aMUSEd's topic

Gestart door aMUSEd, november 30, 2006, 22:41:06

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: aMUSEd op januari 11, 2007, 22:22:44
Ik ben op zoek naar een muzikale versterker. Is de primare 'muzikaler' dan mijn vorige versterker? Ja, in mijn beleving wel. Dit beleef ik vooral door lekkerdere timing van basdrums en snares/hihats. Echter moet er daarvoor iets worden opgeofferd: scheidend vermogen. Ben ik op zoek naar de combinatie van 2 tegenpolen?

Nee hoor, volgens mij zoek je gewoon de juiste 'match' of het 'juiste huwelijk' zoals ik het meestal noem. Ik heb een soortgelijke zoektocht (die ik al vaker heb beschreven op dit forum) meegemaakt waarbij ik niet een te donker/warm geluid wilde, maar ook niet een te analytisch. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een versterkercombinatie met een ietsje meer analytische voorversterker en een enigzins warmere eindversterker. Dat bleek de mooiste combinatie te zijn. Niets tegenpolen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

aMUSEd

Citaat van: Antoine op januari 11, 2007, 22:30:32
Nee, de SDAI heeft alleen analoge inputs. De TDAI is in feite een "power DAC" met digitale inputs.

Als ik je verhaal zo lees dan kan een Lyngdorf je wellicht best boeien! Details, 3D afbeelding, 'scheidend vermogen', controle, dynamiek en timing zijn trademarks van Lyngdorf! Over de muzikaliteit verschillen de meningen zoals je weet... :D
Ja, dat zou best kunnen. Daarom dacht ik met combinatie van de SDAI en een loopwerk in de buurt van het budget te kunnen blijven.. helaas niet.

aMUSEd

Citaat van: Audiofiel op januari 11, 2007, 23:12:24
Nee hoor, volgens mij zoek je gewoon de juiste 'match' of het 'juiste huwelijk' zoals ik het meestal noem. Ik heb een soortgelijke zoektocht (die ik al vaker heb beschreven op dit forum) meegemaakt waarbij ik niet een te donker/warm geluid wilde, maar ook niet een te analytisch. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een versterkercombinatie met een ietsje meer analytische voorversterker en een enigzins warmere eindversterker. Dat bleek de mooiste combinatie te zijn. Niets tegenpolen. ;)
Muzikaliteit is zo'n subjectief begrip.. ik zou het eigenlijk niet moeten gebruiken. Ik lees graag ervaringen van anderen met apparatuur en als ik (een paar van) mijn eigen voorkeuren erin ontdek wordt ik nieuwsgierig ondanks dat ik totaal geen idee heeft hoe dat apparaat combineert met mijn set en smaak.
De belevingen met Lavardin en Lyngdorf spreken mij aan.
Vanuit verschillende bronnen heb ik vernomen dat ik ook gelukkig zal worden met Densen ;D.

aMUSEd

Zijn er mensen op dit forum met ervaring met Densen/magnepan?

Audiofiel

Citaat van: aMUSEd op januari 12, 2007, 21:09:03
Vanuit verschillende bronnen heb ik vernomen dat ik ook gelukkig zal worden met Densen ;D.

Densen is heel fraai. En de prijs/kwaliteit is beter dan bij sommige andere genoemde merken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

aMUSEd

Citaat van: Audiofiel op januari 12, 2007, 22:58:50
Densen is heel fraai. En de prijs/kwaliteit is beter dan bij sommige andere genoemde merken. ;)
Heb je ervaring met Densen?.. kan je misschien aangeven wat de algemene verschillen zijn tov bv primare?

Audiofiel

Citaat van: aMUSEd op januari 13, 2007, 00:21:19
Heb je ervaring met Densen?.. kan je misschien aangeven wat de algemene verschillen zijn tov bv primare?

Wel met Densen, maar niet met Primare, dus de verschillen kan ik niet aangeven. Ik vermoed dat Primare lichtelijk warmer zal klinken, maar wel strakker in het laag. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fca

Densen en Maggies is niet mijn meest voor de hand liggende combi.
Het hoog vond ik te.

aMUSEd

Citaat van: fca op januari 13, 2007, 08:45:47
Densen en Maggies is niet mijn meest voor de hand liggende combi.
Het hoog vond ik te.
Heb je Densen op Magnepan gehoord? Of Densen op een andere set?
Op internet lees ik nog wel eens dat Densen te donker zou klinken.. dan denk ik aan niet sprankelend in het hoog. Omdat het hoog nu nogal enthousiast is dacht ik dat Densen dit probleem zou kunnen oplossen.

fca

Densen op maggies MG 12.
Ik vond het hoog te.

aMUSEd

Citaat van: fca op januari 13, 2007, 12:43:42
Densen op maggies MG 12.
Ik vond het hoog te.
Daar heb ik wat aan.. welke apparaten van Densen waren het?

ajvr

Citaat van: aMUSEd op januari 12, 2007, 21:10:10
Zijn er mensen op dit forum met ervaring met Densen/magnepan?

Ik heb de Densen B-310 vergeleken met de AVI S21 V2 en vond de AVI beter, meer autoriteit, breder stereobeeld, dynamischer en iets 'liever' (maar niet té). De Densen deed het overigens prima alleen niet helemaal mijn smaak, niet verfijnd genoeg zullen we maar zeggen.
Magnepan MG 3.6, AVI S21 MA V.2, Stello DP200, Hifidelio PRO, Rega P25, Shelter 501, Trichord Dino, Chord Company Odyssey & Chorus

aMUSEd

Citaat van: ajvr op januari 13, 2007, 14:29:41
Ik heb de Densen B-310 vergeleken met de AVI S21 V2 en vond de AVI beter, meer autoriteit, breder stereobeeld, dynamischer en iets 'liever' (maar niet té). De Densen deed het overigens prima alleen niet helemaal mijn smaak, niet verfijnd genoeg zullen we maar zeggen.
De S21 heeft op papier wel wat meer vermogen tov de B310.. ik kan me voorstellen dat de Densen daarom minder autoriteit over de maggies heeft (en misschien ook daarom minder verfijnt en dynamisch klinkt). Ik moet het zelf nog beluisteren.. misschien spreekt het mij uiteindelijk ook minder aan.

De B100 wordt de laatste tijd veel aangeboden voor mooie prijzen maar ik kan niet zonder ab.
Als ik naar Densen overstap wordt dat een combi van B200 en B300. Dit is puur omdat de B200 via afstandbediening bedient kan worden, omdat ik denk dat de B300 genoeg vermogen heeft en omdat de B200/B300 nog wel eens 2ehands worden aangeboden.

fca

Amused het was dezelfde die hier al heel lang te koop staat.
Begrijpen doe ik dat niet want op een traditionele conus speaker is het een fantastische versterker en voor dat geld, ongelofelijk.
Of is die al verkocht. ???

aMUSEd

Citaat van: fca op januari 13, 2007, 18:28:21
Begrijpen doe ik dat niet want op een traditionele conus speaker is het een fantastische versterker en voor dat geld, ongelofelijk. Of is die al verkocht. ???
Nee, die is er volgens mij nog.. maar 2x60w en zonder ab zie ik niet zitten.
Helaas wordt de B200/300 niet vaak aangeboden.

aMUSEd

#190
Even updaten.. het plaatje wordt wat breder:

De A30.1 combineert nu met netfilter echt goed met de maggies (er zijn nu weer lagen waar te nemen bij drukke muziek) alleen blijf ik maar lopen met het gevoel dat er meer emotie in de muziek zit en er nu niet uitkomt.. alsof het allemaal wat te romantisch klinkt.. dus ook met muziek die niet zo bedoelt is.

Het plan is om binnenkort nog wat andere versterkers te beluisteren.

Toen ik een aantal jaren geleden de A30.1 op magnepan hoorde was het geluid uitbundiger dan nu thuis.. meer 'puntje van je stoel' geluid. Afgezien van de akoustiek en bekabeling was de cdspeler ook een andere: de arcam cd33 ipv de cd23 die ik zelf heb.
- Is de cd23 de beperking in het uitbundige dat ik zoek? En als dat zo is:
- welke cd speler moet ik dan absoluut een proberen (budget 1000euro en richt me vooral op gebruikte apparatuur)?

Verder hebben een aantal dealers mij geadviseerd om eens naar andere bekabeling te luisteren (nu heb ik nordost BH (deze zou wat te schraal/sober zijn voor Magnepan) + Xindak FS01) dus wil ik ook graag eens LAT bekabeling beluisteren.

The adventure continues.. ik hoop dat het geen 'never ending story' wordt..

Midcall

Citaat van: aMUSEd op februari  1, 2007, 21:26:55
Even updaten.. het plaatje wordt wat breder:

De A30.1 combineert nu met netfilter echt goed met de maggies (er zijn nu weer lagen waar te nemen bij drukke muziek) alleen blijf ik maar lopen met het gevoel dat er meer emotie in de muziek zit en er nu niet uitkomt.. alsof het allemaal wat te romantisch klinkt.. dus ook met muziek die niet zo bedoelt is.

Het plan is om binnenkort nog wat andere versterkers te beluisteren.

Toen ik een aantal jaren geleden de A30.1 op magnepan hoorde was het geluid uitbundiger dan nu thuis.. meer 'puntje van je stoel' geluid. Afgezien van de akoustiek en bekabeling was de cdspeler ook een andere: de arcam cd33 ipv de cd23 die ik zelf heb.
- Is de cd23 de beperking in het uitbundige dat ik zoek? En als dat zo is:
- welke cd speler moet ik dan absoluut een proberen (budget 1000euro en richt me vooral op gebruikte apparatuur)?

Verder hebben een aantal dealers mij geadviseerd om eens naar andere bekabeling te luisteren (nu heb ik nordost BH (deze zou wat te schraal/sober zijn voor Magnepan) + Xindak FS01) dus wil ik ook graag eens LAT bekabeling beluisteren.

The adventure continues.. ik hoop dat het geen 'never ending story' wordt..

Ik denk toch dat je in combinatie met je maggies iets zoekt wat voor je gestelde budget niet te realiseren valt. Niet zozeer wat betreft je cd-speler, want voor die €1000 kan je inderdaad iets aanzienlijk mooiers kopen dan die Arcam, maar zal waarschijnlijk toch niet zoveel gaan brengen dat je volstrekt gelukkig en tevreden achterover wegzakt in je bank. Je speakers zijn hiervoor te kritisch en laten teveel alle onvolkomenheden van je set horen. Als je in een downgrade path zit zijn dit daarom een van de vervelendste speakers om te hebben.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

aMUSEd

Citaat van: Midcall op februari  2, 2007, 15:39:25
Als je in een downgrade path zit zijn dit daarom een van de vervelendste speakers om te hebben.
Ja, misschien heb je gelijk :-\
Maar ik heb de set horen zingen met een cd33.. wel met andere akoustiek en bekabeling.. maar dan zit de potentie erin.
Betreft akoustiek, thuis heb ik veel minder ruimte achter de speakers (tov toen tijdens de luistersessie) (en ik zit met m'n rug tegen een muur) waardoor het allemaal wat verder van me af gebeurd.. ik denk dat dit ook kan meespelen.
Eigenlijk zoek ik een cd23 met een bite  ;D.. wat zijn muzikale spelers voor 1000e (gebruikt)?

robert1325

#193
Je moet uit kijken met "op het puntje van je stoel" geluid ,   kan je snel zat raken  ;D

Probeer wat anti-cables uit zou ik zeggen,   wat voller klinkende kabel met smooth hoog en een heel open midden.  Het laag is lekker strak.
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

Midcall

Citaat van: aMUSEd op februari  2, 2007, 15:46:41
Ja, misschien heb je gelijk :-\
Maar ik heb de set horen zingen met een cd33.. wel met andere akoustiek en bekabeling.. maar dan zit de potentie erin.
Betreft akoustiek, thuis heb ik veel minder ruimte achter de speakers (tov toen tijdens de luistersessie) (en ik zit met m'n rug tegen een muur) waardoor het allemaal wat verder van me af gebeurd.. ik denk dat dit ook kan meespelen.
Eigenlijk zoek ik een cd23 met een bite  ;D.. wat zijn muzikale spelers voor 1000e (gebruikt)?

Ik geloof erg in 2e hands, behalve met cd-spelers. Moderne cd spelers van zeg € 500 klinken beter dan cd-spelers van €1000 van 2 jaar terug. Een nieuwe cd-speler van rond de € 1000 met pit? Een Cayin CDT-17A wellicht.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Rody

Citaat van: Midcall op februari  2, 2007, 17:52:07
Ik geloof erg in 2e hands, behalve met cd-spelers. Moderne cd spelers van zeg € 500 klinken beter dan cd-spelers van €1000 van 2 jaar terug. Een nieuwe cd-speler van rond de € 1000 met pit? Een Cayin CDT-17A wellicht.

Mwa, die Cayin vond ik wel aardig, maar niet echt heel bijzonder.
Voor de prijs via grijs-import is ie wel interessant.

frank2

Gelukkig ben ik het niet eens met Rody, 2 jr oude cd spelers van 1000 euro zouden slechter klinken dan nieuwe van nu voor 500 euro. Dat is echt onzin.
Omdat ik op zoek was naar een nieuwe cd speler heb ik mijn marantz meegenomen naar de dealer en geluisterd naar een Audio Aero Prima, 2000 euro nieuw, goed geluid maar de spreiding, breedte van het geluid was bij mijn marantz van 1100 euro beter. Datzelfde geldt voor de unico cd speler. Qua geluid klinken ze minder warm, zuiver maar ze zijn te digitaal. En de marantz speelde beide cd spelers eruit doordat hij een grote soundstage kon neerzetten. Dit werd pas overtroffen door een cd speler van 3500 euro.

Ik denk als je echt een mooi en brilliant analoog achtig geluid wil hebben met een cd speler dat je naar een cd speler moet kijken die nieuw onbetaalbaar is (10.000 euro) maar 2e hands rond de 3000 euro zit. Og een opus 21 die kost 4500 euro. En zo zijn er nog wel een paar te noemen. Bel eens met wenw audio daar ben ik geweest, hans een van de verkopers heeft me diverse merken aangeraden welke inderdaad goed waren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

aMUSEd

Citaat van: robert1325 op februari  2, 2007, 15:57:27
Je moet uit kijken met "op het puntje van je stoel" geluid ,   kan je snel zat raken  ;D

Probeer wat anti-cables uit zou ik zeggen,   wat voller klinkende kabel met smooth hoog en een heel open midden.  Het laag is lekker strak.
Ik weet precies wat je bedoelt: vermoeiend overweldigend geluid dat je het gevoel geeft dat er iemand met een megafoon in je oor staat te zingen ;D

robert1325

Precies  ;D

Ik heb mijn eerste Hi-Fi set (Cambridge -B&W)  gekocht vanwege het spectaculaire geluid , maar echt lang kon ik er niet naar luisteren , vooral met drukke muziek was 10 minuten genoeg...   

Daarna heb ik extreem duidelijke mini monitoren en een chinese mid-FI transistor versterker gekocht , dit was wel vooruitgang maar klonk een beetje saai en afstandelijk...  dus heb ik het roer om gegooid en ben voor iets simpels gegaan .

met de trends ta-10 t-amp, efficiente open baffle speakers en de gemodde squeezebox heb ik eindelijk een set waar ik de hele middag naar kan luisteren, maar rocken kan het ook echt wel   ;)   

T-amp - Jamo J72 studio monitors.

aMUSEd

Cd-spelers schrijven altijd wat sneller af dan bv versterkers.. het risico mbt slijtage is dan ook weer groter. Het lijkt me dat een speler van 3-4 jaar oud toch al snel 50% van zijn waarde kwijt is.
Deze spelers zullen dus niet erg achterlopen en toch aantrekkelijk geprijsd zijn.
Maar ik geloof nog het meest in de meest uitblinkers: Arcam FMJ, Naim cd5 .. meer weet ik er eigenlijk niet :-\
Maar zo zullen er vast wel meer zijn die de top in een bepaalde klasse/genre bepalen.