Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Snutchz

mocht je die bewegende beelden allemaal strak willen hebben... dan zou je 'n LCD van Philips of Sony moeten kopen met 200Hz en *horizontal/diagonal refreshness* aan boord (last-gen) ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Staaled

Citaat van: Bert_d op januari  5, 2009, 16:07:34
Ik lees hier dat sommigen hun scherm wisselen omdat deze niet kraakhelder speelt.
Maar wanneer weet je dat nu?

Aangezien dit mijn eerste scherm is na mijn CRT-scherm, heb ik geen andere ervaring met deze schermen, dus ik kan niet vergelijken.
Maar sinds ik de 500M in mijn bezit heb, heb ik steeds het gevoel: in de winkel speelde hij beter.

Daarom heb ik even een BR ingestoken: Waterhorse, en even wat zaken bekeken en opgeschreven:
- Bij de start van de film krijg je het scherm van Colombia (met vrouwelijk standbeeld), even op pauze gezet, volgens mij is dit beeld niet "kraakhelder". Ik zie pixels dansen, zo spikkelen, korrelen, ... , ik weet niet hoe ik het correct moet uitdrukken.
- Bij het openingsbeeld zie ik dezelfde grijze spikkeltjes in de wolken links in beeld.
- Bij het viskraam (6.00) wordt de vis zeer wazig bij het pannen, en is het beeld niet echt rustig te noemen
- (6.14) vrouw met kind die voorbijwandelen, zijn zeer wazig, en het lijkt of er een waas blijft hangen waar ze gestapt hebben
- dan komen er 3 soldaten voorbij, zeer wazig en schokkend beeld.

Heeft iemand deze BR en kan die zijn bevindingen eens geven??
Eventueel andere passages aangeven in andere films waar je op moet letten, of waarvan je weet dat het zus of zo moet zijn.
Alle advies welkom.
(kwestie dat ik een beetje weet wat ik moet zeggen als ik terug in de winkel ben)

Misschien nog even zeggen waarmee ik vergelijk: Die powerboot race demo (denk zelfs dat er panasonic op die boot stond)
Zou zeggen dat de settings niet optimaal staan.

Nog maar eens Bumtious:

Pure Mode

Contrast        32
Brightness        +1
Colour            0
Tint            0
Sharpness            -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
Fim Mode      OFF (SKY) or Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD)
TXT Opt         OFF

Intellegent Mode    OFF

PICTURE DETAIL

DRE          OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
BLACL LEVEL      OFF
ACL         OFF
Enhancer Mode       2
Gamma          2


COLOUR DETAIL

Colour Temp      Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High      -4
Green High       0
Blue High      -3
Red Low         -2
Green Low       0
Blue Low      -2

CTI         OFF

Colour Management   

Red          0
Yellow          0
Green          0
Cyan         -1
Blue          0
Magenta         -2

Colour Space       2

Noise Reduction      All Off

Options Menu
scroll to second page

Drive mode
Select 2 for Sky HD (SD) or 1 for DVD and Blue Ray
   
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Hanky Panky

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 22:45:26
Grappig dit topic.

Ik vraag me met al die settings die voorbijkomen serieus af of er uberhaupt wel mensen zijn die hun (dure) Kuro ISF hebben laten calibreren.

10 februari komt Frank op de koffie  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Snowmaster

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 22:51:36
Ik heb de ISF calibratie al geregeld.

Nu nog een scherm.

Zo hoort dat.

Wordt nog spannend als je 200 uur op de klok moet hebben voor hij komt.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Hanky Panky

Citaat van: Snowmaster op januari  5, 2009, 23:00:23
Wordt nog spannend als je 200 uur op de klok moet hebben voor hij komt.


Er zitten 24 uren in een dag... en met een burn in dvd komt je een eind  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

#555
Ik heb naar schatting zo'n 125 uur er op zitten met mijn scherm en het beeld begint steeds beter te worden en gaat langzaam naar JIPPIEEEE !!  ;D

Het 3D in het beeld komt steeds beter naar voren  O0
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 23:04:20
Gaat om het idee Snow, dit soort schermen verdienen een calibratie... en ik heb het over mensen die nu zitten te kloten met brightness hier contrast daar blabla... die vergeten iets.

Verkeerde zuinigheid zullen we maar zeggen.... :music:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Snowmaster

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 23:04:20
Gaat om het idee Snow, dit soort schermen verdienen een calibratie... en ik heb het over mensen die nu zitten te kloten met brightness hier contrast daar blabla... die vergeten iets.

Je hebt gelijk.
Ik ben bv. voorzichtig aan het rondkijken naar een opvolger voor mijn 508 en toch komt Frank morgen hier voor een ISF calibratie. Gewoon omdat het daarna lekkerder wegkijkt.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Staaled

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 22:45:26
Grappig dit topic.

Ik vraag me met al die settings die voorbijkomen serieus af of er uberhaupt wel mensen zijn die hun (dure) Kuro ISF hebben laten calibreren.
Een schokkend beeld helpt geen ISF calibratie aan. :sigh:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ruud4

Citaat van: Hipster op januari  5, 2009, 23:23:15
Een schokkend beeld helpt geen ISF calibratie aan. :sigh:

En aan een wazig beeld? Met onscherpe ondertitels?

Hanky Panky

Citaat van: ruud4 op januari  6, 2009, 10:07:13
En aan een wazig beeld? Met onscherpe ondertitels?

Daarvoor zou ik eerst eens bij Pioneer aankloppen. Ten eerste omdat als het scherm echt niet goed is de calibrateur voor niets langskomt (kosten?) en ten tweede kun je dan ook geen geneuzel krijgen in de trant van : er is aan het scherm gerommeld en dat is de oorzaak van je klacht.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ruud4

Citaat van: Hanky Panky op januari  5, 2009, 23:04:09
Ik heb naar schatting zo'n 125 uur er op zitten met mijn scherm en het beeld begint steeds beter te worden en gaat langzaam naar JIPPIEEEE !!  ;D

Het 3D in het beeld komt steeds beter naar voren  O0

net als met goede wijn he...... :P

Bert_d

@ Hipster: op post #496 staan mijn settings en ik denk dat het die zijn die jij bedoeld, maar waar vindt ik de "Drive Mode" ? Menu staat bij mij in het NL, en ik vindt geen 2e pagina in het optie menu.
Een schokkend beeld helpt geen ISF calibratie aan => Dat dacht ik ook al.

En wat ISF calibratie betreft: Die komt er, maar aangezien ik bijna verhuis, ga ik de calibratie pas laten uitvoeren in de nieuwe woning.
Dus ik vind het erg dat mensen al beginnen te speculeren dat ik niet de verdiende zorg aan de KRP zou geven.

@ Hanky Panky: Daarvoor zou ik eerst eens bij Pioneer aankloppen.
Dat zal het beste zijn denk ik, maar ik wou eerst wat kennis vergaren via dit forum om wat beter te kunnen uitleggen wat het probleem is bij de dealer.

Nog een vraagje:De Plasma Burn in cd die te downloaden is, moet die een volledig rete strakke egale kleur weergeven ??
Bij mij zie je de pixels dansen, trillen, ... Misschien hoort dit wel zo en ben ik het die mis zit hé.

Pio KRP-500M / Onkyo TX-NR905 / Panasonic DMP-BD35 / Klipsch RF-83 / Klipsch RC-64 / Klipsch RS-62 / Klipsch RT-12d

Hanky Panky

Citaat van: Bert_d op januari  6, 2009, 11:09:41
@ Hipster: op post #496 staan mijn settings en ik denk dat het die zijn die jij bedoeld, maar waar vindt ik de "Drive Mode" ? Menu staat bij mij in het NL, en ik vindt geen 2e pagina in het optie menu.
Een schokkend beeld helpt geen ISF calibratie aan => Dat dacht ik ook al.

En wat ISF calibratie betreft: Die komt er, maar aangezien ik bijna verhuis, ga ik de calibratie pas laten uitvoeren in de nieuwe woning.
Dus ik vind het erg dat mensen al beginnen te speculeren dat ik niet de verdiende zorg aan de KRP zou geven.

@ Hanky Panky: Daarvoor zou ik eerst eens bij Pioneer aankloppen.
Dat zal het beste zijn denk ik, maar ik wou eerst wat kennis vergaren via dit forum om wat beter te kunnen uitleggen wat het probleem is bij de dealer.

Nog een vraagje:De Plasma Burn in cd die te downloaden is, moet die een volledig rete strakke egale kleur weergeven ??
Bij mij zie je de pixels dansen, trillen, ... Misschien hoort dit wel zo en ben ik het die mis zit hé.



Toevallig heb ik dit weekend de versie met de slides (18 of 19 egale plaatjes) geprobeerd omdat ik dacht dat blauw niet zo lekker wordt weergegeven (ik zie ineens heel veel babyblauw in reclames e.d.) maar dat ligt meer aan het gegeven dat ik nu een top model TV heb staan die alle kleuren supergoed weergeeft.

Daarbij moet inderdaad het beeld per 'plaatje' strak en egaal (of om jou even te quoten: retestrak) zijn. Controleer eens of je met een andere HDMI kabel (of ingang) hetzelfde krijgt.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Carlos

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 22:45:26
Grappig dit topic.

Ik vraag me met al die settings die voorbijkomen serieus af of er uberhaupt wel mensen zijn die hun (dure) Kuro ISF hebben laten calibreren.

Citaat van: Hanky Panky op januari  5, 2009, 22:48:32
10 februari komt Frank op de koffie  ;)

Ik verwacht hem vanmiddag :)
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Staaled

Citaat van: Bert_d op januari  6, 2009, 11:09:41
@ Hipster: op post #496 staan mijn settings en ik denk dat het die zijn die jij bedoeld, maar waar vindt ik de "Drive Mode" ? Menu staat bij mij in het NL, en ik vindt geen 2e pagina in het optie menu.
Een schokkend beeld helpt geen ISF calibratie aan => Dat dacht ik ook al.

Nog een vraagje:De Plasma Burn in cd die te downloaden is, moet die een volledig rete strakke egale kleur weergeven ??
Bij mij zie je de pixels dansen, trillen, ... Misschien hoort dit wel zo en ben ik het die mis zit hé.


Drive mode en cinema zitten onder prof. instellingen van menu > beeld.

de burn in cd is hier ook niet altijd even egaal, af en toe wat horizontale lijnen met name op egaal wit.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ruud4


Kan er verschil zijn in de beeldkwaliteit van gelijke KRP's (en gelijke kabels, ontvangers, enz.)?



Bengbeng

#567
Citaat van: ruud4 op januari  6, 2009, 16:58:04
Kan er verschil zijn in de beeldkwaliteit van gelijke KRP's (en gelijke kabels, ontvangers, enz.)?

Op het oog niet echt, hooguit meetbaar.

Als je wél duidelijk verschil met het oog waarneemt dan is er ergens iets mis bij de ene configuratie.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

ruud4

Citaat van: Bengbeng op januari  6, 2009, 17:10:19
Op het oog niet echt, hooguit meetbaar.

Als je wél duidelijk verschil met het oog waarneemt dan is er ergens iets mis bij de ene configuratie.

Zou je dat wat meer kunnen toelichten?
Configuratie v.d. keten (sinaal > antennekabel > ontvanger > hdmi kabel > scherm), configuratie van de KRP, enz.?

Bengbeng

#569
Citaat van: ruud4 op januari  6, 2009, 20:01:21
Zou je dat wat meer kunnen toelichten?
Configuratie v.d. keten (sinaal > antennekabel > ontvanger > hdmi kabel > scherm), configuratie van de KRP, enz.?

Als je verschil ziet tussen 2 dezelfde ketens is er ergens in de configuratie van één van de twee ketens iets afwijkends, logisch toch? En dat
kan iets technisch zijn (een defect) of verschil in (menu)afstelling.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snowmaster

Citaat van: ruud4 op januari  6, 2009, 16:58:04
Kan er verschil zijn in de beeldkwaliteit van gelijke KRP's (en gelijke kabels, ontvangers, enz.)?

Ja hoor, ik zie wel verschillen tussen panels.
Zij moeten dan wel op een rustige plek hangen met een goed signaal. Het verschil tussen de panels moet ook voldoende zijn. Als ik hem goed bekeken heb en hij wordt een week later vervangen dan is er een kans dat ik het opmerk als ik terugkom. Ook als een panel nog vers is, pluk ik hem er vaak wel uit bij een Pioneer dealer hier in de buurt.
Maar waarom vraag je dit? Wat wil je daarmee?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ruud4

Citaat van: Snowmaster op januari  6, 2009, 23:33:47
Ja hoor, ik zie wel verschillen tussen panels.
Zij moeten dan wel op een rustige plek hangen met een goed signaal. Het verschil tussen de panels moet ook voldoende zijn. Als ik hem goed bekeken heb en hij wordt een week later vervangen dan is er een kans dat ik het opmerk als ik terugkom. Ook als een panel nog vers is, pluk ik hem er vaak wel uit bij een Pioneer dealer hier in de buurt.
Maar waarom vraag je dit? Wat wil je daarmee?



Bij mij is de eerste KRP M, ivm een defect pixel, vervangen. Het scherm dat er nu hangt krijg ik echter lang niet zo strak als het vorige scherm, met die defecte pixel, ondanks dat ik niets heb veranderd in de keten (kabels, ontvanger) en de instellingen van de KRP. Daar baal ik van (daarom wordt deze KRP ook weer omgeruild) en ik vroeg me af of het werkelijk zo is dat er van die kwaliteitsverschillen (beeld) tussen gelijke schermen zijn.






LOTS

#572
@Bert_d

Dat je je "kapot moet schamen" als je geen calibratie laat uitvoeren is wel een hele krasse uitspraak. Ik zou het met een korreltje zout nemen.  :)
Het zijn de fabrikanten die zich "kapot moeten schamen" dat het überhaupt nodig is een dergelijk duur toestel alsnog te moeten inregelen. In weze zouden personen als Frank overbodig moeten zijn...

Dat gezegd hebbende is de KRP als ik de reviews mag geloven nagenoeg spot-on in de Pure modus. Als er dan een toestel is op de markt waarbij je kan afzien van een calibratie is het wel dit toestel. Niks om voor te schamen.  ;)
(voor alle duidelijkheid; mijn Lx5090 is wel gecalibreerd)

De problemen die jij omschrijft lijken mij eerder te maken hebben met verkeerde drivemode/purecinema settings en de relatieve nieuwigheid van het toestel, dan met het nog ontbreken van calibratie (hoewel calibratie scherpte en contrast zeker doet verbeteren, alsmede de wazigheid deels doet verdwijnen).

Dansende pixels wordt vaak over gerapporteerd (en had ik ook op mijn toestel in het begin), maar trekt na verloop van tijd altijd weg. Kwestie van inspelen en geduld. Komt goed :)

Spikkels in wolken; hdmi aansluiting ok, kabel in orde?

Voor BR purecinema op verder. (drivemode nvt)
drivemode op 2 voor alle andere bronnen.

Purecinema op uit, alleen bij interlaced bronnen.

De typische 1080p/24 judder/wazigheid blijft helaas altijd wel in e.o.a. vorm aanwezig (vrees ik). Dezelfde films op DVD gaan vaak vloeiender en met meer scherpte in de pans.
LOTS: Lord Of The Strings

Bert_d

Citaat van: LOTS op januari  7, 2009, 10:45:521) In weze zouden personen als Frank overbodig moeten zijn...

2) Dansende pixels wordt vaak over gerapporteerd (en had ik ook op mijn toestel in het begin), maar trekt na verloop van tijd altijd weg. Kwestie van inspelen en geduld. Komt goed :)

3) Spikkels in wolken; hdmi aansluiting ok, kabel in orde?

1) Is Frank bereikbaar voor particulieren? Of enkel via dealer?
Hij heeft een sterke indruk op mij nagelaten na een bezoekje aan de hifi beurs in het Brussels Sheraton enkele jaren geleden.

2) De pio is idd nog nieuw, zal nog wat geduld uitoefenen.

Heb indertussen ook te horen gekregen dat de wir-war aan kabels + stekkerdozen + telenet installatie + hub,s + voedingen, enz..
niet echt bevorderlijk is voor het beeld.

3) HDMI van BD35 naar Onkyo 905 en dan naar Pio, denk niet dat ik veel mis kan doen hier.

Maar allesinds bedankt voor je reaktie !!
Ik ga nog wat verder proberen met de drivemode/purecinema instellingen


Pio KRP-500M / Onkyo TX-NR905 / Panasonic DMP-BD35 / Klipsch RF-83 / Klipsch RC-64 / Klipsch RS-62 / Klipsch RT-12d

Bert_d

Net het volgende opgemerkt:

bij aansluiting:  BD35 - 905 - KRP, geeft hij bij "display info":  1080P 30bit Puur
en bij:               BD35 - KRP,          geeft hij bij "display info" : 1080P 36bit puur

Waarbij bij 36 bit het beeld beter is.
Blijkbaar doet de Onkyo 905 met zijn Reon chip iets met het beeld.
Ik heb alle funkties op uit gezet, uitgang monitor op doorvoeren gezet, lipsync uit, xy uit, en toch blijft hij 30 bit uitgeven.

Iemand ervaring mee?
Pio KRP-500M / Onkyo TX-NR905 / Panasonic DMP-BD35 / Klipsch RF-83 / Klipsch RC-64 / Klipsch RS-62 / Klipsch RT-12d