Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

frenkelh

Citaat van: Eddy op december 24, 2008, 13:07:32
- Drive mode: 2 (wat is het verschil met drive mode 1?)

Bedankt!
   Eddy

Duidelijke uitleg van het avforums:
Citaat
Drive mode only applies to 50Hz sources.

50Hz Film is actually only running at 25 with the frames doubled. 50Hz Video is at 50Hz.

The lower the refresh rate of the Pioneers (Hz) the better the picture quality is supposed to get. (better black levels, lower noise)
Drive Mode 1 = 75Hz. This is optimal for 50Hz Film sources. (25x3) It is unsuitable for Video sources, as 50 does not fit into 75 evenly.

Drive Mode 2 = 100Hz. This is optimal for 50Hz Video sources. (50x2) It is also suitable for 50Hz Film sources (25x4) but is not optimal.

Drive Mode 3 = 60Hz. (and was previously thought to be 72Hz) Neither Film or Video sources will work correctly here. The story is that they wanted to let Europeans see the Pioneers at their best (lowest refresh rate) but it is totally unsuitable for any 50Hz/PAL source.

So for a source that is only going to be playing film-based material e.g. a DVD player that is only used for movies (and not TV shows etc.) you would set it to Drive Mode 1.

For a source that is going to be using a mixture of film/video sources e.g. a Sky/Cable/Freeview box, you want Drive Mode 2.

Now, while Drive Mode does not affect sources such as a Blu-Ray player, which will be outputting a 24Hz signal when playing Blu-Ray discs (remember it only affects 50Hz sources) many people also use their Blu-Ray player to upscale their DVDs, and so you would want it on Drive Mode 1 for them. (or Drive Mode 2 if you also watch TV shows/home movies on DVD)

If you are unsure about a source, just set it to Drive Mode 2, as it will not cause problems for either Film or Video sources. Drive Mode 1 may look better with Film, but when set incorrectly, it will make things much worse. (constant stuttering)


ruud4

Heb de 500M nu een weekje staan en ben aan het stoeien met de beeldinstellingen voor het "mooiste" plaatje.

Vreemd genoeg set de 500M de instellingen (via het home menu > beeld > en een aantal in het prof menu) aanbreng na een paar dagen steeds weer terug.
Lijkt wel een soort automatische reset ???
Iemand anders dit al opgevallen? Een idee of daar wat aan te doen is?

Staaled

Inmiddels staat de 500M hier ook.

Ik heb nog niet serieus kunnen kijken,maar de 1ste indruk is dat ik onder de indruk ben. :hehe:
Nu eerst maar eens wat uurtjes maken. ::)

Valt me wel op dat ie meer buzzt dan mijn Pana 46PV85.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Eddy

Citaat van: ruud4 op januari  1, 2009, 13:13:18
Heb de 500M nu een weekje staan en ben aan het stoeien met de beeldinstellingen voor het "mooiste" plaatje.

Vreemd genoeg set de 500M de instellingen (via het home menu > beeld > en een aantal in het prof menu) aanbreng na een paar dagen steeds weer terug.
Lijkt wel een soort automatische reset ???
Iemand anders dit al opgevallen? Een idee of daar wat aan te doen is?
Heb net hetzelfde voor met een 600M. Heeft het misschien iets te maken met het aangeboden signaal? En maakt hij een entry per frequentie (50/60/24..).
Per ingang zal er waarschijnlijk een andere instelling mogelijk zijn, maar ik gebruik enkel hdmi port 5.
Ben er dus ook nog niet uit. Zie ook nergens een 'save' functie. Dat verdwijnen van de instellingen kan bij mij ook quasi direct gebeuren.
Wel een mooi plaatje, spijtig dat we steeds opnieuw de instellingen moeten herdoen. :(

Bengbeng

Citaat van: ruud4 op januari  1, 2009, 13:13:18
Heb de 500M nu een weekje staan en ben aan het stoeien met de beeldinstellingen voor het "mooiste" plaatje.

Vreemd genoeg set de 500M de instellingen (via het home menu > beeld > en een aantal in het prof menu) aanbreng na een paar dagen steeds weer terug.
Lijkt wel een soort automatische reset ???
Iemand anders dit al opgevallen? Een idee of daar wat aan te doen is?

Kijk je niet toevallig naar de instellingen op het moment dat je een andere resolutie of ingang
op hebt staan? Voor iedere resolutie moet je namelijk opnieuw instellingen maken.  ;)

Dat de boel zich zou resetten na een paar dagen is in ieder geval niet de bedoeling, bij mij gebeurd
dat niet.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Sol

Staat het scherm misschien in DEMO-stand? :dozingoff:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

ruud4

Citaat van: Bengbeng op januari  1, 2009, 14:42:45
Kijk je niet toevallig naar de instellingen op het moment dat je een andere resolutie of ingang
op hebt staan? Voor iedere resolutie moet je namelijk opnieuw instellingen maken.  ;)

Oh, wist ik niet. Daar speel ik ook nog steeds mee (humax op 576p maakt tot nu overigens wel de beste indruk..).


Dat de boel zich zou resetten na een paar dagen is in ieder geval niet de bedoeling, bij mij gebeurd
dat niet.


Staaled

Je moet dus inderdaad voor elke resolutie het sherm instellen.
Ook al blijft het bronapparaat één en dezelfde.
Ik heb in mijn geval settings voor 576P, 1080i, 1080P/24 voor zowel mijn PS3 als HD-XE1 ingevoerd.
In 1ste instantie omslachtig maar het is wel een fraaie optie.

HD content, en dat was te verwachten, is verbluffend.
Ben echter totaal verrast door wat de KRP met SD neerzet. WOW!
Scaling laat ik over aan het scherm,toont beter dan wanneer de PS3 of de XE1 het doen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Fico

#508
Citaat van: Hipster op januari  1, 2009, 23:00:17
Ben echter totaal verrast door wat de KRP met SD neerzet. WOW!
Scaling laat ik over aan het scherm,toont beter dan wanneer de PS3 of de XE1 het doen.

Dit is altijd al het sterke punt geweest van de Pioneer Plasma TV's, die bovendien elke generatie werd verfijnd  :xmas:

Het ziet er naar uit dat Pioneer met de KRP écht het perfecte scherm heeft ontwikkeld  O0
Je vraagt je af hoe het eigenlijk nog beter kan? ;)

Nu de prijs van die 60" nog  :inlove:
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

The Kurgan

Zijn deze schermen echt zo goed?
En heeft iemand al ervaringen met de ethernet aansluiting?

Ramius


Pfff, met al die superlatieven over dit scherm worden het toch twee lange weken wachten  :baaa: :inlove:


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Sol

Citaat van: Ramius op januari  1, 2009, 23:31:26
Pfff, met al die superlatieven over dit scherm worden het toch twee lange weken wachten  :baaa: :inlove:

Uiteindelijk zal al je geduld worden geloond... ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

ruud4

Citaat van: Hipster op januari  1, 2009, 23:00:17
Je moet dus inderdaad voor elke resolutie het sherm instellen.
Ook al blijft het bronapparaat één en dezelfde.
Ik heb in mijn geval settings voor 576P, 1080i, 1080P/24 voor zowel mijn PS3 als HD-XE1 ingevoerd.
In 1ste instantie omslachtig maar het is wel een fraaie optie.

HD content, en dat was te verwachten, is verbluffend.
Ben echter totaal verrast door wat de KRP met SD neerzet. WOW!
Scaling laat ik over aan het scherm,toont beter dan wanneer de PS3 of de XE1 het doen.



Heb de instellingen (iemand nog een idee wat de "beste" prof instellingen zin) voor alle resoluties ingevoerd en inderdaad; probleem opgelost.

-Sd "haast" verbluffend goed. "Haast" omdat er een hele lichte waas over het beeld hangen maar ik vermoed dat dit met de HD ontvanger te maken heeft (dit las ik al van Snowmaster).

- Ook is alle tekst (en teletekst) nog niet bloedscherp. Iemand een idee om dat te verbeteren?












Snutchz

SD omzetten in HD.. 't blijft 'n helluvajob  :biggrin:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Snowmaster

Citaat van: ruud4 op januari  2, 2009, 12:46:13
Heb de instellingen (iemand nog een idee wat de "beste" prof instellingen zin) voor alle resoluties ingevoerd en inderdaad; probleem opgelost.

-Sd "haast" verbluffend goed. "Haast" omdat er een hele lichte waas over het beeld hangen maar ik vermoed dat dit met de HD ontvanger te maken heeft (dit las ik al van Snowmaster).

- Ook is alle tekst (en teletekst) nog niet bloedscherp. Iemand een idee om dat te verbeteren?

Tekst is juist een sterk punt van de Humax.  De Humax heeft ca. 100 uur nodig om tot zijn max. te komen. Helaas blijft die lichte waas nog steeds aanwezig. Daarnaast heb ik toch een paar pijnpuntjes van deze decoder ontdekt, waardoor een 500M nooit tot optimale bloei zal komen, maar dat zal met een andere kabeldecoder ook niet het geval zijn.
In de Humaxtopic zal ik dit toelichten. Waarschijnlijk vanavond, want ik ga nu eerst een nieuw accu voor mijn auto halen, daarna naar een Pioneer 500M kijken en praten over inruil  8).
De 500M is waarschijnlijk nog beter dan hij kan laten zien in SD. Ons probleem in Nederland : een goede ontvanger.
Met dit laatste ben ik op dit moment enorm aan het stoeien, helaas is een 508 te instabiel om voortdurend 100% te presteren.
De 500 is de eerste Pio die een stabiele indruk op mij maakt. Vooral het verschil met de 8G vond ik bijzonder.
Hier moeten geen grote verschillen aan toegekend worden, want Ik praat hier over marginale beeldverschillen.
Ik weet ook niet hoe ik het moet omschrijven maar de 500 heeft een bepaalde stabiele eerlijkheid in huis, hij lijkt gewoon te kloppen in zijn beeldweergave als je naar zijn panel kijkt.     
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Fico

Citaat van: Snowmaster op januari  2, 2009, 13:05:31
De 500M is waarschijnlijk nog beter dan hij kan laten zien in SD. Ons probleem in Nederland : een goede ontvanger.
Met dit laatste ben ik op dit moment enorm aan het stoeien, helaas is een 508 te instabiel om voortdurend 100% te presteren.

Dan moet je volgens mij naar UPC?
Bengbeng is (dacht ik) heel erg te spreken over zijn Philips HD PVR van UPC :xmas:

Bovendien kan deze HD PVR zijn HDMI resolutie aanpassen aan het bronsignaal  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Citaat van: Fico op januari  2, 2009, 15:07:58
Dan moet je volgens mij naar UPC?
Bengbeng is (dacht ik) heel erg te spreken over zijn Philips HD PVR van UPC :xmas:

Yep, maar even overstappen naar UPC is zonder te verhuizen niet mogelijk voor Snowmaster.  :)

Is de Dreambox800/8000 voorzien van DVB-C tuners niet aan de praat te krijgen in het Ziggo gebied?
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snowmaster

Citaat van: Fico op januari  2, 2009, 15:07:58
Dan moet je volgens mij naar UPC?
Bengbeng is (dacht ik) heel erg te spreken over zijn Philips HD PVR van UPC :xmas:

Citaat van: Bengbeng op januari  2, 2009, 15:33:11
Yep, maar even overstappen naar UPC is zonder te verhuizen niet mogelijk voor Snowmaster.  :)

Is de Dreambox800/8000 voorzien van DVB-C tuners niet aan de praat te krijgen in het Ziggo gebied?

Ho,ho,hooooo (net de kerstman  ;)) ......jongens, geen paniek want Ziggo is getest als beste signaalleverancier en Humax als beste kabeldecoder.  Ik weet niet waar UPC met Philips in het rijtje stond  ::).

Het beeld is hier sinds gisteravond weer 105% en beter dan bij de vergelijkende decodertest deze week.
Dit komt omdat de Pio weer uit zijn "dip" is.
Ondertussen zouden jullie ook wel moeten weten dat ik hier buitenaardse eisen aan het beeld stel  ;D.
Het beeld zit nu op zijn top en dat is genieten tot in de tenen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ruud4

Citaat van: Snowmaster op januari  2, 2009, 13:05:31
Tekst is juist een sterk punt van de Humax.  De Humax heeft ca. 100 uur nodig om tot zijn max. te komen. Helaas blijft die lichte waas nog steeds aanwezig. Daarnaast heb ik toch een paar pijnpuntjes van deze decoder ontdekt, waardoor een 500M nooit tot optimale bloei zal komen, maar dat zal met een andere kabeldecoder ook niet het geval zijn.
In de Humaxtopic zal ik dit toelichten. Waarschijnlijk vanavond, want ik ga nu eerst een nieuw accu voor mijn auto halen, daarna naar een Pioneer 500M kijken en praten over inruil  8).
De 500M is waarschijnlijk nog beter dan hij kan laten zien in SD. Ons probleem in Nederland : een goede ontvanger.
Met dit laatste ben ik op dit moment enorm aan het stoeien, helaas is een 508 te instabiel om voortdurend 100% te presteren.
De 500 is de eerste Pio die een stabiele indruk op mij maakt. Vooral het verschil met de 8G vond ik bijzonder.
Hier moeten geen grote verschillen aan toegekend worden, want Ik praat hier over marginale beeldverschillen.
Ik weet ook niet hoe ik het moet omschrijven maar de 500 heeft een bepaalde stabiele eerlijkheid in huis, hij lijkt gewoon te kloppen in zijn beeldweergave als je naar zijn panel kijkt.     

Wat zou bij mij dan het probleem met die wazige tekst kunnen zijn (Caiway > Humax (HD) > KRP500M)?




Snowmaster

#520
Citaat van: ruud4 op januari  2, 2009, 17:07:14
Wat zou bij mij dan het probleem met die wazige tekst kunnen zijn (Caiway > Humax (HD) > KRP500M)?

Geen idee, maar je moet gewoon beginnen met uitsluiten:

Met DVD geen problemen?
Bewegend beeld TV is wel goed?
Al de andere HDMI ingang geprobeerd?
Wat bedoel je met tekst ; ondertiteling of aftiteling?  Of ook letters op producten in reclames?
Praat je over 3-4 mm grote lettertjes zoals bv. "24 capsules" onderaan verpakkingen of grotere zaken?
Heb je voorbeelden over wat er slecht is?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Hanky Panky

De 500 heeft een optie om tekstweergave te verbeteren. Deze staat standaard op 'aan'  voorzover ik me kan herinneren. Je zou het eens uit kunnen zetten of op de 2e setting proberen ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ruud4

Citaat van: Snowmaster op januari  2, 2009, 17:20:50
Geen idee, maar je moet gewoon beginnen met uitsluiten:

Met DVD geen problemen?
Bewegend beeld TV is wel goed?
Al de andere HDMI ingang geprobeerd?
Wat bedoel je met tekst ; ondertiteling of aftiteling?  Of ook letters op producten in reclames?
Praat je over 3-4 mm grote lettertjes zoals bv. "24 capsules" onderaan verpakkingen of grotere zaken?
Heb je voorbeelden over wat er slecht is?


DVD: Ondertiteling wazig
Bewegend beeld en beeld algemeen: Perfect (behalve de lichte waas).
Andere HDMI: Ga ik proberen.
Tekst: Ondertiteling, teletekst en info van de ontvanger bij het schakelen tussen de zenders is wazig.
Reclametekst: goed



Deze tv is omgeruild omdat het eerder geleverde toestel een defecte pixel had. De tekst van het vorige toestel was snaarstrak en scherp..

Ik zal ook nog eens de 2e setting proberen vwb de tekstweergave.










Fico

Citaat van: ruud4 op januari  2, 2009, 17:45:14
Tekst: Ondertiteling, teletekst en info van de ontvanger bij het schakelen tussen de zenders is wazig.

Hou er rekening mee dat als je SD in zijn native resolutie (576i of 576p) laat uitsturen door de decoder, deze tekst automatisch 'waziger' wordt dan dat je bijvoorbeeld je decoder op een HD kanaal staat of wanneer je SD ook in 720p of 1080i laat uitsturen. Bij 720p en vooral bij 1080i zijn deze 'teksten' véél strakker.

Het nadeel met upscaling met je decoder is dan weer een softer beeld of horizontale lijntjes in teksten en zenderlogo's. Een probleem dat zowel te zien met mijn Humax HDCI-2000 HD satellietontvanger als met mijn vader zijn Telenet HD Digicorder. Bij hem zijn de ondertiteling, teletekst en info van de decoder ook zéér wazig indien hij die over HDMI in de 576i of 576p stand zet.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Citaat van: ruud4 op januari  2, 2009, 17:45:14
Deze tv is omgeruild omdat het eerder geleverde toestel een defecte pixel had. De tekst van het vorige toestel was snaarstrak en scherp..

Hier lijkt me echt iets anders aan de hand dan de schuld leggen bij de nieuwe KRP. Heb je met je vorige tv niet toevallig
bepaalde DVD's bekeken die van zichzelf scherperdere subs bevatten dan de DVD's die je nu bekijkt? DVD-speler anders aangesloten? Andere instellingen c.q. ingang gebruikt?

Denk in ieder geval goed na of je nu iets anders doet dan toendertijd.  ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox