LP Beschermhoezen

Gestart door Matthias, juni 2, 2015, 11:09:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matthias

Het is natuurlijk een triviaal onderwerp maar bij het hanteren van lp's zijn ze wel van belang: beschermhoezen.
Ik heb jarenlang van die slappe, beetje melkachtige, hoezen gebruikt. Deze werken op zich prima maar het artwork komt wat minder mooi uit.

Dus een tijd geleden overgestapt op de heldere (eveneens soepele) variant, ziet er mooier uit maar ze zijn wat aan de ruime kant.
Dat is niet erg totdat je ze zijwaarts in je kast schuift en een beetje moet rommelen omdat deze al wat vol zit.
Dat heeft vaak tot gevolg dat de lp in de kast zit en de hoes er nog half uit steekt. Iemand bekend met het probleem?

Heeft iemand een adres voor goed passende heldere hoezen?
Of wordt het gewoon overstappen op de ouderwetse, en dure (als je er 1000 nodig hebt), pvc hoes?

Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

Cyrus·

Tijdje geleden PE-hoezen besteld bij Concerto in Amsterdam, 100 stuks voor € 18 en prima kwaliteit. Wel ook die wat melkachtige dingen. Vind ik zelf niet erg, de hoezen zijn verder prima van kwaliteit. Met heeft ook de mooie, goed heldere PVC-hoezen die jij zoekt. Vrees wel dat dit voor jou een prijzig verhaal worden met € 67,50 per 100 stuks...

Zie hier voor het overzicht van vinyl-accessoires dat Concerto aanbiedt.
Groeten,
Edwin

Jumping Jack

Ik bestel mijn hoezen meestal bij Planète Disque, de extra dikke variant (15,99 per 100). Ik geloof dat Rik Stoet (vinylvinyl) dezelfde aanbiedt (maar iets duurder).

Bij Planète Disque hebben ze ook pvc-hoezen voor gatefolds, iets wat ik nog nergens anders ben tegengekomen. Redelijk prijzig, maar erg handig!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Matthias

Dank voor de tips!
Het aantal verschillende types is natuurlijk beperkt.
Het zou mij niks verbazen als er slechts 1 of 2 producenten over zijn.
Misschien dan toch maar weer naar de melkachtige overstappen, de pvc variant wordt inderdaad prijzig.
Daarbij heb ik vroeger wel eens gehad dat die verkleefden met de hoes, dat is ook zonde.

Iets wat ik op een ander forum tegen kwam: draai de opening van de hoes naar boven, dan kan de lp niet uit de hoes schuiven.
Daar had ik dus helemaal niet aan gedacht  ::)
Maar dan moet je wel altijd de lp uit de plastic hoes trekken.
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

2cvman

Maar dan komt er weer stof in..... De opening naar beneden?
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Matthias

Maar dan slijt mijn lp hoes...  ;D
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

advr

Altijd Nagaoka, duur maar goed. Al 20 jaar.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Hebben die ook buitenhoezen? Want daar gaat het over...  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

ik gebruik Clearbags buitenhoezen in 2 maten, dus ook voor de dikkere gatefold LP's.
wel prijzig, maar zo helder heb ik ze verder nog nergens gezien.
fwiw; voor de fanatici hebben ze zelfs modellen met afsluitbare flap, dan heb je alvast niet meer het probleem van je lp die uit de buitenhoeshoes schuift of stof wat er in kan komen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Matthias

En zijn dat hoezen die een beetje knisperen? Ik was net bij Concerto en daar hebben ze ook een zeer dunne, inderdaad heel heldere, hoes.
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

Jumping Jack

Citaat van: Dynky op juni  2, 2015, 19:44:22
ik gebruik Clearbags buitenhoezen in 2 maten, dus ook voor de dikkere gatefold LP's.
wel prijzig, maar zo helder heb ik ze verder nog nergens gezien.
fwiw; voor de fanatici hebben ze zelfs modellen met afsluitbare flap, dan heb je alvast niet meer het probleem van je lp die uit de buitenhoeshoes schuift of stof wat er in kan komen ;)

Met die gatefold-hoezen die ik bedoel, kun je dus ook effectief de gatefold nog openklappen. Echt een aanrader die dingen!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Citaat van: Jumping Jack op juni  2, 2015, 20:08:20
Met die gatefold-hoezen die ik bedoel, kun je dus ook effectief de gatefold nog openklappen. Echt een aanrader die dingen!
heb bij deze hun webshop ge-bookmarked, thnx  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Alco

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Cyrus·

Dan lijken mij hun Clear PE hoezen een mooi compromis tussen de goede handelbaarheid van PE en de doorzichtigheid van PVC.

Mijn ervaring is dat PVC op den duur verhardt en inderdaad verkleeft met de LP-hoes. Mijn PE-hoezen vertonen dat verschijnsel vooralsnog niet.
Groeten,
Edwin

Matthias

En het zijn juist de clear PE hoezen van WYDR waar ik de problemen mee heb. Deze zijn een paar mm. groter en ze geven nu zelf ook aan dat als je voornamelijk enkele lp's hebt, je beter de iets kleinere opaque variant kan gebruiken.
Overigens heb ik ze denk ik ook wel eens bij de Plaatboef gehaald: zelfde probleem.
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3