Goede setup vs mooie setup

Gestart door visitor, april 11, 2007, 09:05:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

visitor

Ik heb de laatste jaren een (volgens mijn mening ;)) degelijke setup bij elkaar gezocht bestaande uit onder andere Lexicon, Chord, Arcam en Denon componenten. Nu ben ik heel tevreden over de geluidskwaliteit en dit voor stereo en hometheater, maar soms denk ik toch: het ziet er niet uit. Het zijn bijna allemaal verschillende merken (7 toestellen, 5 merken) met een verschillend uitzicht. Ook de kleuren zijn bijna allemaal anders ondanks het feit dat ik enkel zilver en champagne kleur toestellen heb.

Aangezien mijn installatie in de woonkamer staat, denk ik er af en toe aan om alles te verkopen en een mooie, sobere set aan te schaffen met componenten van hetzelfde merk en uitzicht. Maar zo een set samenstellen vind ik niet gemakkelijk.
Wat is jullie opinie hier over of zijn er andere oplossingen? Op dit ogenblik staan mijn componenten op een Sound Organization rack.

DA BoSS

qua looks vind ik zelf Cyrus echt mooi 8).
de concessies qua kwaliteit vallen nog best mee met dat merk, dus misschien een idee voor je?


mvg,


PS als je nou teruggaat naar stereo ben je ook gelijk verlost van een groot deel van de wirwar aan apparatuur ;D

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

visitor

Citaat van: DA BoSS op april 11, 2007, 09:12:53
qua looks vind ik zelf Cyrus echt mooi 8).
de concessies qua kwaliteit vallen nog best mee met dat merk, dus misschien een idee voor je?

Daar had ik ook al heel sterk aan gedacht. Maar Cyrus heeft niet echt een recente surround oplossing op dit ogenblik. Misschien de nieuwe AV Master 8.0?

Citaat van: DA BoSS op april 11, 2007, 09:12:53
mvg,


PS als je nou teruggaat naar stereo ben je ook gelijk verlost van een groot deel van de wirwar aan apparatuur ;D

Ik zou inderdaad ook wel wat meer nadruk op stereo willen leggen in mijn setup.

Bart_M


Raphie

de TAG AV32r + DVD32flr + 100x5R is een perfecte combi! zowel qua looks, intergratie als performance
JBL PRX Power!

visitor

Citaat van: Raphie op april 11, 2007, 09:47:12
de TAG AV32r + DVD32flr + 100x5R is een perfecte combi! zowel qua looks, intergratie als performance

Inderdaad. Maar ik prefereer merken die nog een upgrade-pad hebben.

El Penumbra


garmtz

Ik denk gelijk aan Meridian. Maarja, het design moet je wel aanspreken. Ik vind de componenten zelf er erg chiq uitzien. Je zou ook een RT-20 op de kop kunnen tikken. Die kan dan je beide spelers vervangen. Chord en Lexicon vind ik best bij elkaar passen qua uiterlijk. Wat heb je nog meer voor componenten?

Je kunt natuurlijk ook je componenten volledig uit het zicht plaatsen...

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jaco

Citaat van: garmtz op april 11, 2007, 10:05:42
Je kunt natuurlijk ook je componenten volledig uit het zicht plaatsen...
Wellicht de goedkoopste optie als je tevreden bent met je geluid op dit moment.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

LexiconLogan

ik denk ook dat je niet altijd aan ''het virus'' moet toegeven
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R

Citaat van: garmtz op april 11, 2007, 10:05:42
Ik denk gelijk aan Meridian. Maarja, het design moet je wel aanspreken. Ik vind de componenten zelf er erg chiq uitzien. Je zou ook een RT-20 op de kop kunnen tikken. Die kan dan je beide spelers vervangen. Chord en Lexicon vind ik best bij elkaar passen qua uiterlijk. Wat heb je nog meer voor componenten?

Ik denk dat het veel meer een geheel zal vormen wanneer het aantal merken zal worden terug gebracht. Volgens mij heb je wel een mooie set, maar ik zou er ook niet zo snel voor kiezen om heel veel componenten van verschillende merken te combineren. Bij sommige merken heb je bijvoorbeeld niet eens keus ;)

Meridian is echter wel een extreem mooie optie. Ik zou zo switchen als... ;)

Citaat
Je kunt natuurlijk ook je componenten volledig uit het zicht plaatsen...
Ook een prima optie.

Zat dit ook in je achterhoofd toen je je lexicon te koop had staan?

visitor

Citaat van: garmtz op april 11, 2007, 10:05:42
Ik denk gelijk aan Meridian. Maarja, het design moet je wel aanspreken. Ik vind de componenten zelf er erg chiq uitzien. Je zou ook een RT-20 op de kop kunnen tikken. Die kan dan je beide spelers vervangen. Chord en Lexicon vind ik best bij elkaar passen qua uiterlijk. Wat heb je nog meer voor componenten?

Componenten:
Lexicon MC-8 surround processor
Chord SPM 600 stereo eindversterker
Arcam FMJ P35/3 eindversterker
Denon DVD-1930 DVD speler
Denon DCD-1500AE CD speler
Panasonic DMR-EH60 harddisk recorder
Panasonic video recorder

visitor

Citaat van: Ruben op april 11, 2007, 10:28:54
Ik denk dat het veel meer een geheel zal vormen wanneer het aantal merken zal worden terug gebracht. Volgens mij heb je wel een mooie set, maar ik zou er ook niet zo snel voor kiezen om heel veel componenten van verschillende merken te combineren. Bij sommige merken heb je bijvoorbeeld niet eens keus ;)

Meridian is echter wel een extreem mooie optie. Ik zou zo switchen als... ;)
Ook een prima optie.

Zat dit ook in je achterhoofd toen je je lexicon te koop had staan?

Inderdaad. ;)

visitor

Citaat van: garmtz op april 11, 2007, 10:05:42
Je kunt natuurlijk ook je componenten volledig uit het zicht plaatsen...

Daar heb ik ook al aangedacht, maar vind niet direct een geschikt AV meubel. :(

visitor


jaco

Citaat van: Erwin op april 11, 2007, 10:43:16
Een beetje te duur met de hd formaten op komst. ;)
Meridian heeft wel een upgradable serie, maar het afwachten wanneer de HD upgrade komen, en welke smaak HD ze gaan doen (eigenlijk niet echt, het wordt HD-DVD zoals het er nu naar uitziet)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raphie

Ach ik koop straks een mooie Pioneer pianolak BR of HD-DVD speler en sluit deze op de 5.1 ingang van de TAG aan. Geen centje pijn hoor
JBL PRX Power!

jaco

Citaat van: Raphie op april 11, 2007, 10:52:22
Ach ik koop straks een mooie Pioneer pianolak BR of HD-DVD speler en sluit deze op de 5.1 ingang van de TAG aan. Geen centje pijn hoor
Totdat blijkt dat alles 7.1 geworden is (ik heb ook een analoge 5.1 ingang)
Nu is dat voor jou geen probleem met een 2 kanaals opstelling, maar toch, argument gaat niet helemaal op.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raphie

Ach, er is niks dat m'n TAG niet kan dwonmixen naar 2.1  ;D
JBL PRX Power!

wil

Citaat van: Erwin op april 11, 2007, 10:37:34
Componenten:
Lexicon MC-8 surround processor
Chord SPM 600 stereo eindversterker
Arcam FMJ P35/3 eindversterker
Denon DVD-1930 DVD speler
Denon DCD-1500AE CD speler
Panasonic DMR-EH60 harddisk recorder
Panasonic video recorder
Ik zou de Lex en de Chord houden en in het zicht plaatsen. De Arcam zou ik verruilen óf voor een driekanaals Chord of zowel de SPM600 als de Arcam verruilen voor een vijfkanaals Chord. Dat laatste zou het meeste mijn voorkeur hebben. De Denon CD-speler zou ik verruilen voor een fraai loopwerk (al of niet met een lade). De overige componenten plaats je in een kast uit het zicht. In totaal hou je dan drie componenten over in het zicht en de rest zie je niet meer.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

visitor

#21
Citaat van: wil op april 11, 2007, 12:02:14
Ik zou de Lex en de Chord houden en in het zicht plaatsen. De Arcam zou ik verruilen óf voor een driekanaals Chord of zowel de SPM600 als de Arcam verruilen voor een vijfkanaals Chord. Dat laatste zou het meeste mijn voorkeur hebben. De Denon CD-speler zou ik verruilen voor een fraai loopwerk (al of niet met een lade). De overige componenten plaats je in een kast uit het zicht. In totaal hou je dan drie componenten over in het zicht en de rest zie je niet meer.

wil

Een vijkanaals (of 2+3) Chord zou inderdaad een mooie oplossing zijn, maar samen met een upgrade naar een loopwerk gaat mij dit toch iets te veel kosten vrees ik. Ik zoek naar een oplossing die mij niet te veel gaat kosten. Maar de tip om maar een paar componenten in het zicht te houden is misschien wel bruikbaar.

visitor

Citaat van: Kef-mania op april 11, 2007, 10:28:01
ik denk ook dat je niet altijd aan ''het virus'' moet toegeven

Dat denk ik ook, maar soms heeft het mij erg te pakken en heb ik 'medicatie' nodig. ;)

wil

Citaat van: Erwin op april 11, 2007, 12:45:15
Een vijkanaals (of 2+3) Chord zou inderdaad een mooie oplossing zijn, maar samen met een CD speler 'upgrade' gaat mij dit toch iets te veel kosten vrees ik. Ik zoek naar een oplossing die mij niet te veel gaat kosten. Maar de tip om maar een paar componenten in het zicht te houden is misschien wel bruikbaar.
Waar je in zo'n geval aan kan denken is een plat meubel met kleppen aan de voorzijde. In het meubel plaats je dan je meuk-spul  ;D, er bovenop het stijlspul.
Een beetje dit idee:

Over het upgrade-virus:
Citaat van: Erwin op april 11, 2007, 12:46:25
Dat denk ik ook, maar soms heeft het mij erg te pakken en heb ik 'medicatie' nodig. ;)
Een doelbewuste keuze en dat blijven respecteren kan helpen. Dan komt die 5-kanaals Chord er ooit nog eens en dan ben je er ook weer.  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

visitor

#24
Citaat van: wil op april 11, 2007, 12:50:45
Waar je in zo'n geval aan kan denken is een plat meubel met kleppen aan de voorzijde. In het meubel plaats je dan je meuk-spul  ;D, er bovenop het stijlspul.
Een beetje dit idee:

Ik had ook zo iets in gedachte, maar dan een kast met de bovenste rij open om 3-4 componenten naast elkaar in te zetten. Daar komen de componenten die je regelmatig met de afstandsbediening moet besturen (surround pre, DVD speler en DVD recorder). De rest van de componenten mogen dan achter de gesloten deuren.
Jammer genoeg heb ik nog nooit zo een meubel gezien. :(