Buizenissen

Gestart door Mediator, augustus 28, 2023, 17:57:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pjotr2701

Citaat van: brt op juni  7, 2024, 09:15:51Ja ontzettend veel.
Maar de Full Musics 300b die ik nu heb zijn al ontzettend goed. Dus ik moet waarschijnlijk significant mee besteden wil ik er duidelijk hoorbaar op vooruit gaan. Ik had de KR's ook niet gekocht als de FM's niet kapot leken te gaan. Maar doordat wat ik vervolgens hoorde mij zó goed beviel, gaat het toch weer kriebelen.

De KR's pasten qua sound balans precies in wat ik mooi vind. Er kwam een enorme rijkdom én rust én lekker vol, diep laag uit die buizen. Zo mooi had ik mijn set nog niet horen klinken. Logische stap zou zijn om deze buizen dan nieuw te kopen, maar dat ligt boven mijn budget.

De vraag is dan of ik die ervaring met een ander merk, wat betaalbaar is, ook kan bereiken.
Liefst koop ik geen tweedehands meer.

KR nieuw kopen zal je problemen niet verhelpen lijkt me...en iets bereiken van iets wat veel duurder is en dan betaalbaar willen we allemaal wel...ruil ik meteen mijn hele set in en houd ik wellicht flink geld over...

brt

Ik heb zojuist Linlai E-300b's besteld. Er zijn momenteel aantrekkelijke kortingen op Ali en heb een 90 dagen gratis retourneren erbij.

In een gebruikerservaring over deze buis las ik zelfs dat deze qua sound spectrum een beetje vergelijkbaar is met KR. Het is een beetje een gokje. Ben ook benieuwd hoeveel verbetering het gaat geven. Zal nog wel een paar weken duren voordat ze binnen zijn.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

RZeemering

https://www.youtube.com/watch?v=VbLO7xlVdQM

Wel even op anderhalf zo snel afspelen. Deze man praat maar door... Arme vrouw...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

pjotr2701

Citaat van: brt op juni  7, 2024, 11:03:57Ik heb zojuist Linlai E-300b's besteld. Er zijn momenteel aantrekkelijke kortingen op Ali en heb een 90 dagen gratis retourneren erbij.

In een gebruikerservaring over deze buis las ik zelfs dat deze qua sound spectrum een beetje vergelijkbaar is met KR. Het is een beetje een gokje. Ben ook benieuwd hoeveel verbetering het gaat geven. Zal nog wel een paar weken duren voordat ze binnen zijn.



Jij durft....Ali en buizen kopen..  wat doe je als je ze in scherven krijgt? Of met andere problemen? Ali is niet bepaald goed in garantie gevallen..

brt

Citaat van: pjotr2701 op juni  7, 2024, 21:55:18Jij durft....Ali en buizen kopen..  wat doe je als je ze in scherven krijgt? Of met andere problemen? Ali is niet bepaald goed in garantie gevallen..

Heb daar eerder buizen gekocht. Geen enkel probleem mee gehad. Stuk minder risicovol dan 2e hands.

Veel buizen worden in China gemaakt. Als je dan Chinese buizen koopt moeten we niet opeens doen alsof dat een groter risico is via een bepaald platform, toch? Je moet het een beetje zien als kaas kopen via bol.com :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Verkopen ze ook al kaas via Bol ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

Citaat van: chansig op juni  9, 2024, 14:58:23Verkopen ze ook al kaas via Bol ?

Gr. Hans
zekers, maar niet de lekkere Veenendaalse oude kaas die wij altijd hebben  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: mmuetst op juni  9, 2024, 15:25:11zekers, maar niet de lekkere Veenendaalse oude kaas die wij altijd hebben  :D
Als kaasliefhebber zie ik dan graag een linkje.  :colgate:
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

mmuetst

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni  9, 2024, 15:39:07Als kaasliefhebber zie ik dan graag een linkje.  :colgate:
U vraagt, wij draaien:
https://www.veendaler.nl/oude-kaas-kopen/
En dan nu terug naar Buizen  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: mmuetst op juni  9, 2024, 17:24:49U vraagt, wij draaien:
https://www.veendaler.nl/oude-kaas-kopen/
En dan nu terug naar Buizen  :D
Dat zeiden we vroeger bij mijn ouders in de slagerij ook.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Vinyl_Fuchs

U vraagt, ik draai.









Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

brt

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni  9, 2024, 15:39:07Als kaasliefhebber zie ik dan graag een linkje.  :colgate:

Vooruit, speciaal voor jou. In een verpakking die jou ongetwijfeld ook aanspreekt  :tounge2:
Je kiest zelf of je clickt
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: RZeemering op juni  7, 2024, 20:34:41https://www.youtube.com/watch?v=VbLO7xlVdQM

Wel even op anderhalf zo snel afspelen. Deze man praat maar door... Arme vrouw...

Deze man hoort zichzelf graag praten idd. Dat trek ik niet zo lang...

Kun je een samenvatting geven?
Iets met cryotine behandeling dat goed werkt voor de levensduur ofzo?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

mmuetst

Citaat van: brt op juni 11, 2024, 22:54:32Deze man hoort zichzelf graag praten idd. Dat trek ik niet zo lang...

Kun je een samenvatting geven?
Iets met cryotine behandeling dat goed werkt voor de levensduur ofzo?
https://wathendeepcryo.com/index.html

Persoonlijk, ik denk dat het BS is.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

RZeemering

Citaat van: brt op juni 11, 2024, 22:54:32Deze man hoort zichzelf graag praten idd. Dat trek ik niet zo lang...

Kun je een samenvatting geven?
Iets met cryotine behandeling dat goed werkt voor de levensduur ofzo?

Deze man met gouden oortjes vind cryogene behandeling veeeeeeel beter klinken.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Citaat van: mmuetst op juni 12, 2024, 09:02:55https://wathendeepcryo.com/index.html

Persoonlijk, ik denk dat het BS is.
Wel geinig dat zij claimen dat het niet alleen voor audio is, maar ook voor wapens en automotive.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Mediator

Overmorgen mijn laatste buizen ophalen. Ik had ze al langer maar ze zijn nu gemeten en gepaard. 32 stuks in totaal waaronder veel (originele) Telefunken EF184 en eveneens originele Telefunken PC900. Van beide heb je ook de knock-off die gemaakt werden door Siemens en dus geen ruitje hebben in de bodem. Of ik ze ga gebruiken moet ik nog zien. Ik speel nu met Tesla EF184 en Philips PC900. Met name van die Philips heb ik al ondervonden dat die zo op hun plek vallen. Die Tesla heb ik nog nooit gewisseld met wat anders maar ik ondervind meestal dat als iets goed is en er helemaal niets te wensen is dat meestal ook blijkt zodra ik ga wisselen. Dus misschien op die regenachtige lentedag straks ...

brt

Wat een ondernemen @Mediator!
32 stuks en dat allemaal nos, dat zal een klein fortuin kosten. En ook een risico zijn wb betrouwbaarheid?

Ik moet je wel teleurstellen mbt die regenachtige lentedag straks. Die komen niet meer, want zijn inmiddels verboden  ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Mijn Linlai Elite 300b matched paar verwacht ik begin volgende week, zeer benieuwd!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Mediator

Valt wel mee hoor Brt. Ik heb acht EF184 nodig voor mijn twee eindversterkers. Maar ze moeten wel quad gematched zijn. Voor vijf euro per stuk worden ze uitgebreid gemeten. Wat ik voor de buizen zelf heb betaald weet ik niet meer. Dat is inmiddels dik drie jaar geleden gekocht. Dus de kosten vallen nu reuze mee. Ik lees je ervaringen over de Linlai straks wel in je topic.

Pjotr27

En nieuwe buizen al binnen? Ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mediator

Die buizen moeten eerst nog wel loskomen hoor Pjotr. Zal bij zo'n 300B niet anders zijn dan bij andere buizen.

Pjotr27

Citaat van: Mediator op juni 30, 2024, 20:42:45Die buizen moeten eerst nog wel loskomen hoor Pjotr. Zal bij zo'n 300B niet anders zijn dan bij andere buizen.

Zeker, dat kost wel een paar weken. Dat probleem heb ik ook soms. Veel muziek luisteren helpt!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.