Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: Staaled op februari 14, 2016, 15:17:56
Kazoo is bij mij echt traag en loopt vaak vast. :-\

Dat ligt ook aan welke versie iPad je hebt.. hier op een nieuwe Mini 4 gaat het echt snel!

Joris1971

#3126
Levertijd van die fauteuil plus hocker bedraagt 10-14 weken.  :wacko:

Zit nog te twijfelen welke 'kleur' te nemen, of tabacco of cognac.

brtram

Heb je al in het echt gezien of het niet alleen een mooi plaatje is maar ook een beetje kwaliteit?

Ook al een tijdje in gezeten?

i2Paq

Citaat van: brtram op februari 15, 2016, 20:20:14
Heb je al in het echt gezien of het niet alleen een mooi plaatje is maar ook een beetje kwaliteit?

Ook al een tijdje in gezeten?

Dat zeg ik!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Joris1971

#3129
Gisterenochtend stond Garmt om 9:45 uur voor de deur ivm space optimisation.

Hij ging eerst de luidsprekers op de ideale plaats wegzetten dmv tune dem. Het was opmerkelijk dat de positie vd luidsprekers al nagenoeg goed stonden.
Garmt had de Harbeths bij levering op gehoor weggezet.
Vervolgens heeft Garmt heel de kamer uitgebreid ingemeten en vervolgens deze ingevoerd in Linn Space optimisation, wat een onderdeel is van Linn Konfig.
Konfig stuurt deze gegevens dan weer door naar het betreffende Linn device, in mijn geval de Linn DSM.
Space optimisation heeft bij mij 3 filters toegepast in het laag frequentie gebied, Garmt heeft deze op zijn gehoor nog wat bijgesteld.
De totale sessie nam zo een 2 uur in beslag.
Hij was erg onder de indruk van het resultaat, het teveel aan laag dat ik eerst had is nu mooi in balans.

Garmt nogmaals dank voor de sessie  :clapping:... groeten van een tevreden man   :headbanging:

garmtz


chansig

Mooi dat het zo goed uitpakt. Ik ben wel benieuwd naar het systeem. Moet ik het nu zien als een soort van digitaal filter ? En kan je pre sets maken ?

Maar Garmtz en jij hebben dezelfde smaak begrijp ik ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

BuSpu

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort systemen: is het niveau afhankelijk?

Dat zou je volgens mij wel eigenlijk willen.
Bij lage niveau's doet de kamer amper mee bij hogere niveau's wel. Dus zou de filtering steviger moeten worden bij hogere volumes.

Toch?  ;)

Staaled

#3133
De kamer doet altijd mee. ;)
Wat speelt is onze waarneming.
Detectie van hogere orde reflecties treedt bijvoorbeeld op bij hoger volume.

De correctie die je voor ogen hebt is ooit geimplementeerd door Boz Audio , co-founder van Tact.
Bij mijn weten was dat geen succes.

Ik ken iets dergelijks van Dynamic EQ uit Audyssey.
Zo snel mogelijk uitzetten. :D

Ruimte goed dempen, speakers optimaal plaatsen en evt. het laag EQ'en.
( twee verschillende targetcurves liefst)
Geen dynamische EQ meer nodig. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

BuSpu

Dus jij zegt dat de je de kamer altijd aanstoot, volume onafhankelijk? Zou kunnen.

frank2

Gelukkig speelt een kamer altijd mee, een dode kamer lijkt mij niet lekker klinken. Ben het eens dat een eq vaak wat goeds doet maar ook altijd wat verkeerds, maakt vaak de sounds wat doods, knijpt vaak ook iets in het hoog. Moet wel zeggen dat ik alleen de arc van anthem als referentie heb.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

evilniek

Citaat van: Staaled op februari 18, 2016, 09:48:31
De kamer doet altijd mee. ;)
Wat speelt is onze waarneming.
Detectie van hogere orde reflecties treedt bijvoorbeeld op bij hoger volume.

De correctie die je voor ogen hebt is ooit geimplementeerd door Boz Audio , co-founder van Tact.
Bij mijn weten was dat geen succes.

Ik ken iets dergelijks van Dynamic EQ uit Audyssey.
Zo snel mogelijk uitzetten. :D

Ruimte goed dempen, speakers optimaal plaatsen en evt. het laag EQ'en.
( twee verschillende targetcurves liefst)
Geen dynamische EQ meer nodig. :music:


Ben het niet helemaal eens met jouw voorstelling van zaken, Dynamic EQ is wat mij betreft juist onontbeerlijk als je MultEQ(Room corecction) effectief in wilt zetten(Dynamic Volume is iets anders dan DQ). Ik kan mij wel voorstellen dat je Dynamic Volume niet gebruikt als je kritisch gaat luisteren, DV zou je eventueel in kunnen zetten als je in de late uurtjes een film wilt kijken, zonder al te grote dynamiek sprongen in het geluid. Zelfs de beste ruimtes hebben baat bij een vorm van eq, zeg je zelf natuurlijk ook Staaled, maar laten we wel wezen de meeste ruimtes zijn verre van ideaal, en de implentatie van Audyssey is een van de betere Auto-EQ oplossingen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

brtram

Citaat van: frank2 op februari 18, 2016, 10:49:35
Gelukkig speelt een kamer altijd mee, een dode kamer lijkt mij niet lekker klinken. Ben het eens dat een eq vaak wat goeds doet maar ook altijd wat verkeerds, maakt  de sounds wat doods, knijpt vaak ook iets in het hoog.

Moet wel zeggen dat ik alleen de arc van anthem als referentie heb.

Nogal stellig, en dat gebasseerd op alleen de ervaring met een Anthem in jouw kamer  :clapping:

BuSpu

Citaat van: frank2 op februari 18, 2016, 10:49:35
Gelukkig speelt een kamer altijd mee, een dode kamer lijkt mij niet lekker klinken.

Dat de kamer altijd meedoet dat snap ik.

Waar het om gaat is de aanstoting van staande golven in het laag. Daar is volgens mij een minimale (drempel) energie voor nodig en die krijg je pas met en bepaald volume. Dat zou suggereren dat als je gaat filteren dat dit niveau afhankelijk zou moeten zijn.

frank2

Citaat van: BuSpu op februari 18, 2016, 11:34:10
Dat de kamer altijd meedoet dat snap ik.

Waar het om gaat is de aanstoting van staande golven in het laag. Daar is volgens mij een minimale (drempel) energie voor nodig en die krijg je pas met en bepaald volume. Dat zou suggereren dat als je gaat filteren dat dit niveau afhankelijk zou moeten zijn.

Dat is niet juist, ik heb een staande golf bij 35 Hz en of ik nu zacht of harder draai dat hoor je altijd. Nu is die staande golf wel 10 DB. Ik vind het echter niet erg geeft ook wel een lekker fundament en het blijft strak klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren


chansig

#3141
Citaat van: frank2 op februari 18, 2016, 12:17:53
Dat is niet juist, ik heb een staande golf bij 35 Hz en of ik nu zacht of harder draai dat hoor je altijd. Nu is die staande golf wel 10 DB. Ik vind het echter niet erg geeft ook wel een lekker fundament en het blijft strak klinken.

Een staanda golf die strak klinkt.......mmmmmm.

Is natuurlijk ook wel afhankelijk van hoe breedbandig deze golf is. Wanneer die alleen op 35 Hz een 10 dB omhoog gaat dan is de kans minder groot dat je er last van hebt wanneer die al bij 29 Hz begint en dan langzaam afvalt vanaf 35Hz naar bv 45 Hz.

Maar hoe harder je draait hoe meer die gaat storen in het totaal plaatje. Of je dat mooi/niet mooi vindt is natuurlijk smaak.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sailor Jan

Dat is een mooie set geworden!  :pompom:

Hele nette service van BBG/Garmt om de set ook nog geheel af te stellen door Space Optimisation.

Ik heb deze showcase al een hele tijd gevolgd. Ben je ook harder of minder hard gaan spelen nu je de Harbeth en Linn SO hebt?
Wees lief voor jezelf

advr

#3143
Bij een staande golf van 35 Hz heb je een kamer lengte van 10m nodig.

En bij 25 Hz zelfs 13m...

Een lange kamer dus
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

martin778

Hoe kon ik 4m vanaf de speakers nog prima output in de 20Hz range hebben?  :devil:
Er speelt veeeeeel meer in akoestiek dan wij denken.

Joris1971

Citaat van: Sailor Jan op februari 18, 2016, 13:37:31
Dat is een mooie set geworden!  :pompom:

Hele nette service van BBG/Garmt om de set ook nog geheel af te stellen door Space Optimisation.

Ik heb deze showcase al een hele tijd gevolgd. Ben je ook harder of minder hard gaan spelen nu je de Harbeth en Linn SO hebt?

dank je!

Die service biedt BB&G aan iedereen die een Linn device heeft, volgens mij zijn de kosten 150 euro voor de sessie.

Ligt aan de muziek hoe luid ik speel en ook aan het tijdstip vd dag. Bij rock en popmuziek gaat de volumeknop meer open. :headbanging:

advr

Citaat van: martin778 op februari 18, 2016, 13:46:05
Hoe kon ik 4m vanaf de speakers nog prima output in de 20Hz range hebben? [emoji317]Er speelt veeeeeel meer in akoestiek dan wij denken.
20Hz heeft 17m, de halve dus op 8m, de zgn knoop, de max uitsturing op 4m. Dus zou kunnen kloppen...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Sailor Jan

Citaat van: Joris1971 op februari 18, 2016, 13:48:26
dank je!

Die service biedt BB&G aan iedereen die een Linn device heeft, volgens mij zijn de kosten 150 euro voor de sessie.

Ligt aan de muziek hoe luid ik speel en ook aan het tijdstip vd dag. Bij rock en popmuziek gaat de volumeknop meer open. :headbanging:

Duidelijk!
Wees lief voor jezelf

Staaled

#3148
Citaat van: advr op februari 18, 2016, 13:40:46
Bij een staande golf van 35 Hz heb je een kamer lengte van 10m nodig.

En bij 25 Hz zelfs 13m...

Een lange kamer dus
Nope. :)
Als voorbeeld zie plaatje.
(1,0,0 Axiaal) ligt al bij 28,7 Hz.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joris1971

#3149
Nog altijd erg tevreden met de Linn plus Harbeths!

Wat ik op termijn zou willen is een goede hoofdtelefoon...