Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Sol

Citaat van: Snowmaster op januari  9, 2009, 19:17:14
Ach ja, over een paar jaar praten wij met zijn allen over superHD en wie de grootste vloeibare kristallenwand in zijn woonkamer heeft.  Dan gaan wij lachen om die 60" op de slaapkamer  :)

Ik verheug me d'r nu al op... ;)
Wie weet kijken we over 25 jaar naar interactieve 3-D holografische uitzendingen. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

The Kurgan

Wat kost op dit moment een krp 500 A ? en een M ?

Bengbeng

Citaat van: Donat op januari  9, 2009, 21:25:16
Voor de monitor modellen blijkbaar nog geen firmware update beschikbaar... (Ik check altijd Pioneer.eu)

Er is trouwens één item wat ik veranderd zou willen zien in een eventuele nieuwe firmware: drive mode 3 is op Amerika
geschoeid; 60hz. Onbruikbaar voor ons, zou 50hz. moeten zijn. Drive mode 1 (75hz.) en 2 (100hz.) zijn wel "Europees". Waarom
men voor 60hz. heeft gekozen bij DM3 voor Europese modellen mag Joost weten. 
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

#603
Citaat van: The Kurgan op januari  9, 2009, 21:56:49
Wat kost op dit moment een krp 500 A ? en een M ?

Voor een 500M zal je rond de 2599,- neer moeten leggen, de A richting de 3000,-

Komt nog wel de prijs van een voet c.q. muurbeugel bij.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Citaat van: Bengbeng op januari  9, 2009, 23:23:40
Komt nog wel de prijs van een voet c.q. muurbeugel bij.

En eventueel luidsprekers als je die er zou willen aanhangen  ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

LOTS

Citaat van: Bengbeng op januari  9, 2009, 23:22:00
Er is trouwens één item wat ik veranderd zou willen zien in een eventuele nieuwe firmware: drive mode 3 is op Amerika
geschoeid; 60hz. Onbruikbaar voor ons, zou 50hz. moeten zijn. Drive mode 1 (75hz.) en 2 (100hz.) zijn wel "Europees". Waarom
men voor 60hz. heeft gekozen bij DM3 voor Europese modellen mag Joost weten. 

Beter zwart, minder ruis is/was de achterliggende gedachte. DM3 introduceert echter meer problemen dan dat je ermee oplost. en wordt eigenlijk nergens nog aanbevolen.
LOTS: Lord Of The Strings

Maf

#606
Citaat van: Eddy op januari  9, 2009, 21:17:21
Zijn er voor de monitors ook updates?
Hier is de changelog van de KRPX00A update :

Ver. 0907-0401
- The update adds DVB-T support for Norway

Ver. 0905-0301
- The update adds DVB-T support for Italy, Czech Republic, Belgium and UK

Hier hebben wij KRPX00M gebruikers natuurlijk niks aan , dus hebben wij geen update :)

The Kurgan

Citaat van: Bengbeng op januari  9, 2009, 23:23:40
Voor een 500M zal je rond de 2599,- neer moeten leggen, de A richting de 3000,-

Komt nog wel de prijs van een voet c.q. muurbeugel bij.

Betreft het hier een vision dealer, of andere ?

Snowmaster

Citaat van: Sol op januari  9, 2009, 21:37:05
Ik verheug me d'r nu al op... ;)
Wie weet kijken we over 25 jaar naar interactieve 3-D holografische uitzendingen. ;D

Kun je zelf ook meedoen...... 8).


Trouwens dit kan al bij gamen, maar dat brengen ze gewoon nog niet op de markt. Waarschijnlijk is zo'n stap commercieel gezien te groot.   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Sol

Citaat van: Snowmaster op januari 10, 2009, 12:48:41
Kun je zelf ook meedoen...... 8).


Trouwens dit kan al bij gamen, maar dat brengen ze gewoon nog niet op de markt. Waarschijnlijk is zo'n stap commercieel gezien te groot.   

Het grote publiek is er gewoon nog niet klaar voor, en daardoor is het het geld nog lang niet waard.
Ik zou er met alle plezier al een keer in deelnemen, maar dan moet ik nog wel even geduld hebben denk ik... ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Snowmaster

Citaat van: Sol op januari 10, 2009, 12:54:50
Het grote publiek is er gewoon nog niet klaar voor, en daardoor is het het geld nog lang niet waard.
Ik zou er met alle plezier al een keer in deelnemen, maar dan moet ik nog wel even geduld hebben denk ik... ;D

Mijn dochters willen graag een WII, maar ik wil niet dat ze de hele dag voor het scherm staan te springen.
De spelletjes op deze gameconsole zijn in mijn ogen echt droevig. Commercieel gezien is het misschien goed uitgebuit, maar ik loop er niet warm voor.  Ik kan golven boven mijn hoofd en tennissen achter de rug. Dit geeft mij te veel een faque gevoel.
Maar als ik nu al een game in zou kunnen rondrennen, dan stond er vandaag nog zo'n console. Lijkt mij geweldig om onderdeel van een game te zijn.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Donat

Neem voor de prijzen gewoon even contact op met forumsponsor smits... Beter dan hier te speculeren..

Als je geen garantie en service wilt dan kan je naar de dozenschuivers op internet gaan kijken... Ik zou het niet doen..

Mvg,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

Bengbeng

#612
Citaat van: LOTS op januari 10, 2009, 10:26:48
Beter zwart, minder ruis is/was de achterliggende gedachte. DM3 introduceert echter meer problemen dan dat je ermee oplost. en wordt eigenlijk nergens nog aanbevolen.

DM3 is eigenlijk de standaardmode van de Amerikaanse schermen: 60hz. (Amerikaanse Pioneer's hebben geen drive modes maar slechts 2 standen: 60hz en 72hz voor Blu-ray).

Bij ons zou DM3 50hz moeten zijn (omdat ons tv systeem 50hz is). Vandaar mijn verbazing dat Pioneer in Europa
voor 60hz heeft gekozen bij DM3. Deze keuze slaat helemaal nergens op, maakt DM3 totaal onbruikbaar.

Ik zou graag zien dat DM3 wél bruikbaar voor ons zou worden (dus 50hz i.p.v. 60hz) omdat ik bemerk dat DM3
de meeste grijstrappen kan produceren. In DM3 is het scherm het minst gevoelig voor false contouring.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snutchz

Citaat van: Snowmaster op januari 10, 2009, 13:01:22
Mijn dochters willen graag een WII, maar ik wil niet dat ze de hele dag voor het scherm staan te springen.
De spelletjes op deze gameconsole zijn in mijn ogen echt droevig. Commercieel gezien is het misschien goed uitgebuit, maar ik loop er niet warm voor.  Ik kan golven boven mijn hoofd en tennissen achter de rug. Dit geeft mij te veel een faque gevoel.
Maar als ik nu al een game in zou kunnen rondrennen, dan stond er vandaag nog zo'n console. Lijkt mij geweldig om onderdeel van een game te zijn.
Super Mario Galaxy moet je gespeeld hebben!!  :exclamation:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Sol

Citaat van: Snowmaster op januari 10, 2009, 19:32:09
OK, ik google al  :).

Het is wel Snutch die het zegt he... ;D

Citaat van: Snowmaster op januari 10, 2009, 13:01:22
Maar als ik nu al een game in zou kunnen rondrennen, dan stond er vandaag nog zo'n console. Lijkt mij geweldig om onderdeel van een game te zijn.

Same here. 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

MarcoV

Citaat van: Sol op januari 12, 2009, 13:05:09
Genoeg off-topic geluld dacht ik zo.

Ik lees sinds kort weer een beetje dagelijks mee op het forum, en dan vooral de Pioneer topics omdat ik op zoek was naar een nieuwe televisie (die inmiddels trouwens is aangeschaft). Ik realiseer me dat dit forum erg is veranderd sinds de periode dat ik hier actief was, maar ik had de hoop/indruk dat dit nog steeds een HomeTheater -forum was.

Dus na weer een paar bladzijden zinloos geneuzel te hebben moeten doorworstelen, toch maar een vraag van mij:

Zou er alsjeblieft gestopt kunnen worden met die stupide oneliners? Het is echt strontvervelend....

Marco

ruud4


Zoals al eerder aangegeven reset de KRP M na een aantal dagen al mijn instellingen weer terug :(

I stel 'm in op AV Puur, de contrastwaarde op 35 en de rest neutraal. Verder pas ik de meeste professionele instellingen aan.

Na een paar dagen schiet hij weer terug naar AV standaard, contrastwaarde op 40, scherpte op -15 en ook al de professionele instellingen weer op uit.

Niemand een idee wat er fout is???????

Vincent

Citaat van: ruud4 op januari 13, 2009, 16:25:55
Zoals al eerder aangegeven reset de KRP M na een aantal dagen al mijn instellingen weer terug :(

I stel 'm in op AV Puur, de contrastwaarde op 35 en de rest neutraal. Verder pas ik de meeste professionele instellingen aan.

Na een paar dagen schiet hij weer terug naar AV standaard, contrastwaarde op 40, scherpte op -15 en ook al de professionele instellingen weer op uit.

Niemand een idee wat er fout is???????


Kapotte geheugenchip.. Klusje voor Kebe.. of een omruiling ... Helaas ... :(


J.A.F._Doorhof

Even melden aan een mod want dan worden de onzin posts weggehaald.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Inspiron1

#622
Ben hier nieuw op dit forum en net in het bezit van een krp500A wit.
Heb wel nog veel vraagjes.
Toestel is werkende en ik vind het beeld heel goed. Nu heb ik de lichtsensor aangesloten , en ingesteld volgens mijn boekje.

Is dat voldoende ? Ik merk eigenlijk niet echt een verschil. ZIt hier met een digirecorder van telenet (B) met hdmi aansluiting. Werkt die sensor altijd met iedere toepassing, pc , analoog of digitaal ?
En is het ofwel afregelen volgens wens of de keuze te maken met de sensor. Of werkt dat samen ?
Dank bij voorbaat voor de hulp.
F C




Hanky Panky

Citaat van: Inspiron1 op januari 14, 2009, 11:43:17
Ben hier nieuw op dit forum en net in het bezit van een krp500A wit.
Heb wel nog veel vraagjes.
Toestel is werkende en ik vind het beeld heel goed. Nu heb ik de lichtsensor aangesloten , en ingesteld volgens mijn boekje.

Is dat voldoende ? Ik merk eigenlijk niet echt een verschil. ZIt hier met een digirecorder van telenet (B) met hdmi aansluiting. Werkt die sensor altijd met iedere toepassing, pc , analoog of digitaal ?
En is het ofwel afregelen volgens wens of de keuze te maken met de sensor. Of werkt dat samen ?
Dank bij voorbaat voor de hulp.
F C

Voorzover mij bekend werkt de lichtsensor alleen als je de beeldinstellingen op de stand Optimum zet (let op: dit moet je dan wel voor elke bron/ingang apart instellen).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Donat

Citaat van: Inspiron1 op januari 14, 2009, 11:43:17
Ben hier nieuw op dit forum en net in het bezit van een krp500A wit.
Heb wel nog veel vraagjes.
Toestel is werkende en ik vind het beeld heel goed. Nu heb ik de lichtsensor aangesloten , en ingesteld volgens mijn boekje.

Is dat voldoende ? Ik merk eigenlijk niet echt een verschil. ZIt hier met een digirecorder van telenet (B) met hdmi aansluiting. Werkt die sensor altijd met iedere toepassing, pc , analoog of digitaal ?
En is het ofwel afregelen volgens wens of de keuze te maken met de sensor. Of werkt dat samen ?
Dank bij voorbaat voor de hulp.
F C






Lees deze review anders eens:

http://www.avforums.com/reviews/index.php?reviewid=27&pageid=1

quote : " Last thing in the box to unpack, (or not if your serious about picture quality), is the colour sensor probe "
           " we must mention the absolutely terrible Optimum mode "
           " That colour sensor and optimum mode, leave it well alone... "

Het is je eigen keuzen natuurlijk, maar ik zou de sensor niet aansluiten...

Mvg,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-