Marantz DV4001

Gestart door Peter dikkeprima, februari 16, 2007, 11:44:33

« vorige - volgende »

Peter dikkeprima

Mijn set is bijna compleet dus we gaan weer naar de volgende stap. Ik heb op dit moment een dvdspeler die via component aangesloten is op mijn LG LCD tv. Nou heb ik sinds kort ook een xbox360 die ook via component moet dus ik zit nu wat te switchen tussen kabels, niet echt wenselijk.
Aangezien ik toch al lang van plan was om de DVD speler te upgraden naar een model wat kan upscalen en een beter geluid geeft voor cd's wordt dat dus maar de volgende upgrade. Hij moet dan ook meteen HDMI hebben zodat ik zowel de xbox als dvd HD kan laten uitzenden.

Ik heb alleen niet zin om hier een bak geld aan uit te geven omdat ik momenteel ook voor andere dingen spaar (nieuw huis + inrichting). €250,- zat ik aan te denken.
Mijn oog viel op een nieuw model van Marantz, namelijk de Marantz dv4001:

Past mooi bij mijn Marantz receiver en heeft alle functies die ik wil. Heeft iemand al ervaring met dit apparaat of andere (betere) alternatieven? Ik kan er namelijk nog niet zoveel over vinden.
Ik zie ook de 6001 en die speelt al SACD af maar dat kom ik nog heel weinig tegen. Is dat echt zoveel beter?

phLew

Volgens mij heeft de DV6001 faroudja en de DV4001 niet. Dat was i.i.g. mijn motivatie om de DV6001 te bestellen.

Hij past in m'n budget, dus ik dacht van waarom niet, zal wel wat beter zijn  ;)
Arcam | Sonus Faber | Nordost | Xindak

Peter dikkeprima

Citaat van: phLew op februari 17, 2007, 12:34:07
Volgens mij heeft de DV6001 faroudja en de DV4001 niet. Dat was i.i.g. mijn motivatie om de DV6001 te bestellen.

Hij past in m'n budget, dus ik dacht van waarom niet, zal wel wat beter zijn  ;)

oh als dat zo is dan klinkt de 6001 zeker interessant! En hoe bevalt hij tot nu toe? Is de laser ook kritsch bij gekopieerde dvd's?

phLew

ik heb hem nog niet opgehaald. Ik wacht nog op de rest van de bestelling.
Arcam | Sonus Faber | Nordost | Xindak

Peter dikkeprima

Ik heb hem inmiddels! Pracht van een speler voor weinig geld gekocht  :D

Bazzz

Citaat van: peter26 op maart  5, 2007, 13:21:32
Ik heb hem inmiddels! Pracht van een speler voor weinig geld gekocht  :D

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe DVD speler.
Bevalt de DV6001 goed Peter? En waar heb je hem 'voor weinig' gekocht  :) ?

Peter dikkeprima

Citaat van: Bazzz op maart 15, 2007, 16:22:15
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe DVD speler.
Bevalt de DV6001 goed Peter? En waar heb je hem 'voor weinig' gekocht  :) ?

Kerel,

Ik heb de DV4001, niet de 6001. Verschil zit hem in de upscaling chipen SACD ondersteuning. Maar hij bevalt dus heel erg goed, hele mooie speler en eindelijk een mooie afstandsbediening van Marantz :) Geluid is enorme verbetering tov van m'n vorige. Speel nu ook via een goede coaxiale kabel ipv optisch.
Aanrader dus!
Ik heb hem via marktplaats van iemand gekocht voor 150,- en dat is volgens mij echt een schijntje. Oude speler weer verkocht voor 35,- dus het heeft me 115,- gekost. Echt een lachertje voor deze mooie speler. Net een hdmi-hdmi kabel gekocht dus dan verwacht ik een nog mooier beeld dan nu (component).

Peter83

De 4001 heeft dus wel hdmi? Op kieskeurig.nl staat namelijk dat hij geen hdmi ondersteund.
Onkyo TX-SR876, Rotel RB-1582 MKII, B&W 604 S2, B&W LCR6 S2, B&W 603 S2, B&W ASW610XP

Peter dikkeprima

Citaat van: Peter83 op april  6, 2007, 14:53:57
De 4001 heeft dus wel hdmi? Op kieskeurig.nl staat namelijk dat hij geen hdmi ondersteund.

Ja dat hoor ik inmiddels van meer mensen dat ze het op kieskeurig zien. Waarom kijk je niet gewoon op Marantz.com? :)
Nogmaals, de 4001 heeft WEL hdmi en kan upscalen. Ook behoorlijk goed moet ik zeggen.

Peter83

Dat is mooi, wil een nieuwe dvd speler kopen, de 4001 komt dus in aanmerking.
Hoe doet hij het met gebrande dvd's?
Onkyo TX-SR876, Rotel RB-1582 MKII, B&W 604 S2, B&W LCR6 S2, B&W 603 S2, B&W ASW610XP

Peter dikkeprima

Citaat van: Peter83 op april  7, 2007, 10:09:13
Dat is mooi, wil een nieuwe dvd speler kopen, de 4001 komt dus in aanmerking.
Hoe doet hij het met gebrande dvd's?

Nog geen problemen mee gehad :) Laadtijden zijn iets aan de lange kant maar ja, om dat nou als een minpunt te bestempelen.
Nee heb tot nu toe nog geen enkel puntje van kritiek op deze speler dus voor dat geld zou ik hem zeker kopen!