BenQ 8700 aanvullende opmerkingen

Gestart door Rob_Dingen, februari 26, 2004, 10:12:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

#100
Hé  ???
Dus het ontkennende antwoord van BenQ op het zogenaamde "FanFix"probleem van hun pj gaat volgens jou niemand wat aan?
Of begrijp ik je verkeerd?

Groeten,
Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Hoe kom je daar nu weer bij ?
Het lijkt me alleen totaal onzinnig om een garantie afhandeling op een openbaar forum te plaatsen.
Maar ga gerust je gang als je dat zo graag wilt ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Dat over een garantie afhandeling, ja dat kan ook achter de schermen afgehandeld worden dat begrijp ik ook wel.  ;)
Maar het lijkt me toch wel interessant voor iedereen die een BenQ heeft hoe en wat voor een antwoord ze aan jou gaan geven over dat Fan toerental probleem,het antwoord dat ze aan mij gaven vind ik ronduit belachelijk,vind je ook niet?

Groeten,
Leo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Leo,
Die van mij varieert ook wel een beetje in toerental als ie 2 uur aan staat ongeveer. Ik denk dat dat gewoon zo hoort net als BenQ ook in de mail stelt. Voor nov. 2003 waren de units zo ingesteld dat ze al veel eerder begonnen met op en neer regelen van de fan en ook naar een hoger toerental. Ik vind het zoals het bij mij nu is een vrij acceptabel verschijnsel. Ik merk het eigenlijk niet tenzij ik er echt op let _en_ er hele stille passages in de film zitten.

Ik werk in software support en ook daar moet je soms constateren (en accepteren) : " 't is geen bug, maar een feature".

@Frank : na de calibratie van de progressieve ingang op mijn PJ is het beeld echt super. Ik was al erg tevreden na de instellingen die we met Rob hadden gevonden, maar met de brightness in het DLP menu nog wat lager is het blacklevel nog beter geworden.

Goede service, zeer bedankt daarvoor!

Richard

J.A.F._Doorhof

Dank je wel.
Ik denk trouwens ook dat het niet het fanfix probleem is, ik ben er nog wat meer ingedoken en dat zou inderdaad na een klein uurtje al op moeten treden en echt heel irritant, zoals Leo het omschrijft weet ik niet goed wat ik moet denken, is het nu echt een continue wisselen om de 2 seconden of is het redelijk normaal.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Hoi Richard,
Dus die van jou doet dat ook,
bij mij was het ook niet eerder opgevallen pas na die film met veel stille passages zo als ik al eerder aangegeven had,ik had eigenlijk het idee dat het variabele toerental alleen bij mijn pj aanwezig was.Ik moet ook toegeven dat je er niet echt last van hebt,alleen als er hele stille passages zijn.  ;)

Ik begrijp alleen niet dat BenQ ned. de vraag die ik hun stelde over het probleem, dat ze toch in het verleden hadden vóór de FanFix ontkennen of niet weten/wisten,ik vond dat een vreemd antwoord.

Dus even aan  Frank gericht;
deze vraag over het variabele fan toerental(ik dacht dat mijn pj de enige was die dit deed) is voor mij nu opgelost.  ;D

Groeten,
Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Hi,
Als het ECHT het fanfix probleem is dan moet dit echt als HEEL irritant ervaren worden.

BenQ weet er trouwens wel van, ze hebben het van mij namelijk ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

C.M

Hoi Richard ,

Staan de nieuwe instellingen voor de 8700 al op je site ?
Lijkt me interessant om die eens uit te proberen.
Ik heb de 8700 met prod.datum okt 2003  en het "fan-probleem"
is best merkbaar.
Beetje vreemd dat BenQ NL van niks weet terwijl BenQ USA dit allang weet (ik denk door het AVS-forum).

greetings


J.A.F._Doorhof

Hi,
De instellingen moet je NIET overnemen van projector naar projector vooral de instellingen van de DLP engine zijn bloedlink en je kunt je projector daar echt mee vernielen.

De grayscale instellingen zijn ook NIET overdraagbaar daar elke projector anders is, heb hier gisteren bv 5 TW200's nieuw uit doos gecalibreerd en ze zijn ALLEMAAL verschillend met een ruime marge.

Voor € 75,00 wordt je projector van top tot teen op de juiste manier afgesteld ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kermit

#109
CM , Het is echt de moeite waard om je unit te calibreren bij Frank. Ik had hiervoor ook een unit waarvan dlp engine niet getuned was en heb er nu een unit waarvan de dlp engine ook gecalibreerd is en het verschil is zeer zeker te zien  Je hebt meer details en de blacklevel is nog beter.

Brian

riwi

Citaat van: C.M op maart 19, 2004, 12:52:07
Staan de nieuwe instellingen voor de 8700 al op je site ?

Ik heb wel de nieuwe settings op m'n website staan, maar het is niet waarschijnlijk dat je beeld er beter van wordt, zoals Frank al zegt, de machines lopen uiteen kwa instellingen.. bij de een moet bv. het groen omlaag bij de ander omhoog. 't is meer ter info en voor mezelf makkelijk.

Ik denk dat BenQ ook niet ronduit zal aangeven dat alle units voor nov. 2003 niet goed zijn. Er is een verbetering geintroduceerd in nov. 2003. Als ze toegeven dat het echt fout is met oudere units dan krijgen ze er wereldwijd veel te veel terug en kunnen ze de tent wel dicht doen.
Even een vraagje hypothetisch vanuit de fabrikant/duivel : "Waar staat gespecificeerd dat het toerental ten allen tijden gelijk moet blijven? Welke belofte heeft BenQ gedaan die zij niet nagekomen zijn? Ik bedoel alleen aan te geven dat je formeel weinig grond hebt om te klagen, anders dan dat je niet tevreden met het product zou zijn.

Ik heb bij kermit de 8700 met fanprobleem gezien en gehoord. Ik vond het wel meevallen, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen zich er aan storen.

Richard

J.A.F._Doorhof

De fanfix moet op zich niet zo heel moeilijk te herstellen zijn volgens mij, het zal waarschijnlijk een andere instelling van de temp censor zijn die waarschijnlijk veel te laag stond afgesteld bij de oudere modellen, dat kan hardwarematig gebeuren of via een firmware fix, ik gok gezien het BenQ verhaal dat het bij deze units hardware is.

Maar OOIT zal het probleem weer optreden want de projector MOET koelen als hij te warm wordt, het ligt er alleen aan of de threshold bij bv 50 graden of bij 75 graden ligt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gepebril

Citaat van: Rob_Dingen op februari 26, 2004, 10:12:41
Hallo

kan ik eigenlijk de conclusie trekken dat je DVI bij deze projector gewoon moet vergeten.
720p op DVI ziet er erg goed uit maar stottert.
576p op DVI ziet er gewoon niet uit is erg soft.
576p op Component is perfect en je krijgt een super mooi plaatje.
1080i op Component is zoals verwacht ook erg mooi.

???? Lijkt me heel raar dat DVI (eigenlijk RGB digitaal) dus zeg maar haast het pure signaal wat naar het panel gaat slechter is dan een aangeboden analoog signaal wat dus twee keer een conversie slag heeft meegemaakt. Zeg maar van DVD (Digitaal) naar component (analoog) -> Intern projector (digitaal)

Heb je 720p ook met 720p bronmateriaal getest
en 576p met 576p bronmateriaal etc, etc.

Krijg namelijk meer het idee dat je de digitale scaler heb lopen testen. Of is mijn geloof in digitaal te sterk.

gr,

Albert
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

Rob_Dingen

Hoi

720p op dvd bestaat niet maar de projector is dat wel dus als je dat via je dvd speler kan uitsturen gebruik je de interne scaler van de projector niet.
Ik denk dat je inderdaad te veel geloof hebt in digitaal.
Ik heb geen geloof en test gewoon wat het beste resultaat geeft en of dat nu DVI Component of RGB is zal me een zorg zijn.

Rob

J.A.F._Doorhof

Daar kan ik me bij aansluiten.
Vandaag de test afgerond met de Epson TW500 met HDMI input.
720P wordt gepakt maar ziet er niet veel beter uit dan component, wel zie je wat judder terwijl component VOLLEDIG soepel loopt.

DVI-HDMI is een leuk idee, maar als het echt op deze manier moet dan hoeft het niet van mij.
Als het perfect werkt kun je er BIJNA vanuit gaan dat DVI/HDMI beter is dan component op een gemiddelde speler, maar dan nog blijft component voor DVD eigenlijk nooit heel ver achter bij digitaal, en soms zelfs beter bij de betere spelers.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gepebril

Hi,

Denk dat ik toch een beetje in blijf hangen. Kan ik echter vernemen hoe DVI getest is.
Met HDTV bron of DVD bron en op HTPC. Is er bijvoorbeeld met de refreshrate gespeeld van de weergever.
Kan me b.v. nog uit de "oude" LCD tijd herinneren dat mijn Sony bij 60Hz max licht output gaf.
Wellicht loopt het interne kloksignaal van ontvanger niet ok (kan niet volgen), bij bepaalde refreshrates.

gr,

Albert
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik test vanuit een DVD speler met 480P, 720P en 1080i output.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

C.M

Hoi,

Komt er nog een "echte" review van de 8700 met filter?

Ben namelijk zeer geintresseerd in het resultaat.


mvg.

J.A.F._Doorhof

Ik heb er binnenkort een paar voor filtering, zodra ze op 200 draaiuren zitten eerder filter ik niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Als je trouwens even kijkt bij de review van de 7800 zie je de filtering ook in werking.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arjen v/d Doel

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  5, 2004, 20:32:00
Ik heb er binnenkort een paar voor filtering, zodra ze op 200 draaiuren zitten eerder filter ik niet.

Dus als ik het goed begrijp worden de beamers pas later gecalibreerd met een filter ? dus niet direct bij aankoop ?
Onkyo TX-NR515
Sony SS-LAP305ED
Magnat Motion Sub 200A
LG 47LW650S / Optoma HD29HST

J.A.F._Doorhof

Ze worden bij aankoop gecalibreerd, na 200 uur heb je recht op een hercalibratie en DAN filter ik ze vaak pas.
Daarna heb je ook nog elke 1000 uur recht op een hercalibratie.
Projectoren zo nieuw uit de doos moet je eigenlijk nooit calibreren voor altijd, de lamp veranderd behoorlijk qua spectrum over de tijd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arjen v/d Doel

Hoeveel kost zo'n filter(met hercalibratie) voor de BenQ8700 ?
of verschilt dat weer per apparaat, omdat je misschien andere filters moet gebruiken ?
Onkyo TX-NR515
Sony SS-LAP305ED
Magnat Motion Sub 200A
LG 47LW650S / Optoma HD29HST

J.A.F._Doorhof

Meestal tussen de 50 en 120 Euro.
Ligt eraan wat voor filter je wilt hebben, een glasfilter is een stukje duurder dan een standaard filter.
Voor de standaard filtering van de BenQ ben je ongeveer € 65,00 kwijt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FredBeamer

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 26, 2004, 10:13:45
Klopt, je krijgt anders de zwarte balken niet in zicht op progressive.
Maar dat is redelijk makkelijk te verhelpen.

MvrGr.
Frank

Hoi Frank, kun je dit eens nader toelichten. Ik sta op het punt een 2910 aan te schaffen als vervanger voor mijn Philips 963sa. Ik lees ook dat wanneer je de speler v.w.b. zijn audio kwaliteiten analoog meerkanaals moet aansluiten op de versterken en niet digitaal omdat dan de versterker het werk doet en niet de dvdspeler . Klopt dit.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360