatuur bedienen. Wel even de code invoeren. Zie gebruiksaanwijzing.

Yosi

Citaat van: HAL op mei 30, 2008, 15:03:19
Je kunt met de AB van de decoder ook andere apparatuur bedienen. Wel even de code invoeren. Zie gebruiksaanwijzing.

Zal het vanavond eens uitproberen maar ik vrees dat de AB gewoon werkt en het probleem in de decoder ligt. Misschien maar eens openschroeven ....

H B

Met een webcam of digitale camera kun je een IR led ook testen gewoon de webcam of digitale camera aanzetten en met de AB richten op de camera als hij werkt zie je de IR led flikkeren.

Spekkie99

Heb het met die van mij ook vaak.
Doen alleen kanalen het nog en aan/uit.

Al uit de garantie (nog van voor het WK)

Bij mij helpt:

-exit knop op AB
-bovenaan kun je de functie van de AB kiezen, STB is de decoder
-batterijen er even uit
-decoder even van de stroom

tot nu toe altijd nog weer helemaal aan het werk gekregen dus het hoeft niet je IR printje te zijn.

Suc6
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

HAL

Citaat van: H B op mei 30, 2008, 16:32:53
Met een webcam of digitale camera kun je een IR led ook testen gewoon de webcam of digitale camera aanzetten en met de AB richten op de camera als hij werkt zie je de IR led flikkeren.

Ik zei al dat de AB niet kapot is.

SpeedyAndré

Ik heb dit probleem mijn decoder gehad en de oplossing is: repareer hem zelf  :-* :P
Het IR ontvangertje zit achter het frontje op een lange print, deze print kan je eens los maken en een beetje buigen.
Ook kan er iets met het kabeltje tussen deze print en de grote print op de bodem zijn.
Maak alles eens los en vast, buig de printen een beetje en kijk of ie dan wel werkt.
Bij mij heeft het geholpen en het is volgens mij een half jaar geleden dat de decoder niet meer op de remote reageerde.
Overigens kan je met een DMM op het IR oogje meten (2 buitenste pinnen) of hij signaal ontvangt en dat deed hij bij mij, echter zonder dat de decoder reageerde.
Dit duidde op een probleem met het kabeltje of de grote print op de bodem.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

HAL

Citaat van: SpeedyAndré op mei 31, 2008, 01:28:33
Ik heb dit probleem mijn decoder gehad en de oplossing is: repareer hem zelf  :-* :P
Het IR ontvangertje zit achter het frontje op een lange print, deze print kan je eens los maken en een beetje buigen.
Ook kan er iets met het kabeltje tussen deze print en de grote print op de bodem zijn.
Maak alles eens los en vast, buig de printen een beetje en kijk of ie dan wel werkt.
Bij mij heeft het geholpen en het is volgens mij een half jaar geleden dat de decoder niet meer op de remote reageerde.
Overigens kan je met een DMM op het IR oogje meten (2 buitenste pinnen) of hij signaal ontvangt en dat deed hij bij mij, echter zonder dat de decoder reageerde.
Dit duidde op een probleem met het kabeltje of de grote print op de bodem.

André  8)

Klinkt goed. Maar wat is een DMM? Digitale multimeter?

SpeedyAndré

Klopt, een digitale multimeter en zet hem op dc volts (2V of 10V) :)
Ik kon mijn decoder toen de remote niet werkte nog wel met de knopjes bedienen en ik had beeld en geluid.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

HAL

Helaas SpeedyAndré,

Je tips werken niet.....

Yosi

Bij mij werkte AB sinds een week dus ook niet. Uit elkaar halen van de decoder was al voldoende om blijkbaar intern weer goed contact te maken want hij deed het uit-elkaar-liggend meteen weer :D
En nu maar hopen dat hij het niet echt begeeft binnenkort ...