Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


jasjenl

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Starred

Wat is nu precies het verschil tussen de KRP-500A en de KRP-500M? 

mbman

#228
De 500A heeft een aparte tuner met daarop de hdmi-ingangen, vga-ingang, netwerkaansluiting, satelliettuner, kabeltuner, ... Verbinding met scherm is dmv Pioneer-kabel

De 500M heeft geen tuner maar wel de nodige ingangen op het scherm zelf.

Starred

Bij de M zie ik "ISF Calibration Ready" staan, bij de A staat "ISF C³ Ready" .
Waar zit hier het verschil in?

ruud4

Citaat van: mbman op december  5, 2008, 16:30:42
De 500A heeft een aparte tuner met daarop de hdmi-ingangen, vga-ingang, netwerkaansluiting, satelliettuner, kabeltuner, ... Verbinding met scherm is dmv Pioneer-kabel

De 500M heeft geen tuner maar wel de nodige ingangen op het scherm zelf.

Zit in de aparte box van de 500a ook een hd kabeltuner ingebouwd ???

Hanky Panky

Zo te zien heeft de 500M wel speakers ingebouwd (bij audio staat 9 watt + 9 watt). Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?

Ik denk er sterk over om de eindejaarsbonus van mijn vrouw stuk te gaan slaan bij Smits  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Ramius

#232

De 500M heeft 2 x 9w output en een subwoofer out maar geen speakers, deze zijn zoals bij alle Pioneer plasma's optioneel.




Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Hanky Panky

Ik kwam er idd net achter, bij correct op de site staan deze speakers voor de 500-serie voor 149 euro in de boeken. Daar is nog overheen te komen. Die € 500 extra voor, wat basaal gezegd, een 'aansluitkastje' en een tuner bespaar ik me dan wel. Ik heb niets aan een single sattuner zonder opname en timeshift optie.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bengbeng

#234
Zijn er foto's van de simpele gui van de 500M in omloop?

Citaat van: Hanky Panky op december  5, 2008, 18:37:39
Die € 500 extra voor, wat basaal gezegd, een 'aansluitkastje' en een tuner bespaar ik me dan wel. Ik heb niets aan een single sattuner zonder opname en timeshift optie.

De 500A heeft natuurlijk nog als voordeel dat er minder kabels naar de tv lopen, en de mooiere gui.

Ik zit in ieder geval ook hevig te twijfelen tussen de 500A en de M.  ::)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Hanky Panky

#235
Citaat van: Bengbeng op december  5, 2008, 22:45:54
Zijn er foto's van de simpele gui van de 500M in omloop?

De 500A heeft natuurlijk nog als voordeel dat er minder kabels naar de tv lopen, en de mooiere gui.

Ik zit in ieder geval ook hevig te twijfelen tussen de 500A en de M.  ::)

Als ik hem koop komt het scherm toch op mijn (zelf ontworpen & gebouwd) meubel te staan. Als het scherm aan de muur zou komen dan zou ik de A-versie zeker overwegen uit esthetisch oogpunt en als het mogelijk is de kabel wegwerken in de muur of een mooie goot. Ik heb nu een Topfield twin sattuner met harddisk en er gaat geen dag voorbij dat ik timeshift niet gebruik. Het is ideaal voor selectief tv kijken zonder al die reclame blokken.

Ik investeer het verschil wel in een in Topfield met een dubbele HD-tuner en een flinke harddrive  8)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Starred

Citaat van: Hanky Panky op december  5, 2008, 23:18:12
Als ik hem koop komt het scherm toch op mijn (zelf ontworpen & gebouwd) meubel te staan. Als het scherm aan de muur zou komen dan zou ik de A-versie zeker overwegen uit esthetisch oogpunt en als het mogelijk is de kabel wegwerken in de muur of een mooie goot. Ik heb nu een Topfield twin sattuner met harddisk en er gaat geen dag voorbij dat ik timeshift niet gebruik. Het is ideaal voor selectief tv kijken zonder al die reclame blokken.

Ik investeer het verschil wel in een in Topfield met een dubbele HD-tuner en een flinke harddrive  8)

Wat is het verschil dan bij het ophangen van een A of M model? Als je digitale (HD)tv hebt, dan moet je bij beide versies toch een externe tuner gebruiken?

Ramius

#238
De A-versie sluit je alles aan op de medieabox en die is dan verbonden met het scherm met een speciale kabel. Bij de Monitor sluit je aan met een HDMI of componenet of iets dergelijks.


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

H_J

Bij Correct staat de LX5090 inmiddels te koop voor € 2749,-

Ik vraag me af of de prijs van de 60-inchers ook nog gaat zakken.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Hanky Panky

Citaat van: Starred op december  6, 2008, 08:18:12
Wat is het verschil dan bij het ophangen van een A of M model? Als je digitale (HD)tv hebt, dan moet je bij beide versies toch een externe tuner gebruiken?

Zoals Ramius al zegt: de A-versie heeft 1 kabel van de mediabox naar het scherm, ongeacht het aantal bronnen dat je aansluit.
Bij de M-versie heb je evenveel kabels als aangesloten bronnen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jasjenl

Citaat van: Hanky Panky op december  6, 2008, 12:11:24
Zoals Ramius al zegt: de A-versie heeft 1 kabel van de mediabox naar het scherm, ongeacht het aantal bronnen dat je aansluit.
Bij de M-versie heb je evenveel kabels als aangesloten bronnen.
Maar... als je dan bijv. weer een receiver gebruikt als centraal aansluitpunt en je alle bronnen op je receiver aansluit, dan hoeft er nog maar één hdmi kabel van je receiver naar de monitor en heb je dus uiteindelijk ook maar één kabel naar je scherm lopen. Overigens, ook bij de A versie moet je nog steeds 2 kabels aansluiten: één voor de mediabox en één voor de stroom, want het scherm van het A model heeft wel zelf een stroom aansluiting.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

LexiconLogan

Als je een HD digitaal kastje hebt van UPC hoe werkt dit dan in combinatie met de KRP-500A of heb je dan niets aan de externe tuner?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jasjenl

#243
Citaat van: LexiconLogan op december  6, 2008, 12:38:16
Als je een HD digitaal kastje hebt van UPC hoe werkt dit dan in combinatie met de KRP-500A of heb je dan niets aan de externe tuner?
Volgens mij heb je daar dan niets aan, je zult nog steeds de HD tuner van UPC moeten gebruiken en die middels HDMI op die externe mediabox aan moeten sluiten. UPC werkt alleen met hun eigen tuner. Bovendien zit er in die mediabox geen DVB-C tuner, dacht ik.

Heeft trouwens iemand wel eens vergeleken of deze KRP modellen minder last hebben van phosphor trailing en plainbows dan de PDP modellen? Of is er op dat gebied nog weinig/geen vooruitgang geboekt?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Flexaa

Het zou toch wel fijn zijn als Pioneer ook eens digitale kabeltuners gaat inbouwen zoals Sony doet.
Je hebt daar toch een hoop gemak van.

jasjenl

Citaat van: Flexaa op december  6, 2008, 13:12:59
Het zou toch wel fijn zijn als Pioneer ook eens digitale kabeltuners gaat inbouwen zoals Sony doet.
Je hebt daar toch een hoop gemak van.
Tenzij je dus in het UPC verzorgingsgebied woont  :'(
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

frenkelh

Ik heb de knoop doorgehakt, de KRP-500M staat in bestelling.

Toen ik mijn 435FDE kocht had ik nog gezworen om minimaal 5 jaar met het scherm te doen, maar het ziet er na uit dat de 4 jaar niet eens gehaald gaat worden.

Hanky Panky

Citaat van: frenkelh op december  6, 2008, 17:31:23
Ik heb de knoop doorgehakt, de KRP-500M staat in bestelling.

Toen ik mijn 435FDE kocht had ik nog gezworen om minimaal 5 jaar met het scherm te doen, maar het ziet er na uit dat de 4 jaar niet eens gehaald gaat worden.


Doorgaans wordt dergelijk ruggegraatloos gedrag veroorzaakt door de upgraditis bacterie  ;D ;D ;D

Cool man, ben benieuwd naar je ervaringen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jasjenl

Citaat van: frenkelh op december  6, 2008, 17:31:23
Ik heb de knoop doorgehakt, de KRP-500M staat in bestelling.

Toen ik mijn 435FDE kocht had ik nog gezworen om minimaal 5 jaar met het scherm te doen, maar het ziet er na uit dat de 4 jaar niet eens gehaald gaat worden.

Ben ook benieuwd naar je ervaringen. Heb je 'm eigenlijk al gezien of heb je 'm 'blind' gekocht?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

frenkelh

Citaat van: jasjenl op december  6, 2008, 17:45:49
Ben ook benieuwd naar je ervaringen. Heb je 'm eigenlijk al gezien of heb je 'm 'blind' gekocht?

Ik heb de KRP-500A wel gezien, maar eigenlijk is het grotedeels een blinde aankoop.

Ben erg benieuwd...normaal vervang ik pas iets als het kuren begint te vertonen
Hij zal aangesloten worden op een Onkyo TX-SR606 en vrijwel aleen gebruikt worden voor DVD en BD.
Ik moet nog wel een manier vinden om mijn Humax decoder aan te sluiten op de Onkyo, maar aangezien ik nauwlijks TV kijk zal het best kunnen dat de Humax nu achterwegen blijft.