Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

BOUBOU

Citaat van: Snutchz op maart 12, 2009, 17:12:17
Alizee

Ze zie er inderdaad niet misselijk uit.

Als dit in het playboy topic thuis hoord, dan moet deze maar even verplaatst worden door een van de mods.  :devil:

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

mausse

Vraagje :

Sta op het punt om mijn 4 jaar oude philips ambilight 37pf9830 te promoveren naar de slaapkamer. In ruil daarvoor wil ik een pioneer 500-m ophangen. Nu zag ik in de winkel dat alles wel heel erg blinkt met glas reflectie. Ga ik hier last van krijgen als ik het scherm vlak naast een raam ophang? :dry:

Mijn oude lcd was mat dus daar heb ik nu geen last van.

Groet!

BOUBOU

#877
Plasma's zijn volgens mij meer vatbaar voor reflecties dan LCD's.
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Robbert54

Citaat van: BOUBOU op maart 12, 2009, 21:53:30
Plasma's zijn volgens mij meer vatbaar voor reflecties dan LCD's.
dat ligt er maar net aan. lcd's zijn ook vatbaar, maar dan zie je geen reflectie in beeld maar witte vlekken of een witte was. ligt er ook aan wat voor soort glasplaat de plasma gebruikt. ik had op mijn kamer met de lcd overdag vrij veel last van een witte was half over het beeld of vlekken als de zon echt vel was. maar nu met deze plasma valt het helemaal niet op. zelfs wanneer het beeld zwart is, is de reflectie zeker niet hinderlijk
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

mausse

Citaat van: Robbert54 op maart 12, 2009, 23:26:47
dat ligt er maar net aan. lcd's zijn ook vatbaar, maar dan zie je geen reflectie in beeld maar witte vlekken of een witte was. ligt er ook aan wat voor soort glasplaat de plasma gebruikt. ik had op mijn kamer met de lcd overdag vrij veel last van een witte was half over het beeld of vlekken als de zon echt vel was. maar nu met deze plasma valt het helemaal niet op. zelfs wanneer het beeld zwart is, is de reflectie zeker niet hinderlijk

Zijn er winkels in NL die je zo'n kuro/panna een week op proef mee geven?

ravage

Citaat van: Bengbeng op maart 12, 2009, 15:59:26
Ik zou voor de KRP-600M gaan. Even duur als de LX, echter 3 cm platter en strakker afgewerkt (extra laag
plexiglas op voorkant).

Nadeel: de KRP-M heeft geen analoge tuner aan boord en scart ingangen (who cares), en "slechts" 2 x HDMI. (wel
nog een 3e digitale aansluiting in de vorm van een DVI poort, waar bijv. perfect een Dreambox of HTPC op aangesloten
kan worden)
Heb je hier ooit tekort aan dan kun je dit uiteraard prima opvangen met een AV-receiver voorzien van HDMI in-/uitgangen.

Dank je voor je antwoord, momenteel heb ik een AVR 7000 van harman kardon.
ik zit er over te denken direct ook over te stappen naar een nieuwe reciever (de HK heeft geen HDMI)

Het zal wel een Marantz versterker worden. ik hoor dat de kwaliteit van HK achteruit is gegaan?

grtz  Michael

Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony HW55 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center:TMA / Rear speakers:  tma

ravage

Citaat van: jowi op maart 11, 2009, 23:40:48
Als je geen behoefte hebt aan de tuners en andere gadgets, is er ook nog de KRP-600M, voor 3999,-
Om je keuze nog wat moeilijker te maken :) Ik zou niet weten of en in hoeverre de KRP schermen beter zijn.
Er zijn vast mensen die dat kunnen vertellen.

Ik heb het antwoord zojuist gehad ;-) thanks
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony HW55 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center:TMA / Rear speakers:  tma

Snowmaster

Wie heeft ervaring met het gebruik van de satelliettuner in de KRP?

Is dit probleemloos mogelijk en wat is de kwaliteit?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: mausse op maart 13, 2009, 08:53:31
Zijn er winkels in NL die je zo'n kuro/panna een week op proef mee geven?
geen idee. misschien een bekende huisdealer bellen. mediamarkt zal zoiets niet doen volgens mij.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: Robbert54 op maart 14, 2009, 17:35:22
geen idee. misschien een bekende huisdealer bellen. mediamarkt zal zoiets niet doen volgens mij.
"

Heb je daar niet :  2 weken geen gezeur, geld terug garantie. Effe checken en dan lever je hem gewoon weer in  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Donat

Hallo,

Ik heb een KRP-500A in combinatie met een Telenet HD digicorder, de digicorder hangt via HDMI aangesloten aan de KRP.

De KRP op zijn beurt hangt via een optische kabel aan mijn home cinema setje. Op de KRP staat de digitale uitvoer ingesteld als "dolby digital"

Nu wanneer ik naar een zender kijk als MTVNLHD of soms Prime HD dan heb ik geen geluid.. terwijl deze net in dolby zouden uitzenden..

Iemand idee wat ik verkeerd doe ?

Alvast bedankt,

-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

mausse

Citaat van: Snowmaster op maart 14, 2009, 20:28:04
"

Heb je daar niet :  2 weken geen gezeur, geld terug garantie. Effe checken en dan lever je hem gewoon weer in  ;D.

Is wel een goed idee, heb jij daar ervaring mee? Ik lees in de voorwaarden dat het prodcut ongebruikt retour moet :

11.
Retour, ruilen
11.1   De klant kan bij elke vestiging van Media Markt in Nederland een in een Nederlandse vestiging van Media Markt aangekocht product omruilen onder de hieronder genoemde voorwaarden.
11.2   Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:
a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
c. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
d. Het product is ongebruikt.

roek

#887
Even een antwoord op de vraag over ervaring met de satteliet tuner.Het beeld is uitmuntend, maar dit zal je waarschijnlijk ook hebben met een andere HD sat tuner met 1080p upscaling.De bediening van de sat tuner vind ik bedroevend.Je kunt niet op een simpele mannier de kanalen die zijn ingelezen op jou voorkeur volgorde zetten (ook met de instalateur erbij en het was echt niet op een snelle manier mogelijk),het kon wel maar dan was je echt 20 minuten per kanaal bezig.Als alternatief kun je dan een soort van favorieten lijst maken die je dan weer uit een menu moet benaderen, je kunt dus niet meer nummer 1 op de afstandbediening voor ned 1 gebruiken(tenzij je daar dus 20 min per kanaal voor over hebt om hem van plaats 698 naar plaats 1 te krijgen en ik ben echt geen leek met dit soort dingen),het is echt te gek voor woorden, maar het mag de pret niet drukken.Het zappen met met deze sat tuner is echter nog teleurstellender enwel tussen de 2 en 3 seconden, hiervoor een philips sat en topfield gehad,dan denk je wel eens waar ben ik aan begonnen,maarja het beeld is wel erg mooi.De tuner is tevens media player, maar het enige wat hij goed afspeelt is WMVHD op 720p (heel erg mooi),1080p
kan hij dan weer net niet lekker aan en haperd veel ,zowel via externe harddisk als LAN geprobeerd.Mijn mening na 3 maanden, koop een 500M dus alleen de monitor,koop zelf een HD sattuner met 1080p upscaling voor de normale uitzendingen en waar eventueel alternatieve software op gezet kan worden om op die mannier meer HD uitzendingen binnen te hengelen en koop gelijk een media player die wel alles aankan of gewoon via een goede laptop met natuurlijk KMplayer erop(er is geen betere).Ik denk dat wanneer je digitale cable kijkt ,je altijd de 500m moet halen ,want de sat/media player heeft dan geen enkele toegevoegde waarde.
Ik hoop dat iedereen die deze tv juist vanwege de externe sat tuner/mediapayer willen aanschaffen iets aan deze info hebben en nu een overwogen keuze kunnen maken op basis van mijn bevindingen.

Flexaa

#888
20 minuten om één kanaal te veranderen in je voorkeurslijst?
Hoe moet je dat dan doen op deze Pioneer?
Ik heb toch al een aantal satellietontvangers versleten, maar altijd kon ik een kanaal in zeg maar 10 seconde verplaatsen in de lijst.

Ik probeer me er iets bij voor te stellen bij die 20 minuten, maar kan het nog niet :-)
Zie je echt geen manier over het hoofd? Wat moet je allemaal dan doen om een kanaal te verplaatsen in de lijst van de Pioneer ?

Bengbeng

#889
...
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snowmaster

@roek : met de ingebouwde tuner is het beeld uitmuntend, zeg je.  Maar het beeld is niet uitmuntend bij iedereen met een kabeldecoder. Heb je dit kunnen vergelijken?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Flexaa

Vaak geeft een ingebouwde digitale tuner net een wat scherper beeld. Je leest gelijkstrekkende geluiden over de Humax decoder vergeleken bij de mensen die met een  ingebouwde kabeltuner op oa het Ziggonetwerk kijken. Dus dat de ingebouwde sattuner een iets mooier beeld geeft, geloof ik wel. Maar het drama van 20 minuten per kanaal om op de juiste plek te krijgen, lijkt me een ramp.
Voor het mooiste beeld is altijd nog kijken via de ingebouwde digitale tuner aan te bevelen.
Maar helaas, de mensen op het UPC netwerk hebben die mogelijkheid niet dus zullen het moeten met een iets minder mooi beeld.
Juist voor de mensen in het UPC gebied die voor het ultieme beeld gaan zou de Pioneer met ingebouwde satelliettuner wellicht een mooie optie zijn?

Hanky Panky

Citaat van: Flexaa op maart 17, 2009, 06:52:33
Vaak geeft een ingebouwde digitale tuner net een wat scherper beeld. Je leest gelijkstrekkende geluiden over de Humax decoder vergeleken bij de mensen die met een  ingebouwde kabeltuner op oa het Ziggonetwerk kijken. Dus dat de ingebouwde sattuner een iets mooier beeld geeft, geloof ik wel. Maar het drama van 20 minuten per kanaal om op de juiste plek te krijgen, lijkt me een ramp.
Voor het mooiste beeld is altijd nog kijken via de ingebouwde digitale tuner aan te bevelen.
Maar helaas, de mensen op het UPC netwerk hebben die mogelijkheid niet dus zullen het moeten met een iets minder mooi beeld.
Juist voor de mensen in het UPC gebied die voor het ultieme beeld gaan zou de Pioneer met ingebouwde satelliettuner wellicht een mooie optie zijn?

Wat een kul....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bengbeng

#893
Citaat van: Flexaa op maart 17, 2009, 06:52:33
Vaak geeft een ingebouwde digitale tuner net een wat scherper beeld.

Dit zou kunnen komen omdat de ingebouwde digitale tuner het de-interlacen
aan de processor van de televisie zélf overlaat, daar waar veel externe receivers
het signaal zelf de-interlacen voordat het naar de tv gestuurd wordt. Het hangt dan
van de kwaliteit van de betreffende de-interlacer af welke methode beter is.
Het kan dus gewoon zo zijn dat de Humax die jij noemt geen sterke de-interlacer
aan boord heeft, van mindere kwaliteit is dan de de-interlacer in bepaalde tv's.

Als ik bij mijn Dreambox sat receiver de de-interlacer uitzet dan is het beeld duidelijk scherper
dan met de-interlacer aan, maar de UPC HD-DVR (waar de de-interlacer niet uitgezet van kan worden) houdt zich héél goed staande, sterker nog, wint dankzij het 8Mbit/s signaal. De Philips heeft dus sowieso een aardige de-interlacer in huis die de scherpte van het beeld niet omlaag haalt.

Jouw stelling om alle externe receivers maar over één kam te scheren gaat dus niet op. Het hangt voor een
groot deel van de kwaliteit van de de-interlacer af (en of je deze wel of niet kunt uitschakelen).

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

Ik geloof gelijk dat je een mooi beeld hebt met de UPC mediabox, maar je kan niet beoordelen of het met een ingebouwde digitale tuner nog mooier is.

blue-eyes

#895
Citaat van: Flexaa op maart 17, 2009, 19:32:28
Ik geloof gelijk dat je een mooi beeld hebt met de UPC mediabox, maar je kan niet beoordelen of het met een ingebouwde digitale tuner nog mooier is.


Dat kan zeker wel, niet alle kanalen zijn gescrambled. Enkele demo kanalen, ned1, ned2, ned3 en SBS6 bijv. kan je ontvangen als je TV een digitale tuner heeft ingebouwd.

Ik zal zeker niet zeggen dat het beeld beter is!

Zie ook reactie BenBeng, het hangt o.a. sterk af van de gebruikte componenten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Hanky Panky

#896
Citaat van: Flexaa op maart 17, 2009, 19:32:28
Ik geloof gelijk dat je een mooi beeld hebt met de UPC mediabox, maar je kan niet beoordelen of het met een ingebouwde digitale tuner nog mooier is.


Jij kan dat kennelijk wel, al dan niet gehinderd door enige vorm van kennis van zaken :

Citaat van: Flexaa op maart 17, 2009, 06:52:33

Voor het mooiste beeld is altijd nog kijken via de ingebouwde digitale tuner aan te bevelen.


Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bengbeng

#897
Citaat van: Flexaa op maart 17, 2009, 19:32:28
Ik geloof gelijk dat je een mooi beeld hebt met de UPC mediabox, maar je kan niet beoordelen of het met een ingebouwde digitale tuner nog mooier is.

Nee, maar alle logica in mij zegt dat "ingebouwd" totaal geen pré hoeft te zijn. Sterker nog, de tuner
van de KRP-A zit ook niet "ingebouwd", maar zit in de externe doos.  ;) Wat dat betreft is er
dus eigenlijk geen verschil tussen een KRP-M met losse receiver, of een KRP-A met de receiver
in de externe doos. Bij beiden zit er een kabel van 1-3 meter tussen de receiver en het panel.

Het lijkt mij dus echt te gaan om de kwaliteit van de gebruikte encoder, en de-interlacer. Niet of de zaak
wél of niet ingebouwd is.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

mausse

#898
Citaat van: Bengbeng op december 10, 2008, 03:59:35
Jawel. De KRP-M schijnt voor ieder afzonderlijk apparaat wat middels HDMI is aangesloten op je av-receiver verschillende instellingen te kunnen onthouden. Hij onderscheidt de verschillende apparaten middels de info in de HDMI handshake. Pas als je een HDMI kabel lostrekt raak je de settings voor dat apparaat kwijt.

Met een aparte HDMI av-receiver heb je met een KRP-M dus vrijwel dezelfde functionaliteit/hoeveelheid HDMI poorten als een KRP-A, minus uiteraard de tuners.

Toen ik dit wist kon ik pas met een gerust hart voor de KRP-M gaan i.p.v. de KRP-A.  ;)



Hoi Bengbeng,

Nu heb je, als ik het topic goed gevolgd hebt, het 500-M scherm een tijdje in bezit en vroeg me af of bovenstaande instellingen (hdmi " geheugen") goed werkt met de receiver.


groet m.

Heb zelf een yamaha rx -v2600 receiver (die upscaled tot 1080i, maar geeft volgens mij wel 1080p door, iemand?)

Ifeman

#899
@ mausse:
Ik heb een Pioneer SC-LX81 en die heeft alleen maar HDMI pass-through. Hieraan hangt een Pioneer BDP-LX71, Humax iHDR-5050C en een pc die met HDMI is aangeloten. De KRP-500M onthoudt per device de instellingen, zelfs als je voor elke afzonderlijk device ook nog eens andere resoluties uitstuurt. Dus alles eenmaal goed ingestellen voor elke resolutie en genieten maar.