LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DVDGuy

Dennis, je bent goed bezig; mijn keus voor de eerstvolgende upgrade is........ een







P R O J E C T O R  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

LittleNinja

Thanks. Dat zou ook mijn keuze zijn... Het budget er voor ontbreekt echter. We zullen dus nog even geduld moeten hebben.

Een PS3 komt er naar verwachting eerder aan. Ook zeker niet verkeerd.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Even wat aanwinsten posten die ons theatertje fijner hebben gemaakt.

De oude pui hield een hoop licht tegen aan maakte een scheiding tussen onze tuin en de woonkamer. Daarnaast was de bestrating aan het verzakken geraakt en hier en daar was er zelfs nog geen bestrating.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#578
Gisteren zijn er twee heren in de stromende regen bezig geweest om ons terrasje opnieuw te bestraten en dit uit te breiden met een terras tot aan het nieuwe schuurtje.

Daarnaast hebben we een grote schuifpui laten plaatsen die, als je de hanggordijnen opent, de woonkamer en de tuin visueel tot een geheel maakt! Echt een heerlijke aanwinst om vanuit je kamer vol zicht te hebben op de tuin. 8)

Komend weekend de boel even verder afmaken.. Dat zal betekenen:

-schutting bij de nieuwe tuindeur verder afwerken
-gras plaatsen om het looppad
-het looppad aanleggen
-zand "inwassen" tussen de tegels
-wellicht nog een schutting vervangen
-kleine stukje tuin voor de schuur aanleggen
-electra aanleggen voor in de tuin & schuur

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Oh, oh , oh wat zonde, van dat geld had namelijk vast een mooie projector gekocht kunnen worden  >:D  ;)

Maar even zonder dollen, mooi hoor!  :D

PjotrrrNL

Citaat van: Audioloog op augustus  8, 2008, 10:38:26
Oh, oh , oh wat zonde, van dat geld had namelijk vast een mooie projector gekocht kunnen worden  >:D  ;)

Maar even zonder dollen, mooi hoor!  :D

En ik me maar netjes inhouden hier.... >:D

Maar mooi wonen is ook wat waard.  ;D

LittleNinja

T'is alleen jammer van die MEGA barst in de ruit... :-X  ( Geen grap, maar een foutje van de vervoerder. )

Maar goed, het nieuwe glas komt volgende week binnen en wordt dan meteen gemonteerd.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: Audioloog op augustus  8, 2008, 10:38:26
Oh, oh , oh wat zonde, van dat geld had namelijk vast een mooie projector gekocht kunnen worden  >:D  ;)
LOL ;D

Citaat van: LittleNinja op augustus  8, 2008, 12:23:46
T'is alleen jammer van die MEGA barst in de ruit... :-X  ( Geen grap, maar een foutje van de vervoerder. )

Maar goed, het nieuwe glas komt volgende week binnen en wordt dan meteen gemonteerd.
Da's balen, maar je ziet er niets van op de foto (ik zie wel jou ;D).
Ziet er strak uit, LN :D

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Een schim.... niets meer dan een schim... zoals het hoort. 8)

Van dat geld had er inderdaad een erg mooie projector kunnen hangen. ;D
Maar dit zorgt enigszins voor meerwaarde van de woning. Dat zie ik een projector nog niet doen! In dit geval gaat het puur om het woongenot/comfort.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#584
Ik heb geen zin om een apart topicje te openen, dus doe het maar even hier.

Wie weet er waar ik los bamboe kan kopen.. Het idee is om een eigen constructie te maken voor een "shishiodoshi" ( links ).

       

Daarnaast ben ik al een tijdje op zoek naar een sake vat ( rechts ). Ik wil er 1 of meer hebben voor decoratieve doeleinden, dus leeg is prima! ( Ik drink niet dus een volle is niet aan mij besteed. )

Uiteraard het liefst in de omgeving van Den Haag / Rotterdam... Maar indien jullie een adres weten elders, hoor ik dat graag!!

Sayonara..
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Hey LNi,

Ben je gevaarlijker geworden of ben je vanaf nu minder aardig? ;) ;D

Grtz, HTip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Hahah... Het is je opgevallen? Nee hoor, tijdelijk geïnspireerd geraakt door een berucht verschijnsel(tje). ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja irukandji op augustus 18, 2008, 14:04:51
Hahah... Het is je opgevallen? Nee hoor, tijdelijk geïnspireerd geraakt door een berucht verschijnsel(tje). ;)
Yep ;) Gelukkig maar ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Dennis,

Even een vraagje, je had toch een logitech harmony AB? Als ik mij niet vergis. En had begrepen dat jou kant een marmitek powermid kwam. Ga je die voor KAKU (Klik Aan Klik Uit) hanteren? Zo ja zou ik graag willen weten hoe je bevindingen zijn, en of deze marmitek voldoet voor deze functie. Tevens ook hoe zichtbaar deze moet staan.

Heb namelijk een harmony 1000 aangeschaft en wil de Klik Aan Klik Uit functionaliteit hanteren. Flink op ingelezen al en kwam dus op de Marmitek ook uit. Dus ben benieuwd. Als je er natuurlijk ervaring mee hebt  ;)

LittleNinja

#589
Eigenlijk verwijst de benaming naar een stam in het noorden van Australië... Hoe de naam zo japans komt is me een raadsel. Het beestje is echter nagenoeg onzichtbaar, extreem vervelend om mee in aanraking te komen en mysterieus... ( Hij heeft helaas ook een zeer tedere kant.. mijn goede kant, zeg maar :D ). )

Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2008, 16:18:16
Dennis,

Even een vraagje, je had toch een logitech harmony AB? Als ik mij niet vergis. En had begrepen dat jou kant een marmitek powermid kwam. Ga je die voor KAKU (Klik Aan Klik Uit) hanteren? Zo ja zou ik graag willen weten hoe je bevindingen zijn, en of deze marmitek voldoet voor deze functie. Tevens ook hoe zichtbaar deze moet staan.

Heb namelijk een harmony 1000 aangeschaft en wil de Klik Aan Klik Uit functionaliteit hanteren. Flink op ingelezen al en kwam dus op de Marmitek ook uit. Dus ben benieuwd. Als je er natuurlijk ervaring mee hebt  ;)

De Marmitek functioneert al een tijdje in onze huiskamer. Hij werkt echt perfect met de KAKU!! Met een beetje hulp van PjotterNLLLL had ik hem zo geïnstalleerd. Ik ben er echt heel gelukkig mee!!! 8)

Het grappige bij ons was dat ik na het programmeren ging zoeken naar de functies die voor mijn KAKU geschikt waren, zodat ik de rest uit de Logitech kon halen. Tijdens het drukken op de verschillende functies ( hij programmeert ongeveer alle 20 verschillende KAKU kanalen! ) hoorde ik op een gegeven moment de hond van de buren blaffen. Allebei mijn buren werken ook met KAKU en blijkbaar had ik ook hun frequenties te pakken!! ;D

Inmiddels is alles fijngeslepen en heeft niemand meer last van mijn experimenten. ;)

Kortom: aanrader!

8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Inmiddels moet ik terug komen op mijn enthousiaste postings met betrekking tot de KAKU lichtschakeling... Sowieso reageerde het allemaal steeds minder enthousiast op de Marmitek, maar een weekje of twee geleden begon er ineens verlichting slecht te reageren ( wel aan, niet uit ). En sinds een weekje reageert het helemaal niet meer ( niet op de Marmitek en ook niet op de originele AB ).

Omdat de schakelaars ingebouwd zijn ga je niet zo heel snel alles weer open maken en verhelpen. Welke systemen zijn er nog meer naast KAKU?

Gegroet,
LittleNinja

( Poll bijgewerkt... )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Davey

Zie dit topic voor het eerst  :blush: Prachtige tuin geworden al en niet meer te herkennen als je vergelijkt hoe het was. Mooi schuurtje trouwens!

LittleNinja

Zowel binnen als buiten zijn er een hoop zaken veranderd. In de komende tijd ga ik me richten op de afwerkingen en daarna zal ik wat nieuw en prachtige foto's gaan plaatsen.

( Waaronder dan een panorama's.. )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Davey

Ik had je nieuwe fotospullen gezien en daar moet het zeker mee lukken. Net effe wat verder in je topic gekeken en het ziet er allemaal heel mooi uit. Je voorzetwand (van de plasma) is super!

HTip

Wat de KAKU betreft, heb je de oude of nieuwe generatie? De oude stel je in met een wieltje en de nieuwe leert de code van de AB.

Wat je zou kunnen proberen is om de stroom eraf te halen en daarna weer stroom te geven. De schakelaars worden dan gereset. Dat werkte bij mij in ieder geval.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Klopt... maar daarvoor moet een koof open gemaakt worden. Vaak geen tijd voor in het weekend. Straks wel alvast wat materiaal halen om het mogelijk te maken er voortaan makkelijker bij te kunnen.

( Gelukkig was de koof ook nog niet klaar. )


Bedankt voor de complimenten Dave. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja op januari 25, 2009, 13:00:22
Klopt... maar daarvoor moet een koof open gemaakt worden. Vaak geen tijd voor in het weekend. Straks wel alvast wat materiaal halen om het mogelijk te maken er voortaan makkelijker bij te kunnen.

Heb je al geprobeerd om de groep in de meterkast uit- en daarna weer in te schakelen? Daar hoeft de koof niet voor open...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

#597
Nee dat niet. Maar dat is ook niet zinvol. Alles wat er op aangesloten is ( twee groepen verlichting en het electrische projectiescherm ) kan ik door middel van 1 stekker loskoppelen. Dit maakte echter geen verschil.

De reden dat de koof sowieso open zal gaan is omdat ik voortaan ook beter bij de boel wil kunnen, mocht ik mogelijk iets willen wijzigen. En met mijn vrouw die continu het interieur aan het bewerken is, is dat geen overbodige luxe. ::) :P

Citaat van: HTip op januari 25, 2009, 13:28:04
Heb je al geprobeerd om de groep in de meterkast uit- en daarna weer in te schakelen? Daar hoeft de koof niet voor open...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#598
Het is al heel lang geleden dat ik foto's heb geplaatst van mijn HT zoals het er nu uit ziet... Hierbij dus even een update doen. De laatste wijzigingen zijn geweest het bouwen van een koof voor het projectiescherm en extra verlichting. Deze is ( pas ) gisteren voorzien van behang.. ( Vandaar de late foto sessie. )

Foto 1: Ons HT in de "TV" stand.

Foto 2: Ons HT in de "cinema" stand.

Uiteraard gaat het licht uit wanneer de film werkelijk van start gaat. ;)

Ik heb ook een serie foto's gemaakt voor een panorama dus hopelijk hebben we die ook snel voor elkaar!

Gegroet,

LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Ik blijf het erg mooi en strak vinden met zo'n "wandje"  :inlove: Heel netjes gedaan  :)