Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Hanky Panky

Citaat van: ruud4 op december 23, 2008, 13:30:33
Krijg jij de zuinige energiestand en de rasterbeveiliging ingesteld?


vertel me even waar die zit. ik zie wel Orbiter staan en Videopatroon e.d.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bengbeng

#476
Citaat van: EdoE op december 23, 2008, 02:23:22
Stel je niet aan.

Zie antwoord in reactie 452.

Dat antwoord van mij was de reinste flauwekul. :laugh:
Een plasma hoeft niet te acclimatiseren/chambreren/decanteren/ontluchten or what-ever.  :nowink: Gewoon
uit de doos stekker erin en gaan.  :wow:
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

ruud4

Citaat van: Hanky Panky op december 23, 2008, 16:45:07
vertel me even waar die zit. ik zie wel Orbiter staan en Videopatroon e.d.

Vind je in het Optie menu en dan InstLangeLevensduur. Deze optie is m.i. niet actief.
Evenals Randmasker detectie (via het schermmenu te selecteren).

Hanky Panky

ik kan de langelevensduur ook niet in maar wel het Randmasker. Daarin kan ik Detectie op Uit, Functie 1 en Functie 2 instellen. HD breedbeeld blijft grijs en kan ik niet in.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Snutchz

Citaat van: Fico op december 23, 2008, 11:46:49
De volgende grote stap wordt volgens mij OLED, maar ik heb natuurlijk ook geen glazen bol  :sigh:
Mogelijk 'n 200Hz variant nog met 'n dubbel zo hoog contrast.. true white at last  :biggrin:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

naitsirhc

Citaat van: Bengbeng op december 23, 2008, 16:49:35
Dat antwoord van mij was de reinste flauwekul. :laugh:
Een plasma hoeft niet te acclimatiseren/chambreren/decanteren/ontluchten or what-ever.  :nowink: Gewoon
uit de doos stekker erin en gaan.  :wow:

Ok dan....bedankt hoor. Ik ben altijd een beetje huiverig voor wat een verkoper zegt. Krijg altijd de indruk dat op en forum als dit toch meer kennis zit, dan bij de willekeurige verkoper O0

naitsirhc

#481
Zeg zijn er nog bepaalde instellingen specifiek voor deze KRP-500 die je moet gebruiken voor het inspelen? Het magische woord schijnt Bomtius te zijn.


Ik wil dit eigenlijk weten, daar ik bang ben, dat hij natuurlijk direct bij mij als een gek inbrandt en weet ik al niet meer. Tevens wil ik hem na 200 uur laten calibreren, dan moet ie dus goed ingespeelt zijn...Kan hier iemand iets over zeggen?

Ramius

Citaat van: Fico op december 23, 2008, 11:12:58
Ik ben net zoals Bengbeng heel erg benieuwd naar je ervaringen met de KRP-500M.
Daar jij al ervaringen hebt met een 507XD en een LX508D, ga jij goed kunnen zien waar de verschillen zitten tussen al deze generaties.
Jongens, door hier weer zoveel rond te hangen op htforum en met die scherpe prijzen begint het weer serieus te kriebelen zeg  :-X
In ieder geval van harte gefeliciteerd met je KRP-500M Ramius!  O0

Thanks Fico, ben eveneens zeer benieuwd en bij deze ben je natuurlijk uitgenodigd om het scherm eens op de rooster de leggen >:D

Citaat van: Fico op december 23, 2008, 11:12:58
Jaja, een slecht afgeregelde 507XA. Alhoewel hun digibox stond ingesteld op RGB, hadden ze hem aangesloten op Input 2 (alleen CVBS en S-Video). Nadat ik deze op Input 1 had aangesloten en de beeldinstellingen had aangepast (100Hz, beeldverbeteraars uit, etc.) was het allemaal al een stuk strakker.
Toch erg hoe zo een mooie Pioneer wordt misbruikt hé  :nowink:

Een geluk dat er nog gasten zoals jij rondlopen om de mensen even op het rechte pad te helpen, je hebt ze toch een calibratie aangerekend :devil: :devil:

En pas toch maar op voor dat gevreesde virus, het is zo'n beetje de tijd van het jaar ervoor ;D ;D

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

EdoE

Citaat van: naitsirhc op december 23, 2008, 18:33:24
Ik ben altijd een beetje huiverig voor wat een verkoper zegt.

Terechte zorg. Voor objectieve adviezen inzake je heimkino, maar ook wijnen, antiek en voetbal wende men zich tot integere lieden als Bengbeng (niet te verwarren met Boateng) en ondergetekende.

Cheers,

Edo (weet dat goed advies gelukkig nog steeds duur is)

chris50

Citaat van: jasjenl op december 23, 2008, 14:22:57
Correctie... blijkbaar zit er dus op de UPC HD DVR box inderdaad wel teletekst, vermoedelijk had ik in eerste instantie nog oude firmware want aanvankelijk werkte het nog niet. Maar teletekst op de UPC box zelf is dusdanig sloom, dat 't niet echt ideaal is..
Dat klopt het werkt zeer traag .

Bengbeng

Citaat van: naitsirhc op december 23, 2008, 18:52:13
Zeg zijn er nog bepaalde instellingen speciefiek voor deze KRP-500 die je moet gebruiken voor het inspelen? Het magische woord schijnt Bomtius te zijn.


Ik wil dit eigenlijk weten, daar ik bang ben, dat hij natuurlijk direct bij mij als een gek inbrandt en weet ik al niet meer. Tevens wil ik hem na 200 uur laten calibreren, dan moet ie dus goed ingespeelt zijn...Kan hier iemand iets over zeggen?

Angsthazen draaien het contrast de eerste 200 uur terug, maar dat hoeft niet meer sinds generatie 8. Gewoon niet héél de avond op SBS6, langdurig statisch beeld vermijden, de orbiter aan, en alles komt goed. Om uren te maken op de tijdstippen dat ik niet serieus tv kijk zet ik 'm op het logoloze BBC1.

Bovenstaande is overigens puur om ieder risico te vermijden. Ik heb net nog even een uurtje SBS6 op gehad en als ik vervolgens
overschakel naar een wit beeld is er NUL retentie te zien. Sinds G8 hoef je je echt geen zorgen meer te maken.


Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

#486
Citaat van: Ramius op december 23, 2008, 19:43:24
Thanks Fico, ben eveneens zeer benieuwd en bij deze ben je natuurlijk uitgenodigd om het scherm eens op de rooster de leggen >:D

Wanneer hangt ie er?  :laugh:

Citaat van: Ramius op december 23, 2008, 19:43:24
En pas toch maar op voor dat gevreesde virus, het is zo'n beetje de tijd van het jaar ervoor ;D ;D

:unsure: :omg: :eh: :hehe: :wacko:
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ramius

Citaat van: Fico op december 24, 2008, 01:13:08
Wanneer hangt ie er?  :laugh:

Ik heb ik geen haast en ben met Frank overeengekomen dat ze hem de eerste of de tweede week van januari leveren. En een LX508D is nu toch ook niet echt een straf om naar te kijken hé!  :thumbs-up: :biggrin: :tongue2:




Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Ifeman

#488
Ook bij mij is de kogel door de kerk en ook ik ben gezwicht voor een KRP-500M. Deze wordt door Smiths in de derde week van januari geleverd tezamen met een SC-LX81 en een BDP-LX71  ;D. De monitor wordt eerst getest op defecte/stuck pixels. De feestdagen kunnen mij niet snel genoeg voorbij gaan  ;)

Eddy

#489
Heeft iemand een overzichtje van de beste settings? Op het net vind ik hier en daar instellingen, maar een complete setting lijst zou leuk zijn. Ikzelf heb een 600M.
Wat ik gevonden heb:

- Puur mode
- Contrast: 35
- Scherpte: 0
- Drive mode: 2 (wat is het verschil met drive mode 1?)

- De rest op default waarden?
- Hoe kan je de urenteller bekijken?

Bedankt!
   Eddy

Ramius

Citaat van: Ifeman op december 24, 2008, 12:50:28
Ook bij mij is de kogel door de kerk en ook ik ben gezwicht voor een KRP-500M. Deze wordt door Smiths in de derde week van januari geleverd tezamen met een SC-LX81 en een BDP-LX71  ;D. De feestdagen kunnen mij niet snel genoeg voorbij gaan  ;)

Feli, hele mooie set met het voordeel dat je alles zult kunnen bedienen via Kuro-link :inlove:

Citaat van: Ifeman op december 24, 2008, 12:50:28
De monitor wordt eerst getest op defecte/stuck pixels.  ;)

Dat gaan ook met mijn scherm doen! Topservice!!! 8) 8) 8)

Grtz
Ramius


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Mar69io

Kan iemand mij vertellen hoe ik de Humax PVR 9200 kan aansluiten op de KRP 500M ?
Ik ben nl. van plan om deze aan te schaffen maar ben benieuwd of deze Hard disk decoder hierop aangesloten kan worden.

Groetjes
Mario

Marcel_T.

Nee, dat kan niet. Als je dat wilt kun je beter voor de 500A gaan.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Ifeman

#493
Hoi Mario, ik heb ff gegoogled en volgens mij heeft de Humax PVR 9200 geen HDMI en een component aansluiting, alleen scart. En die laatste aansluitmogelijkeheid zit niet op de KRP-500M. Wordt dus wat lastig, of je moet met een scart naar component converter gaan werken.

Groet,

Ivo



Citaat van: Mar69io op december 24, 2008, 14:08:22
Kan iemand mij vertellen hoe ik de Humax PVR 9200 kan aansluiten op de KRP 500M ?
Ik ben nl. van plan om deze aan te schaffen maar ben benieuwd of deze Hard disk decoder hierop aangesloten kan worden.

Groetjes
Mario

Mar69io

Bedankt voor deze snelle reactie's, ik denk dat ik maar de Humax 5000C als overbruging aanschaf totdat Humax met een hard disk HD decoder op de markt komt. Een kennis heeft de Cisco hd decoder van Ziggo aangeschaft maar deze heeft nog (te)veel kinderziektes.

Groetjes
Mario

Ifeman

Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik wacht op de Humax HDPVR-1000C HD Twin Tuner PVR. Deze schijnt begin februari in de winkel te liggen. Tot die tijd voor mij geen TV, of ik moet gebruik maken van mijn pc als TV bron.

Citaat van: Mar69io op december 24, 2008, 14:47:58
Bedankt voor deze snelle reactie's, ik denk dat ik maar de Humax 5000C als overbruging aanschaf totdat Humax met een hard disk HD decoder op de markt komt. Een kennis heeft de Cisco hd decoder van Ziggo aangeschaft maar deze heeft nog (te)veel kinderziektes.

Groetjes
Mario

Bert_d

Citaat van: Eddy op december 24, 2008, 13:07:32
Heeft iemand een overzichtje van de beste settings? Op het net vind ik hier en daar instellingen, maar een complete setting lijst zou leuk zijn. Ikzelf heb een 600M.
Wat ik gevonden heb:

- Puur mode
- Contrast: 35
- Scherpte: 0
- Drive mode: 2 (wat is het verschil met drive mode 1?)

- De rest op default waarden?
- Hoe kan je de urenteller bekijken?

Bedankt!
   Eddy

Op DEZE site heb ik de instellingen voor de krp-500M gehaald.

Je vind er eveneens LX5090, LX6090, KRP500/600 M en A

Have fun  :bigsmile:
Pio KRP-500M / Onkyo TX-NR905 / Panasonic DMP-BD35 / Klipsch RF-83 / Klipsch RC-64 / Klipsch RS-62 / Klipsch RT-12d

naitsirhc

Citaat van: Ifeman op december 24, 2008, 14:33:23
Hoi Mario, ik heb ff gegoogled en volgens mij heeft de Humax PVR 9200 geen HDMI en een component aansluiting, alleen scart. En die laatste aansluitmogelijkeheid zit niet op de KRP-500M. Wordt dus wat lastig, of je moet met een scart naar component converter gaan werken.


Daar zijn toch speciale stekkers voor...????

Scart naar component

tiptop

#498
Juist.
Maar dan moet de bron en de scartkabel wel component ondersteunen over scart:)
Citaat van: Ifeman op december 24, 2008, 14:33:23
Hoi Mario, ik heb ff gegoogled en volgens mij heeft de Humax PVR 9200 geen HDMI en een component aansluiting, alleen scart. En die laatste aansluitmogelijkeheid zit niet op de KRP-500M. Wordt dus wat lastig, of je moet met een scart naar component converter gaan werken.

Groet,

Ivo



Op de A-versie zitten er 3. Raar dat de M-versie die dan niet heeft?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frenkelh

Citaat van: Mar69io op december 24, 2008, 14:08:22
Kan iemand mij vertellen hoe ik de Humax PVR 9200 kan aansluiten op de KRP 500M ?
Ik ben nl. van plan om deze aan te schaffen maar ben benieuwd of deze Hard disk decoder hierop aangesloten kan worden.

Groetjes
Mario


de Humax PVR 9200 heeft naast de Scart Aansluitingen tog ook een Composiet Aansluiting (gele tulp aansluiting) ?.
De M schermen hebben ook een Composiet ingang, dus dat zou de eenvoudigste methode zijn...helaas is dit kwalitatief ook de minste, maar aangezien het maar voor een paar maanden betreft valt daar wel mee te leven.
(op de site van Pioneer staat niet aangegeven dat de M schermen een composiet aansluiting hebben maar wel twee component aansluitingen, maar in werkelijkheid hebben de schermen maar één component aanluiting en een composiet aansluiting.)

Volgens hij ondersteunen de Humax decoders geen component uitgangs signaal via scart en heeft een scart naar component verloopkabel dus geen zin.