Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

eddy135

Hmm, ik lees toch net ergens dat je je op luidsprekers aan 't orienteren bent... ;) ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Alex Groningen

Citaat van: larsonator op juni  1, 2015, 17:51:53
Dan zal ik hem nog even vervuilen (je topic ;) );
veel luisterplezier gewenst met je set. Mooi om te horen dat mensen tevreden zijn met waar ze op uit gekomen zijn qua set  :popcorn:

Bedankt.

Dit setje is meer om voor die enkele weekend dat we nog in mijn huis zijn toch wat muziek te kunnen luisteren. Zodra we beide huizen in de verkoop zetten en we samen een huis kopen, dan zal er met zorg weer een serieuze set samengesteld worden.

Citaat van: eddy135 op juni  1, 2015, 18:05:24
Hmm, ik lees toch net ergens dat je je op luidsprekers aan 't orienteren bent... ;) ;D

Ik ben me zekers serieus aan het oriënteren. Het mooie is dat ik de komende periode zeeën van tijd heb om hier en daar bezoekjes te brengen om zo uiteindelijk weer een mooie set te krijgen.

eddy135

Mooi, geen enkele reden dus om de boel op slot te gooien. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Alex Groningen

Zal ook niet gebeuren hoor.
Wanneer de tijd het toe laat om te gaan luisteren, dan deel ik hier graag mijn ervaringen.

Alex Groningen

Een lijstje gemaakt van luidspreker merken die mij erg aanspreken. En ja, ieder met een eigen sound en totaal verschillend van elkaar.
Probeer deze in de aankomende vakantie uitvoerig te beluisteren.
De Harbeth 30.1 heb ik al een keer mogen beluisteren en is voor mij qua sound nog steeds het mooiste wat bij mij past. Maar goed, ook de andere drie verdienen een serieuze kans.

Tannoy Definition DC 8 I
Sonus Faber Olympica 1 & 2
Harbeth 30.1


En wie weet wat voor leuks ik nog meer tegenkom ;)

Xander32

M.u.v. de Tannoy DC8ti, zou ik denk ik best gelukkig kunnen worden met de door jou genoemde ls.
Tenminste, ik ken de DC8t, zonder "i" , en die kon mij in het totaal niet bekoren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Alex Groningen op juni 17, 2015, 19:10:23
Een lijstje gemaakt van luidspreker merken die mij erg aanspreken. En ja, ieder met een eigen sound en totaal verschillend van elkaar.
Probeer deze in de aankomende vakantie uitvoerig te beluisteren.
De Harbeth 30.1 heb ik al een keer mogen beluisteren en is voor mij qua sound nog steeds het mooiste wat bij mij past. Maar goed, ook de andere drie verdienen een serieuze kans.

Tannoy Definition DC 8 I
Sonus Faber Olympica 1 & 2
Harbeth 30.1


En wie weet wat voor leuks ik nog meer tegenkom ;)

Qua uiterlijk wint de Harbeth het in ieder geval gemakkelijk.

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op juni 17, 2015, 19:36:08
M.u.v. de Tannoy DC8ti, zou ik denk ik best gelukkig kunnen worden met de door jou genoemde ls.
Tenminste, ik ken de DC8t, zonder "i" , en die kon mij in het totaal niet bekoren.

Mag ik jou vragen wat jij niet leuk vond aan deze type Tannoy's?

Alex Groningen

Citaat van: twani op juni 17, 2015, 20:02:29
Qua uiterlijk wint de Harbeth het in ieder geval gemakkelijk.

:D

Tja, ik weet er zijn mensen die ze niet mooi vinden, maar ik begin ze qua uiterlijk beetje bij beetje al mooier te vinden. Hou wel van deze style. En waar het om gaat is de sound. Prachtig!

twani

Citaat van: Alex Groningen op juni 17, 2015, 20:28:34
:D

Tja, ik weet er zijn mensen die ze niet mooi vinden, maar ik begin ze qua uiterlijk beetje bij beetje al mooier te vinden. Hou wel van deze style. En waar het om gaat is de sound. Prachtig!

Je smiley bewijst dat je humor hebt Alex :D


En met het uiterlijk is iets merkwaardigs aan de hand wel....   

Het is namelijk het eerste paar speakers hier in huis, waarover ik eigenlijk nooit iemand (lees vriendinnen van Monique :D) hoor zeggen: "wat een lelijke dingen zijn dat" die komen er bij mij thuis niet in "anders kan ie vertrekken" :tounge2: :tounge2:

En ach, jouw Dentons zitten "stiel-technisch" in dezelfde hoek en vind ik ook prachtig. 

Mooi misschien wel door bescheidenheid, dat is de juiste omschrijving bedenk ik me nu.....

Xander32

Ze klonken schreeuwerig, hadden weinig body. Dat was i.c.m. een Exposure versterking en bron.

Citaat van: Alex Groningen op juni 17, 2015, 20:24:31
Mag ik jou vragen wat jij niet leuk vond aan deze type Tannoy's?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: twani op juni 17, 2015, 20:48:23
Je smiley bewijst dat je humor hebt Alex :D


En met het uiterlijk is iets merkwaardigs aan de hand wel....   

Het is namelijk het eerste paar speakers hier in huis, waarover ik eigenlijk nooit iemand (lees vriendinnen van Monique :D) hoor zeggen: "wat een lelijke dingen zijn dat" die komen er bij mij thuis niet in "anders kan ie vertrekken" :tounge2: :tounge2:

En ach, jouw Dentons zitten "stiel-technisch" in dezelfde hoek en vind ik ook prachtig. 

Mooi misschien wel door bescheidenheid, dat is de juiste omschrijving bedenk ik me nu.....

Leuk om te lezen. Toen ik het thuis had over luidsprekers die ik erg goed vond klinken, was ik een beetje huiverig om ze te laten zien. Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat zij ze leuk vind en dat deze ook wel passen in het interieur van ons toekomstig huis. Maar goed, dat zouden de Sonus Fabers ook doen. We willen namelijk een beetje een landelijke inrichting.

Binnenkort gaan we dan ook samen naar ItHarkstee om deze beide merken te beluisteren. ;D

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op juni 17, 2015, 22:05:56
Ze klonken schreeuwerig, hadden weinig body. Dat was i.c.m. een Exposure versterking en bron.

Als ze schreeuwerig klinken tijdens mijn luisterbezoek, dan zal er snel een streep doorheen gezet worden. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het dat wel.

Alex Groningen


Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op juni 18, 2015, 07:19:19
Leuk om te lezen. Toen ik het thuis had over luidsprekers die ik erg goed vond klinken, was ik een beetje huiverig om ze te laten zien. Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat zij ze leuk vind en dat deze ook wel passen in het interieur van ons toekomstig huis. Maar goed, dat zouden de Sonus Fabers ook doen. We willen namelijk een beetje een landelijke inrichting.

Binnenkort gaan we dan ook samen naar ItHarkstee om deze beide merken te beluisteren. ;D
Ben daar vorige week geweest maar van SF stonden er alleen van die fineer Venere boxjes en nog een ander model monitor. Als je die vloerstaanders wilt beluisteren zou ik wel vantevoren even een belletje plegen.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op juni 18, 2015, 08:45:44
Ben daar vorige week geweest maar van SF stonden er alleen van die fineer Venere boxjes en nog een ander model monitor. Als je die vloerstaanders wilt beluisteren zou ik wel vantevoren even een belletje plegen.

Zo zo, zonder mij heen geweest? ;) Als ze de Olympica 1 en de 30.1er maar hebben staan. maar zal even bellen voor die tijd.

Gaan wij ook nog heen? Heb over 2 week 5 week vakantie, dus prik maar een datum. ;D

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op juni 18, 2015, 09:13:40
Zo zo, zonder mij heen geweest? ;) Als ze de Olympica 1 en de 30.1er maar hebben staan. maar zal even bellen voor die tijd.

Gaan wij ook nog heen? Heb over 2 week 5 week vakantie, dus prik maar een datum. ;D
Had nog een paar dagen vrij na m'n vakantie in Vietnam dus dacht' laat ik eens heen gaan om te kijken of er en vervanger voor m'n Impulse speakertjes staat'.  ;D Kwam na wat beluisterd te hebben op B&W uit.  :blink:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op juni 18, 2015, 09:25:12
Had nog een paar dagen vrij na m'n vakantie in Vietnam dus dacht' laat ik eens heen gaan om te kijken of er en vervanger voor m'n Impulse speakertjes staat'.  ;D Kwam na wat beluisterd te hebben op B&W uit.  :blink:

Meen je dat echt? Welke luidsprekers heb je dan mogen beluisteren en met elkaar vergeleken?

Bensz

Citaat van: Alex Groningen op juni 18, 2015, 09:13:40
Zo zo, zonder mij heen geweest? ;) Als ze de Olympica 1 en de 30.1er maar hebben staan. maar zal even bellen voor die tijd.

Gaan wij ook nog heen? Heb over 2 week 5 week vakantie, dus prik maar een datum. ;D

ook ik ben vorige week geweest.

Heb alleen de M30.1 en c7es3 geluisterd. Heb jij deze (al) vergeleken? Mijn voorkeur ging uit naar C7es3.
Als andere kandidaat werd de Olympia 1 voorgesteld, daar "moet" ik nog een keer voor terug. Maar hik wel erg tegen de prijs vd Sonus Fabers aan. Speakers kan net nog binnen budget, maar nog even bijpassende stands a 999,- is wel wat...

Alex Groningen

Ik heb de 30.1 niet vergeleken met de c7 es3, maar dit kan ik natuurlijk altijd nog doen.
De Olympica is €5000,- nieuw, maar dacht dat de stands daar bij inbegrepen waren, niet dus.

Laat me anders weten wanneer je die kant weer opgaat. Wie weet kan ik dan ook. Altijd leuk om forumleden te ontmoeten.

H&C Hifi

Citaat van: Xander32 op juni 17, 2015, 19:36:08
M.u.v. de Tannoy DC8ti, zou ik denk ik best gelukkig kunnen worden met de door jou genoemde ls.
Tenminste, ik ken de DC8t, zonder "i" , en die kon mij in het totaal niet bekoren.

Jij ''kraakt'' die dingen altijd af  :) moet wel zijn dat je ze in een verschrikkelijke setup hebt beluisterd kan me niet anders voorstellen.

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op juni 18, 2015, 09:58:42
Meen je dat echt? Welke luidsprekers heb je dan mogen beluisteren en met elkaar vergeleken?
Ben wezen zoeken naar slanke zuilen welke ook nog eens niet in pianolak-zwart mochten zijn uitgevoerd. Zal geen namen noemen maar het was een engels en een fins merk. Als slot voor de aardigheid nog even een B&W CM8S2 aangesloten, dit omdat ik ervan uitga dat B&W's door de series heen zo'n beetje dezelfde 'sound' hebben en ik een setje XT-8's heb. Hiermee sluit ik (gedeeltelijk) akoestische verschillen uit tussen 'thuis' en 'winkel'; klinkt een B&W ongeveer als 'thuis' dan kan ik er ook vanuit gaan dat een ander merk 'thuis' ook ongeveer net zo zal klinken als in de 'winkel'. De CM8S2 overtuigde mij (tot mijn verbazing) het meeste. Maar goed, ben nog maar net begonnen met mijn zoektocht.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Bensz

Citaat van: Alex Groningen op juni 18, 2015, 11:43:00
Ik heb de 30.1 niet vergeleken met de c7 es3, maar dit kan ik natuurlijk altijd nog doen.
De Olympica is €5000,- nieuw, maar dacht dat de stands daar bij inbegrepen waren, niet dus.

Laat me anders weten wanneer je die kant weer opgaat. Wie weet kan ik dan ook. Altijd leuk om forumleden te ontmoeten.

Prijs klopt wel wat je zegt, dus 3999,- + 999,-

Heb je nog meer op je shortlist wat je gaat luisteren? Mij is altijd het aangename van de B&W 805 blijven hangen, maar was enorm verrast door Harbeth.
Hoe ziet de rest van je set eruit, en in wat voor ruimte?
Samen die kant op zou kunnen, zeker dat we (nog) plaatsgenoten zijn. Alleen wordt het lastig plannen vrees ik.