Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PjotrrrNL

Dirty screen kwam alleen voor bij de 427/4270 en niet bij andere Pioneer schermen!
Die monteur neuzelt maar wat...

Snutchz

ach ja.. typisch de mens :( maar toch kwalijk dat je als koper van een Pioneer zo wordt voorgelogen...
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

typisch de mens is ook domweg aannemen wat iemand anders zegt. pjotrrr heeft wel gelijk. voor zover het voor mij geld, heb ik nog nooit klachten gehoord bij een 507 enkel de 427 serie
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Citaat van: cip54 op januari 22, 2008, 13:52:35
typisch de mens is ook domweg aannemen wat iemand anders zegt. pjotrrr heeft wel gelijk. voor zover het voor mij geld, heb ik nog nooit klachten gehoord bij een 507 enkel de 427 serie

ga er vanuit dat een monteur van Pioneer enigszins op de hoogte is van wat er speelt... lijkt mij niet dat Pioneer dit soort kwalijke zaken uit de weg gaat... ik had het scherm in januari gekocht. In september is G7 gelanceerd. Dan zou je toch verwachten dat het klachten stroomt, waarna Pioneer adequaat handelt niet  ??? Is toch maf!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op januari 22, 2008, 13:58:45
ga er vanuit dat een monteur van Pioneer enigszins op de hoogte is van wat er speelt... lijkt mij niet dat Pioneer dit soort kwalijke zaken uit de weg gaat... ik had het scherm in januari gekocht. In september is G7 gelanceerd. Dan zou je toch verwachten dat het klachten stroomt, waarna Pioneer adequaat handelt niet  ??? Is toch maf!
dat ben ik helemaal met je eens. maar volgens mij heeft pioneer wel geleerd van hun houding naar de G7 toe. nu met de 8G staan ze meer open voor klachten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

chulin

Weinig mensen durven in discussie te gaan met Fico over plasma schermen. He is MR Plasma, you know?
Jij hebt wel k***e Snutchz  ;D
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Patrick Timmermans

Aan iedereen, ik volg jullie discussie op dit forum al een poosje.
Ik wil een panasonic TH42-PY70 gaan kopen. Ik ben onder de indruk van dit toestel en er is nu een prijs verlaging.
Hij accepteerd het 24fps signaal ondanks dat hij er wat mee kloot voor hij het weergeeft.
De vraag is nu, is dit een goede keus of is er voor dit geld wat beters?
Ik ga hem aansluiten op mijn pc die een Blu-ray/HD-dvd  afspeler van LG bevat,
Ook ga ik gedownloaden 1080/24p films afspelen vandaar de keuse voor plasma full Hd inplaats van LCD.
Tuurlijk begrijp ik dat iedereen zijn eigen mening heeft, maar ben zeer benieuwd wat jullie mening is.
Ik zou niet weten wat ik anders moet kopen als je denkt aan 42inch plasma full-HD die een 24fps signaal accepteerd ??? ;D

Snutchz

Ik heb 'm staan! En icm de XBOX 360, Playstation 3 en de Wii is die grandioos!  :)
Voor Blu-ray vind ik 'm wat minder... kan ook zijn dat je er niet gevoelig voor bent, zoals medeforumlid teske  ;D

Beste is om jouw LG BRDS mee te nemen en 'm op de PY70 aan te sluiten... ;)

Je kunt ook wachten tot maart/april. Dan verschijnt namelijk de TH-42PZ85  8)
Die heeft een True Cinema 24p modus aan boord! Deze zal zo'n €2200 gaan kosten denk ik..

Hopelijk kun je er wat mee. Succes! 
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

Citaat van: Snutchz op januari 22, 2008, 13:06:06
Als ze die 720p kunnen versnellen.. moet dat ook met 1080p kunnen.... kom op ;) zo lang het beeld maar soepel loopt,zoals die films van DFW op 720p (snap je toch wel Fico'tje :P)

Jij snapt het nog altijd niet hé...

Zowel bij PAL DVD's als die Blu-ray discs van DFW moet je Panasonic geen 3:2 pulldown toepassen omdat deze discs reeds door de DVD/BD producent zijn ge-pitched (+4,16%) naar 25fps. Daarom zijn dus deze discs op je Panasonic vloeiender dan Blu-ray discs opgenomen in het 1080p24 formaat.

Citaat van: Snutchz op januari 22, 2008, 13:06:06
punt 3 > Progressive is zeker bij snelle beelden superieur.. anders krijg je beeldverschuivingen ;)

Klopt, en ik heb mijn PS3 ook op 720p staan, maar als ik de extra's van mijn Blu-ray discs bekijk, die zijn opgenomen in 1080i, geeft de beeldinstelling 1080i in mijn PS3 een veel beter resultaat. De PS3 is blijkbaar niet zo sterk in het downscalen van een 1080i->720p signaal. Laat ik mijn PS3 in 720p staan begint het beeld soms ook duidelijk te schokken. Probeer die 1080i mode nou gewoon eens met die DFW discs.

Citaat van: Snutchz op januari 22, 2008, 13:06:06
punt 4 > Is géén bullshit! toen de monteur in het service menu zat en het witvlak tevoorschijn haalde, zagen we de loodvlekken duidelijk zitten. Hij belde naar het hoofdkantoor en kreeg te horen dat elk scherm die loodvlekken in zich had. Bij de ene generatie wat meer dan de ander... hij vertelde mij dat ze juist in grote witte vlakken, in een verduisterde kamer het meest zouden opvallen. Pioneer scheen daar voor gedekt te zijn :( Las trouwens uit een persconferentie notabene, dat Pioneer er eindelijk in geslaagd was, de coating geheel loodvrij te maken (G8) ;) 

Sorry hoor, maar als (ex)gedupeerde met een 427XA en het DS Effect weet ik maar al te goed over welke vlekken jij het hier hebt. Dankzij de goede service van Vincent van Smits heb ik mijn huidige 507XD op voorhand m.b.v. talrijke screenmasks en testbeelden uitvoerig mogen testen. Ik had zelfs een eigen test-DVD gemaakt met bewegende witte vlakken om het DS effect onmiddellijk bloot te leggen en ik kan je zeggen dat ELKE 507 die ik tot hiertoe heb gezien echt 100% vrij is van vlekken en een 100% perfect uniform beeld oplevert.

Het witvlak waar jij het over hebt, vind ik zelfs ietsje beter dan op een Kuro  8)  Op een Kuro wordt wit niet zo hard uitgestuurt en lijkt het alsof het witvlak er beetje grijs blijft uitzien, net alsof je met een zonnebril naar TV kijkt. Maar goed, het zwart en vooral de kleuren in donkere filmscènes, zoals in Pirates of the Caribbean, zijn op een Kuro dan weer beter.

Dus wat die technieker jou ook allemaal heeft wijsgemaakt, ik geloof er in ieder geval geen barst van. De 507 is en blijft, op een paar uitzonderingen na, één van de allerbeste en betrouwbaarste plasma TV's die Pioneer ooit gebouwd heeft  :P
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Raphie

Ja dat is gewoon ROHS compliance net als iedere andere fabrikant die moet hebben
JBL PRX Power!

Fico

Citaat van: Snutchz op januari 22, 2008, 19:03:21
Je kunt ook wachten tot maart/april. Dan verschijnt namelijk de TH-42PZ85  8)
Die heeft een True Cinema 24p modus aan boord! Deze zal zo'n €2200 gaan kosten denk ik..

Inderdaad, best wachten tot in april of nu een Pioneer kopen ;)

Ik kijk nu heel erg uit naar de 800-reeks. Moet een knaller van een plasma worden 8)

Alleen spijtig dat ze nog steeds niet kunnen tippen aan het mooie slanke speakerless design van een Pioneer  :P
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

#1686
Citaat van: Fico op januari 22, 2008, 19:43:03
Jij snapt het nog altijd niet hé...

Ik merk dat er wat misverstanden zijn Fico... :P

De DFW schijfjes lopen vloeiend op 720p ... is géén enkel probleem. Dus dat laat ik zo :) Ik heb al aardig geëxperimenteerd met alle instellingen.. en ik blijf schokkend beeld houden bij alle overige BR Discs.. 't is niet anders :(

Ik weet dat de heren van Samsung een nieuwe firmware in hun panelen kunnen downen, wat zorgt voor een betere 24p verwerking... helaas dat Panasonic niet met iets dergelijks komt :(

Ik zou dit scherm tegen maart/april kunnen inruilen voor een TH-42PZ85  :D maar dan kan ik weer van voor af aan beginnen met inspelen... en daar heb ik totaal géén trek in kan ik je vertellen :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

#1687
Citaat van: Snutchz op januari 22, 2008, 20:04:00
Ik zou dit scherm tegen maart/april kunnen inruilen voor een TH-42PZ85  :D maar dan kan ik weer van voor af aan beginnen met inspelen... en daar heb ik totaal géén trek in kan ik je vertellen :P

Kom, kom, zo erg is dat nu ook weer niet. Moest ik de kans krijgen om voor een redelijke prijs te upgraden naar een LX6080D zou ik dat inspelen er graag bijnemen hoor  :D

Spijtig dat die schermen nog zo verrekt duur zijn hé  :(

Tja, tegen de tijd dat de Pio 9G schermen er gaan aankomen koop je  misschien de huidige LX-modellen voor dezelfde prijs die je nu betaalt voor een HD Ready  ;D

BTW, die HD Ready modellen zijn deze maand trouwens al met €1000 in prijs gedaald  :o
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

Hmmz.. wordt 't dan toch uiteindelijk nog een Pio..... verleidelijk.. hmmmmm....  ;D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

WickedGame

Voor een vriendin van me ben ik aan het zoeken naar een tv. Ze is wezen kijken maar kan niet echt een keus maken. Het zou gaan om de volgende tv's

- Samsung LE37R82
- Philips 37PF7332
- Sony KDL37P3020 (BCC model ofzo?)

Plasma:

- Panasonic TH37PV70
- Samsung 42C91

Ze is alleen bang dat 42" op 3 meter afstand te groot overkomt. Dus de enige 42" kan nog wel eens een afvaller worden.

Ze heeft UPC Digitale TV. En ze wil er niet meer dan 1000,- euro aan uitgeven, liefst minder natuurlijk aangezien ze net een huis heeft gekocht. Uit deze line-up kan ik alleen niet echt zo zeggen welke van de 5 de meest geschikte is. Ik neig zelf altijd naar Panasonic. Maar heb zelf de tv's niet gezien.

Qua beeld vond ze de Panasonic en de Samsung het mooist, alleen heb ik weer slechte ervaringen met een vorig type van Samsung dus wat huiverig. In deze line-up welke zou volgens jullie het meeste kijk plezier opleveren?

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

Citaat van: Snutchz op januari 25, 2008, 10:02:16
Panasonic TH-37PV70

Ik zou met een beeldgrootte van 37"-40" niet meer voor plasma gaan, maar één van deze modellen willen aanbevelen:

- Sony KDL40X3500 (zie http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40X3500/)
- Samsung LE40F86 (zie http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/)
- Toshiba 40ZF355D (zie http://www.areadvd.de/hardware/2008/toshiba_news.shtml)

Bovenstaande schermen zijn werkelijk het neusje van de zalm wat er op LCD gebied te verkrijgen is spelen allemaal '24p True Cinema' in een mooi veelvoud van 24 (96 of 120 Hz)  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#1692
@Fico ;)

Citaat
ze wil er niet meer dan 1000,- euro aan uitgeven


Citaat
liefst minder natuurlijk

De 37PV7 voor 699,-?  ::)

http://www.foka.nl/site/index.php?main_page=product_info&products_id=3936&zenid=lio1e671p9tr82m0irvb5lgq02
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

WickedGame

Citaat van: Fico op januari 25, 2008, 10:19:37
Ik zou met een beeldgrootte van 37"-40" niet meer voor plasma gaan, maar één van deze modellen willen aanbevelen:

- Sony KDL40X3500 (zie http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40X3500/)
- Samsung LE40F86 (zie http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/)
- Toshiba 40ZF355D (zie http://www.areadvd.de/hardware/2008/toshiba_news.shtml)

Bovenstaande schermen zijn werkelijk het neusje van de zalm wat er op LCD gebied te verkrijgen is spelen allemaal '24p True Cinema' in een mooi veelvoud van 24 (96 of 120 Hz)  8)

Mooie schermen maar boven haar budget. ;)

PjotrrrNL

Op drie meter is een 42PV70 echt niet te groot, je went snel aan een groot beeld.
(De 37PV70 heeft ook dikkere randen)

De 2007 plasma's van Samsung zijn inmiddels ook in orde (C/Q 91/92)

WickedGame

Citaat van: PjotrrrNL op januari 25, 2008, 11:11:58
Op drie meter is een 42PV70 echt niet te groot, je went snel aan een groot beeld.
(De 37PV70 heeft ook dikkere randen)

De 2007 plasma's van Samsung zijn inmiddels ook in orde (C/Q 91/92)

Tja vond zij dus vanwel... dus daar kan ik niks aan veranderen. De Samsungs stelde ik ook voor ;)

En waarom kijken vrouwen nou altijd naar het design ipv het beeld... haha vreselijk ja die is mooi. En dan zie je het beeld en denk je dit is om te janken.  :'(

PjotrrrNL

LCD's binnen dat budget zijn echt veel minder dan plasma, dus dan zou ik toch echt de 37PV70 adviseren....

fca

Jammer dat ze de 42 te groot vindt want deze schermen krijg je al mee voor 1000 euro bij de bcc.
Het verschil tussen de 37 en 42 is echt minimaal.

Midcall

Citaat van: WickedGame op januari 25, 2008, 11:14:01
Tja vond zij dus vanwel... dus daar kan ik niks aan veranderen.

Ja, dat is nu het dramatische van het geheel. In alle gevallen waarvan ik de vrouw dit heb horen zeggen (en dat is erg vaak) bij familie/kennissen/vrienden maar waar het scherm er toch gekomen is hoorde ik zonder uitzondering van dezelfde vrouw dat het achteraf toch wel meegevallen is en ze enorm blij is dat toch het grotere scherm er hangt.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

WickedGame

Citaat van: Midcall op januari 25, 2008, 13:12:08
Ja, dat is nu het dramatische van het geheel. In alle gevallen waarvan ik de vrouw dit heb horen zeggen (en dat is erg vaak) bij familie/kennissen/vrienden maar waar het scherm er toch gekomen is hoorde ik zonder uitzondering van dezelfde vrouw dat het achteraf toch wel meegevallen is en ze enorm blij is dat toch het grotere scherm er hangt.

Tja is mijn vrouw niet anders had ik haar gedwongen  >:D

Dus in dit geval moet ze het zelf weten. Maar ja ik zou ook 42" doen omdat het verschil niet dusdanig groot is tussen 37 en 42".