Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Of eens serieus kijken naar actieve monitoren  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Joris1971

Citaat van: YamahaRXV op januari 25, 2016, 18:45:16
Of eens serieus kijken naar actieve monitoren  ;)

Ook al aangedacht.. Je bedoelt adams zeker?

Staaled

Afmetingen van de ruimte en afstand speakers tot MLP zou nuttige info in deze zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

ik zou 1/3 e van dat budget in akoestische aanpassingen steken, die gaan je meer brengen qua winst dan wat anders ook qua hardware.
je hebt al vaker aangegeven wel van enig volume te houden bij de weergave van je muziek...dan lijkt het investeren in wat basisakoestiek me iig een serieus te overwegen denkpiste. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

martin778

Akoestische aanpassingen gaan je idd enorm helpen, hier ben ik met Dynky helemaal mee eens.

Joris1971

Blijft een woonkamer guys.

dre73

Heb je wel eens Adam's beluistert?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

#2982
Adam artist klinken erg goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirk

Citaat van: Joris1971 op januari 25, 2016, 19:02:35
Blijft een woonkamer guys.
ook daar kan veel, maar je moet wel willen natuurlijk. ;D
'k snap dat het leuker is een nieuwe glimmende amp of mooie speakers te kopen en daarmee (oa op dit forum) te pronken, maar als je akoestiek nergens op lijkt zal het nooit goed klinken, ongeacht 't geld wat eraan gespendeerd wordt.

één optie is bvb een mooie foto-absorber. (beter nog, één aan elke zijkant van je luisterplek)
je bent (ook) goed bekend met BB&G als ik me niet vergis, wel...daar hangen ze in elke (stereo)ruimte, met goede reden hoor, believe me  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Citaat van: dre73 op januari 25, 2016, 19:03:38
Heb je wel eens Adam's beluistert?

Nee , eerlijk gezegd niet.. Zag een Adam compact mk3 passive te koop staan voor 900 op audiofreaks

dre73

Ik denk dat je het wel kan waarderen.
redelijk upfront,gedetailleerd en dynamisch.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

YamahaRXV

Citaat van: Joris1971 op januari 25, 2016, 18:47:16
Ook al aangedacht.. Je bedoelt adams zeker?

Niet perse, maar is natuurlijk wel een mogelijkheid...
Qua algemeen klankbeeld van Adam Audio sluit ik mij volledig bij dre73 zijn mening aan  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

evilniek

Water naar de zee dragen Joris, ik zou gewoon een andere hobby zoeken als ik jou was. Vriendelijk bedoeld overigens.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

botsen

Citaat van: Joris1971 op januari 25, 2016, 19:09:19
Nee , eerlijk gezegd niet.. Zag een Adam compact mk3 passive te koop staan voor 900 op audiofreaks

Maar deze zijn denk ik niet actief (gezien de toevoeging passive).
geen idee overigens of dat iets uitmaakt.

Joris1971


VlisChris

Water naar de zee dragen is je bezig houden met onzinnige zaken.

Zelf denk ik dat het wel meevalt. Volgens mij is het zoeken ook voor jou wel een beetje deel van de hobby :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Joris1971

Citaat van: Christiaan S op januari 26, 2016, 11:36:06
Water naar de zee dragen is je bezig houden met onzinnige zaken.


Ja duh dat snap ik ook wel!  :-X

Ik bedoelde meer op welke opmerking van mij dat sloeg

evilniek

Ok het is wel wat hard gezegd, maar ik vraag me gewoon af of dit de beste route is naar audio-walhalla, ik kan me best voorstellen dat allerlei luidsprekers en apparatuur uitproberen ook heel leuk kan zijn, maar uiteindelijk gaat het om het resultaat imho. Ik heb alleen vaak het gevoel dat het bij Joris vooral een soort irritatie is over het niet kunnen vinden van kwalitatief goed geluid, dan dat het "gezond" hobbyisme betreft, met alle respekt voor Joris(jou) hoor. :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Joris1971

Door de verkoop vd Bradleys is het begonnen, ik wil graag bij Tannoy blijven echter heeft dat bij mijn keuze niet goed uitgepakt.

Thanatos

Citaat van: Dynky op januari 25, 2016, 18:54:55
ik zou 1/3 e van dat budget in akoestische aanpassingen steken, die gaan je meer brengen qua winst dan wat anders ook qua hardware.
je hebt al vaker aangegeven wel van enig volume te houden bij de weergave van je muziek...dan lijkt het investeren in wat basisakoestiek me iig een serieus te overwegen denkpiste. ;)

Helemaal mee eens. En het kan ook heel goed huiskamer vriendelijk.

Citaat van: dre73 op januari 25, 2016, 19:10:55
Ik denk dat je het wel kan waarderen.
redelijk upfront,gedetailleerd en dynamisch.



Erg goede luidspreker, ik heb de actieve versie gehad en dat zijn echt hele fijne 2-weg monitoren. Geheel zoals dre73 omschrijft.

remco320

Joris, er staat een mooie set dc6 Monitors bij hifi solutions in Soest. Mooie stand eronder en je houdt nog 500 over voor akoestische panelen met een mooie print van Jimi.

erik s.

Citaat van: remco320 op januari 26, 2016, 17:31:16
Joris, er staat een mooie set dc6 Monitors bij hifi solutions in Soest. Mooie stand eronder en je houdt nog 500 over voor akoestische panelen met een mooie print van Jimi.
Een stevige sub lijkt mij bij monitors geen overbodige luxe.
Bij stevig laag heb je minder de neiging het volume verder open te draaien.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

remco320

Kan ik me voorstellen. Kunnen deze Monitors ook wel gebruiken. Maar heb ze uitvoerig beluisterd als vervanging van mijn R2 en vond het echt goed klinken zonder sub. Het fundament was iets minder sterk, maar het middengebied erg mooi en uitgebalanceerd. Zowel in de grote ruimte als de kleine beluisterd en ook een in een ruimte die veel te groot is voor deze speakers. Al met al voor mij echt een mooi ding.

RonK.

Worden ze thuis nooit zenuwachtig van je   :D :D ..........

Joris1971

Na even een pauze te hebben genomen heb ik besloten om een demo van Harbeth thuis te proberen.
Op advies van Garmt, van BB&G, heb ik de Harbeth compact7es3 weg laten zetten.
De oude witte fishtankstands van Garmt staan onder de c7es3, als luidsprekerkabel is de Linn K20 werkzaam...

Nadat Garmt op gehoor de luidsprekers geplaatst was hij enthousiast en tevreden over het resultaat, het is een kleine kamer wat voor de c7es4 geen probleem vormt, wel gaat Garmt, na een testperiode van mijn kant, binnenkort space optimalisation gaat afstellen.

Ik las diverse reacties op internet dat Harbeths niet geschikt zijn voor (hard)rock en hard volume, nou wat mij betreft de grootste onzin, wat klinkt het lekker, wat je de Harbeths ook voorschotelt het klinkt  :wub:

Garmt, via deze weg wil ik je bedanken voor de service, je expertise en enthousiastme.  :worship: