HDMI aansluiting van HP laptop

Gestart door Duck Twacy, oktober 16, 2016, 17:11:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duck Twacy

Ik heb een HP Probook 6460b en deze heeft een hdmi aansluiting, echter de vorm wijkt af van wat ik gewend ben en geen enkele van mn hdmi kabels past er in. Wat voor kabel heb k nodig (wil een regio 1 dvd op mn tv kijken)??



http://www.notebookcheck.net/Review-HP-ProBook-6460b-LG645EA-Notebook.57638.0.html

Trabuca

De rechter is een displayport en geen hdmi. Volgens mij zijn daar wel verloopstekkers voor
Zidoo Z9X 8K | Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Kjelt

Je hebt inderdaad een displaypoort naar HDMI adapter of kabel nodig.
Even googlen , ze zijn er al vanaf 15 euro ofzo.

Duck Twacy

Okay thanks.

Raar dat ze dat in de manual dat niet even zeggen.

RalphH

In de manual zal niet staan dat het hdmi is als het goed is. Als dat wel t geval is, heb je of de verkeerde laptop, of de verkeerde manual.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sjettepet

Ik denk niet dat ze in de manual zeggen dat dat een HDMI-poort is, toch?

Let bij aankoop van de verloop op dat je een van HP koopt (ongeveer 30,- Euro). Die geeft ook geluid door. De meeste andere niet en als je pech hebt ook geen beeld. Zelf aan den lijve ondervonden.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Duck Twacy

#6
Ze zeggen het wel

http://h20565.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/psi/manualsResults/?sp4ts.oid=5045594&spf_p.tpst=psiContentResults&spf_p.prp_psiContentResults=wsrp-navigationalState%3Daction%253Dmanualslist%257Ccontentid%253DUser-Guide-%252528how-to-use%252529%257Clang%253Den&javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken

http://h20565.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?sp4ts.oid=5045594&docLocale=en_US&docId=emr_na-c02753077

pag 20

HDMI
The HDMI port connects the computer to an optional video or audio device, such as a high-definition
television, or to any compatible digital or audio component.
NOTE:
To transmit video signals through the HDMI port, you need an HDMI cable (purchased
separately).
One HDMI device can be connected to the HDMI port on the computer. The information displayed on
the computer screen can be simultaneously displayed on the HDMI device.
To connect a video or audio device to the HDMI port:
1.
Connect one end of the HDMI cable to the HDMI port on the computer.

RalphH

Dit is een generieke handleiding zo lijkt het, niet specifiek voor de 6460b

Dit komt meer in de buurt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Nosferatu

Ik zou de 'getting started' pdf even doorlezen, daar staat nl. e.e.a. wel goed in.  ;)


Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Kjelt

Lijkt er op dat er dan in de verpakking wel een hp-displayport-to-hdmi adapter bijgeleverd was ?
Vreemd dat ze in die manual niets zeggen over de displayport, heb je wellicht toch een ander of nieuwer type?
Ik zou er in ieder geval blij mee zijn dat er een displayport op zit en geen hdmi, je kunt nu hogere resoluties aan op een displayport monitor en anders zit je vaak vast aan 1080p max.

Duck Twacy

#10
Citaat van: RalphH op oktober 19, 2016, 17:46:44
Dit is een generieke handleiding zo lijkt het, niet specifiek voor de 6460b

Dit komt meer in de buurt.
Dat kan wel wezen maar de plaatjes van de aanlsuitingen van "jouw" manual komen niet overeen met de laptop waar ik dit op tik. De plaatjes in "mijn" manual komen wel overeen.

En in "mijn" manual laat bij de "HDMI" aanluiting een plaatje zien van een sleuf met de 1 rechthoekige gevormde zijkan (en aan de andere kant de schuine)

(overigens werk ik bij hpe)

Duck Twacy

Citaat van: Kjelt op oktober 19, 2016, 17:47:52
Lijkt er op dat er dan in de verpakking wel een hp-displayport-to-hdmi adapter bijgeleverd was ?
Vreemd dat ze in die manual niets zeggen over de displayport, heb je wellicht toch een ander of nieuwer type?
Ik zou er in ieder geval blij mee zijn dat er een displayport op zit en geen hdmi, je kunt nu hogere resoluties aan op een displayport monitor en anders zit je vaak vast aan 1080p max.
Nou dat is dan mooi meegenomen :)
(niet dat met die dvd die ik wil kijken dat veel nut heeft)

RalphH

Bijzonder, wellicht mis ik iets of mankeer ik wat aan mijn ogen, maar in de link naar "mijn"manual zie ik op pagina 50 duidelijk een displayport en in "jouw" handleiding op pagina 20 duidelijk een HDMI aansluiting.

Citaat van: Duck Twacy op oktober 19, 2016, 17:55:12
(overigens werk ik bij hpe)

Dan had je de displayport en het logo wat erboven staat op jouw laptop (foto in je openingpost) toch zeker wel meteen herkend?  :devil:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer