aMUSEd's topic

Gestart door aMUSEd, november 30, 2006, 22:41:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aMUSEd

Citaat van: garmtz op december  5, 2006, 22:41:16
Geef maar een gil en ik haal alle off-topic zooi uit je topic... ;D  Desnoods split ik de discussie in een apart topic. Maar of het de moeite is...
Nee geen probleem hoor.. ik zie het zeker niet als vervuiling.
Als anderen via mijn topic ook informatie kunnen winnen is dat alleen maar meegenomen.

Citaat van: garmtz op december  5, 2006, 22:41:16
Ik heb wel een visie hoe je de Magnepans aan het zingen krijgt met rock, ben benieuwd of dat haalbaar blijkt!
Vertel!! Haalbaar in termen van $ zeker ;D

aMUSEd

Weet iemand trouwens wat de hoorbare verschillen zijn tussen de Primare A30.1 en de i30?
Beide zijn geintegreerde versterkers alleen is de i30 de opvolger van de A30.1.

audionut

Eduard heeft het al gezegd maar moet het toch nog ff benadrukken. Hij heeft mijn 1.5-jes te logeren gehad toen ik in het nieuwe huis aan het verbouwen was. Ze zijn daar een paar weken vertroeteld/verwend door zijn Ear's. Ik heb ze nog nooit zo mooi horen spelen als toen. Controle, snelheid, luchtigheid, allemaal subliem. Ook het beruchte laag had echt "body". Ik denk dat het een droommatch is.
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

garmtz

Citaat van: aMUSEd op december  5, 2006, 23:05:48
Vertel!! Haalbaar in termen van $ zeker ;D

Nee, haalbaar in de zin van dat ik denk te weten wat Magnepans nodig hebben met rock. Namelijk een snelle, strakke, gedetailleerde versterker die goed lagen in de muziek bloot kan leggen en controle houden. Per definitie zijn klasse D versterkers hier goed in, de kleuring moet van de bron of de speakers komen... ;)

Het punt is dat als rock een brij wordt, het minder genietbaar is. Waar veel versterkers erg goed kunnen klinken met eenvoudige stukken (akoestische gitaartje + stem), zakt hun performance vaak in als het echt complex wordt. Een klasse D versterker blijft hier gewoon overzichtelijk.

Deleted member

Citaat van: garmtz op december  6, 2006, 16:24:19
Het punt is dat als rock een brij wordt, het minder genietbaar is. Waar veel versterkers erg goed kunnen klinken met eenvoudige stukken (akoestische gitaartje + stem), zakt hun performance vaak in als het echt complex wordt. Een klasse D versterker blijft hier gewoon overzichtelijk.

And that's why I love 'em!  O0

aMUSEd

Citaat van: audionut op december  6, 2006, 16:09:05
Ik denk dat het een droommatch is.
Citaat van: garmtz op december  6, 2006, 16:24:19
Nee, haalbaar in de zin van dat ik denk te weten wat Magnepans nodig hebben met rock. Namelijk een snelle, strakke, gedetailleerde versterker die goed lagen in de muziek bloot kan leggen en controle houden. Per definitie zijn klasse D versterkers hier goed in, de kleuring moet van de bron of de speakers komen... ;)

Snelheid, controlle en scheidend vermogen had m'n Krell ook.. misschien wel iets te veel van dat waardoor het wat minder muzikaal aandeed. Maar dat moet nog maar eens getest worden  ;D
Nu nog een geschikte kandidaat vinden dat binnen het budget past.. en dan luisteren!
Wat zijn de opties? 2ehands heb ik nog geen geintegreerde klasse d versterkers gezien (de laatste weken tenminste ;D)

Rody

Citaat van: aMUSEd op december  6, 2006, 19:23:30
Wat zijn de opties? 2ehands heb ik nog geen geintegreerde klasse d versterkers gezien (de laatste weken tenminste ;D)

Ik heb nog een Onkyo A-1VL staan eventueel ;D

garmtz

Citaat van: aMUSEd op december  6, 2006, 19:23:30
Snelheid, controlle en scheidend vermogen had m'n Krell ook.. misschien wel iets te veel van dat waardoor het wat minder muzikaal aandeed. Maar dat moet nog maar eens getest worden  ;D

En toch is een Krell niet ECHT snel... Het is niet wat ik bedoel tenminste. Maar dat ga je wel beseffen als je het zelf gaat beluisteren.

aMUSEd

#133
Citaat van: garmtz op december  6, 2006, 19:40:03
En toch is een Krell niet ECHT snel... Het is niet wat ik bedoel tenminste. Maar dat ga je wel beseffen als je het zelf gaat beluisteren.
'De muziek is er opeens'.. nou, ik ben benieuwd.
Nu nog een geschikte kandidaat vinden om te testen.

aMUSEd

Welke klasse d versterkers zijn te koop voor 1000e?

Rody


aMUSEd

Citaat van: Rody op december 12, 2006, 22:16:49
Zelfbouw of 2e hands :)
2 linker handen als het op electrotechniek aankomt  ;D 2ehands dus maar.
2ehands heb ik trouwens bijna nog geen klasse d versterkers gezien afgezien van een nuforce eindversterker hier en daar.

aMUSEd

Vanuit verschillende hoeken krijg ik tips over Densen versterkers.
Daarom ben ik eens gaan kijken naar Densen en wat er te koop is binnen mijn budget.
Ik zie een dm-serie en een beat-serie. Van de beat-serie is nog niet zo lang geleden een nieuwe reeks apparatuur uitgebracht.. weet iemand hoe de karakters/prestaties van de dm-, oude beat- en nieuwe beat-serie zich verhouden?
En hoe zit het met de afstandbediening.. zoals ik het lees hebben alleen de nieuwe voorversterkers de mogelijk om te bedienen met een ab.. ik waardeer de minimalistische inslag maar en ab is voor mij een must.

oud_account_1

Citaat van: aMUSEd op december 12, 2006, 20:35:15
Welke klasse d versterkers zijn te koop voor 1000e?
Er is een Van Medevoort versterker in die prijsklasse, volgens mij is dat klasse D.
Ik heb het ding nooit gehoord, en kan dus ook niets zeggen over een eventueel karakter.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

aMUSEd

Citaat van: squadra op december 22, 2006, 20:11:14
Er is een Van Medevoort versterker in die prijsklasse, volgens mij is dat klasse D.
Ik heb het ding nooit gehoord, en kan dus ook niets zeggen over een eventueel karakter.
Ja, daar heb ik wel eens over gehoord.. vrij tegenstrijdige berichten overigens (wel meer bij klasse d versterkers  ;D). Ik vrees dat klasse d niets wordt omdat ik ze 2ehands vrijwel niet tegenkom en het lastig is om er 1 te mogen beluisteren in mijn set. Ik ben wel erg benieuwd of het karakter me aanstaat.

TubeKees

Heb vandaag een set eAR 1001 Ref binnengekregen. Over enkele weken zijn deze wel ingespeeld. Komen luisteren mag dan altijd (op een setje Magnepan MG12's)  ;)

aMUSEd

Citaat van: TubeKees op december 22, 2006, 21:44:48
Heb vandaag een set eAR 1001 Ref binnengekregen. Over enkele weken zijn deze wel ingespeeld. Komen luisteren mag dan altijd (op een setje Magnepan MG12's)  ;)
Lijkt me erg leuk!

Maximus_Aurelius

@aMUSED.
Het probleem wat jij omschrijft betreft rockmuziek dat ken ik. Genre Hardrock heeft het nog erger. :-X
Mijn nummer 1 groep Metallica stuk voor stuk slecht opgenomen.Wat ik wel jammer vind.Bootlegs zijn beter opgenomen :)

Ik heb ook lang zitten te zoeken om rock/hardrock muziek goed tot zijn recht laten te komen.En het is moeilijk omdat er de kans bestaat om snel te gaan vervelen. In mijn geval vind ik het nu goed tot zijn recht komen.
Ik bezit een AVM set.voor/eindversterker combinatie
Er is een geintrigeerde versterker de AVM A2 (np 1500 euro) 2e hands word hij de laatste tijd veel aangeboden wel op de Duitse markt.
een Burmester rondo 991 versterker vind ik ook goed tot zijn recht komen.Ik weet je budget niet maar deze versterker word wel eens aangeboden voor 1400 euro 2e hands.(nieuw kostte hij 3500 euro)

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

aMUSEd

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 22, 2006, 22:06:20
@aMUSED.
Het probleem wat jij omschrijft betreft rockmuziek dat ken ik. Genre Hardrock heeft het nog erger. :-X
Mijn nummer 1 groep Metallica stuk voor stuk slecht opgenomen.Wat ik wel jammer vind.Bootlegs zijn beter opgenomen :)
Metal ed klinkt in mijn oren vaak nog aardig georganiseerd, het zijn meer de overgeprocesde, maar o-zo lekkere, britse rockbandjes die in het hoog snel tot modder verzanden ;D

Midcall

Citaat van: squadra op december 22, 2006, 20:11:14
Er is een Van Medevoort versterker in die prijsklasse, volgens mij is dat klasse D.
Ik heb het ding nooit gehoord, en kan dus ook niets zeggen over een eventueel karakter.

Met een grote boog omheen lopen en niet eens proberen.... waardeloos ding.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

aMUSEd

Citaat van: Midcall op december 23, 2006, 02:45:28
Met een grote boog omheen lopen en niet eens proberen.... waardeloos ding.
Die uitspraken heb ik vaker gehoord.. althans meer dan positieve reacties.
De enige klasse d amp die in de buurt van het budget komt is de geint. versterker van nuforce.
Misschien die maar eens aan de tand voelen..

TubeKees

Vraag een Demo aan Rogier van Crusade Audio, ik weet zeker dat er een mogelijkheid daartoe is...

aMUSEd

Citaat van: TubeKees op december 23, 2006, 14:28:31
Vraag een Demo aan Rogier van Crusade Audio, ik weet zeker dat er een mogelijkheid daartoe is...
Bedankt voor de tip!

PaulSQ

www.hexateq-av.com

bouwt met de hypex Ucd modules fraaie versterkers misschien een idee...

-je moet alleen even tot 1jan geduld hebben voor de site geloof ik ::)-
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

aMUSEd

Citaat van: PaulSQ op december 23, 2006, 16:01:24
bouwt met de hypex Ucd modules fraaie versterkers misschien een idee..
Bedankt voor de link maar eerst eens een versterker van dit principe beluisteren voordat ik me er in ga verdiepen. Daarbij begrijp ik weinig van electro dus zal het een hele onderneming voor me zijn.