Spijkie's Stereo -> audiosolutions BL2 in huis

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

brt

Gefelciteerd @Spijkie , hopelijk en zeer waarschijnlijk wordt het inspelen beloond!

Je hebt ze natuurlijk al in je ruimte gehoord en weet dus wat ze kunnen, dat moet toch vertrouwen geven.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

vanzomereng

Citaat van: Spijkie op april 16, 2025, 14:28:25Zo de eerste klanken en de eerste plaatjes, kan nog niet echt gericht luisteren want heb de kids over de vloer. Moeten toch nog even inspelen etc.

Zeer fraai, veel plezier ermee  :clapping:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Mitch--

Wow wat een toffe speakers zeg! Nog nooit van gehoord, maar smoelt wel heeeel goed!

Persoonlijk zou ik ook voor andere stands gaan, maja das voor ieder anders, have fun ermee!  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Spijkie

Citaat van: mmuetst op april 16, 2025, 20:10:40Heb er een natte broek aan overgehouden  :D. Mooi spul en geniet er van. (tip verstop wat eieren in de tuin of verder weg, kun je rustig gaan luisteren, bijna pasen...je weet wel  ;)

Ja dat netkousje deed t m he  :tounge2: hahahaha
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Spijkie

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 16, 2025, 21:32:25Mooie luidsprekers en heb even geduld qua klank. Zijn net koud uit de doos of krat.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de Piega's mooier vond staan in de living. Kan goed zijn dat de stand waar de Ls op staat het doet dat ik het ethisch niet mooi vind en mooi vind combineren. Persoonlijk zou ik juist voor een stand gekozen hebben die in het geheel doorliep(Dicht).
Maar dit is smaak en over smaak valt niet te twisten ;)

Ik snap precies wat je bedoelt en het kan zomaar dat er nog een keer een zuil komt, we moeten beide even wennen. Het is nu wel een eyecatcher in onze kamer en dat was voor de vrouw nu juist niet de bedoeling maar heb er geen raar woord over gehoord tot nu toe hoor. Elke keer als ik er naar kijk denk ik wel: het zijn flinke monitoren, de S2 is duidelijk subtieler en meer ingetogen.

Spijkie

Citaat van: brt op april 16, 2025, 21:39:57Gefelciteerd @Spijkie , hopelijk en zeer waarschijnlijk wordt het inspelen beloond!

Je hebt ze natuurlijk al in je ruimte gehoord en weet dus wat ze kunnen, dat moet toch vertrouwen geven.

Ja ik heb de kleinere ,B2, gehoord met audioquest rocket 33. In prijs een gelijkwaardige kabel. We gaan t meemaken hoe het inspelen verloopt.

Spijkie

Bedenk me net dat bij 8 uren per dag muziek het inspelen toch een 2 weken gaat duren. Zou het effectief zijn om in de nacht de set heeeeeel zacht aan te laten spelen of maakt volume gewoon niet heel veel uit.

Leeuwarden

Xander32

Overigens ogen deze monitoren met stands wellicht zelfs beter dan een zuil in dezelfde afwerking. Dat laatste zou mogelijk ietwat saai gaan ogen. Nu is het wat speelser, juist dankzij de stands.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FS249

Ik vind de stands juist leuk.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

Jackol

Stands vind ik er ook mooi onder staan, mooie set zo hoor!

graafie

Citaat van: Spijkie op april 17, 2025, 16:17:44Bedenk me net dat bij 8 uren per dag muziek het inspelen toch een 2 weken gaat duren. Zou het effectief zijn om in de nacht de set heeeeeel zacht aan te laten spelen of maakt volume gewoon niet heel veel uit.

Lekker laten spelen op laag volume.
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

vanzomereng

Citaat van: graafie op april 17, 2025, 18:53:16Lekker laten spelen op laag volume.

Niks laag volume, hardrock en liefst lekker stevig :headbanging:

FF serieus, gewoon normaal muziek luisteren, zoals je dit gewoonlijk ook doet.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Maximus_Aurelius

Smurfenlied loeihard laten spelen in de nacht.

Ook zacht niet doen met zangeres Lisa Gerrard met haar pracht stem die ontzettend hoog kan uithalen ;). Ben je gelijk wakker  :tongue2:
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Spijkie

Wat wel grappig is dat ik in m'n hoofd nog aan het vergelijken ben met de piegas. Ja ze moeten nog inspelen en ik meen dat wat te horen, ook zijn de acoustische panelen nog niet geleverd en ik heb al wel de panelen die er stonden in de hal gezet dus accoustisch is het iets anders,maar:

Ik denk te weten waar het verschil wat in zit: de piegas gingen lager , dat zeker maar het laag van de piegas zorgde er ook voor dat het wat wollig werd ( piegas en wollig gaan niet snel samen maar toch) het laag van de piegas leek het midden wat negatief te beïnvloeden tov de audiosolutions.

Zoals bij de dealer gezegd werd , de audiosolutions hebben meer een ondersteunende bas dan op de voorgrond dreunend aanwezig. Ik kan me daar wel in vinden.

Spijkie

Citaat van: FS249 op april 17, 2025, 18:01:13Ik vind de stands juist leuk.
Citaat van: Xander32 op april 17, 2025, 17:34:42

Overigens ogen deze monitoren met stands wellicht zelfs beter dan een zuil in dezelfde afwerking. Dat laatste zou mogelijk ietwat saai gaan ogen. Nu is het wat speelser, juist dankzij de stands.

Ja het heeft zeker iets die stands, mijn vrouw zou eerder voor de zuil versie gaan als die in het budget paste. Er zitten zwarte frontjes bij , ik vind zonder frontjes mooier. Waarschijnlijk luister ik zonder frontjes en kijken we tv met frontjes

Spijkie

Spijkie

Citaat van: Jackol op april 17, 2025, 18:39:12Stands vind ik er ook mooi onder staan, mooie set zo hoor!

Dankjewel, voor ons nog even wennen

FS249

Citaat van: Spijkie op april 17, 2025, 21:11:07Ja het heeft zeker iets die stands, mijn vrouw zou eerder voor de zuil versie gaan als die in het budget paste. Er zitten zwarte frontjes bij , ik vind zonder frontjes mooier. Waarschijnlijk luister ik zonder frontjes en kijken we tv met frontjes

Hier in de TV set altijd zonder frontjes, tenzij de kleinkids er zijn.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

FS249

Ziet er dan zo uit.

Plaatje wil er niet bij.

FS249

Nog maar eens. De TV set en de Elac BS 403 zonder frontje.

Xander32

Beter een droge, strakke bas maar minder diep, dan een boombas tot aan 20 hz ...

Citaat van: Spijkie op april 17, 2025, 21:08:13Wat wel grappig is dat ik in m'n hoofd nog aan het vergelijken ben met de piegas. Ja ze moeten nog inspelen en ik meen dat wat te horen, ook zijn de acoustische panelen nog niet geleverd en ik heb al wel de panelen die er stonden in de hal gezet dus accoustisch is het iets anders,maar:

Ik denk te weten waar het verschil wat in zit: de piegas gingen lager , dat zeker maar het laag van de piegas zorgde er ook voor dat het wat wollig werd ( piegas en wollig gaan niet snel samen maar toch) het laag van de piegas leek het midden wat negatief te beïnvloeden tov de audiosolutions.

Zoals bij de dealer gezegd werd , de audiosolutions hebben meer een ondersteunende bas dan op de voorgrond dreunend aanwezig. Ik kan me daar wel in vinden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Ik vind die Solid Steel stands ook erg mooi Spijkie!

Staan ze er wel een beetje solide (haha) op, of kun je ze er makkelijk afstoten?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Spijkie

Citaat van: brt op april 18, 2025, 09:36:09Ik vind die Solid Steel stands ook erg mooi Spijkie!

Staan ze er wel een beetje solide (haha) op, of kun je ze er makkelijk afstoten?

Er is wel over nagedacht , het plankje waar de speaker op staat lijkt optisch alleen op 3 balletjes te rusten maar in het midden loopt nog een bout die het plankje op de plek houdt. Ze staan daarnaast ook niet in het looppad ofzo en de kids komen niet zo dichtbij. Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat een kat besluit er bovenop te springen maar da's nog niet gebeurd.