Het Grote Cambridge Audio 650R en 650BD Topic

Gestart door Robbert54, januari 15, 2010, 21:47:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ronin79

Dank je wel Robert.  :thumbs-up:

Ik heb een vrijblijvende vraag naar mijn naam genoot gestuurd.  ;)

Snowmaster

Maar eh.....volgens mij zijn het nog maar een paar leden die wachten op een receiver of niet?
Het onmogelijke kan een dealer ook niet waarmaken en voor een klant is dat soms lastig.
Je kunt natuurlijk altijd nog ergens iets uit voorraad kopen.
Alle anderen zijn supergelukkig want die hoor ik niet meer.

   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ronin79

Klopt, er zijn er nog maar een paar over ... hoeveel eingelijk weet ik niet precies.

Iets uit voorraad kopen ? .... moet ik eerst verder sparen.
Elke keer word er min of meer beloofd, waneer de reciever komt.
Het zou mij niets verbazen als ik hem na september nog niet heb mogen ontvangen.

intussen spaar ik gewoon verder. En hopewel ik een nieuwe PC, absoluut nodig heb ....
leg ik dat geld (mocht de CA650R er nog niet zijn), bij een andere set.
Naast de CA650R, heb ik nog 3 andere aanbiedingen van sets naast mij liggen.
De Rotel 1570 + 1565, de Marantz AV8003 / MM8003 en de Arcam AVR500.
Hoewel ieder van deze een stuk duurder is, dan de 650R ... krijg ik wel overal wat geld vanaf.
Maar dat verschil met de CA .... en de andere sets, heb ik nog lang niet bij elkaar gespaard.

Als het daardwerkelijk zolang nog gaat duren ... koop ik een van deze 3 sets.
Rotel staat bovenaan het lijstje als 1e vervanger.

Hopelijk kan Karel mij snel wat nieuws vertellen ... zoals ik al vermelde. Een nieuwe PC, is eingelijk (na de CA650R)
mijn 1e pre. Hopelijk hoef ik daar geen streep doorheen te zetten. Dan voel ik mij echt genaait.  ;)


Update:

Karel vermelde net, dat het nog wel een week of 3 kan duren.
Daarnaast duurde de leveringen van de CA langer, omdat ze met FW updates zitten.
Als het mij te lang zou duren, wat Karel begrijpelijk vond, dan zou hij mijn geld terugboeken op de rekening.

Bij een andere audiozaak (waar ik ook een korting krijg), was de levertijd een week of 5.

Al met al, is het dus zeker nog een week of 3 a 5, dat ik geduld moet hebben (heb ik ook tegen Karel gezegd)
Daarna kan ik altijd nog kijken wat ik doe. Of toch wachten op een CA650R .... of overstappen.


Jason B.

Citaat van: SillentWolf op april 23, 2010, 11:21:32
Kan nog steeds geen alternatief betalen, ik probeer wat geld bij elkaar te krijgen voor een PC.
Maar misschien (als het daadwerkelijk te lang duurt) zal ik dat geld (helaas) bij een andere reciever leggen.
Voorals nog gaat dat sparen (in mijn geval) nog wel even duren.

Vandaag in de pauze (ik kon het niet laten) even weer een luistersessie SACD gehad en men wist mij te vertellen dat er binnenkort een 550R aankomt !!! Dit is toch wel een nieuwtje van een officiƫle CA-dealer, dus dat lijkt me behoorlijk betrouwbaar. Verwachte prijs rond EUR 1.000,-.
(citaat dealer: "de 540R had destijds minder power dan de 640R, maar was wel muzikaler en aangenamer" einde citaat)

Wellicht een (goedkoper) alternatief voor Silent Wolf ??


Ik ben vrij nieuw op dit forum en in het begin gepakt door het Oppo-virus.
Echter na wat luistersessies bij een speciaalzaak in het centrum van Emmen ben ik toch overtuigd van de audiokwaliteit van de Cambridge Audio 650BD.

Voor mij geeft dit bijna de definitieve doorslag om toch de CA-kant te kiezen (met NL garantie etc.) plus dat zij een upgrade (analoog, voeding en nog wat dingen, geloof ik) gaan realiseren op de 650BD !! In Oppoland heet dat 650BD-SE ?  ;)
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Robbert54

hoi ron. Blijft toch erg vervelend dat wachten. Ik blijf erbij dat de ca absoluut de moeite van het wachten waard is. Maar is emotiva anders geen goed en betaalbaar alternatief voor je?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

@ Jason

Dat zou een mooi alternatief kunnen wezen ... maar ik kom van een Rotel set af. Het was
dus eingelijk de bedoeling om niet in kwaliteit achteruit te gaan, Ik hoop dat de CA650R qua geluid, de Rotel
kan evenaren. mocht de CA650R nog lang duren, dan moet ik toch maar even door sparen totdat ik een
andere set kan betalen.

Maar in iedergeval bedankt voor de oplettendheid en mee denken  :thumbs-up:


@ Robbert

Ik had wel even naar Emotiva gekeken. Maar de eindversterkers zijn te hoog.
Die zijn ruim 20 cm. achter de onderste klep kan 18.9 cm.

Om deze reden kan ik daarom ook bijvoorbeeld geen Pioneer LX82 of een 4810 van Denon kwijt.

Opzich zelf dus wel een goed idee, alleen ik moet me aan bepaade maten houden  ;)

treky22

Omdat de 650R voor mij geen optie meer was vanwege het lange wachten, ben ik voor wat anders gaan kijken.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een pre pro combi.
Laatst de Emotiva XPA-5 gekocht. Deze staat nu thuis te wachten op een processor.
Wordt of de Emotiva UMC1, of een Onkyo PR SC 886. Ligt aan de wachttijd van de Emotiva.
De XPA5 is trouwens 19 cm hoog, dus de Brick is geen optie meer voor mij.
Ben nu bij Good2bhome aan het kijken voor een aangepast ontwerp.

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Ronin79

De Brick heeft inderdaad vaste maten, dus niet alle recievers of versterkers passen erin.
Daarom had ik op mijn lijstje oa. de CA650R en de Rotel 1570 / 1565 staan.

Voor mij zijn de maten opzich niet zo'n probleem ... je kunt alleen niet alle merken erin kwijt.

Veel succes naar de zoektocht, voor een nieuwe meubel  ;)

masterview

sow een paar dagen stilte en het topic vliegt weer vol.......... Silent als je toch nog tijdje moet sparen dan zal in die spaartijd de 650R er ook wel wezen, al met al is het ontzettend vervelend.....snap ook niet dat ze die FW updates niet gelijk in China erop zetten
CA 650R / Dynaudio Audience 52 STP fronts / Dynaudio Audience 40 surrounds / Dynaudio X22 center / Definitive Technology Supercube II subwoofer / Supra Classic 4.0 kabel / QED Qunex P-SW subwoofer kabel / IPbox Astra 1,3, HotBird / Philips DVP 5980 DVD speler / Sony Bravia 32 inch HD ready LCD TV

Ronin79

Dat hoop ik ook. Anders zal ik toch op ten duur iets anders moeten gaan kopen.
Zolang ik het verschil tussen bijvoorbeeld de 650R en de Rotel 1570 / 1565, nog niet bij elkaar gespaard heb ....
heb ik de tijd.  :P

Waarom hebben ze eingelijk weer een nieuwe versie van de FW, die ze erop moeten zetten.
Is er iets mis met het apparaat, of worden er nieuwe features toegevoegd. Misschien is nu wel dat getik
of die lockon probleem verholpen.  ;)

masterview

CA 650R / Dynaudio Audience 52 STP fronts / Dynaudio Audience 40 surrounds / Dynaudio X22 center / Definitive Technology Supercube II subwoofer / Supra Classic 4.0 kabel / QED Qunex P-SW subwoofer kabel / IPbox Astra 1,3, HotBird / Philips DVP 5980 DVD speler / Sony Bravia 32 inch HD ready LCD TV

Robbert54

ben benieuwd of ze die FW ook nog op het net gaan zetten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

masterview

Hoe moet je die dan in hemelsnaam erop krijgen?
CA 650R / Dynaudio Audience 52 STP fronts / Dynaudio Audience 40 surrounds / Dynaudio X22 center / Definitive Technology Supercube II subwoofer / Supra Classic 4.0 kabel / QED Qunex P-SW subwoofer kabel / IPbox Astra 1,3, HotBird / Philips DVP 5980 DVD speler / Sony Bravia 32 inch HD ready LCD TV

Robbert54

Citaat van: masterview op april 25, 2010, 00:14:20
Hoe moet je die dan in hemelsnaam erop krijgen?
volgens mij de computer ingang aan de achterkant??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

masterview

CA 650R / Dynaudio Audience 52 STP fronts / Dynaudio Audience 40 surrounds / Dynaudio X22 center / Definitive Technology Supercube II subwoofer / Supra Classic 4.0 kabel / QED Qunex P-SW subwoofer kabel / IPbox Astra 1,3, HotBird / Philips DVP 5980 DVD speler / Sony Bravia 32 inch HD ready LCD TV

Robbert54

nu even muziek van John Mayer aan het luisteren... wow... blijft toch echt wel genieten zeg die CA. bi-ampen is wel een absolute aanrader. geluid leeft er echt van op. verbaas me nog steeds over het detail in het geluid! ben nog steeds erg blij met mijn prachtige aanwinst dus! ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hans47

De nieuwe firmware update die er aan komt, is dan ook om een Bi Amp gekkigheidje op te lossen.
Probeer maar eens de combi Bi Ampen en de automatische inregeling, hoe klinkt dat als de ruis uit de voor L en R speakers komen?

Oeps software foutje, hier komt dan ook een firmware upgrade voor en dat is dan ook de enige aanpassing.
De dealers kunnen deze gaan uitvoeren als ie er is.

Robbert54

Citaat van: Hans47 op april 26, 2010, 20:48:27
De nieuwe firmware update die er aan komt, is dan ook om een Bi Amp gekkigheidje op te lossen.
Probeer maar eens de combi Bi Ampen en de automatische inregeling, hoe klinkt dat als de ruis uit de voor L en R speakers komen?

Oeps software foutje, hier komt dan ook een firmware upgrade voor en dat is dan ook de enige aanpassing.
De dealers kunnen deze gaan uitvoeren als ie er is.
even wat meer uitleg ik volg je niet
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hans47

Als je Bi Amped en de auto inregel automaat gebruikt worden de H/L Bi Amp versterkers niet tegelijkertijd aangestuurd, dus alleen H en alleen L.
Das lastig inregelen kwamen ze achter bij CA, dus komt er een firmware upgrade.

Robbert54

ah op die fiets. ik heb het niet automatisch ingeregeld dus vandaar dat ik het even niet herkende
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hans47

Ik heb em ook niet gebruikt wel geprobeerd maar kreeg een jumpneiging van het volume van de inregelautomaat wowwwww
Dus een reden des te meer om met handje en oor te doen!

En inderdaad het is mbt geluidskwaliteit echt een goed product, krachtig, helder, open en muzikaal.
Wel oppassen met luidsprekers met iets te veel hoog :-)
Dus goede neutrale speakers zijn key.

Robbert54

ja dat heb ik dus ook, en daarom ook maar niet gebruikt. geluid klinkt wel echt heel lekker. volgens mij hebben mijn speakers geen last van teveel hoog/scherpte. eerder teveel laag, maar bassplugs doen wonderen ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hans47

Ik zie B&W Speakers in je footer, nope niet te veel hoog eerder aan de wat warmere kant van neutraal (heel klein beetje) dus denk ik een mooie combi met CA.
Ik zelf Kef XQ30, zelfde verhaal als de B&W speakers aan de warme kant van neutraal een ietsje, dus met de CA precies goed!

Wat de Kefjes ook doen in combi met de CA is een heel mooi 3d beeld neerzetten, soms zelfs een beetje onwerkelijk (ogen dicht en je zit in een andere ruimte gevoel)
De CA840A V2 is helemaal een mooie met de receiver in combi :-)

masterview

CA 650R / Dynaudio Audience 52 STP fronts / Dynaudio Audience 40 surrounds / Dynaudio X22 center / Definitive Technology Supercube II subwoofer / Supra Classic 4.0 kabel / QED Qunex P-SW subwoofer kabel / IPbox Astra 1,3, HotBird / Philips DVP 5980 DVD speler / Sony Bravia 32 inch HD ready LCD TV

Jason B.

Ik heb een vraag over de afspeelmogelijkheden van de Cambridge Audio 650BD op SACD-gebied.
De Oppo BDP83 heeft zowel DSD als PCM via het analoge gedeelte en via HDMI.
Vraag 1: Hoe zit dat met de 650BD ?? 

Mijn plan is om de aansluitingen naar de NAD752 als volgt in te regelen
- BD     via analoog MCH
- SACD via analoog stereo
- DVD   via digitaal
Volgens mijn CA-dealer bestaan er kabels (of die maakt ie zelf) om deze analoge aansluitingen te realiseren.
Vraag 2: Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben ? En zo ja, wat zijn de bevindingen ??

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler