DIY Rack by R, helemaal klaar!!!

Gestart door R, juni 26, 2007, 15:34:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

DV79

ok, bedankt. Zegt me zo niets :) professionele producten neem ik aan.

Ik ga wel even wat rommelen met Visio en anders op papier, als ik maar een idee heb wat ik nodig heb qua materiaal en hoe ik het in elkaar ga zetten. Over dat laatste zijn hier genoeg mogelijkheden en tips te vinden.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

R

Vectorworks is redelijk professioneel ja, zeg maar autocad voor de mac. Carrara is redelijk instap 3D pakket.

Open anders zelf ook een topic, denken we gewoon allemaal even mee ;)

R

De echte doe-het-zelfert ken niet zonder spuitcabine.. ;)

De vorderingen, dadelijk beginnen met de eerste aflaklaag.

W

haha, niks minder dan een eigen spuitcabine!!!! :o Moet wel een goed resultaat uitkomen!

molle

Dat had ik dus ook moeten doen als ik in de kelder mijn stoelen in het zwart aan het spuiten was.

Reslutaat een paar open dozen met witte sportkousen hadden achteraf toch wel een heel raar donker kleurtje ;D
Schoonvader kon deze dus niet meer verkopen op de markt :-[ ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Ha ha, ja. Dat is toch echt wel een must. Zeker als je ziet hoeveel er langs gaat en weg wasemd. Er gaan ook aardig wat spuitbussen op, dus zeker nodig. We gaan weer effe verder..

R

We trekken de lijn met foto's nog even door. Net nog even snel de onderste plaat met korrel 600 geschuurd. Ging erg goed en zie hieronder het resultaat van de eerste lagen zwart.

molle

Voor de 1ste lagen zit dit er al retestrak uit zeg :o 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Sullivan

Citaat van: R op september  7, 2007, 19:56:31
We trekken de lijn met foto's nog even door. Net nog even snel de onderste plaat met korrel 600 geschuurd. Ging erg goed en zie hieronder het resultaat van de eerste lagen zwart.
Wordt erg mooi zeg! Maar schuur je nu in je eigen spuitcabine?  :o ;D

mvg,
Frank


R

;D. Dat was vlak voor het schoonmaken ;) Schuren natuurlijk erbuiten.

Citaat van: Sullivan op september  7, 2007, 20:05:24
Wordt erg mooi zeg! Maar schuur je nu in je eigen spuitcabine?  :o ;D

mvg,
Frank



stoffels

zeer mooi meubel man, jij moet dit nog gedaan hebben.

kan niet wachten tot het klaar is.  ;)

R


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

Thanks. Het ziet er inderdaad superstrak uit. Dit is toch denk ik wel het mooiste wat ik ooit (voor mezelf) gebouwd heb. Nu even dit weekend niet, maandag gaan we weer verder. Ik denk dat ie tegen het eind van de week toch wel in elkaar zit O0 O0.

Citaat van: mikeske op september  8, 2007, 12:18:37
Ziet er nu al prachtig uit Ruben  :o :o :o

R

Vandaag de tweede plaat de eerste laag gegeven en de eerste plaat afgewerkt. Het spuitwerk is morgen klaar denk ik, dan rustig laten uitharden en van de week in elkaar zetten. 8) O0

-madison-

Wat voor merk verf gebruik je eigenlijk? Gewoon van de G@mma ofzo, of een bepaald merk?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.


Raphie

Ziet er waanzinnig uit! kan niet wachten op de foto van het eindresultaat  8)
JBL PRX Power!

molle

Met Motip heb ik ook mijn kuipen van mijn Vegas seats gespoten. Is inderdaad een zeer strak laagje 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Peerless Monster

Erg mooi!!!
Zulke pootjes heb ik vorig jaar ook laten maken voor mijn speaker diy.
Jammer genoeg nog geen tijd gehad om ze af te maken...
ALs ik dit zo zie dan begint het weer te kriebelen!! ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Nog even volhouden ;) Later deze week meer!! Kan ook niet wachten om alles te monteren..

Peerless Monster

Citaat van: R op september 10, 2007, 21:43:10
Nog even volhouden ;) Later deze week meer!! Kan ook niet wachten om alles te monteren..

Come on ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R


R

Met kleine stapjes kom je ook...

Kon vandaag geen spuitwerk doen omdat het eigenlijk te hard waaide. Wel de onderkant van de bovenste plaat gedaan omdat de lichte kleur anders zichtbaar zal zijn. Ook het onderste stuk in elkaar gezet en de bevestigingshoeklijnen voor de tv steun gemaakt in zwart gemaakt.

-madison-

Laat je de verf bij elke laag helemaal uitharden, of heb je een bepaalde tijd wachten tussen het spuiten van de lagen? (ga binnenkort ook een rack maken en verzamel alvast wat goede tips ;))
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.