Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fico

Denk eerlijk gezegd niet dat de gemiddelde dief geïnteresseerd is in een 50" Flat TV.

Daar gaan ze hier trouwens niet zo onopgemerkt mee naar buiten kunnen wandelen vrees ik.
Het minste dat er hier ook maar iemand aan de deur staat hebben de buren het gezien  :ph34r:
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Vincent

Citaat van: Fico op januari 25, 2009, 19:51:10
Denk eerlijk gezegd niet dat de gemiddelde dief geïnteresseerd is in een 50" Flat TV.

Daar gaan ze hier trouwens niet zo onopgemerkt mee naar buiten kunnen wandelen vrees ik.
Het minste dat er hier ook maar iemand aan de deur staat hebben de buren het gezien  :ph34r:

Hi Fico,

Ik kan je wel vertellen dat als een inbreker die tv wil hebben dat ze hem dan  toch wel meenemen. Niet goedschiks dan
wel kwaadschiks. Ik zou dan ook eerde investeren in apparatuur die die lui buiten de deur houdt. Want heb vaak genoeg
meegemaakt dat er ook een stuk muur mee werd genomen.. Bij mijn oude werkgever zijn ze eens met een aantal
schermen zo naar buiten gewandeld en weggereden.

Fico

Citaat van: Vincent op januari 25, 2009, 20:13:40
Ik zou dan ook eerde investeren in apparatuur die die lui buiten de deur houdt.

Helemaal mee eens. Beter dat dan zo een speciale muurbeugel met sloten erop.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

EricFXP

Hallo allemaal,

Na een aantal reviews gelezen te hebben en ook regelmatig op dit forum gelurkt te hebben ben ik overstag gegaan. Afgelopen zondag heb ik de KRP-500A opgehaald en wat een geweldige plasma!  :bigsmile:

Ik heb 'm direct aangesloten op m'n Pioneer LX-71 blu-ray en zitten genieten van 300. Fantastisch. Het enige nadeel is dat ik pas over 3 maanden ga verhuizen en de tv nu eigenlijk niet kwijt kan en geen zin heb om een dure standaard te kopen die ik toch maar voor zo'n korte periode zal gebruiken. De reden dat ik 'm toch nu al gekocht heb is dat ik een hele mooie deal kon maken met een particulier die hem te groot vond voor zijn woonkamer. Hij was helemaal puntgaaf en pas twee weken oud. Ik heb dus echt een mazzeltje gehad.  :smile: Nu nog een paar maanden inspelen en dan kan Frank langskomen voor een calibratie.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de vele reacties in dit topic, want mede daardoor heb ik besloten deze tv te kopen.   ;)

Sol

Zolang je geen last hebt van dead / stuck pixels absoluut geen miskoop! Zeker als je een mooie deal hebt kunnen sluiten. ;)
Ik hoef je geen plezier toe te wensen met je nieuwe aanwinst, dat is met dit apparaat al gegarandeerd bij aankoop. :happy:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

EricFXP

Citaat van: Sol op januari 27, 2009, 20:26:21
Zolang je geen last hebt van dead / stuck pixels absoluut geen miskoop! Zeker als je een mooie deal hebt kunnen sluiten. ;)
Ik hoef je geen plezier toe te wensen met je nieuwe aanwinst, dat is met dit apparaat al gegarandeerd bij aankoop. :happy:

Dank je wel  ;)

De pixels heb ik nagelopen en ze waren allemaal goed. Cheers

J.A.F._Doorhof

topic opgeschoond aub niet offtopic gaan en nette bewoordingen gebruiken aub :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Snowmaster

#707
Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 27, 2009, 22:07:40
topic opgeschoond aub niet offtopic gaan en nette bewoordingen gebruiken aub :)

Dat is wel heel erg streng ineens..... :-\
Af en toe effe iets onzinnigs kunnen wegschrijven, vinden de sommigen/meesten wel leuk.......
Een beetje luchtigheid kan toch geen kwaad  ;)
Of hebben jullie ineens strakkere regels voor 2009 afgesproken ? 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

J.A.F._Doorhof

@snowmaster,
Als ik een report to mod krijg dan kijk ik daarna en als ik inderdaad off topic dingen zie die terecht bij IEMAND verkeerd kunnen vallen dan verwijder ik die.
Helemaal als het nergens over gaat of puur als vulling worden neergezet.
Luchtige grapjes mogen altijd, maar we hebben de afgelopen dagen een lik op stuk beleid ingevoerd (wel even over dit board doorlezen als er iets nieuws staat) omdat steeds meer van dit soort "grapjes" uitliepen op scheldpartijen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Inspiron1

Hoi,
ik lees net op het internet dat de prijzen van plasma tv, en digitale toestellen duurder worden in 2009 door de dure yen.
Dat zou dan tot 20% duurder worden, als dat klopt.... kopen gasten.

Na 2 weekjes nog steeds ongelofelijk tevreden met mijn scherm. Scherp , scherp scherp. Sta er iedere dag versteld van.

Aconda

#710
Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 28, 2009, 08:29:41
@snowmaster,
Als ik een report to mod krijg dan kijk ik daarna en als ik inderdaad off topic dingen zie die terecht bij IEMAND verkeerd kunnen vallen dan verwijder ik die.
Helemaal als het nergens over gaat of puur als vulling worden neergezet.
Luchtige grapjes mogen altijd, maar we hebben de afgelopen dagen een lik op stuk beleid ingevoerd (wel even over dit board doorlezen als er iets nieuws staat) omdat steeds meer van dit soort "grapjes" uitliepen op scheldpartijen.

Goeie zaak, Frank! (tumbs up)
Forums worden vaak veel te lang om goede info te vinden, omdat er te veel onzin, ongein off-topic en 'scheldpartijen' in staan welke soms wel enkele pagina's beslaan.
Shit, nou ben ikzelf off-topic bezig  ;)

ruud4

heel af en toe een relativerende opmerking (in de vorm van wat ironie) voor wat afstandelijke beschouwing van onze hobbie zie ik niet als een negatieve bijdrage..
Jammer dat dit zo wordt geinterpreteerd..

Bengbeng

#712
Citaat van: ruud4 op januari 28, 2009, 14:34:30
heel af en toe een relativerende opmerking (in de vorm van wat ironie) voor wat afstandelijke beschouwing van onze hobbie zie ik niet als een negatieve bijdrage..

Nee, maar weef ironie wel in on-topic berichten c.q. enige zinnigheid met betrekking tot
het onderwerp.  ;)

Vorige week bijvoorbeeld ging het in dit topic werkelijk nérgens meer over, 2 pagina's puur gelul
tussen 2 of 3 personen. Zulke "discussie's" zijn irritant want je klikt steeds dit topic
aan als er een nieuw bericht is geplaatst in de hoop iets zinnigs te lezen, maar dan kom je steeds
weer die bullshit tegen.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Starred

Wat kost de 500A of 500M (maar die zullen ze wel niet hebben) eigenlijk nu bij de MediaMarkt met de btw actie?

Vincent

Citaat van: Starred op januari 28, 2009, 18:16:32
Wat kost de 500A of 500M (maar die zullen ze wel niet hebben) eigenlijk nu bij de MediaMarkt met de btw actie?

gaat als het goed is 16% van de adviesprijs af. Maar weet zo niet welke MM Vision+ dealer is.. Volgens mij zou je alleen
bij de Arena succes kunnen hebben. En anders even naar de Saturn of vergelijkbare winkel en deze confronteren met de
actie van MM.

Grt

Vincent

ruud4

Citaat van: Bengbeng op januari 28, 2009, 17:35:27
Nee, maar weef ironie wel in on-topic berichten c.q. enige zinnigheid met betrekking tot
het onderwerp.  ;)

Vorige week bijvoorbeeld ging het in dit topic werkelijk nérgens meer over, 2 pagina's puur gelul
tussen 2 of 3 personen. Zulke "discussie's" zijn irritant want je klikt steeds dit topic
aan als er een nieuw bericht is geplaatst in de hoop iets zinnigs te lezen, maar dan kom je steeds
weer die bullshit tegen.

ok, eens..

kijken of we iets zinnigs kunnen bedenken...)eigenbelang'

heb de krp m nu een week of 6 staan en geniet elke dag weer.
gaat een wereld voor me open (ondanks de beschouwelijkheid dan he! :biggrin:).
had verwacht dat dit na een paar weken over zou zijn maar het kijken is naar een tv is veel leuker..
naarmate ik beter leer kijken ga ik echter steeds meer zien.
ook de oneffenheden ondanks dat dit scherm 10 keer mooier is als mijn oude philips
een fraai proces.
gaat me dus net af als met wijn (wordt een steeds grotere zeikerd).
ik zie de lichte waas welke, vlgs snowmaster, veroorzaakt wordt door de kwaliteit van de humax hd ontvanger.
zie de variaties in beeldkwaliteit. de ene dag weer beter als de andere.
de kwaliteit van ned 1, 2, belgie 1, 2, bbc 1, 2, en de duitse zenders. soms zijn deze beter als br en de hd uitzendingen.
eigenlijk wil ik alleen nog maar perfect beeld zien.

heb me voorgenomen om het maximale uit dit scherm te trekken en daarom de diverse bijdragen van o.a. snowmaster doorgenomen.

- als eerste dus de krp (die heb ik).
- daarna de juiste instellingen (kan iemand daar nog een keer een voorzet voor geven?)
- daarna de juiste ontvanger (in mijn geval (caiway aansluiting) een humax hd ontvanger)
- daarna de juiste antennekabel (iemand advies?)
- daarna de juiste hdmi kabel (iemand advies?)
- daarna de juiste netkabel (iemand advies?)
- en na 200 uur draaien een calibratie.

Nav de diverse artikeltjes op dit forum dacht ik dat dit zo´n beetje het te volgen proces is naar maximale beeldkwaliteit van dit scherm.

En dan heb ik het alleen over tv kijken waarbij weergave v-h sd signaal centraal staat.

Ik hoop dat diverse leden hier wat losse flodders op willen loslaten.

gr.r.













The Kurgan

Citaat van: ruud4 op januari 28, 2009, 20:10:17
ok, eens..

kijken of we iets zinnigs kunnen bedenken...)eigenbelang'

heb de krp m nu een week of 6 staan en geniet elke dag weer.
gaat een wereld voor me open (ondanks de beschouwelijkheid dan he! :biggrin:).
had verwacht dat dit na een paar weken over zou zijn maar het kijken is naar een tv is veel leuker..
naarmate ik beter leer kijken ga ik echter steeds meer zien.
ook de oneffenheden ondanks dat dit scherm 10 keer mooier is als mijn oude philips
een fraai proces.
gaat me dus net af als met wijn (wordt een steeds grotere zeikerd).
ik zie de lichte waas welke, vlgs snowmaster, veroorzaakt wordt door de kwaliteit van de humax hd ontvanger.
zie de variaties in beeldkwaliteit. de ene dag weer beter als de andere.
de kwaliteit van ned 1, 2, belgie 1, 2, bbc 1, 2, en de duitse zenders. soms zijn deze beter als br en de hd uitzendingen.
eigenlijk wil ik alleen nog maar perfect beeld zien.

heb me voorgenomen om het maximale uit dit scherm te trekken en daarom de diverse bijdragen van o.a. snowmaster doorgenomen.

- als eerste dus de krp (die heb ik).
- daarna de juiste instellingen (kan iemand daar nog een keer een voorzet voor geven?)
- daarna de juiste ontvanger (in mijn geval (caiway aansluiting) een humax hd ontvanger)
- daarna de juiste antennekabel (iemand advies?)
- daarna de juiste hdmi kabel (iemand advies?)
- daarna de juiste netkabel (iemand advies?)
- en na 200 uur draaien een calibratie.

Nav de diverse artikeltjes op dit forum dacht ik dat dit zo´n beetje het te volgen proces is naar maximale beeldkwaliteit van dit scherm.

En dan heb ik het alleen over tv kijken waarbij weergave v-h sd signaal centraal staat.

Ik hoop dat diverse leden hier wat losse flodders op willen loslaten.

gr.r.















Ik heb een KRP 500 A, sinds vandaag.Ik moet hem nog hangen en instaleren. Op dit moment kijk ik nog op mijn 427 XA, en heb het volgende ontdekt. Belangrijk voor een goede weergave zijn o.a.

Minimaal een HQ HDMI kabel max lengte 1,5 Meter
Een afgeschermd netsnoer, wat juist wordt aangesloten { polariteit}
Ik had een mooier resultaat met een aparte groep voor de plasma
ISF, en van wat ik van Frank begrepen heb, doet hij min of meer een optimale instelling voor de dvd speler er bij.
Eventueel een netfilter. Vraag er desnoods 1 te leen van je dealer.
Probeer eventuele tuners, niet te dicht bij elkaar te plaatsen.
Vermijdt het parralel lopen van diverse bekabeling, en vermijdt lussen en krullen in coaxkabels en HDMI.
Koop voor sd materiaal een denon 3930 en je staat versteld van SD dvd weergave. Met een beetje mazzel al voor slechts € 800,-
De upc hd box met harde schijf is erg goed, evenals de humax 5000. De 5050 is onderweg met harde schijf.
Koop bij Frank een DUNE BD prime, en download alle mooie hd rips. Staat ook op mijn verlanglijstje.
Kijk nooit naar teleshop programma's, aangezien je dan nog meer aan je uitgave gaat twijfelen. Noooooooit doen!
Wat het steeds meer een zijkerd worden betreft, weet ik alles van. Ik ben ook zo, en had bijna geen ander toestel meer gekocht.
Voor wat het je waard is, ik ben wel van menning dat er op dit moment geen beter scherm wordt gemaakt, aangezien ik na een maand lang diverse plasma en lcd te hebben vergeleken in het topsegment toch het best kon leven met de fosfortrails en de judder van de Pioneers.

Peter


Snutchz

ik kan je verzekeren, die kritische blik wordt steeds erger en erger... je zult vanzelf wel weer foutjes tegenkomen in 't beeld.... en door duurdere filtertjes/kabeltjes/frutseltjes te kopen, los je 't niet op... bedrijfjes spelen hier op in... maar uiteindelijk helpt 't allemaal geen zak!

da's net als bij die geluidspuristen.... met "constante stroom" en "levitatie-paneeltjes" ..bullcrap! begin er niet aan mensen  :crazy:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Bengbeng

#718
Citaat van: Vincent op januari 28, 2009, 19:54:08
gaat als het goed is 16% van de adviesprijs af. Maar weet zo niet welke MM Vision+ dealer is.. Volgens mij zou je alleen
bij de Arena succes kunnen hebben. En anders even naar de Saturn of vergelijkbare winkel en deze confronteren met de
actie van MM.

Grt

Vincent

Niet meer naar Smits?  ;D ;)

on-topic ironie  :)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

ruud4

Citaat van: Snutchz op januari 28, 2009, 21:21:40
ik kan je verzekeren, die kritische blik wordt steeds erger en erger... je zult vanzelf wel weer foutjes tegenkomen in 't beeld.... en door duurdere filtertjes/kabeltjes/frutseltjes te kopen, los je 't niet op... bedrijfjes spelen hier op in... maar uiteindelijk helpt 't allemaal geen zak!

da's net als bij die geluidspuristen.... met "constante stroom" en "levitatie-paneeltjes" ..bullcrap! begin er niet aan mensen  :crazy:

bedankt voor deze opmerking.
daar kan ik nu nog iets mee voordat ik er te diep in zit :satisfied:
kan je daarnaast toch wat globale (grove = geen gemiereneuk dus) uitgangspunten noemen om het maximale uit de krp te halen?
dan doe ik dat en zet ik er eens streep onder :)

Snutchz

Beste Ruud, out-of-the-box geeft dit scherm al 'n prachtplaatje  :inlove: ..ik zeg: niets meer aan veranderen.. PS3 op aansluiten, en klaar is Ruud  :tounge2:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

nhoj71

Goedendag , ben sinds kort in bezit van krp 600 a en de lx 71 receiver, van het weekend moet het gebeuren dan ga ik ze koppelen . Scherm is SUPER die draait al . Wie weet hoe ik ze het best kan koppelen er wordt gesproken over kuro link en sr+ , welke is de beste manier, en kan ik het beste mijn ext. bronnen op het mediakasje aansluiten en dan naar receiver of andersom. En mijn tweede vraag luidt weet iemand nog een code voor de humax irhd 5000 ontvanger , ik gebruik nu 003 uit de gebr. aanwijzing maar dan werken de kleuren toetsen niet op de ab van de kuro krp 600.

Ik hoop dat iemand advies kan geven en tips ..

Groeten ,

John

Ifeman

#722
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een KRP-500M, SC-LX81 en een BDP-LX71 en in woord: top :wub:. Ik heb al aardig wat aanloop gehad en vrij allemaal stonden ze aan de grond genageld door het prachtige beeld met Blu-ray. Nu ben ik vandaag wat aan het stoeien en heb ook even een cd afgespeeld. Wat wil nu het geval, mijn monitor springt aan op het moment dat ik de cd afspeel. Hoe voorkom ik nou dat deze aan gaat of aan moet blijven? Ik kan uiteraard de BDP analoog gaan aansluiten maar zoek toch liever een ander oplossing. Mijn BDP is met HDMI aangesloten op de receiver en deze is weer aangesloten met HDMi naar de plasma. HDMI control staat op On. Bij het uitzetten van HDMI control op mijn BDP valt de PQLS weg en dat wil ik ook liever niet. 

Ramius

#723
Zo, mijn 500M werd donderdag netjes op het afgesproken uur geleverd, met dank aan Frank voor de mooie deal en zeker ook aan John voor de perfecte levering trouwens, top service van Smits alweer!!!!

Eerste indruk... was echt huilen met de pet op!!! :o Wat een k*tbeeld zeg, niet normaal... echt balen... spijt dat ik mijn LX had weggedaan...  >:(

Tweede indruk... gisterenavond was al iets heel anders... je ziet dat dit scherm toch wel potentiëel heeft maar dat het nog een hele tijd zal moeten inspelen! ;)

Derde indruk... vandaag nadat ik even de settings van AVForum erin heb gepompt is het wel duidelijk dat kleuren realistischer zijn, dat er nog meer diepte in het beeld is en dat SD-materiaal er ook op vooruit is gegaan. Maar het is ook wel heel duidelijk dat dit scherm dringend nog een paar honderd uren meer op de teller nodig heeft om alles eruit te kunnen halen, maar ja dat weet je op voorhand natuurlijk. Wel vervelend!!!

Grtz
Ramius



Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Snutchz

#724
heb bij nader inzien toch liever zo één  :biggrin:



of deze is ook wel vetjes : 2.35:1 Cinema View :tounge:

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini