Het POPCORNHOUR topic A100 / A110

Gestart door Kjelt, november 25, 2007, 21:10:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kjelt






Voor je je vraag in dit topic stelt, de kans is erg groot dat deze in dit topic al beantwoord is, dus:
Gebruik de zoekfunctie van het forum!
Kijk daarna ook eens op de PCH site waar ook al zeer veel informatie te vinden is:  http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page













Heeft iemand dit apparaat al of zijn er al reviews?
Qua specificaties ziet het er allemaal heel goed uit, de chipset is de Sigma Designs SMP8635 , zit die ook in de nieuwste TIVX?
Wat prijs betreft een no-brainer.

http://www.popcornhour.com/

Specification :

Connectivity

Bonjour
UPnP SSDP
DLNA
Windows Media Connect
Windows Media Player NSS
SMB
NFS
HTTP servers: myiHome, WizD, SwissCenter, MSP Portal
BitTorrent P2P
NAS access : SMB, NFS, FTP
Web services

Video : YouTube, Google Video, MetaCafe, VideoCast, DL.TV, Cranky Geeks
Audio : iPodcast, Radiobox, ABC News, Jamendo
Photo : Flickr, Picasa
RSS feed : Yahoo! Weather, Yahoo! Traffic alerts, Yahoo! Stock, Cinecast, Traffic Conditions.
Peer-to-peer TV : SayaTV
Internet Radio : Shoutcast
Media files supported

Video containers:
MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
MPEG1/2 PS (M2P, MPG)
MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
VOB
AVI, ASF, WMV
Matroska (MKV)
MOV (H.264), MP4, RMP4
Video codecs:
XVID SD/HD
MPEG-1
MPEG-2
MP@HL
MPEG-4.2
ASP@L5, 720p, 1-point GMC
WMV9
MP@HL
H.264
BP@L3
[email protected]
[email protected]
[email protected]
VC-1
MP@HL
AP@L3
Audio containers:
AAC, M4A
MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
WAV
WMA
Audio codecs:
WMA, WMA Pro
AAC
MP1, MP2, MP3
LPCM
Audio pass through : DTS, AC3
Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF
Other formats:  ISO, IFO
Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA
DRM

Cardea DRM (WMDRM-ND)
Chipset

Sigma Designs SMP8635
Memory

256MB DDR SDRAM, 32MB Flash
Audio/Video outputs

HDMI v1.1 (up to 1080p)
Component Video (up to 1080p)
S-Video
Composite Video
Stereo Analog Audio
S/PDIF Coax Digital Audio
Interface

2x USB 2.0 host
Parallel ATA
Network

Ethernet 10/100
Power

12V DC, 3A
Dimension

Width 10.5"(270mm) x Depth 5.25" (132mm) x Height 1.25" (32mm)
Weight

2.2 lbs (1Kg)


-Freek-


HAL


-Freek-

Citaat van: HAL op november 25, 2007, 22:54:36
Hoe kom je daarbij?
Ik kan x264 niet in de specs terugvinden (kijk ik verkeerd?).

HAL

Citaat van: -Freek- op november 25, 2007, 23:02:13
Ik kan x264 niet in de specs terugvinden (kijk ik verkeerd?).

Misschien heel dom maar x264 is dus iets anders dan h.264 en MKV?

-Freek-

Citaat van: HAL op november 25, 2007, 23:05:01
Misschien heel dom maar x264 is dus iets anders dan h.264 en MKV?
Volgens mij is x264 MKV :P. Dus dan heb je toch gelijk  ;D.

HAL

Citaat van: -Freek- op november 25, 2007, 23:07:12
Volgens mij is x264 MKV :P. Dus dan heb je toch gelijk  ;D.

www.mpcclub.com verkoopt ze maar heeft al een hele lange wachtlijst......

Jeroen V

Citaat van: HAL op november 25, 2007, 23:05:01
Misschien heel dom maar x264 is dus iets anders dan h.264 en MKV?

Matroska (MKV) is slechts een container, dus simpel gezegd een manier om audio, video en aanvullende info als ondertitels in 1 bestand te kunnen plaatsen. Het zegt dus helemaal niets over de codecs die gebruikt worden.

x264 is een open source implementatie voor h264/mpeg4 streams.

HAL

Citaat van: Jeroen V op november 26, 2007, 07:19:23
Matroska (MKV) is slechts een container, dus simpel gezegd een manier om audio, video en aanvullende info als ondertitels in 1 bestand te kunnen plaatsen. Het zegt dus helemaal niets over de codecs die gebruikt worden.

x264 is een open source implementatie voor h264/mpeg4 streams.

Deze speler zou volgens de specs h.264 en *.mkv ondersteunen. Betekent dat dan ook dat hij x.264 ondersteunt?

Jeroen V

Citaat van: HAL op november 26, 2007, 07:22:50
Deze speler zou volgens de specs h.264 en *.mkv ondersteunen. Betekent dat dan ook dat hij x.264 ondersteunt?

Zo te zien wel ja...

jantje112

Ik heb me een week of 2 al ingeschreven voor de "pre-order order" dus er is een enorme wachtrij op. De chip is de nieuwe versie van degene in de tvix 4100.

HAL

De grote vraag is natuurlijk of iemand hem gewoon al verkoopt in NL...... (Behalve MPCclub dus)

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Robbo

Zo'n ding moet je ook niet gebruiken als music player.  Daar is een Squeezebox veel beter in.

Robbo

Citaat van: HAL op november 25, 2007, 23:05:01
Misschien heel dom maar x264 is dus iets anders dan h.264 en MKV?

x264 is een h264/MPEG4-AVC encoder

dus ja, de Popcorn ondersteunt 'x264'

Marcel_T.

Citaat van: Robbo op november 27, 2007, 10:29:38
Zo'n ding moet je ook niet gebruiken als music player.  Daar is een Squeezebox veel beter in.

Er staat ALLESSPELER...   O0
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Mike Philippens

Citaat van: Marcel_T. op november 26, 2007, 20:43:52
Ik mis FLAC...
Wat niet is, kan komen. Zo te zien is er al een actieve community, dus het zou zomaar kunnen dat ze een flac toestandje erbij krassen.

bart_nl

Citaat van: HAL op november 25, 2007, 21:45:27
Zit er hoopvol uit. Review:
de gelinkte site vind ik persoonlijk het voorbeeld hoe commercie en vage belangen een potentieel leuk forum onmogelijk maken. Ik heb vaak de indruk dat de forum eigenaar het leuker vindt om goede band met fabrikanten te hebben dan dat hij objectief een mening geeft. D.w.z. ik geloof geen enkel positief bericht daar en al zeker niet wanneer hij zelf ook verkoop belang heeft.

Which reminds me dat ik mijn kiss dp600 nog te koop moet zetten voor weinig  ;)

HAL

Citaat van: bart_nl op december  2, 2007, 00:17:30
de gelinkte site vind ik persoonlijk het voorbeeld hoe commercie en vage belangen een potentieel leuk forum onmogelijk maken. Ik heb vaak de indruk dat de forum eigenaar het leuker vindt om goede band met fabrikanten te hebben dan dat hij objectief een mening geeft. D.w.z. ik geloof geen enkel positief bericht daar en al zeker niet wanneer hij zelf ook verkoop belang heeft.

Mee eens! Ik heb ook altijd een dubbel gevoel bij MPCclub maar het is volgens mij de enige Europese review op dit moment.

Mike Philippens

Citaat van: bart_nl op december  2, 2007, 00:17:30
de gelinkte site vind ik persoonlijk het voorbeeld hoe commercie en vage belangen een potentieel leuk forum onmogelijk maken. Ik heb vaak de indruk dat de forum eigenaar het leuker vindt om goede band met fabrikanten te hebben dan dat hij objectief een mening geeft. D.w.z. ik geloof geen enkel positief bericht daar en al zeker niet wanneer hij zelf ook verkoop belang heeft.
Daarom moet je alle reviews ook met enige scepsis lezen. Er is vrijwel geen onafhankelijke reviewer te vinden. Ik heb het ervaren met reviews van spullen die ik ofwel zelf kende of gewoon wist dat er iets aan mankeerde, en geen enkele reviewer zei er iets over. Nee, ze praten elkaar na en verzwijgen nare zaken. Wat ze wél doen is een aantal futiliteiten als 'nadeel' noemen, om de schijn te wekken dat ze onpartijdig zijn. Nee, een onafhankelijker reviewer is een illusie. Hooguit een privépersoon die op zijn eigen pagina wat reviews doet, maar zodra ie wat bekender/belangrijker wordt, krijg je al inmenging van de fabrikant en ga je soms onbewust al je mond houden over bepaalde zaken.

Kjelt

Ach dat spreekt zich gauw genoeg rond als de eerste kopers er mee aan het spelen zijn, mochten er echt problemen zijn dan komen ze er meteen uit. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een review positief is als er echt iets grondig mis is.

Rob_Dingen

Hoi

Ik lees niet zo heel veel op mpc maar hij kraakt toch zeker ook fabrikanten af.
Bijv Tomacro.

Rob

HAL

Maarre, heeft iemand deze speler al in NL gesignaleerd?

Hi-Jack

#24
Bart_NL shcreef:
de gelinkte site vind ik persoonlijk het voorbeeld hoe commercie en vage belangen een potentieel leuk forum onmogelijk maken. Ik heb vaak de indruk dat de forum eigenaar het leuker vindt om goede band met fabrikanten te hebben dan dat hij objectief een mening geeft. D.w.z. ik geloof geen enkel positief bericht daar en al zeker niet wanneer hij zelf ook verkoop belang heeft.

MPC Feedback:
Wij onderhouden een goed contact met fabrikanten inderdaad, hoe anders wil je inspraak hebben over wat je forum bezoekers willen en dit kenbaar maken aan hen? Nieuws uit eerste hand krijgen? Updates volgen en beta / alpha testen meedoen om inzicht te hebben op de vooruitgang en verwactingen te scheppen of limiteren? Dit kan enkel bevorderend werken indien je een relatie onderhoudt en dit heeft niks te maken met samples die we krijgen of onze opinie al telt de samenwerking met de community inderdaad wel een grote rol. (Ook tomacro stuurt ons samples, lees de MViX review, KiSS 1600 feedback en kISS algemeen, N35 enz... We kraken en maken waar dit terrecht is volgens onze mening (en daarom niet jou of een ander zijn mening)

Verder "verkoopt" MPC niks en hebben we dat ook NOOIT gedaan als neutrale organisatie / forum, we werken met partners die een bepaalde garantie verzekeren en via hen raden we aan te kopen. Hiervan vloeit niets terug naar MPC, geen cent dus, ook niet via fabrikanten aan sponsoring etc. MPC werkt 100% op eigen investeringen van mezelf en eventueel voortvloeing uit verkoop van samples na 6 maanden en bijdragen van bezoekers. IPV in het los rondslaan van commentaar als "ik geloof niks van goede berichten op MPC", gooi maar feiten die je vermoeden staven dat we oneerlijk tewerk gaan en onthoud je anders van amateuristisch commentaar dat nergens op gebaseerd is dan je eigen spinsels en paranoia in je hoofd.

Wij doen meer dan wat palaveren op een forum. je kan ook simpelweg MPC negeren, hebben we gen probleem mee maar als je ons noch kent, noch weet hoe we werken en zelfs een andere opinie hebt dan ons, geeft dat je geen recht om ons al "oneerlijk" te bestempelen, gewoon anders van opinie of misschien proberen met ons te praten hoe het zit (doen wij ook als we vermoeden dat er iets vals gebeurd voordat we erop reageren)

Ik neem aan dat dit nu voor iedereen wel duidelijk maakt hoe we over uw feedback moeten denken? Pretentieus, niet gefundeerd en gelanceerd als waarheid "om wat jij denkt dat het is" zonder fundering. Als je zo ook feedback geeft op producten zou het best zijn dat je stopt of net als ons effectief de moeite doet om weken aan pruducten en reviews te werken en alles onder de loep neemt zodat je ook meer kan doen om anderen te helpen een goede of betere keuze te maken.

je zal ons nooit horen claimen dat onze reviews 100% accurate zijn of meer dan een diepgaande introductie. veel hangt af van je netwerk, apparatuur en meer. We geven weer hoe we de unit ervaren en wat de mogelijkheden zijn die "meest gangbaar verwacht worden". ik nodig je uit om ons te vertellen, bijvoorbeeld bij PoPCorn, wat we zo positief neergepend hebben en niet klopt?

Ach ja, heeft geen zin om er een discussie van te maken maar als je dan toch commentaar wil geven, baseer het dan ergens op...
Speler is bij www.rhisc.nl beschikbaar (of was tot gisteren, check even)
Verder komt ie begin January in verschillende NL shops terrecht aan €249.

GrEetz