Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

naitsirhc

#450
Nou de mijne is besteld.....Een superdeal gemaakt. Bij HAKA (emmen ) www.haka.nl, heb ik de KRP-500M kunnen kopen voor 2799 incl. voet.....Echt een superwinkel. En de aftersales zijn ook erg goed. Ze brengen hem kostenloos, instaleren hem en ik heb pixelgarantie.... O0 O0 :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Ze hadden hem daar aangesloten op een ziggo hd decoder. Ben benieuwd hoe die het op mijn Dreambox7000 doet Volgens de verkoper moet het ongeveer hetzelfde beeld opleveren.... Nu nog een afspraak maken voor een calibratie en whoei ik ben klaar voor de toekomst ( totdat er wat mooiers komt natuurlijk  >:D >:D)


Moet een plasma eigenlijk nog acclimatiseren???

ruud4

Citaat van: Maf op december 21, 2008, 21:30:59
Dat zijn aardig wat problemen.
Weet niet hoe je hem hebt aangesloten, maar mocht dat via HDMI zijn , staat je HDMI niet perongeluk als PC ingesteld ?

Heb nu dus ook een 500M staan (aangesloten op de Humax HD kabelontvanger).

Ga nu op zoek naar de instellingen die het mooiste plaatje laten zien. Ben ook al diverse "probleempjes" tegengekomen.

o.a.:

- Zo laat het omgeruilde (perfecte service Smits) scherm (zonder defecte pixels) een minder helder en minder strak beeld zien (hier heb ik nog contact over met Smits). Het raster bij een egaal beeld met 1 kleur was bij het vorige scherm snaarstrak en kraakhelder en bij het nieuwe scherm is dat waziger een wat beweeglijker. Dat uit in een mindere beeldkwaliteit (hier baal ik dus enorm van  .). Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
- Krijg ik de InstLangeLevensduur (via optiemenu) niet ingeschakeld. Ik kan geen "Ja" selecteren.
- Krijg ik de "PureCinema" niet ingeschakeld.
- Krijg ik de randmaskers niet gedetecteerd via het schermmenu.
- Daarnaast krijg ik mijn afstandbediening niet operationeel vwb de schakelfunkties van het scherm. Bijvoorbeeld schakelen tussen de programma's.  (lukt me wel via de HD ontvanger van Humax).

Waarschijnlijk doe ik een aantal dingen niet goed. Kan iemand mij hier mee helpen?

Daarnaast heeft iemand misschien een idee wat de juiste instellingen zijn om het meest ideale beeld van dit mooie scherm naar voren te halen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat zijn aardig wat problemen.
Weet niet hoe je hem hebt aangesloten, maar mocht dat via HDMI zijn , staat je HDMI niet perongeluk als PC ingesteld ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Heb het toestel via een hdmi kabel op de hd ontvanger van humax aangesloten.
Zal controleren of ik de hdmi wel goed heb ingesteld.








Bengbeng

#452
Citaat van: naitsirhc op december 22, 2008, 18:17:39
Moet een plasma eigenlijk nog acclimatiseren???

Als het scherm tijdens het vervoer op de rug heeft gelegen dan moet je 8 uur
wachten voordat ie aan mag. Het plasma moet zich namelijk eerst weer gelijkmatig verdelen
onder in de cellen/pixels.

Zie pagina 3 van de manual.   :nowink:
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

tiptop

Plasma mag uberhaupt niet liggen!

Vandeweek eentje waarbij deze bij het aanzetten veel lawaai maakte. (de ventilator). Er kwam ook geen beeld. Bij het van de muur afhalen brak spontaan het beeld. Deze was liggend gemonteerd. De Monitoren mogen dus helemaal absoluut niet meer liggen, waarbij de tv's nog wel even tijdens montage op hun zij mochten. Want daar was het probleem waarschijnlijk bij ontstaan. :shaun:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

EdoE

Citaat van: naitsirhc op januari  1, 1970, 01:00:12
Moet een plasma eigenlijk nog acclimatiseren???

Alleen even decanteren is voldoende.

tiptop

Citaat van: EdoE op december 22, 2008, 21:23:49
Alleen even decanteren is voldoende.
;D
Dan heb je alleen beeld aan de onderkant van het scherm ;D :crazy:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

EdoE

Citaat van: tiptop op december 22, 2008, 21:27:40
;D
Dan heb je alleen beeld aan de onderkant van het scherm ;D :crazy:

Hopeloos.

Ontkurk er nog maar een.

naitsirhc

Ik bedoel er eigenlijk mee, of hij nog een poos in de huiskamer moet staan, voordat ie aan gaat....was volgens mij met een beeldbuis wel zo  ???

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

naitsirhc

Citaat van: EdoE op december 22, 2008, 21:23:49
Alleen even decanteren is voldoende.   :withstupid: :withstupid:



Chambreren bedoel je ?   :blink: :blink: :( :(

Triest zeg, dat hier niet eens antwoord gegevene wordt op een vraag

Ramius


Het heeft even geduurd maar ik ben uiteindelijk toch bezweken voor de mooie deal van onze forumsponsor... nog eventjes en ook hier hangt een KRP-500M  :xmas:

Grtz
Ramius



Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Snutchz

En waarom niet de Pioneer Elite Kuro PRO-111FD ?? Is dat niet hét neusje van den zalm?  :xmas:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Bengbeng

#462
Citaat van: Ramius op december 23, 2008, 00:01:43
Het heeft even geduurd maar ik ben uiteindelijk toch bezweken voor de mooie deal van onze forumsponsor... nog eventjes en ook hier hangt een KRP-500M  :xmas:

Grtz
Ramius

Nice.  ;) Ben benieuwd hoe je LX508D zich verhoudt tot de KRP.

Citaat van: Snutchz op december 23, 2008, 00:20:38
En waarom niet de Pioneer Elite Kuro PRO-111FD ?? Is dat niet hét neusje van den zalm?  :xmas:

De Elite Pro's zijn het Amerikaanse equivalent van de Europese KRP reeks. De Pro 111 is zeg maar
de KRP-A (inclusief tuners), en de Pro 101 is de kale monitor (KRP-M).  ;)

De Amerikaanse PDP5020FD is hier bij ons de LX5090.

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Products/HomeEntertainment/PlasmaTVs+Monitors
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

EdoE

Citaat van: naitsirhc op december 22, 2008, 23:50:12
Triest zeg, dat hier niet eens antwoord gegevene wordt op een vraag

Stel je niet aan.

Zie antwoord in reactie 452.

Ramius

Citaat van: Bengbeng op december 23, 2008, 02:08:36
Nice.  ;) Ben benieuwd hoe je LX508D zich verhoudt tot de KRP.

Ben ik ook wel benieuwd naar... al denk ik dat het verschil eerder klein zal zijn. Verleden week nog heb ik een 8G naast een 9G gezien en deze waren op dezelfde bron aangesloten. Eerlijk gezegd zag ik op het eerste zicht weinig verschil! Maar daar zal ik later wel meer kunnen over vertellen. Als ie thuis op een correcte manier staat aangesloten zal ik zeker een paar passages uit films draaien die ik goed ken... weer lekker spannend... :P :alien:


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Hanky Panky

#465
Even een korte gebruikerservaring na een paar dagen 'draaien' met de 500M.

TV
Ik kijk satelliet via een Topfield 5500 pvr die component via scart kan uitsturen. Het TV beeld is werkelijk om te zoenen. Dat er nog zoveel detail en scherpte/diepte uit het SD-signaal te halen valt is me ontzettend positief opgevallen. Ik had het eerder slechter verwacht toen ik van 42 naar 50 inch ging ( ik dacht meer 'korrels'). Zelfs de NL-zenders zijn erg goed maar de Engelse en Duitse kanalen laten de TV wel schitteren door een hogere bitrate en geven een nog strakker plaatje dan de NL-zenders. Bij een aflevering van CSI waarin mensen met donkere pakken voorkwamen was heel goed de krijtstreep te zien op een donkerblauw pak. Ver boven verwachting.

DVD
Via mijn Oppo die met een DVI-HMDI kabel aangesloten is heb ik Star Wars III ROTS gekeken en vooral de openingsscene waarbij die kleine jagers tussen de grote slagschepen doorvliegen trekt je als het ware de TV in. Tekstturen die ik op mijn vorige TV kon duiden als 'aanwezig' zijn nu heel duidelijk zichtbaar. Werkelijk elk pluisje op de donkere kleding is zichtbaar. Het geheel doet zeer bioscoopachtig aan en vooral pans gaan heerlijk soepel.

HD
Via de Tvix 4100 heb ik wat series gekeken in 720P (hoger trekt dit bakkie niet echt) en daar is de eerste 'teleurstelling' : ik kan nu heel makkelijk goede en slechte rips van elkaar onderscheiden  ;D Een goede rip (meneer CTU doet het prima) die ik via HDbits binnenhaal is werkelijk om te smullen. Met bijvoorbeeld Heroes valt je mond werkelijk open van het detail. Het is vooral de diepte en het 3D beeld dat deze TV ver boven de rest uit laat steken. Zwart is ook werkelijk zwart.
Ik had de Tvix eerst op Pal/NTSC/24 staan maar dat levert elke 30-40 seconden een hikje in het beeld. Nu de instelling weer op PAL/NTSC staat is er niets aan de hand en gaat alles vloeiend. De Tvix stuurt nu 1080P uit en doet dus de upscaling. Ik zal na de kerst nog eens experimenteren en de 720P files op laten schalen door de Pio. Ik kijk uit naar de aanschaf van een goede 1080P bron (HDI Dune?).

Algemeen

Ik mis de scart ingang in die zin dat de component geen 16/9 of 4/3 signaal meer krijgt waar de TV wat mee kan. De automatische aanpassing die dat moet opvangen ziet er heeeeel goed uit en gaat binnen een splitseconde (je merkt er niets van) maar ik zou graag Discovery in 4/3 zien ipv uitgerekt. Dat is eigenlijk het enige nadeel qua kijken. Ook staat de TV uit de doos wat rood afgesteld (ik kijk in Film mode met het contrast op 35 tot de inspeelperiode voorbij is). Mensen hebben iets teveel rode konen zeg maar  :) Wij zijn natuurlijk gewend aan de Sony hiervoor en plasmaschermen zijn wat meer 'spetterend' qua kleuren. Ik heb nu de kleur op +7 (richting groen) staan.

Verder

En meneer Pioneer: wie gebruikt er in 2008 nog 2,5 mm jack uitgangen?? Maak daar eens heel snel 3,5mm van. Ik heb nu de set via de receiver aangesloten maar wilde eens een stereo setje computerspeakers aansluiten for the time being zodat ik met de AB van de sattuner het volume (analoog) kan regelen en dat ging dus mooi niet door. Ik ga maar eens op zoek naar een paar B&W M1's oid om deze op de TV aan te sluiten omdat ik die flapoor speakers optisch een ramp vind.

De komende 2 weken zijn we vrij en gaan we er eens lekker voor zitten  :xmas:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Attie


Staaled

Citaat van: Ramius op december 23, 2008, 00:01:43
Het heeft even geduurd maar ik ben uiteindelijk toch bezweken voor de mooie deal van onze forumsponsor... nog eventjes en ook hier hangt een KRP-500M  :xmas:

Grtz
Ramius




Gefeleliciteerd!
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Fico

#468
Citaat van: Ramius op december 23, 2008, 00:01:43
Het heeft even geduurd maar ik ben uiteindelijk toch bezweken voor de mooie deal van onze forumsponsor... nog eventjes en ook hier hangt een KRP-500M  :xmas:

Grtz
Ramius

Ik ben net zoals Bengbeng heel erg benieuwd naar je ervaringen met de KRP-500M.

Daar jij al ervaringen hebt met een 507XD en een LX508D, ga jij goed kunnen zien waar de verschillen zitten tussen al deze generaties.

Jongens, door hier weer zoveel rond te hangen op htforum en met die scherpe prijzen begint het weer serieus te kriebelen zeg  :-X

In ieder geval van harte gefeliciteerd met je KRP-500M Ramius!  O0

PS: moest vandaag even met mijn jongste zoontje langs de ouders van een schoolvriendje en wat zag ik daar toevallig in de woonkamer... Jaja, een slecht afgeregelde 507XA. Alhoewel hun digibox stond ingesteld op RGB, hadden ze hem aangesloten op Input 2 (alleen CVBS en S-Video). Nadat ik deze op Input 1 had aangesloten en de beeldinstellingen had aangepast (100Hz, beeldverbeteraars uit, etc.) was het allemaal al een stuk strakker.
Toch erg hoe zo een mooie Pioneer wordt misbruikt hé  :nowink:
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

Men zou nu wel kunnen constateren dat de Plasma technologie zo'n beetje is uitontwikkeld niet?  :satisfied:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

Citaat van: Snutchz op december 23, 2008, 11:29:35
Men zou nu wel kunnen constateren dat de Plasma technologie zo'n beetje is uitontwikkeld niet?  :satisfied:

De volgende grote stap wordt volgens mij OLED, maar ik heb natuurlijk ook geen glazen bol  :sigh:
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

ruud4

Citaat van: Hanky Panky op december 23, 2008, 09:03:12
Even een korte gebruikerservaring na een paar dagen 'draaien' met de 500M.

TV
Ik kijk satelliet via een Topfield 5500 pvr die component via scart kan uitsturen. Het TV beeld is werkelijk om te zoenen. Dat er nog zoveel detail en scherpte/diepte uit het SD-signaal te halen valt is me ontzettend positief opgevallen. Ik had het eerder slechter verwacht toen ik van 42 naar 50 inch ging ( ik dacht meer 'korrels'). Zelfs de NL-zenders zijn erg goed maar de Engelse en Duitse kanalen laten de TV wel schitteren door een hogere bitrate en geven een nog strakker plaatje dan de NL-zenders. Bij een aflevering van CSI waarin mensen met donkere pakken voorkwamen was heel goed de krijtstreep te zien op een donkerblauw pak. Ver boven verwachting.

DVD
Via mijn Oppo die met een DVI-HMDI kabel aangesloten is heb ik Star Wars III ROTS gekeken en vooral de openingsscene waarbij die kleine jagers tussen de grote slagschepen doorvliegen trekt je als het ware de TV in. Tekstturen die ik op mijn vorige TV kon duiden als 'aanwezig' zijn nu heel duidelijk zichtbaar. Werkelijk elk pluisje op de donkere kleding is zichtbaar. Het geheel doet zeer bioscoopachtig aan en vooral pans gaan heerlijk soepel.

HD
Via de Tvix 4100 heb ik wat series gekeken in 720P (hoger trekt dit bakkie niet echt) en daar is de eerste 'teleurstelling' : ik kan nu heel makkelijk goede en slechte rips van elkaar onderscheiden  ;D Een goede rip (meneer CTU doet het prima) die ik via HDbits binnenhaal is werkelijk om te smullen. Met bijvoorbeeld Heroes valt je mond werkelijk open van het detail. Het is vooral de diepte en het 3D beeld dat deze TV ver boven de rest uit laat steken. Zwart is ook werkelijk zwart.
Ik had de Tvix eerst op Pal/NTSC/24 staan maar dat levert elke 30-40 seconden een hikje in het beeld. Nu de instelling weer op PAL/NTSC staat is er niets aan de hand en gaat alles vloeiend. De Tvix stuurt nu 1080P uit en doet dus de upscaling. Ik zal na de kerst nog eens experimenteren en de 720P files op laten schalen door de Pio. Ik kijk uit naar de aanschaf van een goede 1080P bron (HDI Dune?).

Algemeen

Ik mis de scart ingang in die zin dat de component geen 16/9 of 4/3 signaal meer krijgt waar de TV wat mee kan. De automatische aanpassing die dat moet opvangen ziet er heeeeel goed uit en gaat binnen een splitseconde (je merkt er niets van) maar ik zou graag Discovery in 4/3 zien ipv uitgerekt. Dat is eigenlijk het enige nadeel qua kijken. Ook staat de TV uit de doos wat rood afgesteld (ik kijk in Film mode met het contrast op 35 tot de inspeelperiode voorbij is). Mensen hebben iets teveel rode konen zeg maar  :) Wij zijn natuurlijk gewend aan de Sony hiervoor en plasmaschermen zijn wat meer 'spetterend' qua kleuren. Ik heb nu de kleur op +7 (richting groen) staan.

Verder

En meneer Pioneer: wie gebruikt er in 2008 nog 2,5 mm jack uitgangen?? Maak daar eens heel snel 3,5mm van. Ik heb nu de set via de receiver aangesloten maar wilde eens een stereo setje computerspeakers aansluiten for the time being zodat ik met de AB van de sattuner het volume (analoog) kan regelen en dat ging dus mooi niet door. Ik ga maar eens op zoek naar een paar B&W M1's oid om deze op de TV aan te sluiten omdat ik die flapoor speakers optisch een ramp vind.

De komende 2 weken zijn we vrij en gaan we er eens lekker voor zitten  :xmas:

Krijg jij de zuinige energiestand en de rasterbeveiliging ingesteld?



jasjenl

Citaat van: jasjenl op december 22, 2008, 13:14:38
Om de teletekst van je tv te activeren, ja. Maar in de box zelf zit geen teletekst, althans, niet voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Correctie... blijkbaar zit er dus op de UPC HD DVR box inderdaad wel teletekst, vermoedelijk had ik in eerste instantie nog oude firmware want aanvankelijk werkte het nog niet. Maar teletekst op de UPC box zelf is dusdanig sloom, dat 't niet echt ideaal is..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Bengbeng

#473
Citaat van: Fico op december 23, 2008, 11:46:49
De volgende grote stap wordt volgens mij OLED, maar ik heb natuurlijk ook geen glazen bol  :sigh:

Ik blijf m'n twijfels houden over Oled: het Oled display van de Dreambox 8000 schijnt als
een gek in te branden!  :ph34r:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1603103#Post1603103
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Hanky Panky

Citaat van: ruud4 op december 23, 2008, 13:30:33
Krijg jij de zuinige energiestand en de rasterbeveiliging ingesteld?


Ik zal zo eens kijken, mijn kerstvakantie is een kwartier geleden begonnen  :nowink:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000