aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ducman748

Citaat van: chansig op november  3, 2016, 07:31:17
Ik heb het verkeerde vak gekozen...

Gr Hans
Meeste van ons

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Roksan

Citaat van: chansig op november  3, 2016, 07:31:17
Ik heb het verkeerde vak gekozen...

Gr Hans

Als je de uren die Maz maakt voor lief neemt misschien wel. Maar reken het is om naar een uur tarief.

Maz, je bent weer lekker bezig. Fijn dat we weer een kijkje in jouw audio keuken mogen nemen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Xander32

Nou, éėn van de aanwezigen noemde wel het kleine broertje, de Epicon 2 als zijn droomspeaker.

Citaat van: martien op november  3, 2016, 06:48:18
Zijn de dali epicon 8 daar ook genoemd?
Ik vind dat toch wel 1 van de mooiste kwa uiterlijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

Citaat van: jan-rotterdam op november  3, 2016, 03:41:51
Ben er ook nog steeds tevreden mee maar wie weet ooit eens upgraden naar Midi's als "rears"  ;D ;D ;D ;D

Groeten Jan
Tja Jan....  het is  een hobby waat geen eind aan zit. Lol
Citaat van: Xander32 op november  3, 2016, 06:37:14
MAZ, blijf vooral genieten van al het geweld wat je er hebt staan :thumbs-up:. Mijn voorgaande reply geeft enkel iets weer over mijn eigen smaak/voorkeur. Ik begrijp heel goed dat je trots bent met deze ls en dat je dit wil delen, vooral doorgaan!
Tnx xander.

Ik geniet volop! Daar kan je zeker van zijn.
Ik weet dat de looks van khama niet iedereen aanspreekt , dat is maar goed ook , anders was hobby stuk saaier als iedereen zelfde had en deed.

Gr maz.
Citaat van: martien op november  3, 2016, 06:48:18
Zijn de dali epicon 8 daar ook genoemd?
Ik vind dat toch wel 1 van de mooiste kwa uiterlijk.
Dat zijn ook mooie speakers om te zien.  Mijn eerste ervaring met ze was best teleurstellend (toen bij snijder hifi)maar kwa looks absoluut mooi.

Citaat van: Roksan op november  3, 2016, 09:17:51
Als je de uren die Maz maakt voor lief neemt misschien wel. Maar reken het is om naar een uur tarief.

Maz, je bent weer lekker bezig. Fijn dat we weer een kijkje in jouw audio keuken mogen nemen.

Tnx Roksan en graag gedaan. 
Dit (delen van audiohobby op forum)is ondertussen een beetje deel van de hobby geworden.

Leuk om te horen dat men het wardeert.

Gr maz.




**UNDER CONSTRUCTION**

Raymond187

Zijn kharma de enige speakers waar je zo gek op bent?

Ik vind ze er wel sjeik uitzien, alleen dat zo schuin naar achteren staan vind ik ...apart. alsof je je 8====D een maand niet gewassen hebt en dat ze stijl achterover slaan van de kaas lucht  :crazy:

Suc6 met sjouwen  :thumbs-up:

vik

Foei Maz..  :D 

Het center kanaal is een van de belangrijkste in een serieuze surround set up. Weg mixen in de front kanalen is een compromis. Ik zou de center speaker gewoon houden MAZ.

Just my two cents  :angel:


Citaat van: maz op november  5, 2016, 17:44:24
Ik denk dat daar de meningen van verdeelt zijn.

Heb eerder een mooie ht setup gehoord zonder center en om eerlijk te zijn , ik dacht dat er een center speaker achter de doek aanwezig was maar dat was zeer zeker niet zo, als je maar beetje in het midden zit.:)

Maargoed , ik snap je punt. Een echte ht heeft een center speaker.
Hier zou ik zomaar eens spijt van kunnen krijgen aangezien kharma CENTER speakers niet oor het oprapen zijn....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blue-eyes

Mijn stelling is dat een center speaker altijd afwijkend is tov de front, tenzij een front als center ingezet!
Met goede versterking en speakers is het ultieme ook te halen.

Foei Vik! :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

flakkees

een center is echt een speaker die je niet mist .....tot dat je hem aanzet
de mens is gewent iemand aan te kijken als je aangesproken word , dat doet de center met het beeld
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

blue-eyes

Citaat van: flakkees op november  6, 2016, 05:05:28
een center is echt een speaker die je niet mist .....tot dat je hem aanzet
de mens is gewent iemand aan te kijken als je aangesproken word , dat doet de center met het beeld

Ik ontken een center niet. Echter zijn voor mijn speakers geen matchende centers te krijgen. Mocht een keer overstappen naar andere speakers zal ik zeer zeker weer, indien beschikbaar, de bijbehorende center proberen.
Maar probeer eens uit. Klankbeeld is echt een dingetje ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

#11459
Citaat van: Raymond187 op november  5, 2016, 20:10:34
Zijn kharma de enige speakers waar je zo gek op bent?

Ik vind ze er wel sjeik uitzien, alleen dat zo schuin naar achteren staan vind ik ...apart. alsof je je 8====D een maand niet gewassen hebt en dat ze stijl achterover slaan van de kaas lucht  :crazy:

Suc6 met sjouwen  :thumbs-up:

Hoi  Raymond,

Nee, Kharmas zijn niet de enige speakers waar ik gek op ben.
Mijn favoriete spesker is misschien Kharma mijn "huismerk" omdat het een NED product is ,  maar 2 speakers die ik HEEEEL graag zou willen hebben zijn de :

B&W Nautilus en vivid GIYA.


*B&W NAUTILUS. Pracht speakers om te zien. (Die zal ik ooit kopen voor in me woonkamer als ik groter gaat wonen ooit. Dat is een  sierstuk/decorstuk  om te zien net als de vivid Giya.)

*Vivid =  Moelijk te plaatsen en heel erg fragiele units (deuk gevoelig en de randen kunnen hard worden).

Een demo in je eigen ruimte is een MUST bij VIVID. anderd kan je de mist in gaan net als ik. ;).

De VIVID GIYA Samen met de NAUTILUS blijft kwa uiterlijk een mijn  meest favoriete speakers aller tijden.(zelfs mooier dan kharma kwa looks). Ik hou van een eigewijs , aparte en bijzondere vormgeving .

*Harbeth: = heel erg vriendelijk en leuk om naar te luisteren. Jammer dat ze schoen dozen gebruiken als kast.

*Sonus faber GUARNERI is een van me favorite MONITORS.

*Kef heeft voor de prijs hele mooie speakers.

De reference bv,  dat is heel erg netjes geprijsd en klinkt als een trein.

*usher heeft een aantal goed klinkende speakers.(de grotere).
(Ushers zijn in verhouding naar wat je krijgt tov wat je betaald zeeeer goed geprijsd)
Voor de prijs van enkel een berrylium tweeter van kharma , heb je bij usher een complete set speakers met berrylium tweeters of zelfs diamant tweeters. ) lol.

*DALI heeft hele mooie speakers. Bv de Ex Dali van onze forumgenoot Abel,  (Doorofnight) . Dat vond ik  hele levendige speakers.

*Focal Utopias klinken heel erg mooi.

Dat zijn even een paar namen die in me opkomen.


Citaat van: Blue-Eyes op november  5, 2016, 21:54:09
Mijn stelling is dat een center speaker altijd afwijkend is tov de front, tenzij een front als center ingezet!
Met goede versterking en speakers is het ultieme ook te halen.

Foei Vik! :D :D
Ik had zelf ook toen de rijd heel erg veel moeite met de center spesker te laten integreren met de fronts. Geluid had een duidelijk punt bron wst onder de tv vandaan kwam terwijl bij de fantoom opstelling geluid direct uit de tv scherm bleek te komen.

Citaat van: flakkees op november  6, 2016, 05:05:28
een center is echt een speaker die je niet mist .....tot dat je hem aanzet
de mens is gewent iemand aan te kijken als je aangesproken word , dat doet de center met het beeld

Kan me goed voorstellen dat een goed geintegreerd center veel goed doet, maar mij is het niet gelukt toen om de center en fronts als een heel te laten spelen en de center te laten verdwijnen in het beeld!
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

DofN

Je hebt een hele verzameling Maz, en nog steeds vol plannen :)

Mijn oude Helicon 800mk2 bedoel je?



Vind dit nog steeds een van de allerfraaiste luidsprekers om naar te kijken..

Ik mis ze elke dag als ik muziek luister, maar uiteindelijk vind ik de MS4 toch natuurlijker klinken, en de focus/afbeelding is beter. Het gemis in bas van de MS4 t.o.v. de Helicon 800mk2 vul ik aan met twee JL-audio subs. Maar het kriebelt wel Maz, net als de grotere broer van de MS4..




Qua uiterlijk minder mooi. Zulke grote jongens in een te kleine ruimte zetten is alsof je een verlaagde Porche bezit en woont in een dorp vol verkeersdrempels zonder toegang tot de snelweg. Deze luidsprekers moeten minimaal 4 to5 meter uit elkaar staan voor de mooiste imaging. En daar hoort ook een forse luisterdriehoek bij.. Exact de reden waarom ik de H800mk2 verkocht heb.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Citaat van: Blue-Eyes op november  5, 2016, 21:54:09
Mijn stelling is dat een center speaker altijd afwijkend is tov de front, tenzij een front als center ingezet!
Met goede versterking en speakers is het ultieme ook te halen.

Foei Vik! :D :D
Zelfs al zijn ze identiek is er nog de akoestiek die de respons beinvloedt.

(tegenwoordig kom je met DSP een heel eind om de voicings te matchen en kan een center mooi opgaan in het geheel)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

#11463
Alle 5 de speakers identiek is dat de beste mogelijke sound, andere zaken even buiten beschouwing gelaten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M



Citaat van: doorofnight op november  6, 2016, 11:32:45
Je hebt een hele verzameling Maz, en nog steeds vol plannen :)

Mijn oude Helicon 800mk2 bedoel je?



Vind dit nog steeds een van de allerfraaiste luidsprekers om naar te kijken..

Ik mis ze elke dag als ik muziek luister, maar uiteindelijk vind ik de MS4 toch natuurlijker klinken, en de focus/afbeelding is beter. Het gemis in bas van de MS4 t.o.v. de Helicon 800mk2 vul ik aan met twee JL-audio subs. Maar het kriebelt wel Maz, net als de grotere broer van de MS4..




Qua uiterlijk minder mooi. Zulke grote jongens in een te kleine ruimte zetten is alsof je een verlaagde Porche bezit en woont in een dorp vol verkeersdrempels zonder toegang tot de snelweg. Deze luidsprekers moeten minimaal 4 to5 meter uit elkaar staan voor de mooiste imaging. En daar hoort ook een forse luisterdriehoek bij.. Exact de reden waarom ik de H800mk2 verkocht heb.

Idd. Vol plannen abel.

Wat de oude 800 van jouw betreft , die vond ik zowel uiterlijk als geluidsmatig een hele mooie speaker.
Elegant ,dynamisch en boeiend. Dat ze meer ruimte goed kunnen gebruiken is misschien en feit maar vond niet dat het echt nodig was toen ik het bij je hoorde spelen.


Citaat van: Staaled op november  7, 2016, 15:36:31
Zelfs al zijn ze identiek is er nog de akoestiek die de respons beinvloedt.

(tegenwoordig kom je met DSP een heel eind om de voicings te matchen en kan een center mooi opgaan in het geheel)
Ik ben veelste " groen " om een ht proffesioneel op te stellen ben ik bang. Lol
Citaat van: Blue-Eyes op november  7, 2016, 19:05:01
Alle 5 de speakers identiek is de beste mogelijke sound, andere zaken even buiten beschouwing gelaten.
Ben met je eens. Echter vink ik de fronts en center  het meest belangerijke.
**UNDER CONSTRUCTION**

blue-eyes

#11465
Hmmmm. Rustig hier. Het Maz principe, "Een dag niet gekocht is een dag niet geleefd" lijkt nu niet meer op te gaan :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

peterbig

Citaat van: Blue-Eyes op november 13, 2016, 10:38:57
Hmmmm. Rustig hier. Het Maz principe, "Een dag niet gekocht is een dag niet geleefd" lijkt nu niet meer op te gaan :D

Ja gevaarlijk stil.................

DofN

http://link.marktplaats.nl/m1102399182

Blijf het toch raar vinden om een foto van een vorige eigenaar te gebruiken om je LS te verkopen. Vooral als je als koper op bezoek gaat en "de situatie" klopt niet met de foto's. Zou voor mij een reden zijn om heel voorzichtig te worden.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Thanatos

Zo te zien is alleen de 1e foto 'geleend'

DofN

Dat is ook mijn inschatting. Is wel de hoofdfoto en zo verwacht je het aan te treffen als je op bezoek zou gaan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maximus_Aurelius

Vind ik sowieso niet erg netjes om iemand anders zijn foto's te gebruiken om iets te verkopen. Überhaupt om iets te laten zien.
Mits er goedkeuring heeft plaats gevonden.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mr.M

#11471
Citaat van: Blue-Eyes op november 13, 2016, 10:38:57
Hmmmm. Rustig hier. Het Maz principe, "Een dag niet gekocht is een dag niet geleefd" lijkt nu niet meer op te gaan :D
Ik ben bezig met een koop van een voorversterker. Dus duimen....
Citaat van: peterbig op november 13, 2016, 14:54:03
Ja gevaarlijk stil.................
Lol. Ik ben aan azen op iets nieuws ....
Haha
Citaat van: doorofnight op november 13, 2016, 18:00:59
http://link.marktplaats.nl/m1102399182

Blijf het toch raar vinden om een foto van een vorige eigenaar te gebruiken om je LS te verkopen. Vooral als je als koper op bezoek gaat en "de situatie" klopt niet met de foto's. Zou voor mij een reden zijn om heel voorzichtig te worden.
Hoi Abel.

Ik heb Roderik zelf voorgesteld om  een fatsoenlijke foto te gebruiken uit mijn topic om de kharmas te "presenteren".

Hij had zelf geen mooie fotos dus ik gaf hem toestemming om uit mijn topic fotos te lenen.

deze mooie speaker verdienen  echt een beter presentatie .


Citaat van: Maximus_Aurelius op november 13, 2016, 20:00:57
Vind ik sowieso niet erg netjes om iemand anders zijn foto's te gebruiken om iets te verkopen. Überhaupt om iets te laten zien.
Mits er goedkeuring heeft plaats gevonden.

Hoi maximus,

Ik snap dat niet iedereen dit zou warderen.
Echter denk ik daar anders over.

Al had ik geen toestemming gegeven , dan nog had ik het niet erg gevonden.

Het zijn maar fotos en ze zijn voor iedereen zichbaar op internet dus waarom zou je het noet mogen "lenen"?

Als je privacy wilt dan moet je je fotos  sowieso niet op het net plaatsen.

In dit geval is geen spraken van gebruik zonder toestemming aangezien ik het zelf heb voorgesteld om wat fotos van mijn topic te gebruiken . Zo maakt hij meer kans om de speakers te verkopen.

Zo kan een evt koper in ieder geval zien dat ze heel mooi te plaatsen zijn en de kleur best wel meevalt.

Ben niet zo moeilijk als ik iemand ergens mee kan helpen.;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Maximus_Aurelius

Nou audio/Ht foto's niet op het net plaatsen vind ik overdreven. Je kunt even goed op het net plaatsen met een watermerk erin.

Maar als jij toestemming hebt gegeven is er niets aan de hand.

Vind alleen wanneer iemand geen toestemming vraagt om foto's te plaatsen wat niet van diegene is niet netjes.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

morca

Citaat van: Blue-Eyes op november  5, 2016, 21:54:09
Mijn stelling is dat een center speaker altijd afwijkend is tov de front, tenzij een front als center ingezet!
Met goede versterking en speakers is het ultieme ook te halen.

Foei Vik! :D :D
Bij mij is de center van dezelfde onderdelen alleen anders gefilterd.
Als ik een gewone speaker als center inzet sssissen de stemmen juist teveel.
Een center hoort imo juist anders te klinken omdat hij de stemmen weergeeft en daarom noodzakelijk dat er anders gefilterd word ook als hij wel dezelfde onderdelen qua opbouw heeft.
Het valt mij juist op hoe goed mijne is de stemmen uitermate goed te plaatsen en laten klinken.

Foei  ;D

blue-eyes

Is ook een insteek! Ik ben een 5G aanhanger ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey