DIY Rack by R, helemaal klaar!!!

Gestart door R, juni 26, 2007, 15:34:54

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

R

(Mat)zwart of antraciet.

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 22, 2007, 22:30:52
Ha, dat begint ergens op te lijken. ;D

Wordt hij weer zwart?

Daklem

Wauw Ruben.

Het gaat weer flink hard met je meubel, en het ziet er erg gelikt uit!! Ik had ook niet anders verwacht. Hij zit alleen al wel sneller in elkaar dan ik dacht ;)

Is je oude meubel al bijna verkocht?

R

Het lijkt inderdaad heel hard te gaan, maar zo heel veel werk is de constructie niet, en wat dingen uitbesteed ;) Er moet nog veel geschuurd worden, bijna alle randen stekken nog over ;)

Oude meubel, zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62102.0

Citaat van: Daklem op juli 23, 2007, 15:34:23
Het gaat weer flink hard met je meubel, en het ziet er erg gelikt uit!! Ik had ook niet anders verwacht. Hij zit alleen al wel sneller in elkaar dan ik dacht ;)

Is je oude meubel al bijna verkocht?

R

Vandaag nog klein beetje opgeschoten. De poten zijn gedraaid op 35mm, zo kan ik met een frees voor scharnieren(keukenkastjes) de gaten strak frezen zonder al te veel kosten te maken. Die dus een aangeschaft.

Daarnaast 1 plank helemaal geschuurd tot en met korrel 400. Ga misschien nog even 800 doen, maar nu is het al eng strak.

Dit kan wel eens heel mooi gaan worden O0, maar het wordt wel tijd voor een schuurmachientje.

R

Zo, het schuurwerk zit erop. Nog even een uurtje gas geven onder het wakende oog(wat niet zo goed is in stil liggen ;)). Volgende stap is het infrezen van de poten.


TheSpeedSkater

Heb je al spierballen?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Ha ha, alle andere sport behalve golf is in ruste, dus kracht genoeg ;)

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 24, 2007, 22:34:23
Heb je al spierballen?

TheSpeedSkater

Citaat van: R op juli 24, 2007, 22:41:25
Ha ha, alle andere sport behalve golf is in ruste, dus kracht genoeg ;)


Kijk, dan kan je nog wel even doorgaan. Keep up the good work! :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Vandaag verrast door een snelle levering van de nieuwe base voor onder de alu spikes. Klein foto (van bagger kwaliteit) als voorbeeld. Wederom erg strak gemaakt.

Erik van Voorst (in memoriam)

Klasse...ik denk dat buiten de funtionaliteit nu ook zelfs mooier oogt.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

TheSpeedSkater

Ja, beter dan de vorige keer. Ziet er netjes uit!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Dit topic had ik tot nog toe gemist... Wat een waanzinnig gaaf DIY project is dit weer. Helemaal naar mijn smaak je materiaalkeuze. Ik ben zeer benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ha ha, hoe kun je!!!

@de rest, thanks. Deze zijn inderdaad ook stukken mooier. Het geheel lijkt bijna te zweven.

Citaat van: Audiofiel op juli 28, 2007, 22:11:32
Dit topic had ik tot nog toe gemist... Wat een waanzinnig gaaf DIY project is dit weer. Helemaal naar mijn smaak je materiaalkeuze. Ik ben zeer benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden. :o

Sjors

Schitterend  8)




Groet, Sjors

R

#89
Nog even een foto zoals de spikes nu worden. Diepgang is < 1mm.

TheSpeedSkater

Wel beter zo. Lijkt wel op een speaker spike nu!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Raymen

Heel netjes.

Ook heel apart zo die spike,

Dat hij zover naar boven door loopt.

Dat zie je niet snel.

Zelf maak ik ze zo ook niet hoor.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

R

Tja, zo vreemd is het eigenlijk niet. Het bovenstuk wordt namelijk een stuk ingefreesd. Daarnaast had ik ook wat 'vlees' nodig voor de schroefdraad. Het blijft aluminium ;).

Citaat van: Raymen op juli 30, 2007, 14:08:55
Heel netjes.

Ook heel apart zo die spike,

Dat hij zover naar boven door loopt.

Dat zie je niet snel.

Zelf maak ik ze zo ook niet hoor.

Mvrg,
Raymen

R

Idd, deze is alleen 3,4 cm in doorsnee.

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 30, 2007, 14:08:24
Wel beter zo. Lijkt wel op een speaker spike nu!

TheSpeedSkater

Citaat van: R op juli 30, 2007, 14:12:57
Idd, deze is alleen 3,4 cm in doorsnee.

Precies. Leuk project! Wanneer denk je dat het af is?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Zal nog wel een paar weken duren. Even druk met andere zaken.

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 30, 2007, 14:13:35
Precies. Leuk project! Wanneer denk je dat het af is?

blue-eyes

Citaat van: Raymen op juli 30, 2007, 14:08:55
Heel netjes.

Ook heel apart zo die spike,

Dat hij zover naar boven door loopt.

Dat zie je niet snel.

Zelf maak ik ze zo ook niet hoor.

Mvrg,
Raymen

Nope, dat doe je zo:





;D

Ik gebruik ze nog steeds met volle tevredenheid ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

molle

Wow. Zie dit topic nu pas :o
Wederom een mooi strak rack aan het worden Ruben. Ben benieuwd O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R


R

#99
Vandaag het boor/freeswerk gedaan. Foto's spreken voor zich denk ik.