Peerless Monsters setje...

Gestart door Peerless Monster, juli 4, 2007, 22:46:57

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: vergeerr72 op juni 19, 2024, 08:34:51Dat zeg je nu pas. Alsnog gefeliciteerd.

 ;D

Oh joh wij waren gisteren zo druk met luisteren 😊😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op juni 19, 2024, 07:33:10Gisteren overigens klein feestje want inmiddels 14 jaar getrouwd met Maartje. Wat gaat de tijd snel.

gefeliciteerd nog
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Struis

Wow, van harte gefeliciteerd!

Citaat van: Peerless Monster op juni 19, 2024, 07:33:10Gisteren overigens klein feestje want inmiddels 14 jaar getrouwd met Maartje. Wat gaat de tijd snel.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Peerless Monster

#1053
Pinda13 net naar huis gestuurd.
Hij ging niet meer weg. Aan de bank gekluisterd. Geluisterd met zijn buizen DAC.
Fantastisch ding.
Ik had hetzelfde. Ik zit nog steeds met mond open. Prachtig!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op juli  3, 2024, 00:59:23Pinda13 net naar huis gestuurd.
Hij ging niet meer weg. Aan de bank gekluisterd. Geluisterd met zijn buizen DAC.
Fantastisch ding.
Ik had hetzelfde. Ik zit nog steeds met mond open. Prachtig!

Die ken ik..... staat hier al maanden te spelen....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Betekent deze ervaring dat de verkoudheid van afgelopen vrijdag verdwenen is ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op juli  3, 2024, 01:21:14Die ken ik..... staat hier al maanden te spelen....

Wat een mooie DAC Peter! Ik had hem ook al gehoord in Carl zijn set, maar dan zonder de laatste upgrades.
Ik ga vandaag weer eens luisteren naar de ps audio. Want het is aan de ene kant zware concurrentie nu ik een dac heb gevonden die dingen beter kan dan de ps audio (texturen, body), natuurlijker. Het is iets met buizen, dus dat vind ik zowieso erg leuk in mijn hoofd.

Maar ze zijn aan elkaar gewaagd. Ik kan ook de ps audio upgraden met een voeding van Carl ipv de Farad. Maar goed je weet pas hoe het klinkt als een dergelijke voeding er aan hangt.

Maar first things first. Ook voor Daan:
Ik heb gisteren een Meraki MS220 gekocht met een eerste upgrade van Carl. Dus nog zonder clock en voeding. Eens kijken wat dat teweeg kan brengen.
Er is al een ander topic gaande dat dit niks gaat brengen. Mooi, we zullen dat eens proefondervindelijk gaan ondervinden... (hoe zeg ik dat)

Voor Hans: verkoudheid zoals jij die ervaart zit niet in het verschil in dac. Fink was nog steeds verkouden, maar ik en ook Carl vinden hem niet verkouden, maar as is. Fink klinkt zo.
Ook met Vergeer besproken gehad, maar toen hij een paar weken terug was, ervaarde hij naar de muziek die we toen luisterden, geen verkoudheid. (Nog geen Fink beluisterd).

We moeten eens een sessie doen met een aantal mensen om dit te verklaren denk ik.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

brt

Prachtige dac, gefeliciteerd! @Pinda13 maakt prachtig spul.

Ben benieuwd naar jouw ervaring met de Meraki. Ik gaf in het andere draadje juist wat tegengas dat IK wel verschil hoorde.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

#1058
Ah oké.

Als Fink is, zoals ik hem bij jou hoorde dan doet mijn set iets wat maakt dat hij niet verkouden klinkt.

Overigens waren het ook The Stone Roses, Dead can Dance, Björk etc die wat verkouden klonken.

Vitamine ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Bedoel je met verkouden dat het wat nasaal klonk, Hans?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Donkerheidig , nasaalig, bedompig.

Het ging niet ten koste van de openheid van de weergave.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Citaat van: brt op juli  3, 2024, 10:16:26Bedoel je met verkouden dat het wat nasaal klonk, Hans?

Ik vind nasaal bijvoorbeeld met breedbanders vaak het geval. Dus nasaal is het ook niet. Maar ik denk dat ik Hans wel begrijp. Ik heb gisteren goed zitten luisteren, maar het is denk ik ook gewoon inherent aan de Acoustat speaker. Blijkbaar is Hans daar gevoeliger voor dan anderen. Als je off axis zit heb ik dat gevoel ook, maar in de sweetspot is dat hoog gewoon energiek genoeg en klinkt het wat mij betreft hoe het zou moeten klinken. Electrostaten zijn een lijnbron die natuurlijk enorm bundelen in het hoog ook met name, dus zit je niet op de sweetspot dan klinkt alles best eh verkouden.
De Acoustats zijn nu niet het toonbeeld van energieke speakers in het hoog (vooral ook omdat daar een enorme impedantie dip zit (ik geloof bij 10 KHz 0,5 ohm).

Eigenlijk zouden we onze eigen oorkarakteristiek hier ook op los moeten laten. ;D

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#1062
Citaat van: brt op juli  3, 2024, 09:54:27Prachtige dac, gefeliciteerd! @Pinda13 maakt prachtig spul.

Ben benieuwd naar jouw ervaring met de Meraki. Ik gaf in het andere draadje juist wat tegengas dat IK wel verschil hoorde.

Nou mijn 0 situatie was het volgende:

Vanuit mijn Orbi Router (niks speciaals verder met voedingen, ten minste nu nog niet), met Cat 7 installatiedraad door de muur naar een netwerk outlet en dan met 15 meter cat5s naar een mediaconvertor van Afterdark met 1 meter SFP van Cisco grade 1 kabel rechtstreeks in de SFP ingang van de Hifirose RS130. Verder niks aangesloten op het bedraade netwerk daartussen. Wel op de Router verder naar andere ruimtes.

De gewenste situatie:
Het idee is om al een stukje glas neer te leggen ipv die cat5s kabel, zodat deze geen invloed heeft van alle kabels die er langs liggen onderweg naar de HifiRose. En aangezien die grade1 kabel van 1 meter er toch al ligt, leek het me logisch om daar een Meraki MS220 tussen te plaatsen, omdat deze 2 glasaansluitingen heeft. En waarom dan niet meteen compleet maken met voeding, clock en wat SpringAudio modificaties. Zeker omdat ik die verschillen vaker (meen) te horen en vooral om dan een stukje rust in je kop (ik denk dat dat ook heel veel meespeelt). Daarnaast kan ik dan een netwerk kabeltje leggen naar mijn P10 stroomvoorziening en mijn lang gewenste bekabelde aansluiting op mijn TV. (ik stream nu via wifi op de TV).

Gisteravond
Dus gisteravond is Pinda langsgekomen met oa de Meraki en zijn eigen gebouwde DACs met buisjes en wat (eigen gebouwde) kabeltjes.

De Meraki heeft wat kleine mods gekregen van Pinda en moet nu dus concurreren met de AfterDark Convertor. Die laatste zit op een Accuvoeding aangesloten van LHY Audio (Alie).
Ik hoor met deze eerste mod op de Meraki weinig verschil met de Afterdark convertor. De Meraki klinkt schoner heb ik het idee, dus net wat meer microdetails, maar kan wat mj betreft ook inbeelding zijn. Maar goed de standaard is al vrij hoog met die Afterdark convertor. Het zou met de nog te komen mods wel moeten gaan verbeteren (clock, voeding).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kerkhoffd

Ik lees geïnteresseerd mee Rens. Benieuwd naar je bevindingen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

brt

Ik vond het verschil tussen cat5 (of 6, ik weet het niet meer) en glasvezel erg klein op de Meraki. Ik had het al gekocht dus maar gehouden. In totaal kostte het me nog geen 50,- dus was een leuk experiment.

Maar als ik het vantevoren had geweten had het van mij niet gehoeven. Was wel al een paar jaar terug en heb wel stappen gemaakt in mijn set sindsdien, dus misschien zou het verschil nu groter zijn.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Citaat van: Peerless Monster op juli  3, 2024, 10:44:33Ik vind nasaal bijvoorbeeld met breedbanders vaak het geval. Dus nasaal is het ook niet. Maar ik denk dat ik Hans wel begrijp. Ik heb gisteren goed zitten luisteren, maar het is denk ik ook gewoon inherent aan de Acoustat speaker. Blijkbaar is Hans daar gevoeliger voor dan anderen. Als je off axis zit heb ik dat gevoel ook, maar in de sweetspot is dat hoog gewoon energiek genoeg en klinkt het wat mij betreft hoe het zou moeten klinken. Electrostaten zijn een lijnbron die natuurlijk enorm bundelen in het hoog ook met name, dus zit je niet op de sweetspot dan klinkt alles best eh verkouden.
De Acoustats zijn nu niet het toonbeeld van energieke speakers in het hoog (vooral ook omdat daar een enorme impedantie dip zit (ik geloof bij 10 KHz 0,5 ohm).

Eigenlijk zouden we onze eigen oorkarakteristiek hier ook op los moeten laten. ;D



Als het (los van de termen die we gebruiken) inherent is aan deze speakers en breedbanders (waar Pinda volgens mij naar luistert, mee bezig is ?) dan is het toch niet de Fink zoals het is ? Maar zoals die dan wordt weergegeven ?

Of begrijp ik het niet helemaal wat je schrijft ?

Nu wil ik ook niet zeggen zeggen dat het is zoals het door mijn set wordt weergegeven.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Citaat van: chansig op juli  3, 2024, 13:16:10Als het (los van de termen die we gebruiken) inherent is aan deze speakers en breedbanders (waar Pinda volgens mij naar luistert, mee bezig is ?) dan is het toch niet de Fink zoals het is ? Maar zoals die dan wordt weergegeven ?

Of begrijp ik het niet helemaal wat je schrijft ?

Nu wil ik ook niet zeggen zeggen dat het is zoals het door mijn set wordt weergegeven.

Gr. Hans

Ik heb geen idee hoe Fink eigenlijk klinkt. Ik denk ook niet dat de electrostaten het als waarheidsgetrouw zullen weergeven. Ik denk op geen enkele set overigens dit terzijde. En wie weet moet Fink en etcetera verkouden klinken of juist niet. Of iedereen die langs kwam om te luisteren naar mijn set nu op dit moment. Of ervaar jij alles dat iedereen verkouden is via de electrostaten, maar anderen niet. :). Dat is een beetje het cirkeltje waar we in beland zijn en het ingewikkelde (vind ik) er aan. Ik ervaar het niet als verkouden, omdat ik natuurlijk normaal gesproken mijn eigen muziek luister, maar na het beluisteren van een aantal nummers die jij aangeeft, klinkt het naar ons idee (want ik kan daar wel mee ingaan) als een soort van verkouden (hoe we dat mooi omschrijven denk ik). Ik kan me er zeker in vinden, dat je ze verkouden vind klinken, maar of dat zo is vind ik een lastige, maar de meesten die hier luisteren in deze setting nu, vinden van niet.

Wellicht een idee: Ik moet dingen gaan uitsluiten met de Fink referentie, zoals we hem interpreteerden als verkouden en deze beluisteren met een andere set (en dat kan hier vrij makkelijk denk ik).

En wat ook kan is dat anderen luisteren in hun eigen set om uit te sluiten dat dames en heren zangers en zangeressen verkouden zijn in hun set? Ik zal hier even het luisterlijstje plaatsen. Als mensen dat dan willen beoordelen in hun eigen set (als referentie) en ook in een andere set, om uit te sluiten dat ze bevoorordeeld zijn over hun eigen set.

Ben ik nog te volgen, want zo ingewikkeld maak ik het nu in mijn hoofd namelijk.  :D
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH. I am going crazy....
(geintje)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#1067
Het lijstje:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

#1068
Euhhhh....jij ervoer het ook.

Of was dat dan alleen omdat je aan de zijkant zat ? Maar je hebt ook even achter mij gezeten.

Je bent ook de ls kabels gaan wisselen omdat hetgeen je ervoer mogelijk kwam door deze kabels. Want de week ervoor was het nog goed/anders.

Bij weggaan zat je te filosoferen over de invloed van de netkabel.

Kan zijn dat ik bovenstaande  mis heb.

Dus duiden wie nu wat heeft gehoord is de eerste logische stap. 😂

Tenminste...niet voor mij. Maar als jij verder gaat onderzoeken hoe/wat dan zou ik niet mijn ervaring als uitgangspunt nemen.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Gaat dit dan om alles van Fink of is er een bepaald nummer waarbij dit "uitgepsroken" was?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Ging niet specifiek om Fink. Fink is meer centraal nu omdat het nummer is waarbij PM de kabels had gewisseld. Sort of revolution by the way.

Maar het viel mij ook op bij bv Simo Cell.

En de eerder genoemde namen.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

#1071
Citaat van: chansig op juli  3, 2024, 13:49:09Euhhhh....jij ervoer het ook.

Of was dat dan alleen omdat je aan de zijkant zat ? Maar je hebt ook even achter mij gezeten.

Je bent ook de ls kabels gaan wisselen omdat hetgeen je ervoer mogelijk kwam door deze kabels. Want de week ervoor was het nog goed/anders.

Bij weggaan zat je te filosoferen over de invloed van de netkabel.

Kan zijn dat ik bovenstaande  mis heb.

Dus duiden wie nu wat heeft gehoord is de eerste logische stap. 😂

Tenminste...niet voor mij. Maar als jij verder gaat onderzoeken hoe/wat dan zou ik niet mijn ervaring als uitgangspunt nemen.

Gr. Hans

Jazeker dat ik ervaarde ik ook toen ik naast je zat. En dat viel me ook op toen ik met Fink achter je zat dat hij verkouden klonk. De andere nummers zat ik naast je dus dan heb ik minder hoog (alleen geen mindere muziek beleving overigens) en dan klinkt alles zonder hoog wat verkouden, dus ik kan daar verder niet over oordelen.

Daarom mijn voorstel ook even om door iedereen Fink te laten luisteren naar dit specieke nummer (of het complete lijstje) of dat ze verkouden klinken. Het nummer van Fink is: Walkin'in the sun (was het toch?).
Is overigens een lekker nummer, waarbij Fink ook verkouden klinkt. Nasaal. Dik aangezet in stem.

Ik ga nu even luisteren naar Simo Cell, want die heb ik niet op de sweetspot beluisterd. Eens kijken wat ik daar nu van vind.




Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#1072
Citaat van: chansig op juli  3, 2024, 13:53:59Maar het viel mij ook op bij bv Simo Cell.

Het nummer heet Short Leg van Simo Cell.

Het klinkt zoals je zei wat donkerder, maar het is ook uitermate donkere muziek.
Het hoog is fris daar waar het moet zijn. Ik vermoed dat ook wat je hier hoort een bepaalde synthesizer muziek is met een bepaalde klankkleur die wellicht wat wordt aangezet in mijn set (wild guess) of die de boventoon voert in mijn set. Het klinkt niet verkouden, maar het gaat denk ik meer om de stemmen.
Ik denk dat die Acoustats sound je gewoon niet ligt in die zin Hans. Te donker, te dark (zoals je omschrijft: Donkerheidig , nasaalig, bedompig.), maar ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de muziek die je draait.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#1073
Afin. Ik vind het heerlijk klinken nu en daar gaat om.
Ik heb weer allemaal (voor mij) nieuwe muziek in mijn mik geschoven gekregen, dus ik ga dat eens beluisteren.
Hight lights:

Max Ananyev
Matteo Myderwyk
Gesaffelstein
Nicolas Jaar
Hugar
Salome Gasselin
David August

Oh ja niet te vergeten Sofiane Pamart

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

#1074
Fools Gold hebben was het eerste nummer.

Er is bij mij wel wat verwarring aangaande het beeld wat er nu lijkt te ontstaan:

Jij was de eerste (bij Fools Gold) die aangaf dat het niet oké klonk. Ik deelde dit, mijn gedachte (niet uitgesproken) was dat het in de opname zat. Er zijn namelijk best wel veel versies van dit nummer te vinden.

Volgens mij was het 2e nummer dat van Simo Cell (where u from), daar hoorde ik het opnieuw. Rest qua nummers weet ik even niet meer. Maar inderdaad walkin in the sun. Van Dead can Dance was het volgens mij Severance.

Maar weer even terug. Jij ging op zoek naar verklaringen voor wat ik hoorde. Ik noemde nog de buizen. Maar dat was het niet. Je noemde dat het vorige week echt anders klonk en het enige wat je gewisseld had was de ls kabel.

Nu lijkt het beeld geschetst te worden dat ik mogelijk meer gevoelig ben, dat dit is wat dit type luidsprekers weergeeft en dat je nav gisteren stelt: het is zoals is.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.