Dune stottert bij afspelen; maak een NFS share aan ipv samba

Gestart door denoontje, april 27, 2015, 00:13:55

« vorige - volgende »

denoontje

ik had wat problemen met stotterende films via de synologie op de dune H1:
:google: gezocht

heb nu verbinding gelegd via NFS en het gaat nu goed met grote files:

(van Synology forum):

In de NAS:
Controle Panel File Services, Enable File service, set a workgroup, enable SMB 2, enable NSF
Controle Panel, users, maak een "Dune user aan", maak hem lid van de group users, geef hem lees en schrijfrechten op je video share
Controle Panel, Security, Firewall, Als je de firewall gebruik geeft je Dune toegang tot je NAS voor CIFS en NFS  (via

In je Dune:
Correcte NAS"user" instellen
Correcte workgroep gebruiken
ip adres van je NAS gebruiken
Protocol kiesen (smb/cifs of nsf)

let op dat je bij de map ingeeft bij de dune (bij mij)
/volume1/video
Nav youtube filmpje had ik alleen Video ingesteld als map en ik kreeg maar geen connectie.
https://www.youtube.com/watch?v=xnREgyxL6HM

Kostte me 2 uur ;-) toen ik erachter kwam

RPO

Apart dat je het zo lang met Samba hebt volgehouden. Ik kon in mijn situatie probleemloos bewijzen dat Samba te weinig ruimte liet: zodra je een HD-audio spoor aanzette liep alles vast. Ging je terug naar een stereo of DTS-spoor, dan was er weer niets aan de hand.
NFS is véél beter....
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

jaco

Ik stream alles over smb met een dune. Dat is snel genoeg als de nas een beetje fatsoenlijk is.
Geen issue om 300MB/sec via smb te doen. Dan moet 54 mbit/sec geen issue zijn.

En het pad op de dune is afhankelijk van hoe je een share exporteert op je nas..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

WilcoL

Ja, hier inmiddels alweer jaren geleden exact hetzelfde verhaal. Bij bitrates >50mb/s ging het niet goed middels samba.

Volgens mij hier de tip gekregen om NFS te gaan gebruiken en sindsdien draait de Dune weer als een zonnetje alreeds vloeiend...

Wel een heldere uitleg van je, eigenlijk zou dit wel een sticky mogen zijn...

Groetjes, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVC-X4700 - Tannoy Revolution Signature DC6T, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

denoontje

Nas is een Synology 410+, dus voor huidige maatstaven al weer een oudje :-)

Als ik problemen had dacht dat het lag aan multitasken op de nas.
files unrarren, virus scan etc.

Las ook dat kabels nog een invloed zouden kunnen zijn (er liggen cat5e kabels van de goedkope klasse). Maar als dit nu blijft werken ben ik blij.

Keep you posted

WilcoL

Citaat van: denoontje op april 27, 2015, 10:00:46
Nas is een Synology 410+, dus voor huidige maatstaven al weer een oudje :-)

Als ik problemen had dacht dat het lag aan multitasken op de nas.
files unrarren, virus scan etc.

Las ook dat kabels nog een invloed zouden kunnen zijn (er liggen cat5e kabels van de goedkope klasse). Maar als dit nu blijft werken ben ik blij.

Keep you posted

Ook een 410+ biedt qua hardware voldoende overhead. kabels zouden theoretisch ook voldoende moeten zijn...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVC-X4700 - Tannoy Revolution Signature DC6T, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

advr

NFS is sneller dan SAMBA. Die laatste gebruik ik nooit. ;D

Ik heb een DS412+ met Dune dus vergelijkbaar, zelfs met een DS207+ nooit een veel schokken gezien alleen bij inlezen van een 50gb BR wil dat nog wel gebeuren als er gelijktijdig bestanden worden bewerkt maar met de 412+ helemaal nooit enige vertraging.

Cat5E is prima, daar ligt het niet aan. Hooguit de switch? Wat gebruik je daarvoor?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Hoi ad een netgear gigabit switch achter de netgear gigabit router.

Hanky Panky

Gaat hier al jaren goed met smb via een server met Windows 8. Single disk, Raid is allemaal geen probleem. Ook grote rips van 40-50GB trekt het netwerk met gemak.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

katwax

Bij Qnap blijkt het net andersom te zijn, smb/cifs werkt daar sneller dan NFS.

Hoewel in theorie NFS sneller zou moeten zijn dan Samba als het onderliggende OS Linux based is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

H B

Citaat van: katwax op april 27, 2015, 17:21:56
Bij Qnap blijkt het net andersom te zijn, smb/cifs werkt daar sneller dan NFS.

Hoewel in theorie NFS sneller zou moeten zijn dan Samba als het onderliggende OS Linux based is.

Niet dus, bij mij QNap TS-439 ----> Dune ----> SMB = stotteren en zelf vastlopen, QNap TS-439 ----> Dune ----> NFS = nergens last van.

katwax

Citaat van: H B op april 27, 2015, 17:31:48
Niet dus, bij mij QNap TS-439 ----> Dune ----> SMB = stotteren en zelf vastlopen, QNap TS-439 ----> Dune ----> NFS = nergens last van.
Heb het zelf niet getest, ik ga alleen maar verder op wat ik heb gelezen.
Aangezien ik meerdere post had gezien op qnap forum waarbij mensen speedtesten tussen beide doen heb ik gekozen voor samba.
Zal het is instellen en zelf proberen, want af en toe heb ik wel is een freeze.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

H B

Citaat van: katwax op april 27, 2015, 21:05:02
Heb het zelf niet getest, ik ga alleen maar verder op wat ik heb gelezen.
Aangezien ik meerdere post had gezien op qnap forum waarbij mensen speedtesten tussen beide doen heb ik gekozen voor samba.
Zal het is instellen en zelf proberen, want af en toe heb ik wel is een freeze.
Vanaf mijn QNAP zit NFS op de dune op ca 12 Mbyte/s, SMB op ongeveer 8.3 Mbyte/s.