aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maikel_audionerd

Citaat van: Blue-Eyes op november 14, 2016, 05:47:09
Is ook een insteek! Ik ben een 5G aanhanger ;)
Ik ook. Heb ik zelf ook niet  :-X  maar zou ik ook nog wel graag willen.
Als iemand al pratend van links naar rechts loopt klinkt het bij ongelijke speakers erg raar, tenzij je erg veel moeite steekt in dezelfde voicing in de afregeling, zoals Morca zegt.
Mijn bescheiden mening hoor  ;)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

DofN

Ik kan me ook niet voorstellen dat Roderick jouw foto zou gebruiken zonder overleg; wat ik bedoelde is dat een potentiële koper verwacht de luidsprekers ook zo aan te treffen. Zoals ik al zei: ik zou het raar vinden als ik op koopbezoek zou gaan en de foto's zouden niet kloppen met de situatie. Ik zou misschien wel weggaan zonder iets te kopen omdat het niet klopt. Het is gewoon niet handig.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Gawain

Citaat van: maz op november 13, 2016, 20:55:15
Ik ben bezig met een koop van een voorversterker. Dus duimen....

Ref 5SE gevonden? [emoji16]

Mr.M

Citaat van: Gawain op november 14, 2016, 09:48:13
Ref 5SE gevonden? [emoji16]
Neee. Daar heb ik momenteel geen geld voor.

Moet even voorzichtig doen met dure aankopen gezien ik nog moet verhuizen straks.

Ik zag een Ref 2 op marktpalats en was zeer nieuwsgierig naar de sound , dus heb een bod gedaan.
Alleen de beste man vraagt veelste veel ben ik bang.




**UNDER CONSTRUCTION**


michel69

Citaat van: maz op november 14, 2016, 11:28:55
Neee. Daar heb ik momenteel geen geld voor.

Moet even voorzichtig doen met dure aankopen gezien ik nog moet verhuizen straks.

Ik zag een Ref 2 op marktpalats en was zeer nieuwsgierig naar de sound , dus heb een bod gedaan.
Alleen de beste man vraagt veelste veel ben ik bang.

Ha die zag ik ook staan gisteren zat nog te denken om hem een mail te sturen met een richtprijs.....maar na het lezen van jouw bericht gaat dat niks worden voor me ;D wat me wel is opgevallen de laatste tijd dat ik op MP naar ARC zit te zoeken is dat de prijzen tov de nieuwprijs  pittig hoog zijn, weet het type niet meer er stond er eentje te koop met destijds(2000) een prijs van 1500 Dollar en daar vraagt men gewoon nog 800 Euro voor :crazy: of is ARC echt zo waardevast?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

blue-eyes

Citaat van: morca op november 14, 2016, 12:12:16
Was ik ook,tot ik 1 van me achterspeakers als center probeerde....

Ik ken ook mensen die 5 centers plus sub in zetten als 5.1 set :P :D
Maar idd, valide argument: jouw oren!


Kom Maz, wat is het ?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

Citaat van: michel69 op november 14, 2016, 12:37:23
Ha die zag ik ook staan gisteren zat nog te denken om hem een mail te sturen met een richtprijs.....maar na het lezen van jouw bericht gaat dat niks worden voor me ;D wat me wel is opgevallen de laatste tijd dat ik op MP naar ARC zit te zoeken is dat de prijzen tov de nieuwprijs  pittig hoog zijn, weet het type niet meer er stond er eentje te koop met destijds(2000) een prijs van 1500 Dollar en daar vraagt men gewoon nog 800 Euro voor :crazy: of is ARC echt zo waardevast?
Arc is idd best waarde zast tweedehands , mits je hem tegen de normale marktwaarde koop.

Tov andere merken verliezen ze iets minder waarde tov de nieuwprijs.
**UNDER CONSTRUCTION**

vik

Als je de identieke midrange en tweeters hebt ben je al een heel eind. Als die er niet is wordt het wat lastig. Voor mij is met center het ultieme en zo is de film ook gemasterd anders heb je niet het ultieme is mijn mening  :)

Dat er andere factoren zoals de ruimte mee spelen klopt ook, en ook is het zo dat er genoeg mensen tevreden zijn met een opstelling zonder center. Ik zelf heb meerdere malen een set zonder center horen spelen en voor mij is het een gemis.


Citaat van: Blue-Eyes op november  5, 2016, 21:54:09
Mijn stelling is dat een center speaker altijd afwijkend is tov de front, tenzij een front als center ingezet!
Met goede versterking en speakers is het ultieme ook te halen.

Foei Vik! :D :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Duck Twacy

#11484
Citaat van: maz op november  6, 2016, 10:20:44
Hoi  Raymond,

Nee, Kharmas zijn niet de enige speakers waar ik gek op ben.
Mijn favoriete spesker is misschien Kharma mijn "huismerk" omdat het een NED product is ,  maar 2 speakers die ik HEEEEL graag zou willen hebben zijn de :

B&W Nautilus en vivid GIYA.


*B&W NAUTILUS. Pracht speakers om te zien. (Die zal ik ooit kopen voor in me woonkamer als ik groter gaat wonen ooit. Dat is een  sierstuk/decorstuk  om te zien net als de vivid Giya.)

*Vivid =  Moelijk te plaatsen en heel erg fragiele units (deuk gevoelig en de randen kunnen hard worden).

Een demo in je eigen ruimte is een MUST bij VIVID. anderd kan je de mist in gaan net als ik. ;).

De VIVID GIYA Samen met de NAUTILUS blijft kwa uiterlijk een mijn  meest favoriete speakers aller tijden.(zelfs mooier dan kharma kwa looks). Ik hou van een eigewijs , aparte en bijzondere vormgeving .

*Harbeth: = heel erg vriendelijk en leuk om naar te luisteren. Jammer dat ze schoen dozen gebruiken als kast.

*Sonus faber GUARNERI is een van me favorite MONITORS.

*Kef heeft voor de prijs hele mooie speakers.

De reference bv,  dat is heel erg netjes geprijsd en klinkt als een trein.

*usher heeft een aantal goed klinkende speakers.(de grotere).
(Ushers zijn in verhouding naar wat je krijgt tov wat je betaald zeeeer goed geprijsd)
Voor de prijs van enkel een berrylium tweeter van kharma , heb je bij usher een complete set speakers met berrylium tweeters of zelfs diamant tweeters. ) lol.

*DALI heeft hele mooie speakers. Bv de Ex Dali van onze forumgenoot Abel,  (Doorofnight) . Dat vond ik  hele levendige speakers.

*Focal Utopias klinken heel erg mooi.

Dat zijn even een paar namen die in me opkomen.

Ik had zelf ook toen de rijd heel erg veel moeite met de center spesker te laten integreren met de fronts. Geluid had een duidelijk punt bron wst onder de tv vandaan kwam terwijl bij de fantoom opstelling geluid direct uit de tv scherm bleek te komen.

Kan me goed voorstellen dat een goed geintegreerd center veel goed doet, maar mij is het niet gelukt toen om de center en fronts als een heel te laten spelen en de center te laten verdwijnen in het beeld!



Maken gehakt van al die spiekertjes (maar vrijstaand wonen is wel een must)  :P

http://www.audioholics.com/recommended-systems/towers-of-power-a-look-at-the-best-super-speakers

DofN

 Zou kunnen hoor. Ken ze niet. Ze zien eruit alosf ze heel veel lucht kunnen verplaatsen maar dat vind ik dan weer minder interessant.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bama

Citaat van: doorofnight op november 16, 2016, 17:39:35
Zou kunnen hoor. Ken ze niet. Ze zien eruit alosf ze heel veel lucht kunnen verplaatsen maar dat vind ik dan weer minder interessant.

En de speakers ook

eddy135

Jeah, JTR rules!  :worship:  :worship:

Ga maar eens bij Staaled luisteren; die heeft de 'huiskamersversie' staan... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

patsijb


Duck Twacy

Citaat van: Bama op november 16, 2016, 18:06:55
En de speakers ook
Ik ken die lui ook niet, maar die speakers zijn beter (muzikaler) dan ze eruit zien. Zeker voor het geld.

blue-eyes

Afgelopen weekend Magico M Project gezien..... Beetje hetzelfde. Het zal ongetwijfeld hemels klinken (mits je het geld en de ruimte hebt :P ) maar het ziet er aan de buitenkant (ok afgezien van het carbon) er niet duur uit. Standaard speakertje. alleen lomp groot :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DofN

Citaat van: eddy135 op november 16, 2016, 18:56:51
Jeah, JTR rules!  :worship:  :worship:

Ga maar eens bij Staaled luisteren; die heeft de 'huiskamersversie' staan... ;)

Heb daar een halve middag geluisterd :) Dat was een zeer zeer indrukwekkende HT set, en ook stereo stond zijn mannetje. Maar dat zijn wel kleinere fronts, met enorme subs. Ik denk ook dat dat beter werkt in een kleine ruimte, dan twee van die enorme joekels neerzetten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Citaat van: Blue-Eyes op november 14, 2016, 18:02:15
Ik ken ook mensen die 5 centers plus sub in zetten als 5.1 set :P :D
Maar idd, valide argument: jouw oren!


Kom Maz, wat is het ?
Nee nier mijn oren.
Zoals ik al zei,de center heeft een ander scheidingsfilter zodat de stemmen niet zo,of helemaal niet ssssen.
Die zou je niet eens als front kunnen gebruiken  ;)

blue-eyes

#11493
JOUW mening, op een stuk feitelijkheid van filtering. Het is een mening, geen waarheid. Hoe jij iets ervaart is jouw waarheid :)
Als die gast er blij mee is. Ik vind het ook bijzonder :D

Blijft nog steeds lang stil hier :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

morca

Ik heb wel vrienden die het ook.opgevallen is dat mijn center nooit sssst bij stemmen.
Maar goed dat is dan hun mening weer  ;)

Ik zeg ook.niet dat het een waarheid is.
Dat maakt jij ervan ....


Staaled

#11495
Voor de volledigheid. :)

Het zijn idd JTR 215RT's.
Dit zijn full range speakers en kunnen met de juiste versterking mijn combinatie van sats en subs zeer goed partij geven.
Voor muziek prefereren de meeste JTR-bezitters zelfs de 215, al vermoed ik dat eea ook met integratie te maken heeft.
Met losse subs ben je weliswaar flexibeler in opstellen maar komen zaken als delay, levels en crossover om de hoek kijken.
Of deze 215's renderen is derhalve afhankelijk van je apparatuur en mogelijkheden in opstellen.

Het zal niet de smaak van Maz zijn. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Die flexibele opstelling van de subwoofers weegt overigens wel zwaar voor een goed geluid, echter: als je kamer zo klein en beperkt is dat de subs toch al op dezelfde plek komen als je fronts kan je wellicht beter voor full-range fronts gaan omdat je dan geen uitdagingen hebt met delays en crossovers enzo.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

BuSpu

Citaat van: doorofnight op november 18, 2016, 10:50:02
Die flexibele opstelling van de subwoofers weegt overigens wel zwaar voor een goed geluid, echter: als je kamer zo klein en beperkt is dat de subs toch al op dezelfde plek komen als je fronts kan je wellicht beter voor full-range fronts gaan omdat je dan geen uitdagingen hebt met delays en crossovers enzo.
^^

Mr.M

#11498
Even stil geweest in huize maz maargoed , er staat een verhuizing aan te komen en maz doet even rustig aan. Lol.

Ik was heel veel van plan en nu heb ik alle plannen even de deur uit gezet .

Eerst maar eens verhuizen dan kijken wat verstandig is.

Ondertussen ben ik beetje aan uitdunnen van collectie om straks gewoon lekker weer opnieuw te kunnen beginnen met alles.

Ondertussen zijn alle HT spul al weg en de tweede draaitafel is ook de deur uit.

Met 1 draaitafel doe ik al weinig en om dan 2 te hebben is beetje overdreven. Daarom heb ik mijn zo geliefde CLEARAUDIO REF doorgeschoven naar een Geboren Rotterdammer/ forumgenoot in Belgie. Lol.

Zo heb ik steeds minder te vervoeren straks met de verhuizing. ;).


Heeft iemand dit gezien? Wel gaaf om te zien.!!!!


https://www.kickstarter.com/projects/245727224/mag-lev-audio-the-first-levitating-turntable?gclid=CIqb97DtudACFQIW0wodTFADHA


Heeft er iemand uit Nl hier aan meegedaan?
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**