Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Marcel_T.

Citaat van: BOUBOU op februari  4, 2009, 15:01:44
Ik kan dus een scart naar component kabel gebruiken om mijn dvd speler aan te sluiten?

Zijn er eventueel switches te krijgen (imput scart output HDMI?)
Ik meen mij te herinneren dat Frank Doorhof zoiets dergelijks heeft gereviewd.


MvGr. BOUBOU

Ik zou niet met switches beginnen. Met zo'n scherm wil je tóch een Blu-ray speler...   ;D
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

GH

Citaat van: BOUBOU op februari  4, 2009, 12:31:55
Hoe sluiten jullie de oudewetse DVDspeler met scart aansluiting aan op deze Kuro schermen?

Ik heb in het verleden een convertor gebruikt waarmee ik van Scart naar de VGA ingang op de plasma ging (de meeste digitale kabelboxen hebben nog geen HDMI). 
http://www.js-technology.com/product_info.php?products_id=33

Kwalitatief een erg goede oplossing, het leverde een prima plaatje op.

BOUBOU

Mijn Samsung HD kabelbox heeft gelukkig wel HDMI, net als mijn toekomstige DM800.
Ik wil mijn DVD collectie echter wel kunnen blijven afspelen, de DVD speler zal ik dus aan moeten sluiten dmv. een scart naar component verloopje.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Hanky Panky

Citaat van: BOUBOU op februari  4, 2009, 20:32:26
Mijn Samsung HD kabelbox heeft gelukkig wel HDMI, net als mijn toekomstige DM800.
Ik wil mijn DVD collectie echter wel kunnen blijven afspelen, de DVD speler zal ik dus aan moeten sluiten dmv. een scart naar component verloopje.

MvGr. BOUBOU

Heb jij twee TV bronnen dan? Is 1 bron niet handiger dan? Bijv de DM 8000 waar je 4 sat/kabeltuners in kwijt kunt?

(ok, ik snap dat budget een hindernis kan zijn maar toch... :))
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

BOUBOU

In mijn vorige woning maakte ik enkel gebruik van sateliet. Ivm. de regels mbt. het ophangen van een schotel aan de buitenkant, heb ik de Ziggo HD ontvanger aangeschaft.
Later heb ik toch een schotel kunnen plaatsen (uit het zicht achter de glas afscheiding van een van de balkons.)  :thumbs-up:
De HD ontvanger is nu eigenlijk overbodig geworden, maar komt af en toe nog van pas, vooral tijdens de harde wind van afgelopen week.
De DM800 is budgetair gezien voor mij de beste keus, de vier tuners in de DM8000 vindt ik de meerprijs tov. de DM800 niet waard.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Hanky Panky

Citaat van: BOUBOU op februari  4, 2009, 21:57:27
In mijn vorige woning maakte ik enkel gebruik van sateliet. Ivm. de regels mbt. het ophangen van een schotel aan de buitenkant, heb ik de Ziggo HD ontvanger aangeschaft.
Later heb ik toch een schotel kunnen plaatsen (uit het zicht achter de glas afscheiding van een van de balkons.)  :thumbs-up:
De HD ontvanger is nu eigenlijk overbodig geworden, maar komt af en toe nog van pas, vooral tijdens de harde wind van afgelopen week.
De DM800 is budgetair gezien voor mij de beste keus, de vier tuners in de DM8000 vindt ik de meerprijs tov. de DM800 niet waard.

MvGr. BOUBOU

Ja ik voel met je mee. Een rug voor een sattuner wordt me een beetje te grijs. Ik wil wel ergens dit jaar overgaan naar een HighDef tuner ivm mijn nieuwe scherm. Ik vindt alleen het zender aanbod nog wat slapjes. Misschien dat ik ook voor een DM800 ga en mijn Topfield er naast hou voor opnames e.d. Twijfels twijfels.

Eerst maar eens de calibratie van Frank volgende week  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jasjenl

Citaat van: BOUBOU op februari  4, 2009, 20:32:26
Mijn Samsung HD kabelbox heeft gelukkig wel HDMI, net als mijn toekomstige DM800.
Ik wil mijn DVD collectie echter wel kunnen blijven afspelen, de DVD speler zal ik dus aan moeten sluiten dmv. een scart naar component verloopje.
Gaat waarschijnlijk niet werken: de meeste dvd spelers geven via scart alleen een RGB signaal en dat is niet hetzelfde als wat wat de component ingang van je tv verwacht. Ik denk dat je beter gewoon een eenvoudige nieuwe dvd speler met HDMI uit kunt kopen. Of gewoon een blu-ray speler, daar kun je immers ook gewoon dvd's mee afspelen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

rdm

Citaat van: Ifeman op februari  1, 2009, 14:27:18
Tijdens het afspelen van the Incredible Hulk kreeg ik in de rechterbovenhoek twee icoontjes te zien. De meest rechtse zal wel iets met een speaker uit te staan hebben. Dit treedt niet op bij het afspelen van andere Blu-rays.

Iemand enig idee waar deze vandaan komen, welke functie deze hebben en vooral hoe krijg ik ze uit mijn beeld? Ik heb me al en breuk gezocht in de handleidngen van mijn KRP/BDP en SC maar helaas niets kunnen weervinden.

Alvast bedankt!

Ik het gevonden in de handleiding van de LX71
Wat je ziet is een Angle/Secondary Indicator die dus aan staat. Hij geeft dus aan dat op de disc die je op dat moment draait meerdere audiosignalen/kanalen en videobeeldmarkering aanwezig is. Tot nu toe heb ik die bij de Hulk, King Kong en Wanted gezien.
Je kan deze indicator uitzetten wanneer je de Angle/Secondary Indicator op off zet.
Deze vind je in je menu onder meerdere opties.

Succes......

Wilco

BOUBOU

Citaat van: jasjenl op februari  4, 2009, 22:19:25
Gaat waarschijnlijk niet werken: de meeste dvd spelers geven via scart alleen een RGB signaal en dat is niet hetzelfde als wat wat de component ingang van je tv verwacht. Ik denk dat je beter gewoon een eenvoudige nieuwe dvd speler met HDMI uit kunt kopen. Of gewoon een blu-ray speler, daar kun je immers ook gewoon dvd's mee afspelen.

Het is dan wachten geblazen op een "simpele" Naim blu-rayspeler  :devil:
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Fico

Citaat van: rdm op februari  4, 2009, 23:36:58
Je kan deze indicator uitzetten wanneer je de Angle/Secondary Indicator op off zet.
Deze vind je in je menu onder meerdere opties.

Gelukkig maar, een collega op het werk had ooit eens een DVD speler gekocht waarbij je dit niet kon uitzetten  :o
Hij heeft deze gelukkig kunnen omruilen voor een andere.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ifeman

Thx! Dat was het idd.

Citaat van: rdm op februari  4, 2009, 23:36:58
Ik het gevonden in de handleiding van de LX71
Wat je ziet is een Angle/Secondary Indicator die dus aan staat. Hij geeft dus aan dat op de disc die je op dat moment draait meerdere audiosignalen/kanalen en videobeeldmarkering aanwezig is. Tot nu toe heb ik die bij de Hulk, King Kong en Wanted gezien.
Je kan deze indicator uitzetten wanneer je de Angle/Secondary Indicator op off zet.
Deze vind je in je menu onder meerdere opties.

Succes......

Wilco

H_J

Pioneer stopping TV production entirely
Economic woes mean total rethink and likely end of Kuro TVs

Even though it's barely three weeks since we heard all about Pioneer's plans for improving its already-respected flat-panel TV technology, word has leaked out that the company is about to withdraw from the TV business entirely.

Japanese media are reporting that Pioneer will close its only Japanese TV plant this year, along with US and European closures that have already been announced.

It had planned to stop making its own plasma panels and use Panasonic-made hardware instead, but that idea appears to have been shelved now and, seemingly, the Kuro TV brand along with it.

Projected losses of ¥100 billion (£750 million) this year have also apparently led to the decision to stop solo DVD hardware production in favour of a new venture with Sharp, although nothing is official yet.

Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Snutchz

nee man... die dingen gaan lekker in den uitverkoop nu 
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Flexaa

#765
Misschien dan een Pioneer 60 inch dan eindelijk bereikbaar wordt voor mij  ::)

Bengbeng

#766
Citaat van: Snutchz op februari  7, 2009, 17:33:45
nee man... die dingen gaan lekker in den uitverkoop nu 

Als Pioneer Nederland er duizenden in het magazijn heeft staan die ze aan de straatstenen
niet meer kwijtraken dan zullen ze wel flink goedkoper worden ja. Aan de andere kant, als ze er maar een paar hebben dan kun je wel eens het deksel op je neus krijgen.  ;) Dan is er dalijk gewoon helemaal geen Pioneer meer te krijgen.

*Bengbeng legt z'n arm om zijn KRP-M en geeft 'm een knuffel*  :wub: ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Sol

Ik blijf het zonde vinden, mocht het waar zijn.
Geen nieuwe Pio's meer... :(
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

WickedGame

Het verbaast mij eigenlijk toch weer niet. Al een paar jaar draait Pioneer op zijn "Vision" divisie verliezen. Nu met de huidige economische standen, de japanse grondstoffen die duurder worden en de verminderde afname van tv's door consumenten wereldwijd mede te maken met de crisis zorgen voor zware tegenslagen.

Die tegenslagen voelen alle fabrikanten. Het is eeuwig zonde als dit persbericht werkelijkheid word maar het zou mij niks verbazen als het het ook word. Word dan een nieuwe slogan voor Pioneer:

Pioneer
Sound en Soul

:tongue2:


H_J

Immiddels is er een wat duidelijker artikel verschenen op Whathifi.co.uk:

http://whathifi.com/News/JAPAN-NEWS-Is-Pioneer-about-to-pull-the-plugs-on-its-loss-making-TV-business/

Het is in ieder geval wat genuanceerder dat het vorige bericht. Laten we hopen dat Pioneer niet besluit de TV divisie te sluiten. Ze maken al jaren de beste tv's en ik ben erg benieuwd naar de nieuwe modellen van dit jaar. Als ze er komen...
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Ifeman

Is er al iemand die de webserver van KRP-500M heeft getracht te benaderen? Wanneer ik het Ip adres van de KRP in mijn IE 7 browser invoer dan krijg ik keurig een Login scherm te zien. Voer ik dan het default ww "admin" in dan sluit mijn IE venster zonder enige foutmelding. Voer ik bewust een ander ww in dan geeft hij aan dat deze onjuist is. Ik heb het ook al geprobeerd met IE 6, vast ip adres, firewall aan en uit, en een ander pc. Ik heb een D-link DIR-655 gigabit router en alles is bekabeld met CAT6. Wel kan ik zonder probleem de SC-LX81 via http benaderen.

Iemand nog een idee?




Eddy

Zet uw browser popup blocker eens uit, zou het moeten oplossen.


ruud4


Vandeweek mijn nieuwe krp 500m ontvangen. Via Correct Rotterdam.
Ziet er goed uit tot nu toe.

Het scherm welke ik bij Smits had aangeschaft is retour gegaan.
Het eerste scherm welke ik van Smits ontving bevatte een defecte pixel en ik had bij aankoop afgesproken dat het scherm zou worden omgewisseld voor een nieuw scherm indien het scherm defecte pixels zou bevatten.
Twee keer is Smits langsgeweest om het scherm om te wisselen maar twee keer kwamen zij met een geopende en oude doos aan. Dit tegen de afspraak in waarna ik de koop heb ontbonden. Heel jammer. Ook omdat Smits nog even 150 euro inhield op het door mij betaalde bedrag! Zeer bedenkelijk!

Wees dus voorzichtig met het aankopen van schermen bij deze firma en maak kraakheldere en op papier vastgelegde afspraken om dit te voorkomen.

gr. 


Sol

Citaat van: ruud4 op februari 16, 2009, 20:02:59
Vandeweek mijn nieuwe krp 500m ontvangen. Via Correct Rotterdam.
Ziet er goed uit tot nu toe.

Het scherm welke ik bij Smits had aangeschaft is retour gegaan.
Het eerste scherm welke ik van Smits ontving bevatte een defecte pixel en ik had bij aankoop afgesproken dat het scherm zou worden omgewisseld voor een nieuw scherm indien het scherm defecte pixels zou bevatten.
Twee keer is Smits langsgeweest om het scherm om te wisselen maar twee keer kwamen zij met een geopende en oude doos aan. Dit tegen de afspraak in waarna ik de koop heb ontbonden. Heel jammer. Ook omdat Smits nog even 150 euro inhield op het door mij betaalde bedrag! Zeer bedenkelijk!

Wees dus voorzichtig met het aankopen van schermen bij deze firma en maak kraakheldere en op papier vastgelegde afspraken om dit te voorkomen.

gr. 

Ik weet niet precies met wie je dan zaken hebt gedaan en wat voor afspraken je hebt gemaakt, maar ik ( en ik weet zeker TALLOZE andere htforummers ) heb zeer goede ervaringen met Smits. Ook met de KRP-schermen ben ik hier op het forum nog niemand tegengekomen met slechte ervaringen met Smits.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.