Streaming, het optimaliseren van de geluidskwaliteit.

Gestart door hifiman, augustus 18, 2009, 14:17:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

reMC

Citaat van: reMC op augustus 18, 2009, 15:17:13
We gaan toch niet hier ook weer betwijfelen of wat hij hoort er wel daadwerkelijk is...?

Citaat van: AV123.nl | Roderick op augustus 18, 2009, 15:27:46
Waarom niet eigenlijk?

Boud gezegd: omdat het forum er een stuk minder leuk van wordt...... Niet om de kritiek zelf natuurlijk (nogmaals: ik ben groot voorstander van kritisch naar producten en andermans uitspraken kijken) maar omdat de discussies altijd hetzelfde eindigen en OVERAL verschijnen tegenwoordig. Zie het kabeltopic, die zou je voor de grap eens van begin tot eind moeten lezen (heb ik niet gedaan hoor :D). Daar zie je dat na een tijd stilte, het spel weer van voor af aan begint en altijd hetzelfde eindigt...: met groep A die zegt dat wat je nu niet kunt meten, ook niet hoorbaar is en groep B die zegt dat we wellicht nog niet alles kunnen meten en ons gehoor moeten vertrouwen.

Daar bovenop komt nog eens dat alle claims tegenwoodig "bewezen" moeten worden... Luistersessies zijn niet voldoende meer, want daar komt de non-believer al weer om de hoek kijken waarmee dezelfde discussie begint. Naast het feit dat het gewoon niet leuk is steeds weer dezelfde discussie ZONDER uitkomst te moeten lezen voordat je daar komt waar het topic eigenlijk over gaat/ging, meen ik ook te merken dat zelfs de ouderen leden steeds voorzichtiger worden met hun ervaringen delen, dat vind ik zonde ;)

hifi | Roderick

#26
Citaat van: reMC op augustus 18, 2009, 15:43:06
Daar bovenop komt nog eens dat alle claims tegenwoordig "bewezen" moeten worden...

Ja, dat is vervelend he...  ::)

hifiman

Citaat van: AV123.nl | Roderick op augustus 18, 2009, 15:48:43
Ja, dat is vervelend he...  ::)
Dat is niet alleen vervelend, dat is gewoon ronduit onzin, het is hier een hobbyforum geen rechtbank!

reMC

Citaat van: AV123.nl | Roderick op augustus 18, 2009, 15:48:43
Ja, dat is vervelend he...  ::)

De vraag op zich vind ik terecht en mag best eens gesteld worden...

Maar het is vervelend als beide partijen weten dat het NIET bewezen kan worden (blijkbaar). Het "doorzaag-gedrag" is dan wat vervelend wordt ;)

garmtz

#29
Het is inderdaad heel irritant als er niet meer over luisterervaring kan worden gediscussieerd op een open minded manier. Ik denk dat jij je zaak wel op kunt doeken Roderick, al je versterkers klinken namelijk hetzelfde, dus waarom zou je nog versterkers duurder dan 1000 Euro verkopen? Is toch allemaal onzin? En dure CD-spelers! Klinken allemaal hetzelfde!

Het is heel stoer je te verbergen achter 'dat is niet hoorbaar', het is veel stoerder als je gewoon je luisterervaringen op het forum zet.

Als je alleen maar wilt zeiken over dat het allemaal niet uitmaakt, moeten we misschien 1 topic openen waar alle azijnpissers elkaar lekker op de schouder kunnen kloppen (of met elkaar andere intieme dingen kunnen doen).

ZO!

:)

hifiman


celerontje

Da's duidelijke taal van je, Garmt! ;)

Je gaat toch ook niet tegen een modelvliegtuig-hobbyist zeggen:
Waarom bouw je dat vliegtuig, hij zal toch meteen neerstorten!?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

pong38

#32
Wat mij betreft mogen de mods in dit soort informatieve topics personen als Roderick weg modereren.
Typisch zo'n persoon dat discussieert om het discussiĆ«ren en absoluut niets bijdraagt .  :baaa: Jakkes

celerontje

Het meest gekke vind ik nog:
Als je zulke meningen hebt, waarom verkoop je dan high-end apparatuur en kabels?
Dat gaat er bij mij niet in...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

garmtz

Kijk, het is prima om kritisch te zijn en ik (en ZEKER Audioloog) is ook nieuwsgierig naar het hoe en waarom. Dat het anders klinkt heeft een reden en die reden heeft een technische achtergrond. Immers, alles wat we horen, heeft een technische achtergrond, hoewel het soms moeilijk te achterhalen is, WAT het is dat zorgt voor het verschil.

Maar laten we dan in ieder geval niet iedere keer de waarneming in twijfel trekken, maar proberen de redenen te achterhalen, dan komen we wellicht nog eens ECHT verder! WOW! :D

)p(

Dus er mag niet eens meer tegengas gegeven worden...als dit ons tot "azijnpissers" maakt heb ik het denk ik hier wel gehad...bah...

peter

garmtz

Citaat van: celerontje op augustus 18, 2009, 18:54:45
Het meest gekke vind ik nog:
Als je zulke meningen hebt, waarom verkoop je dan high-end apparatuur en kabels?
Dat gaat er bij mij niet in...

Ik denk dat het niet zwart/wit HOEFT te zijn... Ik ben een Ing., maar met een open mind. Ik hoef PERSOONLIJK niet alles te verklaren (hoewel enorm veel WEL is te verklaren met simpele wiskunde/elektriciteitsleer), maar ik weet wat ik hoor... Zou ik geen verschillen horen tussen kabels, net-polariteit, verschillende versterkers, CD-spelers etc. (over luidsprekers en akoestiek zijn we het denk ik allemaal wel eens), zou het niet verstandig zijn geweest een high-end zaak te openen. Maar dat is mijn bescheiden mening...

hifiman

Citaat van: garmtz op augustus 18, 2009, 18:55:47
Kijk, het is prima om kritisch te zijn en ik (en ZEKER Audioloog) is ook nieuwsgierig naar het hoe en waarom. Dat het anders klinkt heeft een reden en die reden heeft een technische achtergrond. Immers, alles wat we horen, heeft een technische achtergrond, hoewel het soms moeilijk te achterhalen is, WAT het is dat zorgt voor het verschil.
Precies, ik ben wel de laatste die in voodoo gelooft!

Maar dat brengt mij bij de hamvraag Garmt, heb jij zelf al eens vergeleken met de Linn netwerk spelers of je verschil hoort tussen bijvoorbeeld een usb stick of een harddisk?

Groetjes,

Ronald

garmtz

Citaat van: )p( op augustus 18, 2009, 18:57:52
Dus er mag niet eens meer tegengas gegeven worden...als dit ons tot "azijnpissers" maakt heb ik het denk ik hier wel gehad...bah...

peter

Er mag juist WEL gediscussieerd worden, maar niet op het niveau van: "dat kan niet". Wel op het niveau van: "laten we onderzoeken waar die verschillen vandaan komen".

hifiman

Citaat van: )p( op augustus 18, 2009, 18:57:52
Dus er mag niet eens meer tegengas gegeven worden...als dit ons tot "azijnpissers" maakt heb ik het denk ik hier wel gehad...bah...

peter
Ik vind jou geen azijnpisser in elk geval, ik denk dat het feit dat jij je aangesproken voelt een misverstand is Peter.

garmtz

Citaat van: Audioloog op augustus 18, 2009, 18:58:54
Maar dat brengt mij bij de hamvraag Garmt, heb jij zelf al eens vergeleken met de Linn netwerk spelers of je verschil hoort tussen bijvoorbeeld een usb stick of een harddisk?

Nope, maar ik ga het binnenkort proberen op een AVR600, speciaal voor Starred... ;)

hifiman

#41
Citaat van: garmtz op augustus 18, 2009, 18:59:40
Er mag juist WEL gediscussieerd worden, maar niet op het niveau van: "dat kan niet". Wel op het niveau van: "laten we onderzoeken waar die verschillen vandaan komen".
En even ter aanvulling, melden dat je zelf geen verschil hoort is ook prima. Zeggen dat je er niet in gelooft wat mij betreft ook, echter een topic om zeep helpen door alleen maar continu te hameren op dat er zaken bewezen moeten worden en hoeveel trials ik dan wel niet gedaan heb, dat mag wat mij betreft achterwege blijven.

celerontje

Citaat van: Audioloog op augustus 18, 2009, 18:59:50
Ik vind jou geen azijnpisser in elk geval, ik denk dat het feit dat jij je aangesproken voelt een misverstand is Peter.
Ik zou zeggen:
Roep erover wat je wilt, maar doe het genuanceerd.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: garmtz op augustus 18, 2009, 19:00:23
Nope, maar ik ga het binnenkort proberen op een AVR600, speciaal voor Starred... ;)
Ik ben benieuwd!  :)

hifi | Roderick

Citaat van: garmtz op augustus 18, 2009, 18:32:31
Het is inderdaad heel irritant als er niet meer over luisterervaring kan worden gediscussieerd op een open minded manier. Ik denk dat jij je zaak wel op kunt doeken met die hifi rotzooi van je Roderick, al je versterkers klinken namelijk hetzelfde, dus waarom zou je nog versterkers duurder dan 1000 Euro verkopen? Is toch allemaal onzin? En dure CD-spelers! Klinken allemaal hetzelfde!

Het is heel stoer je te verbergen achter 'dat is niet hoorbaar', het is veel stoerder als je gewoon je luisterervaringen op het forum zet.

Als je alleen maar wilt zeiken over dat het allemaal niet uitmaakt, moeten we misschien 1 topic openen waar alle azijnpissers elkaar lekker op de schouder kunnen kloppen (of met elkaar andere intieme dingen kunnen doen).

ZO!

:)

Wat versta jij onder discussie Garmt?

Mijn producten als rotzooi te benoemen noem ik dat een regelrechte belediging en dat mag volgens mij hier niet op het forum, dat zou jij als (ex?)mod toch moeten weten.

Je haalt er weer allerlei dingen bij die hier niks mee te maken hebben.

Citaat van: garmtz op augustus 18, 2009, 18:32:31
Het is heel stoer je te verbergen achter 'dat is niet hoorbaar', het is veel stoerder als je gewoon je luisterervaringen op het forum zet.

Als jij dat stoer vindt, prima...

)p(

Citaat van: Audioloog op augustus 18, 2009, 18:59:50
Ik vind jou geen azijnpisser in elk geval, ik denk dat het feit dat jij je aangesproken voelt een misverstand is Peter.

Dank je...dat had ik ook niet van je verwacht ;)

Daar gaat het ook niet om..je kent de opbouw van de transporter/sb ook en je weet precies wat ik zou inbrengen als ik on topic zou posten...en dat zou zeker niet in de lijn van Garmts "laten we onderzoeken waar die verschillen vandaan komen" liggen.

Maar wellicht is het daarom wel verstandig om mij niet meer in dit soort topics te mengen...ik weet dat ik hier tot een kleine minderheid behoor...

peter

hifi | Roderick

Citaat van: pong38 op augustus 18, 2009, 18:49:32
Wat mij betreft mogen de mods in dit soort informatieve topics personen als Roderick weg modereren.
Typisch zo'n persoon dat discussieert om het discussiĆ«ren en absoluut niets bijdraagt .  :baaa: Jakkes

Waar is jouw bijdrage?

hifiman

Citaat van: )p( op augustus 18, 2009, 19:07:33
Dank je...dat had ik ook niet van je verwacht ;)

Daar gaat het ook niet om..je kent de opbouw van de transporter/sb ook en je weet precies wat ik zou inbrengen als ik on topic zou posten...en dat zou zeker niet in de lijn van Garmts "laten we onderzoeken waar die verschillen vandaan komen" liggen.

Maar wellicht is het daarom wel verstandig om mij niet meer in dit soort topics te mengen...ik weet dat ik hier tot een kleine minderheid behoor...

peter
Dat weet ik Peter en dat respecteer ik ook, net zoals ik merk dat jij het andersom ook respecteert als ik of een ander iets roept wat jij onzin vind. Waar het mijns inziens om gaat hier is niet het feit dat er tegengas wordt gegeven, maar meer de manier waarop. Als op elke post een reaktie zou volgen van "hoeveel trials" en "bewijs dat dan eens" dan gaat zo'n topic in mijn perceptie daarmee "om zeep". Dit ongeacht wie er het gelijk aan zijn kant heeft.

Groetjes,

Ronald

Roeland

#48
Citaat van: Audioloog op augustus 18, 2009, 14:17:32
Dit roept een hoop interressante vragen op:
1- klinkt hardddisk A anders dan harddisk B ?
2- klinkt moederbord A (andere chipset) anders dan moederbord B ?
3- Klinkt USB per definitie beter dan IDE ?
4- zou de netwerkkart (merk/type ook nog uitmaken?
5- in hoeverre zijn verschillen in utp bekabeling (lengte/type/merk) hoorbaar?
6- Wat zou een betere (niet schakelende) voeding in de pc teweeg brengen?

Om het topic te continueren  ;)
Dit is puur mijn mening en logica gecombineerd

1 Lijkt vrij onlogisch, huidige harde schijven lijken veel kwa werking en moteriek op elkaar. Verschillen kunnen er zijn maar minimaal.
Er is wel degelijk verschil tussen een harde schijf of Flash geheugen. A kwa snelheid en B op wel/geen bewegende delen.
Zal mij niets verbazen als een verschil wordt geconstateerd tussen een oude 850mb harde schijf en de huidige 16mb buffer schijfjes.
2 Kan maar vrij onlogisch > bits zijn al bits en worden niet beinvloed door slechts soldeer werk bv. Hooguit hoogspanning oneffenheden vanuit bewegende delen als ventilators, hitte, of voeding. Dit zal pas meer merkbaar zijn op de directe soundcard.
3- das het meest logische. Wel afhankelijk tot hoe ver het pad is vanaf de schijf naar mediaplayer/dac en opamp.
Hier zijn al veel discussies over te vinden denk aan nano vs classic ipod
4- zelfde als 2
5-met een afscherming en geen bare wire, geloof ik niet in. De mb's zijn te klein een analoog pad is veel gevoeliger.
6- zie 2

Volgens mij is het geen onzin wat je jezelf afvraagt. In mijn ogen heeft het alleen geen zin om hierin te experimenteren. Tenzij je pc op dezelfde groep zit als je streamer/audio aparatuur.
Een punt waar je beter in kunt investeren is een goede dac die jitter tegengaat.
De streamer zal het grootste verschil maken, ga maar eens luisteren naar een Linn Akurate (met analoge uit).
De verschillen die je dan zal horen ligt aan de implementatie van de dac en opamp en het uitschakelen van S/PDIF ter voorkoming van jitter. .
Leuk stukje http://scitec.uwichill.edu.bb/cmp/online/P10F/dacs.htm
Hier zul je ook halen dat mogelijke interference wordt geresulteerd in je opamp door bijv hoogspanning
Jitter zal weer voorkomen vanuit je S/PDIF output input > http://members.chello.nl/~m.heijligers/DAChtml/PLL/PLL1.htm

Persoonlijk heb ik wel verschillen geconstateerd met een nano en ipodclassic via een wadia itransport.
 

garmtz

Citaat van: AV123.nl | Roderick op augustus 18, 2009, 19:07:28
Wat versta jij onder discussie Garmt?

Met open vizier ervaringen en kennis uitwisselen en elkaars meningen verkennen.

CitaatMijn producten als rotzooi te benoemen noem ik dat een regelrechte belediging en dat mag volgens mij hier niet op het forum, dat zou jij als (ex?)mod toch moeten weten.

Ik haal het weg, maar je moet wel begrijpen dat het nogal cynisch bedoeld is. Uiteraard vind ik niet ALLE producten rotzooi... ;)

CitaatJe haalt er weer allerlei dingen bij die hier niks mee te maken hebben.

Mijn excuses, mijn post was nogal gedaan uit irritatie, vandaar.