Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Citaat van: Madhouse op maart 19, 2009, 22:18:17
Damn, dat we door alle hectiek dat gordijn zijn vergeten....Open, dicht, open, dicht...ik ben weer helemaal happy... :biggrin:
Wij kunnen de 26e waarschijnlijk niet eens met het gordijn spelen...  :(
Misschien kan het wel, als je de gordijen naar voren trekt, zodat ze het scherm niet raken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Valkyrie

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 22:21:33
Kan ik me voorstellen, want in de afgelopen week zijn er 10 pagina's :o bijgekomen. Daar ergens tussen staat het verhaal van het rack en het scherm ;)

Is allemaal een beetje in een stroomversnelling gekomen... :music:

Vandaar ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 22:22:44
Misschien kan het wel, als je de gordijen naar voren trekt, zodat ze het scherm niet raken?

Je bent een held!  :biggrin:
Dan moet Philip ze maar even begeleiden langs het scherm... :baaa:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 22:15:09
En daarom lijkt me dit een goed moment om de ''moraal van het verhaal'' maar weer eens naar voren te brengen:
Het gordijn!
Open en dicht, prachtig! ;D
Ja! Laten we daar weer eens over hebben. Dat is erg lang geleden ;D

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 22:15:09
Even serieus:
Wat een project zeg, een nieuwe wand bouwen!
Je zal vast wel een hoop spullen kunnen hergebruiken, toch?
Tja, dure hobby, Toine inhuren...
Maar het is het wel waard! ;D
Is inderdaad wel weer een behoorlijk project, maar we hebben het al een keer gedaan, dus dat scheelt. De panelen aan de randen (links, rechts en onder) kunnen we hergebruiken, alleen op maat zagen en dan weer ophangen. Delen van het frame veranderen niet, komen alleen op een andere plaats.

De investering valt erg mee, omdat Toine de resultaten van de 2 metingen kan hergebruiken. Toine denkt in één dag klaar te zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 22:22:44
Misschien kan het wel, als je de gordijen naar voren trekt, zodat ze het scherm niet raken?
Citaat van: Madhouse op maart 19, 2009, 22:25:35
Je bent een held!  :biggrin:
Dan moet Philip ze maar even begeleiden langs het scherm... :baaa:
Ik kan ook even het scherm weghalen, dan hangen de gordijnen helemaal vrij ::) ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 22:29:50
Ik kan ook even het scherm weghalen, dan hangen de gordijnen helemaal vrij ::) ;D

Zeker aantrekkelijke optie...maar doe maar gewoon begeleiden, anders is het ook zoveel moeite  :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: -madison- op maart 19, 2009, 22:15:30
wat ga je nu in de tussentijd doen dan? ;D
De tegels bij deur moeten nog gelegd worden, 2 van de 4 diffusers links ophangen en 2 op een "karretje" monteren.

En natuurlijk veel genieten van muziek en film 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Als je toch de panalen opnieuw gaat zagen, raad ik je aan op de randen een likje verf te geven, want tijdens de M&G zag ik nog wat houtkleur in de spleten tussen de panelen.
Jaja, ik zie meer dan je denkt... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 22:33:09
De tegels bij deur moeten nog gelegd worden, 2 van de 4 diffusers links ophangen en 2 op een "karretje" monteren.

En natuurlijk veel genieten van muziek en film 8)
Waarom die difussors niet aan scharnieren o.i.d. monteren zodat je je ze voor de deur kan ''klappen''?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 19, 2009, 22:31:00
Zeker aantrekkelijke optie...maar doe maar gewoon begeleiden, anders is het ook zoveel moeite  :biggrin:
Als het scherm hangt kan het gordijn niet dicht, ook niet met begeleiding. Sorry ::)

Je zult moeten kiezen. Met nieuw scherm kijken (indien op tijd) of spelen met het gordijn >:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 22:33:43
Als je toch de panalen opnieuw gaat zagen, raad ik je aan op de randen een likje verf te geven, want tijdens de M&G zag ik nog wat houtkleur in de spleten tussen de panelen.
Jaja, ik zie meer dan je denkt... ;D
Als de panelen moeten worden gezaagd, moeten ze ook opnieuw worden geverfd, dus ik zal er op letten. Wil je natuurlijk niet teleurstellen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 22:35:34
Waarom die difussors niet aan scharnieren o.i.d. monteren zodat je je ze voor de deur kan ''klappen''?
Ik kan ze niet aan de deur monteren i.v.m. de speaker die pal achter de deur staat. Ik heb ook niet de ruimte om 2 diffusers weg te klappen. Een mobiele oplossing is de enige mogelijkheid.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik had het zo in gedachten:
Alle 4 delen op een grote vierkante plaat maken, deze plaat met scharnieren aan de muur vast.
Maar je hebt geen ruimte om ze weg te klappen, zeg je?
Toch wel, want als je niet in de ruimte bent, kan je ze gewoon midden in de ruimte laten hangen, ze hoeven niet helemaal tegen de muur aangeklapt te worden, je bent er toch niet. ;D
Ben je eenmaal binnen, doe je de deur dicht en klap je dat hele ding ervoor.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 22:36:14
Als het scherm hangt kan het gordijn niet dicht, ook niet met begeleiding. Sorry ::)

Je zult moeten kiezen. Met nieuw scherm kijken (indien op tijd) of spelen met het gordijn >:D

Ok, doe dan maar het scherm  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 22:46:29
Ik had het zo in gedachten:
Alle 4 delen op een grote vierkante plaat maken, deze plaat met scharnieren aan de muur vast.
Maar je hebt geen ruimte om ze weg te klappen, zeg je?
Toch wel, want als je niet in de ruimte bent, kan je ze gewoon midden in de ruimte laten hangen, ze hoeven niet helemaal tegen de muur aangeklapt te worden, je bent er toch niet. ;D
Ben je eenmaal binnen, doe je de deur dicht en klap je dat hele ding ervoor.
Dat is nog niet zo'n gek idee. Ik kan zelfs tussen de 2e en 3e diffuser ook nog een extra scharnierpunt maken, zodat de constructie max. 2 diffusers de ruimte in komt. Ik ga het eens uittekenen en kijken of het kan werken.

Bedankt voor de suggestie :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

volgens mij is dit echt het gezelligste topic! :thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Robbert54 op maart 19, 2009, 22:58:43
volgens mij is dit echt het gezelligste topic! :thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:
Is inderdaad een gezellige boel hier. Soms gaat het helemaal nergens over, maar dat maakt het lekker luchtig 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 22:46:29
Ik had het zo in gedachten:
Alle 4 delen op een grote vierkante plaat maken, deze plaat met scharnieren aan de muur vast.
Maar je hebt geen ruimte om ze weg te klappen, zeg je?
Toch wel, want als je niet in de ruimte bent, kan je ze gewoon midden in de ruimte laten hangen, ze hoeven niet helemaal tegen de muur aangeklapt te worden, je bent er toch niet. ;D
Ben je eenmaal binnen, doe je de deur dicht en klap je dat hele ding ervoor.

:o Hoe kom jij toch telkens op die creatieve ideeën? Erg goed! 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op maart 19, 2009, 23:01:06
:o Hoe kom jij toch telkens op die creatieve ideeën? Erg goed! 8)
Niet alleen creatief in taal ;D maar ook in de bouw :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Nouja, Philip is een veel betere houtbewerker dan ik, laat ik het zo zeggen. ;D
Maarja, dat komt vooral doordat Philip zo'n mooie zaagtafel heeft. ;D
Goed gereedschap is het halve werk! :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Ja en de andere helft is het bedienen van het gereedschap, als je dat niet kan is het snel game over.

Citaat van: Robbert54 op maart 19, 2009, 22:58:43
volgens mij is dit echt het gezelligste topic! :thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:

Overigens, helemaal gelijk, is een gezellige boel hier 8)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 23:10:34
Nouja, Philip is een veel betere houtbewerker dan ik, laat ik het zo zeggen. ;D
Maarja, dat komt vooral doordat Philip zo'n mooie zaagtafel heeft. ;D
Goed gereedschap is het halve werk! :)
Citaat van: Kamidioblitz op maart 19, 2009, 23:36:12
Ja en de andere helft is het bedienen van het gereedschap, als je dat niet kan is het snel game over.
Oefening baart kunst ;) Ik was in het begin niet zo als nu, maar ik gelukkig wel altijd precies geweest ;D

Citaat van: Kamidioblitz op maart 19, 2009, 23:36:12
Overigens, helemaal gelijk, is een gezellige boel hier 8)
8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag contact met Toine gehad. Hij gaat kijken of we meer laagabsorptie met de projectiewand kunnen realiseren :thumbs-up: Daarvoor moeten we kijken hoe diep de absorber maximaal mag/kan worden.

Het kan dus zijn dat de totale voorkant wordt veranderd; smaller podium, of zelfs helemaal geen. Dan hebben we ook geen probleem met de tweeter.

Dit is dus het voordeel van het inhuren van een professional voor het verbeteren van de akoestiek 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Als het podium zou komen te vervallen, dan komt er zo'n dikke plint, net als aan de zijkanten?

In hoeverre zijn Toine's oude metingen nog accuraat?
Komt Toine ook nog langs als de wand klaar is?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!