Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

EdoE

Citaat van: Hanky Panky op maart 10, 2009, 16:18:07
En om die 1,5 zender in HD nu te kunnen ontvangen op mijn schotel/TV moet ik voor ca. 600-800 euro investeren.
Niet dus..... :-*

Hoe kom je aan dat bedrag?

Donat

Citaat van: Snowmaster op maart  9, 2009, 22:07:58
Slideshows op een Pioneer zijn  :-X......onvoorstelbaar en ik kan mij daar direct weer over opwinden.
Prutsers zijn het.....bij mijn 508 duren 7 mln. pixels zelfs 10 sec.  :devil:.    Ach....Pioneer kiest toch zijn eigen weg i.p.v. een goed stukje electronica van slechts een paar euro te plaatsen.

Ik tegen m'n vriendin om de KRP aankoop goed te praten :  Het is simpelweg de beste van het moment..

Tv tegen de muur net aangesloten, nou kom zullen we even wat vakantiefoto's kijken...  :devil: Ik heb gewoon de tv afgezet... dacht dat het aan het formaat lag maar dit is echt een zware blunder v pioneer...

En het is niet dat het onmogelijk is..

Mijn ouders hebben een 32" philips LCD, deze geeft slideshows met mooie zachte overgangseffecten, evt een achtergrondmuziekje...

Shame on you pioneer!
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

LexiconLogan

Citaat van: jowi op maart 10, 2009, 17:00:35
Ja, dat snap ik heel goed. Op dezelfde manier dat een mud aardappelen vervoeren in een Ferrari beter is dan met een tractor... ;D


Hahah exact ;D
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

LexiconLogan

Citaat van: Donat op maart 10, 2009, 16:58:17
Ik tegen m'n vriendin om de KRP aankoop goed te praten :  Het is simpelweg de beste van het moment..

Tv tegen de muur net aangesloten, nou kom zullen we even wat vakantiefoto's kijken...  :devil: Ik heb gewoon de tv afgezet... dacht dat het aan het formaat lag maar dit is echt een zware blunder v pioneer...

En het is niet dat het onmogelijk is..

Mijn ouders hebben een 32" philips LCD, deze geeft slideshows met mooie zachte overgangseffecten, evt een achtergrondmuziekje...

Shame on you pioneer!
Schiet maar af Jowi ;D
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Hanky Panky

Citaat van: jowi op maart 10, 2009, 16:50:38
Dat ding hoeft tenminste niets op te blazen naar een formaat waar het nooit voor bedoeld is.

En ja ik kijk ook gewoon tv op de krp-600, maar ik ga niet overdreven roepen dat SD zo mooi is op dit scherm. SD in vergelijking met HD is gewoon zwaar K.U.T. is altijd K.U.T. geweest en blijft K.U.T. hoe duur of hoe groot je scherm ook is. Maar goed als jij blij bent met een dooie mus, prima hoor. Houd jezelf maar lekker voor de gek.

Is de Ritalin op ?  ???

Ik denk niet dat jij mij gaat voorschrijven wat en hoe ik kijk lijkt me.....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Citaat van: EdoE op maart 10, 2009, 16:55:25
Hoe kom je aan dat bedrag?

Andere schotel = 100 euro
3 nieuwe lnb's  = 75
Topfield 7700 pvr = 600
etc
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Citaat van: jowi op maart 10, 2009, 18:30:27
En andersom is natuurlijk geen probleem. Had het kunnen weten.

Ik houd jou niet voor dat je alleen maar HD moet kijken, dat doe jij bij mij.

Omgekeerd vertel ik alleen dat ik blij ben met de SD kwaliteit. Dat jij die mening niet deelt is tot daar aan toe maar  die grote bek die daar achter aan komt zint me niets.

En ga nou niet het slachtoffer uithangen want met je hypergedrag overtuig je niemand.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Citaat van: jowi op maart 10, 2009, 18:38:28
Of, met je eigen woorden (en smiley) tegen mij een paar posts terug, doe es rustig :-*

Is dit jouw manier van sorry zeggen ?

^-^
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Stingo

zoals al eerder gesteld: SD zal idd wel slechter zijn dan HD, maar hier in België worden de kanalen die mij interesseren via de kabel niet in HD uitgezonden.
Wel allerlei commerciele sh*t waarbij over de intrinsieke kwaliteit vh signaal nog een hele discussie kan gaan.

Het overgrote deel v mijn TV-tijd besteed ik respectievelijk aan gamen op PS3, upscaled DVD's via PS3 bekijken, BBC bekijken in SD (is via de "digitale" kabel hier in BE niet in HD te krijgen, tenzij ik een satelliet zou kopen), mediafiles (movies/pics/muziek) streamen vanaf mn mac, en DAN pas andere SD-televisie bekijken (een achterafje is Blurays bekijken, maar die collectie bouw ik maar heel langzaam op)

Maw: 50% vd tijd is hij volledig aan full HD in gebruik.
En ik kijk maar heel weinig BE/NL televisie... (andere discussie)

ivo1986

Citaat van: jowi op maart 10, 2009, 17:00:35
Ja, dat snap ik heel goed. Op dezelfde manier dat een mud aardappelen vervoeren in een Ferrari beter is dan met een tractor... ;D


;D ;D

EdoE

Citaat van: Hanky Panky op maart 10, 2009, 18:29:18
Andere schotel = 100 euro
3 nieuwe lnb's  = 75
Topfield 7700 pvr = 600
etc


Waarom een andere schotel en LNB's? En de PVR is natuurlijk niet strikt noodzakelijk - als je HD wilt kijken kun je ook voor 100 euries een Humax scoren op Marktplaats)

Cheers,

Edo (heeft desondanks ook een PVR op zijn verlanglijstje)

Snowmaster

#862
Citaat van: jowi op maart 10, 2009, 16:32:46
Ja dan houd het een beetje op he. Jullie geven een bak geld uit voor het ultieme HD scherm... omdat ie zo goed SD kan weergeven... het beste van 2 werelden :crazy: tja... ben een beetje met stomheid geslagen eigenlijk.

Hierboven reageer je nogal kritisch op de kwaliteit van SD t.o.v. HD.
Ook ik ken de door jouw genoemde uitzendingen en ben daar niet echt van onder de indruk. Het is HD maar niets bijzonders. Een goede Eurosport HD opname ziet er vaak beter uit. Discovery heeft erg veel kwaliteitsverschil tussen diverse uitzendingen.
Een goede decoder zoals de Topfield zet een bijzonder goed SD beeld neer. Afhankelijk van je aansluitingen doen goede SD uitzendingen op 3-4 mtr. afstand niet veel onder voor de HD zenders.
Maar het SD signaal lijdt erg snel onder een modale aansluiting.
Dit betekent dat er nog iets te halen valt voor jouw SD signaal  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snutchz

#863
enige SD dat ik kijk is dat van m'n Wii  :hehe: not too shabby if I say so myself  :alien:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Snowmaster

Citaat van: jowi op maart 11, 2009, 21:57:22
Ik snap werkelijk niet waar die rare constateringen vandaan komen. Zal eerder een stukje cognitieve dissonantie zijn dan rationeel kijken en waarderen. Let wel, ik ga er vanuit dat je eerlijk vergelijkt, dus met goed HD materiaal, niet met troep.

Het gaat mij gewoon om het TV beeld van alledag, niet om uitersten.  Natuurlijk is SD en HD net als appels en peren vergelijken. Maar er is gewoon veel matig HD materiaal en veel uitzendingen zijn geupscaled. Er is daarentegen ook zeer goed SD materiaal in omloop en dat is tot vrij veel in staat.
Jij was hierboven alleen regelmatig kritisch over SD en jubelend over HD. Dat riep gewoon vragen op bij mij.  Op een 500 of 600 kun je probleemloos SD kijken zonder storing en ook op 2 meter afstand, mits je aansluitingen en ontvangst goed zijn. Ik geniet er in ieder geval alle dagen van  :).
   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ravage

Hallo mensen,

Even een vraagje voor de kenners.

Ik ben nu een jaar in het bezit van een 5080xa en zeer tevreden
juist daarom is het tijd voor de volgende stap, de aankoop van een 60'' plasma

gezien het feit dat deze toestellen behoorlijk in prijs zijn gedaald, is er nu de keuze uit 2 toestellen.

LX6090 voor 4000,- of de KRP600 voor 4500,- is de meerprijs van 500,- de moeite waard?

alvast mijn dank voor jullie reactie's

Michael

Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony HW55 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center:TMA / Rear speakers:  tma

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Hanky Panky

#869
Citaat van: Snutchz op maart 12, 2009, 11:42:15
ey waar was jij al die tijd..?!  :tongue2:

Een nieuwe avatar van Alizé aan het maken zo te zien  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Robbert54

Citaat van: Hanky Panky op maart 12, 2009, 12:14:54
Een nieuwe avatar van Alizé aan het maken zo te zien  ;D

Verslaafd geraakt aan mijn pioneer!
Nee Moest even prioriteiten stellen en HT op een laag vuurtje zetten.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Bengbeng

#871
Citaat van: ravage op maart 11, 2009, 23:26:10
Hallo mensen,

Even een vraagje voor de kenners.

Ik ben nu een jaar in het bezit van een 5080xa en zeer tevreden
juist daarom is het tijd voor de volgende stap, de aankoop van een 60'' plasma

gezien het feit dat deze toestellen behoorlijk in prijs zijn gedaald, is er nu de keuze uit 2 toestellen.

LX6090 voor 4000,- of de KRP600 voor 4500,- is de meerprijs van 500,- de moeite waard?

alvast mijn dank voor jullie reactie's

Michael



Ik zou voor de KRP-600M gaan. Even duur als de LX, echter 3 cm platter en strakker afgewerkt (extra laag
plexiglas op voorkant).

Nadeel: de KRP-M heeft geen analoge tuner aan boord en scart ingangen (who cares), en "slechts" 2 x HDMI. (wel
nog een 3e digitale aansluiting in de vorm van een DVI poort, waar bijv. perfect een Dreambox of HTPC op aangesloten
kan worden)
Heb je hier ooit tekort aan dan kun je dit uiteraard prima opvangen met een AV-receiver voorzien van HDMI in-/uitgangen.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

papaleo

Had de 'M' nu ook een ander Menu dan de 'A' ?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Bengbeng

#874
Citaat van: jowi op maart 12, 2009, 16:23:09
De M heeft een simpeler menu qua looks.

Wat noem je simpel. Geen grafische toeters en bellen ja, maar er kunnen
met de M 2 maal fijnere stappen genomen worden. D.w.z. de sliders hebben
een fijner regelbereik.
+1 op de A is dus als het ware +0,5 op de M.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox