Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanky Panky

Citaat van: Snutchz op januari 31, 2009, 19:45:34
heb bij nader inzien toch liever zo één  :biggrin:



of deze is ook wel vetjes : 2.35:1 Cinema View :tounge:



koop er 1 en geef ons een review. Tot die tijd.....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Snutchz

Philips komt in Q2 met 'n Cinescopic LCD LED Panel op den markt... mja, 't blijft LCD... helaas  :confused:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

stap

Vraag aan alle 500m bezitters werkt de UPC box goed met de 500m en ik hoorde dat de afstand bediening andere afstand bedieningen kan kopiëren (ook die van de UPC box) is dit zo.???


Snowmaster

Citaat van: Ramius op januari 31, 2009, 18:08:08
Eerste indruk... was echt huilen met de pet op!!! :o Wat een k*tbeeld zeg, niet normaal... echt balen... spijt dat ik mijn LX had weggedaan...  >:(
Tweede indruk... gisterenavond was al iets heel anders... je ziet dat dit scherm toch wel potentiëel heeft maar dat het nog een hele tijd zal moeten inspelen! ;)
Derde indruk... vandaag nadat ik even de settings van AVForum erin heb gepompt is het wel duidelijk dat kleuren realistischer zijn, dat er nog meer diepte in het beeld is en dat SD-materiaal er ook op vooruit is gegaan. Maar het is ook wel heel duidelijk dat dit scherm dringend nog een paar honderd uren meer op de teller nodig heeft om alles eruit te kunnen halen, maar ja dat weet je op voorhand natuurlijk. Wel vervelend!!!

Kijk, dit is nog eens eerlijk en een beleving van een ervaren gebruiker. Ook heb ik deze ervaring met drie Pio's.
Het is precies zoals je aangeeft en daarnaast ook nog eens vervelend om weer te moeten wachten tot het scherm ingespeeld is.  Mijn ervaring met de 500 bij een dealer is dat het lijkt alsof hij sneller ingespeeld raakt dan zijn voorgangers.
Maar op het web las ik dat een professionele tester dat het verschil tussen een gecalibreerde 5090 en gecalibreerde 500 miniem vond, maar wel aanwezig. Dus het gaat goed komen, maar je moet geduld hebben.... :-\.
Dit is één van de dingen die mij tegen houden om in te ruilen. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

simonsscj

Citaat van: Snowmaster op februari  1, 2009, 11:27:36
Maar op het web las ik dat een professionele tester dat het verschil tussen een gecalibreerde 5090 en gecalibreerde 500 miniem vond, maar wel aanwezig.

Is al reeds bekend toen de KRP's op de markt kwamen en getest werden door de bumtious-en van de wereld.
Out of the box is de KRP beter, na caliberatie is het verschil met de 5090 zo goed als verdwenen.
De keuze tussen een 5090 en de KRP is er een van wat je met het scherm wil.

Ifeman

Tijdens het afspelen van the Incredible Hulk kreeg ik in de rechterbovenhoek twee icoontjes te zien. De meest rechtse zal wel iets met een speaker uit te staan hebben. Dit treedt niet op bij het afspelen van andere Blu-rays.



Iemand enig idee waar deze vandaan komen, welke functie deze hebben en vooral hoe krijg ik ze uit mijn beeld? Ik heb me al en breuk gezocht in de handleidngen van mijn KRP/BDP en SC maar helaas niets kunnen weervinden.

Alvast bedankt!

Marcel_T.

Citaat van: Ifeman op januari 31, 2009, 15:38:09
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een KRP-500M, SC-LX81 en een BDP-LX71 en in woord: top :wub:. Ik heb al aardig wat aanloop gehad en vrij allemaal stonden ze aan de grond genageld door het prachtige beeld met Blu-ray. Nu ben ik vandaag wat aan het stoeien en heb ook even een cd afgespeeld. Wat wil nu het geval, mijn monitor springt aan op het moment dat ik de cd afspeel. Hoe voorkom ik nou dat deze aan gaat of aan moet blijven? Ik kan uiteraard de BDP analoog gaan aansluiten maar zoek toch liever een ander oplossing. Mijn BDP is met HDMI aangesloten op de receiver en deze is weer aangesloten met HDMi naar de plasma. HDMI control staat op On. Bij het uitzetten van HDMI control op mijn BDP valt de PQLS weg en dat wil ik ook liever niet. 

HDMI Control alleen op de KRP500 uitzetten zou je probleem kunnen oplossen. Zelf heb ik bij alle componenten Control aan staan en heb dan jouw probleem niet.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Snowmaster

Citaat van: Ifeman op februari  1, 2009, 14:27:18
Tijdens het afspelen van the Incredible Hulk kreeg ik in de rechterbovenhoek twee icoontjes te zien. De meest rechtse zal wel iets met een speaker uit te staan hebben. Dit treedt niet op bij het afspelen van andere Blu-rays.



Iemand enig idee waar deze vandaan komen, welke functie deze hebben en vooral hoe krijg ik ze uit mijn beeld? Ik heb me al en breuk gezocht in de handleidngen van mijn KRP/BDP en SC maar helaas niets kunnen weervinden.

Alvast bedankt!

Heb je de signaalformaten al eens met elkaar vergeleken van de BR's?  Misschien staat er op de Hulk een andere samenstelling?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raimond

Citaat van: Ifeman op februari  1, 2009, 14:27:18
Tijdens het afspelen van the Incredible Hulk kreeg ik in de rechterbovenhoek twee icoontjes te zien. De meest rechtse zal wel iets met een speaker uit te staan hebben. Dit treedt niet op bij het afspelen van andere Blu-rays.



Iemand enig idee waar deze vandaan komen, welke functie deze hebben en vooral hoe krijg ik ze uit mijn beeld? Ik heb me al en breuk gezocht in de handleidngen van mijn KRP/BDP en SC maar helaas niets kunnen weervinden.

Alvast bedankt!
dit komt niet van je  tv af,dit moet van je speler af komen of de blu ray
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Ifeman

Ik vermoed het laatste omdat ik dit niet eerder ben tegengkomen en ik ook geen enkel wijziging in settings heb aangebracht. Wat ik wel zie is dat dit de eerste keer is dat ik een DTS HD master audio track afspeel. Maar of dit gegeven deze twee symbolen kan verklaren? Toch maar eens in de gaten houden bij de volgende BR met een DTS HD audio track. 

Citaat van: Raimond op februari  1, 2009, 17:53:42
dit komt niet van je  tv af,dit moet van je speler af komen of de blu ray

The Kurgan

Citaat van: simonsscj op februari  1, 2009, 12:03:52
Is al reeds bekend toen de KRP's op de markt kwamen en getest werden door de bumtious-en van de wereld.
Out of the box is de KRP beter, na caliberatie is het verschil met de 5090 zo goed als verdwenen.
De keuze tussen een 5090 en de KRP is er een van wat je met het scherm wil.

De KRP loopt na callibratie iets mooier, dit is ook zichtbaar bij de speciaalzaak waar ik hem heb gekocht, een SD1 dealer die alle toestellen heeft staan.De KRP is iets soepeler in de beweging, en minder flikkering, met dezelfde bron. { ik ben hier zeer gevoelig voor}, en zag enig verschil. { nou ook weer geen wereld van verschil, maar voldoende om voor de KRP te kiezen.
En hij is stiller, tenminste bij mij.] Mijne is nog niet helemaal ingespeeld, maar nu al
de beste tv die ik ooit heb gehad.
Super dat de zwarte balken bij films net zo zwart zijn als de rand.
Uit de doos op PURE gezet, en spelen maar.
Wel even alle beveiliging aangezet voor de eerste 200 uur, orbiter enz....

rdm

Ik heb even tijdelijk een nieuwe LX71 staan omdat de LX91 nog niet leverbaar is en had deze symbolen ook staan bij de film King Kong.

Ik heb er verder nog niet nagekeken want was even wat demo films aan het laten zien toen mijn buurman er was.
Bij Dark Night en Die Hard 4 had ik er geen last van.

Ik zal vanavond is kijken of ik iets kan vinden.


jasse

Na meer dan 1 jaar de verschillende topics te volgen op dit forum en na lang twijfelen tussen Panasonic en Pioneer heb ik zaterdag de Pioneer KRP-500A besteld. Vrijdag komen ze hem hangen en kijk er reikhalzend naar uit.  Het enige waarvoor ik twijfelde was om de ingebouwde luidsprekers die je hebt bij Panasonic. Het Pioneer-scherm vind ik al jarenlang de mooiste maar enkel zonder de speakers. Met speakers onderaan valt het nog mee, maar ernaast is afschuwelijk. De KRP-500A zijn er geen onderspeakers verkrijgbaar, maar ik wilde absoluut dit scherm omwille van de aparte media-ontvanger.

Marcel_T.

Citaat van: jasse op februari  3, 2009, 20:59:20
Na meer dan 1 jaar de verschillende topics te volgen op dit forum en na lang twijfelen tussen Panasonic en Pioneer heb ik zaterdag de Pioneer KRP-500A besteld. Vrijdag komen ze hem hangen en kijk er reikhalzend naar uit.  Het enige waarvoor ik twijfelde was om de ingebouwde luidsprekers die je hebt bij Panasonic. Het Pioneer-scherm vind ik al jarenlang de mooiste maar enkel zonder de speakers. Met speakers onderaan valt het nog mee, maar ernaast is afschuwelijk. De KRP-500A zijn er geen onderspeakers verkrijgbaar, maar ik wilde absoluut dit scherm omwille van de aparte media-ontvanger.

En hoe doe je het nu met het geluid?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jasse

Citaat van: Marcel_T. op februari  3, 2009, 21:25:27
En hoe doe je het nu met het geluid?
Deze zal ik aansluiten op mijn huidige receiver en indien ik het niet zie zitten om dit telkens zo te doen (bv nieuwsuitzending) plaats ik er een paar aparte kleine speakers bij om aan te sluiten aan de TV zelf.

BOUBOU

Hoe sluiten jullie de oudewetse DVDspeler met scart aansluiting aan op deze Kuro schermen?
Ik ben ook van plan er op korte termijn één aan te schaffen, en ben daarom reuze benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Marcel_T.

Citaat van: BOUBOU op februari  4, 2009, 12:31:55
Hoe sluiten jullie de oudewetse DVDspeler met scart aansluiting aan op deze Kuro schermen?
Ik ben ook van plan er op korte termijn één aan te schaffen, en ben daarom reuze benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

MvGr. BOUBOU

Op de KRP500A gewoon via de mediabox. De KRP500M is een monitor en heeft bij mijn weten alleen 2x hdmi.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Hanky Panky

Citaat van: Marcel_T. op februari  4, 2009, 12:47:35
Op de KRP500A gewoon via de mediabox. De KRP500M is een monitor en heeft bij mijn weten alleen 2x hdmi.

én een component ingang. De 500M heeft idd géén scart.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Sol

Citaat van: BOUBOU op februari  4, 2009, 12:31:55
Hoe sluiten jullie de oudewetse DVDspeler met scart aansluiting aan op deze Kuro schermen?
Ik ben ook van plan er op korte termijn één aan te schaffen, en ben daarom reuze benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

MvGr. BOUBOU

Niet. Nieuwe DVD-speler kopen. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

nhoj71

Goedendag ,

Ik heb een vraag, ik heb een humax irhd5000 op hdmi1 van een sclx71 aangesloten ( die verbonden is met media receiver krp-600a) , nu springt de versterker steeds naar tv/sat , en dan moet ik hem handmatig weer op hdmi zetten, dit moet anders kunnen maar hoe ???
Wie kan me helpen ...
Alvast bedankt ,

Groeten ,

John

Robke

Wie kan me vertellen waarom de onderluidspreker van de LX5090 niet gebruikt kan worden onder de KRP-500?
Die flaporen aan de zijkanten is geenporum. :-X

BOUBOU

Citaat van: Hanky Panky op februari  4, 2009, 13:00:53
én een component ingang. De 500M heeft idd géén scart.

Ik kan dus een scart naar component kabel gebruiken om mijn dvd speler aan te sluiten?

Zijn er eventueel switches te krijgen (imput scart output HDMI?)
Ik meen mij te herinneren dat Frank Doorhof zoiets dergelijks heeft gereviewd.


MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Alfataxi

heb je geen digitale of hd ontvanger? Daar zit als het goed is wel een scartaansluiting op.

Hanky Panky

Citaat van: BOUBOU op februari  4, 2009, 15:01:44
Ik kan dus een scart naar component kabel gebruiken om mijn dvd speler aan te sluiten?

Zijn er eventueel switches te krijgen (imput scart output HDMI?)
Ik meen mij te herinneren dat Frank Doorhof zoiets dergelijks heeft gereviewd.


MvGr. BOUBOU

Ja dat klopt, zo is mijn sattuner ook aangesloten. Dat werkt perfect mits je dvd speler component kan uitsturen.

mbt die switches moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000