Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Snowmaster

#175
Citaat van: Donat op november  7, 2008, 07:53:04
Heb je merkwaardige verschillen in beeldkwaliteit (met zelfde bronmateriaal) kunnen opmerken tussen de krp en de lx ?

Alvast bedankt,

Blijkbaar ben ik één van de eerste die deze twee toestellen gisteren toevallig met elkaar heeft vergeleken  :).
Omdat ik nog steeds de aanschaf van een 5090 overweeg, ging ik gisteren naar een dealer omdat daar altijd het hele rijtje Pio's naast elkaar hangt en speelt op de Pioneer HD demo. De 508 hangt daar direct naast de 5090.
Ik ging naar binnen. Om neutraal een blinde test te doen op 3 meter afstand, kijk ik niet naar de lijsten, maar beoordeel alleen het beeld. De laatste keer hing de 5090 rechts en links ernaast de 508.
De 508 herken ik meestal aan iets meer onrust en aan iets minder smooth beeld bij sneller bewegende objecten,b.v. een voorbijrijdende trein. Het beeld lijkt dan een beetje van pixel naar pixel te hoppen.
Op 3 meter afstand herken ik nauwelijks minder detail of scherpte, wel bovenstaande verschillen.

Opnieuw stond ik dus voor de schermen en dacht direct : "hé, de 508 is toch lekker rustig" en vervolgens :
"goh, hij lijkt wel scherper met meer detail en zwart en er is ook meer diepte". Maar direct bedacht ik dat ze vast verwisseld waren en dat ik dus naar een 5090 stond te kijken. Maar het scherm daarnaast was ook erg rustig en leek iets grijzer met iets minder verzadigde kleuren, dat moest dan nog een 508 zijn dacht ik.
Toen keek ik naar de lijsten, maar die waren hetzelfde....... ???....wat is dit nu.....twee 5090 naast elkaar?
Opnieuw keek ik naar het beeld en de linker Pioneer had nog een 428 ernaast hangen. Die 428 gaf minder natuurlijke kleuren en was iets meer verwassen met minder detail en diepte. Nu brak helemaal mijn klomp.... :-\....mijn favoriete 428 leek minder briljant met die andere Pioneer ernaast. De vorige keer was het verschil met de 5090 absoluut niet zo groot.  Nogmaal bekeek ik de Pio met het mooiste beeld en ik ontdekte nog meer verschil : de enige Pio die een levende foto met veel diepte leek weer te geven, hing recht voor mij. De overige schermen haalden deze weergave niet........mijn keuze was gemaakt.....dat zou mijn scherm gaan worden  8) !
Toen bekeek ik hem nog eens goed....en het bleek de nieuwe 500 te zijn !   Maar hij heeft een mediabox  :-[ en die wil ik niet.
Maar 1 ding werd mij wel duidelijk : dit is de beste Pioneer ooit geproduceerd !
De verschillen moet je even leren zien, maar ze zijn er duidelijk bij goed beeldmateriaal. Vooral het natuurgetrouwe, plastische, detailrijke, scherpe beeld met erg veel diepte is een genot om naar te kijken. Dit komt bij landschappen en speelfilms goed naar voren, bij close ups en shots van dichtbij is het verwaarloosbaar.
Op 3 meter afstand herken ik het verschil tussen een 500 en een 5090 makkelijker dan het verschil tussen de 508 en 5090 en dat is goed nieuws. Pioneer heeft toch weer vooruitgang geboekt, maar je moet het even leren zien.
Daarbij nog een kanttekening : dit was met HD beelden van de Pioneerdemo. Of het met DVD of TV zo duidelijk zichtbaar zal zijn, weet ik niet.
Maar één ding is zeker  :  voor liefhebbers van een mediabox is dit het ultieme scherm !    
   


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ramius

#176
Jouw verhaal klopt blijkbaar met wat je hoort over de nieuwe KRP's. ;D Pioneer blijkt steeds weer innovatief te zijn en het totaalbeeld te verbeteren. 8) Wat ik mij afvraag is of de monitor even sterk presteert als deze met de mediabox gezien ze van opbouw toch wel wat verschillen. ::) Ik hoop ze zelf ook eens één op één te kunnen vergelijken als ik de kans krijg want de KRP die ik geizen heb hing alleen naast een Pana TH50PZ800. ;)

CitaatToen keek ik naar de lijsten, maar die waren hetzelfde...
Als je hiermee de zwarte omlijsting van het scherm bedoelt dan heb je wel niet goed gekeken...  ;)

Brrr... het begint toch aardig te kriebelen. :-X ;D


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Snowmaster

Citaat van: Ramius op november 15, 2008, 21:38:51
Als je hiermee de zwarte omlijsting van het scherm bedoelt dan heb je wel niet goed gekeken...  ;)

Jawel, want die van de 5090 hobbelde en die van de 500 was.....errug strak  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snutchz

Dan wordt het eens tijd dat ze die 500 bij HDTVtest gaan testen  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Donat

Ik ben ook al enige tijd van plan om een 5090 te kopen... budget heb ik ervoor opzij gespaard en dus deze kan ik kopen....

Maar nu komen die jongens van pio toch wel niet met die KRP opzetten zeker .... GRRRRrrr  >:(

De mediabox wil ik liever niet, het ip gedeelte wil ik ZEKER wel, net als de nieuwe interface... EN het mooie beeld zoals net beschreven..

Het was al zo moeilijk om het vrouwtje van de 5090 te overtuigen... Damn..

Ik wil de KRP, maar als ik nu nog even doorspaar komen ze tegen de tijd dat ik het budget heb wss weer met een beter model af....

Zo blijven we bezig... Ik heb beslist, met kerst koop ik een nieuw scherm, dan zal het één v/d twee worden !
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

Snowmaster

Citaat van: Donat op november 16, 2008, 10:39:58
Ik ben ook al enige tijd van plan om een 5090 te kopen... budget heb ik ervoor opzij gespaard en dus deze kan ik kopen....
Maar nu komen die jongens van pio toch wel niet met die KRP opzetten zeker .... GRRRRrrr  >:(
Ik wil de KRP, maar als ik nu nog even doorspaar komen ze tegen de tijd dat ik het budget heb wss weer met een beter model af....
Zo blijven we bezig... Ik heb beslist, met kerst koop ik een nieuw scherm, dan zal het één v/d twee worden !

Helaas ken ik de SD kwaliteiten van 500 nog niet. Maar met dit scherm lijkt bij HD bijna het maximaal haalbare bereikt. De 5090 is gewoon goed, maar daar had ik nog wensen met het beeld. Met het 5090 beeld kon je nog zien dat er iets te verbeteren viel. Thuis kun je dan door goede aansluitingen en calibratie nog meer uit een scherm halen.  De 500 presteert echter al heel erg goed op een normale aansluiting en zonder calibratie.
Vooral de natuurlijkheid, diepte en detail zijn een pluspunt.
Maar om alles even te relativeren :  hoeveel blijft daar van over op een TV signaal  ::).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

st. Kabaal

Heeft iemand ervaring (toegevoegde waarde?) met de kleur-censor,
Ik ga aan het eind van de week een 500a ophangen en wil graag weten of ik die censor dan ook alvast
moet monteren? achteraf de/monteren is geen optie voor mij :-\

Groeten,

ruud4

Citaat van: Snowmaster op november 16, 2008, 15:31:28
Helaas ken ik de SD kwaliteiten van 500 nog niet. Maar met dit scherm lijkt bij HD bijna het maximaal haalbare bereikt. De 5090 is gewoon goed, maar daar had ik nog wensen met het beeld. Met het 5090 beeld kon je nog zien dat er iets te verbeteren viel. Thuis kun je dan door goede aansluitingen en calibratie nog meer uit een scherm halen.  De 500 presteert echter al heel erg goed op een normale aansluiting en zonder calibratie.
Vooral de natuurlijkheid, diepte en detail zijn een pluspunt.
Maar om alles even te relativeren :  hoeveel blijft daar van over op een TV signaal  ::).

----------------------------------------
Belangrijk punt voor mij. Ben al veels te lang aan het zoeken naar een mooi 50 inch scherm maar dit jaar valt eindelijk de beslissing. Vermoedelijk wordt 't de 500A. Mits deze in SD het "beste" plaatje laat zien..
Kan iemand daar nu al iets zinnigs over vertellen?

Snowmaster

Citaat van: ruud4 op november 16, 2008, 20:08:53
----------------------------------------
Belangrijk punt voor mij. Ben al veels te lang aan het zoeken naar een mooi 50 inch scherm maar dit jaar valt eindelijk de beslissing. Vermoedelijk wordt 't de 500A. Mits deze in SD het "beste" plaatje laat zien..
Kan iemand daar nu al iets zinnigs over vertellen?

Ruud4, waarschijnlijk zal de 500 wel heel goed zijn in upscalen van het 576 signaal.
Ik wil ook naar een full HD maar zonder box en hij moet beter zijn met SD dan een 508 XD.
Tot nu toe kan niemand mij dit laten zien  :-\.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ZeRoo

pff ik ben ook op zoek naar de KRP-500A al heel wat winkels ingelopen maar niemand heeft dit scherm tot nu toe..  :(

Snowmaster

Citaat van: ZeRoo op november 16, 2008, 22:42:59
pff ik ben ook op zoek naar de KRP-500A al heel wat winkels ingelopen maar niemand heeft dit scherm tot nu toe..  :(

Binnenkort hangt hij vast wel overal. Effe geduld, dan kom je hem wel tegen, het is ook maar een Pio  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

dees

Citaat van: ZeRoo op november 16, 2008, 22:42:59
pff ik ben ook op zoek naar de KRP-500A al heel wat winkels ingelopen maar niemand heeft dit scherm tot nu toe..  :(

De 500a is te koop bij Plasmadiscount in Duiven (volgens mij op voorraad). In Engeland 500,00 euro goedkoper, dus ik wacht nog even.

Donat

Is hij in engeland nog 500 euro goedkoper als bij plasmadiscount ??

http://www.plasmadiscount.nl/PlasmaDiscount.html?url=/Pioneer-PDP-LX5090-+-Murbeugel-of-Voet-+-speaker-onder--S63--details.html

Als de engelse prijs naar hier overwaait twijfel ik niet meer!

Mvg,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

Marcel_T.

Citaat van: Donat op november 17, 2008, 13:11:27
Is hij in engeland nog 500 euro goedkoper als bij plasmadiscount ??

http://www.plasmadiscount.nl/PlasmaDiscount.html?url=/Pioneer-PDP-LX5090-+-Murbeugel-of-Voet-+-speaker-onder--S63--details.html

Als de engelse prijs naar hier overwaait twijfel ik niet meer!

Mvg,

Je weet dat dat niet dezelfde type is hè?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Donat

Sorry de link werkt niet goed blijkbaar... Kom elke keer bij de LX5090 uit...

Ze hebben de KRP er in aanbieding voor de moment..  € 4177,- in.BTW

Als daar nog 500 euro afkan is ie verkocht :-)
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

dees


maup1

De Pioneer KRP-500A hangt bij Correct in Rotterdam.

H_J

Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Flexaa

Ik denk dat ze per ongeluk een prijs opgaven bij Correct die pas vanaf volgend jaar gebruikt mag worden :-)

Hanky Panky

Volgens mij mogen die officiële dealers niet stunten op het www met prijzen ver onder de adviesprijs. De 5090 staat daar wel vijf hele tientjes onder de adviesprijs op de site geadverteerd  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

H_J

Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa


ruud4

Citaat van: Snowmaster op november 16, 2008, 21:43:28
Ruud4, waarschijnlijk zal de 500 wel heel goed zijn in upscalen van het 576 signaal.
Ik wil ook naar een full HD maar zonder box en hij moet beter zijn met SD dan een 508 XD.
Tot nu toe kan niemand mij dit laten zien  :-\.

Hi Snowmaster,

Een half jaar terug adviseerde je me al de 508xd voor het beste sd toestel... :)
Eind van dit jaar wil ik eindelijk een keer de knoop doorhakken en het "beste" scherm kopen waarbij sd voor mij een van de belangrijkste zaken is.
Is het nu nog niet duidelijk hoe de 500 serie in sd presteert?
Nog even wachten op de testen dus?
En vwb die box:
Is voor mij niet helemaal duidelijk.
Ik heb een caiway kabelaansluiting en schaf dan ook een hd ontvanger aan (samsung (360R) of humax (IRHD 5000C) ?).
Is voor mij de 500M dan misschien een betere keuze als de 500A?

Alvast bedankt,
Ruud

Ramius

Als je geen belang hecht aan een ethernetaansluiting en de nieuwe GUI of aan de ingebouwde tuners zou ik ook voor de monitor gaan. Ik zit in een gelijkaardige situatie dat ik verpkicht ben om de decoder van de kabelmaatschappij te gebruiken, scheelt toch 500 euro. :D
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|