Kingpin

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 7, 2008, 16:59:52

« vorige - volgende »

LittleNinja

Tja... Het kan makkelijk dat het simpelweg niet winstgevend genoeg was om hun bestaansrecht te behouden. In dit geval hebben de eerdere klanten gewoon een erg gunstige situatie meegemaakt. Ik weet niet of er ook productwijzigingen of verbeteringen zijn doorgevoerd. En wellicht is het niet alleen een prijsstijging vanwege de nodige margegroei maar kunnen ook de materiaalkosten omhoog gegaan zijn.

Maar goed, ik begrijp het gevoel wel. Ik heb het ook liever goedkoper dan duurder.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

1969mach1

Er kan toch wel voor forumleden eeeeeeen keer een uitzondering gemaakt worden waarbij het oude tarief gerekend wordt???

XanaduNL

Citaat van: 1969mach1 op januari 12, 2012, 20:19:34
Er kan toch wel voor forumleden eeeeeeen keer een uitzondering gemaakt worden waarbij het oude tarief gerekend wordt???

Dit werdt mij aangeboden vlak na de stijging in mei 2011. Wat ik opzich wel netjes vond.
Echter vond ik het verhaal, ondanks dat het tenminste eerlijk is, zo merkwaardig, dat ik gegaan ben voor een goedkoper/groter Reco scherm.

LittleNinja

Het is inderdaad een open en eerlijk verhaal. En niemand is verplicht om het voor die prijs af te nemen. Als je het idee hebt met een andere oplossing beter af te zijn, staat het je vrij daarvoor te kiezen.

Bij mij staat het nieuwe tabtensioned scherm van Kingpin boven aan op mijn lijstje!

Zymotic

De producten zijn ook prima, en als de prijs concurrerend is dan zullen ze ook nog wel goed verkopen. Maar zeg dan gewoon dat de marges omhoog moeten om het bedrijf gezond te houden. Ik vind deze redenering iet wat vreemd. Voor de rest niets dan goeds over kingpin!

eelco74

Citaat van: Zymotic op januari 12, 2012, 14:06:35
En uiteindelijk krijgt de klant de rekening gepresenteerd.....

Ik heb zelf nu een een tijd al een Kingpin scherm hangen. En ben erg blij dat ik na de teleurstellende Projecta schermen voor Kingpin heb gekozen.

De service is prima, ik had scherm met een productie foutje en dat werd snel en zonder veel moeite door Kingpin opgepakt. Dat was ik van Projecta wel anders gewend. Die was na 3x ruilen nog niet goed.

Overigens vind ik de prijsstelling van deze tab schermen erg scherp. Als deze 2 jaar geleden er ook waren geweest had ik er direct voor gekozen.

De blackdrop is wat aan de kleine kant, maar dat is dan ook het enige...
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

MindfluX

Citaat van: Kingpin Screens op januari 12, 2012, 14:03:46
...
Je constatering klopt, de prijzen van praktisch al onze producten zijn verhoogd. De reden daarvoor is dat we een strategische wijziging in het bedrijf hebben doorgevoerd. ...

Dank voor je heldere oprechte antwoord, dat waardeer ik.

Ik begrijp dat jullie deze strategie zelf als distributeur voor de Nederlandse en Belgische markt hebben gemaakt? Ik constateer namelijk dat de Zweedse prijzen voor Kingpin schermen nagenoeg hetzelfde zijn gebleven.

Is het vinyl van de Kingpin VFS schermen beter, dan van de concurrentie? Zo, ja waarom?
nobody has a patent on knowledge

JVC DLA-X30, 110 inch Stewart Studiotek 130, Stewart Luxus Deluxe Screenwall, Audipack X30 custom mount, MonsterVision 3D glasses, 2x X-Rite i1Pro Rev D., Onix OA31 Series 2.

Kingpin Screens

Citaat van: MindfluX op januari 13, 2012, 01:24:55
Dank voor je heldere oprechte antwoord, dat waardeer ik.

@Iedereen, hartelijk dank voor alle berichten en het feit dat eerlijkheid gewaardeerd wordt!

De eerste jaren hebben we dezelfde strategie gevolgd als Zweden, maar het blijkt dat de markt hier toch beduidend anders is. Als zelfstandig importeur staat het ons vrij om een eigen beleid te maken. Daar hebben we nu dus ook voor gekozen.

Vwb de VFS schermen is het vooral zo dat ze bij Frank telkens erg goed uit de test komen en qua afwerking en prijsstelling onovertroffen zijn.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Miesepies

Citaat van: Kingpin Screens op januari 12, 2012, 16:22:52- De blackdrop is instelbaar van 18-38cm, er zijn geen grotere of afwijkende maten mogelijk.

Hmm.... toch nog eens goed gaan meten. Het ophangpunt is nu wat hoog, dus heb ik al gauw wat meer blackdrop nodig om het scherm op goeie hoogte te krijgen.

skyfox

Wellicht kan je het scherm aan de muur hangen ipv aan het plafond, evt aan twee stangen/beugels?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Miesepies

Hangt al aan de muur ;)

1969mach1

Citaat van: Miesepies op januari 17, 2012, 09:46:39
Hmm.... toch nog eens goed gaan meten. Het ophangpunt is nu wat hoog, dus heb ik al gauw wat meer blackdrop nodig om het scherm op goeie hoogte te krijgen.

Daar heb ik ook contact met Kingpin over gehad.
Ik vind dat ze daar toch iets voor moeten verzinnen aangezien de plafondhoogte van 265 bij vrijwel alle nieuwbouwwoningen.
Een blackdrop van 40cm is dan gewoon echt te weinig wil je de onderkant van het scherm op een mooie hoogte krijgen.
:angel:

Kingpin Screens

Ik heb het issue van de blackdrops nog maar eens bij Zweden onder de aandacht gebracht. Zodra ik een antwoord heb, zal ik dat hier delen natuurlijk!

Met hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Kingpin Screens

De blackdrop op onze nieuwe tabtensioned projectieschermen is geheel conform de technisch optimale mogelijkheden. Zowel Projecta (30cm) als Beamax (40cm) hanteren eenzelfde range als Kingpin Screens (38cm) Dit is blijkbaar deels inherent aan de gebruikte technieken.

Inmiddels hangt de eerste tabtensioned TAB240-16:9 al bij ITC in Emmeloord in de showroom. Een review volgt!

Met hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

LittleNinja

Miesepies

Citaat van: Kingpin Screens op januari 20, 2012, 16:02:35geheel conform de technisch optimale mogelijkheden

LOL, das ook een manier om te zeggen dat de blackdrop een vaste hoogte heeft :)   

Maar bedankt voor het navragen!

1969mach1

Citaat van: Miesepies op januari 20, 2012, 20:19:33
LOL, das ook een manier om te zeggen dat de blackdrop een vaste hoogte heeft :)   

Maar bedankt voor het navragen!

Dit betekent dus dat de CES schermen niet een vergrote blackdrop krijgen??

J.A.F._Doorhof

Onder hardware reviews staat de eerste review.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin Screens

Citaat van: 1969mach1 op januari 20, 2012, 20:21:52
Dit betekent dus dat de CES schermen niet een vergrote blackdrop krijgen??

De CES schermen hebben een blackdrop van 20 tot 60cm, afhankelijk van het model.

----

Mooie review van Frank over onze nieuwe tabtensioned elektrische projectieschermen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119828.0

Met hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

1969mach1

Dat begrijp ik en kan dat ook lezen op de site. De vraag is waarom deze schermen niet uitgerust worden met een grotere zwarte band ivm de hoge plafondhoogtes van nieuwbouwhuizen.

BaPeXx

Ik merk dat ik bij mijn VFS240 wat streepjes zie zitten in het beeld. Valt niet erg op tijdens projectie maar je ziet het wel bij dag. Het zijn verticale strepen aan de onderkant. Komt dit door het opspannen en verdwijnt dit vanzelf? Het zijn een soort golfjes in het doek.

skyfox

Die streepjes zouden er met een week of twee uit moeten trekken. Wil je zekerheid dan zou ik even contact opnemen met Kingpin of je retailer.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MindfluX

Citaat van: 1969mach1 op januari 21, 2012, 02:38:03
De vraag is waarom deze schermen niet uitgerust worden met een grotere zwarte band ivm de hoge plafondhoogtes van nieuwbouwhuizen.

Hebben ze in Zweden ook hogere plafondhoogtes in nieuwbouwhuizen?  :eh:
nobody has a patent on knowledge

JVC DLA-X30, 110 inch Stewart Studiotek 130, Stewart Luxus Deluxe Screenwall, Audipack X30 custom mount, MonsterVision 3D glasses, 2x X-Rite i1Pro Rev D., Onix OA31 Series 2.

Kingpin Screens

Uit onderzoek in Zweden bleek dat 80% van de gebruikers van projectieschermen deze tegen de muur schroeft ipv tegen het plafond, waardoor een grotere blackdrop daar ook geen issue is. Ik heb het vermoeden dat dat hier in NL wel anders is...

Met hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Melbury

Mijn volgende scherm wordt binnenkort de CES210.
Ruimte tussen scherm en wand is 7 cm las ik..pech, mijn plasma komt tot 8.
Zal ik gewoon een lat achter het scherm monteren, of kan ik nog iets anders doen?
Was er overigens geen 10 % korting actie of is dat weer voorbij?