Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Dannykuipers

Enne, aan wat voor "deal" moet ik denken met inruilen?? Zit er dan misschien wel aan te denken m'n 508xd in te ruilen.....

Moondust

Citaat van: Bengbeng op december  8, 2008, 18:20:40
Een 60" vind ik simpelweg een te groot prijsverschil, die kost meer dan 2 keer zoveel.
Hier verbaas ik me erg over. Waarom zou het prijsverschil zo groot zijn?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Nooff

Citaat van: Moondust op december  9, 2008, 21:50:51
Hier verbaas ik me erg over. Waarom zou het prijsverschil zo groot zijn?

Omdat we het over Pioneer hebben  ;D

Flexaa

Ik denk dat er een stuk minder 60 inchers geproduceerd worden dan 50 inch. Dus zal een deel van de in verhouding veel duurdere prijs verklaren.

Maar om te zorgen dat 60 inch wat harder gaat lopen zullen ze toch iets met de prijs moeten doen denk ik.

ravage


Hallo,

Ik ben van plan mijn 5080xa te upgraden naar een lx6090.
Heeft iemand een idee of de prijs van de LX6090 op korte termijn zal zakken?

de 5080 is nu ongeveer een half jaar in bezit, maar ik wil toch een groter formaat.
ik neem aan dat ik voor de 5080 nog wel een redelijk bedrag kan krijgen bij verkoop ;-)

\groeten,
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony HW55 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center:TMA / Rear speakers:  tma

Bengbeng

#280
Citaat van: Carlos op november  5, 2008, 15:39:39
Elk voordeel heeft helaas z'n nadeel: settings zijn per HDMI ingang en als alles over één ingang binnenkomt kan hij geen onderscheid maken in settings voor bijvoorbeeld een DVD-speler en spelcomputer..

Jawel. De KRP-M schijnt voor ieder afzonderlijk apparaat wat middels HDMI is aangesloten op je av-receiver verschillende instellingen te kunnen onthouden. Hij onderscheidt de verschillende apparaten middels de info in de HDMI handshake. Pas als je een HDMI kabel lostrekt raak je de settings voor dat apparaat kwijt.

Met een aparte HDMI av-receiver heb je met een KRP-M dus vrijwel dezelfde functionaliteit/hoeveelheid HDMI poorten als een KRP-A, minus uiteraard de tuners.

Toen ik dit wist kon ik pas met een gerust hart voor de KRP-M gaan i.p.v. de KRP-A.  ;)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bert_d

Bij mij is de knoop ook doorgehakt, ik het order van de LX5090 laten wisselen naar een 500M.
Nu wachten op de levering  :D :D
Pio KRP-500M / Onkyo TX-NR905 / Panasonic DMP-BD35 / Klipsch RF-83 / Klipsch RC-64 / Klipsch RS-62 / Klipsch RT-12d

Marcel_T.

Nee, bevalt nog steeds te goed. (en heb net wat anders besteld...)  ;D
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Ramius

Citaat van: Bert_d op december 10, 2008, 10:46:29
Bij mij is de knoop ook doorgehakt, ik het order van de LX5090 laten wisselen naar een 500M.
Nu wachten op de levering  :D :D

Goeie zet en al helemaal in Telenetland ;D ;D


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Bengbeng

#284
Citaat van: Ramius op december 10, 2008, 12:58:45
Goeie zet en al helemaal in Telenetland ;D ;D

Ik vind de interne tuners bij de KRP-A sowieso discutabel, want iedereen wil tegenwoordig wel een dual-tuner DVR met
time-shift mogelijkheden etcetera.

Dus ook al zou ik in een gebied wonen waar je zelf je eigen mediabox mag bepalen dan nog heb ik
weinig aan de KRP-A. Pas als de KRP-A uitgerust zou zijn met een dual-tuner DVR wordt deze interessant.  ;)

Van het prijsverschil tussen de KRP-A en KRP-M kun je beter wat anders kopen, zoals een av-receiver of HD-DVR, hier
heb je veel meer aan.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Ramius


Precies, de HD decoder die Telenet verhuurt doet zijn werk bijzonder goed en daarenboven heb je alle voordelen op gebied van opnemen, flexvieuw, EPG, enz... En als er iets mee mis gaat gewoon een andere halen.


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Staaled

Heb net de M besteld.

Losse tuner zou alleen maar in de weg staan.
::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fikszo

Even voor mijn begrip

Ik heb een digitale settopbox van UPC. Kan ik dan ook gewoon de M serie aanschaffen, of werkt dat niet zo?
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Hanky Panky

Citaat van: fikszo op december 10, 2008, 19:18:01
Even voor mijn begrip

Ik heb een digitale settopbox van UPC. Kan ik dan ook gewoon de M serie aanschaffen, of werkt dat niet zo?

Dat werkt prima. Zowel de M als de A hebben HDMI ingangen. De M echter maar 2.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

fikszo

Citaat van: Hanky Panky op december 10, 2008, 19:22:13
Dat werkt prima. Zowel de M als de A hebben HDMI ingangen. De M echter maar 2.

Mijn settopbox heeft geen HDMI, is aangesloten met scart....
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

frenkelh

De M is logischerwijs onder mensen met wat kennis op het gebied van A/V (lees forumleden)erg populair.
Bij de normale consument zul je denk ik vrijwel aleen de A versie tegen komen,... die wil natuurlijk nog de oude vertrouwde scartaansluitingen op zijn toestel terug vinden.

Vrijdag ochtend wordt mijn KRP-500M geleverd.
Op dit moment zit ik zonder scherm omdat ik de 435FDE inmiddels voor 420 Euro op marktplaats heb verkocht... wat me erg meeviel voor een 4 jaar oude 43" Plasma  
Nu nog even kijken voor een nieuwe digitale TV decoder.
Volgend jaar komt er van Humax een digitale HD decoder met ingebouwde Hard Disc op de NL markt die geschikt is voor Ziggo.

blue-eyes

Citaat van: frenkelh op december 10, 2008, 19:29:14

Op dit moment zit ik zonder scherm omdat ik de 435FDE inmiddels voor 420 Euro op marktplaats heb verkocht... wat me erg meeviel voor een 4 jaar oude 43" Plasma

Dan heb je er te weinig gekregen....

Ik heb voor mijn 5 jaar oude plasma (434 HDE) meerdere biedingen gehad van boven de 600 euro!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Flexaa

Helemaal niet, jij hebt er te weinig voor gekregen :-)

Snowmaster

Citaat van: Dannykuipers op december  9, 2008, 21:38:09
Enne, aan wat voor "deal" moet ik denken met inruilen?? Zit er dan misschien wel aan te denken m'n 508xd in te ruilen.....

Laat het mij weten, want misschien maak ik dezelfde stap  :).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Hanky Panky

Citaat van: fikszo op december 10, 2008, 19:27:10
Mijn settopbox heeft geen HDMI, is aangesloten met scart....

De M-versie heeft geen scart, alleen 2 x component. Misschien een minder goed idee dan tenzij je settopbox component uit kan sturen ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

fikszo

Citaat van: Hanky Panky op december 10, 2008, 20:16:40
De M-versie heeft geen scart, alleen 2 x component. Misschien een minder goed idee dan tenzij je settopbox component uit kan sturen ?

Dan blijf ik toch maar uitkijken naar de LX5090 denk ik.
UPC vraagt 15 eur per maand extra voor een HD settopbox met hdmi, terwijl er volgens mij nog relatief weinig in HD wordt uitgezonden....
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Snowmaster

Citaat van: fikszo op december 10, 2008, 20:22:34
Dan blijf ik toch maar uitkijken naar de LX5090 denk ik.
UPC vraagt 15 eur per maand extra voor een HD settopbox met hdmi, terwijl er volgens mij nog relatief weinig in HD wordt uitgezonden....

Vaak geeft de HDMI aansluiting bij decoders een verbetering t.o.v. de scartaansluiting (of component).
Is dus een overweging.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

nogirard

Citaat van: fikszo op december 10, 2008, 20:22:34
Dan blijf ik toch maar uitkijken naar de LX5090 denk ik.
UPC vraagt 15 eur per maand extra voor een HD settopbox met hdmi, terwijl er volgens mij nog relatief weinig in HD wordt uitgezonden....

Momenteel alweer 2 HD kanalen erbij bij UPC HD. Ben alweer meer dan een jaar tevreden gebruiker van UPC HD mét Film HD. Als je een dergelijk scherm aanschaft, dan móet je in mijn optiek de HD box nemen. Voom HD is zeker de moeite waard.  Mooie strakke hoogkwalitatieve uitzendingen en in 5.1 sound.

Overzicht UPC HD kanalen:
Sport1
Eurosport HD (nw)
HISTORY HD
VOOM HD
Discovery HD
National Geographic Channel HD
Melody Zen HD  (nw)
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

fikszo

Tja, eigenlijk geen  enkele zender die ik met regelmaat bekijke, behalve soms op een brakke zondagmiddag...

Dat het beeld met andere uitzendingen wellicht iets scherper is met HDMI dan met scart is inderdaad prettig, en zou het me doen laten overwegen, maar voor 15 euro per maand (180 euro per jaar) extra vind ik het nog steeds iets te gortig...

MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Bengbeng

#299
Citaat van: fikszo op december 10, 2008, 20:56:04
voor 15 euro per maand (180 euro per jaar) extra vind ik het nog steeds iets te gortig...

Dat iemand met een bijstandsuitkering loopt te klagen over de prijs van UPC HDTV kan ik
me nog enigszins voorstellen, maar geklaag van iemand die een audio installatie heeft ter waarde
van een 3 kamerappartement, dat snap ik niet helemaal.  ;D

De UPC HDTV-DVR is een fantastisch apparaat voorzien van 3(!) HDTV tuners (dus 2 programma's
opnemen en een 3e kijken). Ik ben er uiterst content mee.  ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox