Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Joris1971


Robiwan

Citaat van: Joris1971 op januari 24, 2016, 14:30:15
Meer detail vooral

Joris hoe moet ik dat zien qua bereik volumeregeling met de DSM, bijv. van 0 (helemaal stil) naar 100 maximaal?  En bij welke stand dan een redelijk luid geluid?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

rovinggecko

De Cheviot en Bradley hebben niet dezelfde sensitivity, dus er moet meer prik in de cheviot om hetzelfde volume te krijgen op 1 meter. Als ik zo snel even zie 89 vs 90.
3db verschil is een verdubbeling van het wattage input.

Dus, m.i., hoewel het verschil op papier niet heel groot is, is het niet zo raar dat je dit verschil wel merkt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Joris1971

#2928
Citaat van: LPlover op januari 24, 2016, 14:35:24
Joris hoe moet ik dat zien qua bereik volumeregeling met de DSM, bijv. van 0 (helemaal stil) naar 100 maximaal?  En bij welke stand dan een redelijk luid geluid?

Klopt van 0 tot 100
Volgens Garmt kun je beter het maximale volume op 80 ingeven
Dus dan is de maximale stand 80

Om wat volume te krijgen moet ik hem toch wel op 55-60 zetten
In mijn ogen weinig reserve

Ik heb het gevoel dat een analoge, dus echte draai volumeknop veel minder open hoeft dan een digitale volumeknop a la linn

Joris1971

Citaat van: rovinggecko op januari 24, 2016, 14:38:33
De Cheviot en Bradley hebben niet dezelfde sensitivity, dus er moet meer prik in de cheviot om hetzelfde volume te krijgen op 1 meter. Als ik zo snel even zie 89 vs 90.
3db verschil is een verdubbeling van het wattage input.

Dus, m.i., hoewel het verschil op papier niet heel groot is, is het niet zo raar dat je dit verschil wel merkt.

Klopt, echter bij de Bradley had ik dit volume 'probleem' ook al opgemerkt

Joris1971

Forumlid ipac draait met een linn akurate voorversterker en heeft klasse D eindversterking
Hij speelt met een tannoy Berkeley en zei dat als hij het volume van zijn linn op standje 40 zet dat het dan al erg hard speelt

YamahaRXV

Citaat van: rovinggecko op januari 24, 2016, 14:38:33
De Cheviot en Bradley hebben niet dezelfde sensitivity, dus er moet meer prik in de cheviot om hetzelfde volume te krijgen op 1 meter. Als ik zo snel even zie 89 vs 90.
3db verschil is een verdubbeling van het wattage input.

Dus, m.i., hoewel het verschil op papier niet heel groot is, is het niet zo raar dat je dit verschil wel merkt.

+1

Dat heb ik eerder zo ook al aangegeven aan Joris  ;)

@Joris  Je zou ook eens aan Mitch kunnen vragen hoe zijn ervaringen zijn met de volumestanden op de Majik DSM.
Uiteraard een andere luisterruimte en speakers (Harbeth), maar toch mogelijk wel interessant om wat vergelijkingen te maken.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op januari 24, 2016, 14:39:40
Klopt van 0 tot 100
Volgens Garmt kun je beter het maximale volume op 80 ingeven
Dus dan is de maximale stand 80

Om wat volume te krijgen moet ik hem toch wel op 55-60 zetten
In mijn ogen weinig reserve


dat is inderdaad nogal krap, ook bij maximaal 100, vreemd. Met een 89 dB gevoelige speaker moet je normaliter bij standje 30 al  behoorlijk luid kunnen spelen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Joris1971

Citaat van: LPlover op januari 24, 2016, 14:59:03
dat is inderdaad nogal krap, ook bij maximaal 100, vreemd. Met een 89 dB gevoelige speaker moet je normaliter bij standje 30 al  behoorlijk luid kunnen spelen.

Inderdaad ik snap er geen ruk van

YamahaRXV

Citaat van: LPlover op januari 24, 2016, 14:59:03
dat is inderdaad nogal krap, ook bij maximaal 100, vreemd. Met een 89 dB gevoelige speaker moet je normaliter bij standje 30 al  behoorlijk luid kunnen spelen.

;)  Ter beeldvorming...

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Had je dat probleem met je andere weergevers exact zo? Of is er misschien iets mis met je nieuwe weergevers?
mainly British stuff

Joris1971

Bij de bradley was dat ook al zo

Robiwan

Citaat van: YamahaRXV op januari 24, 2016, 15:03:08
;)  Ter beeldvorming...



Wel in dBA's he :D

Met de meeste versterkers kun je niet boven standje 50 (half open) gaan want dan ren je gillend weg.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op januari 24, 2016, 15:04:50
Bij de bradley was dat ook al zo

en zonder losse eindbak dus direct op de ls aansluitingen van de dsm?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

advr

Citaat van: Joris1971 op januari 24, 2016, 14:39:40

Ik heb het gevoel dat een analoge, dus echte draai volumeknop veel minder open hoeft dan een digitale volumeknop a la linn

Dat heeft daar helemaal niets mee te maken Joris.
Die weg moet je niet op gaan.

Het kan ook dat jouw huiskamer veel energie opslurpt.

Ook al moet je op 55-60 die reserve die erboven zit is ruim voldoende.

Je maakt je druk om weinig..

Geniet nu maar en een schakelende voeding is anders dan een traditionele.

Zo heb je ook een heerlijk regelbereik om de juiste volume te vinden.  ;D


Waar blijven de foto's, die zijn veel belangrijker dan die volume knop.... :yawnee:

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op januari 24, 2016, 15:04:50
Bij de bradley was dat ook al zo

klinkt het wel mooi dynamisch dus met rake klappen als de muziek er om vraagt?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Joris1971

Ik vraag me af hoe mensen met een buizenversterker van bijv 2x 8 watt op behoorlijk volume kunnen spelen?

rovinggecko

Welke bron gebruik je? Neem aan dat als dat niet de interne streamer is dat daar het volume open staat?
Volgens mij heeft Linn ook volume settings voor de sources. Neem aan dat je geen volume offsets hebt staan in Konfig bijvoorbeeld.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Joris1971

#2943
Citaat van: rovinggecko op januari 24, 2016, 15:54:56
Welke bron gebruik je? Neem aan dat als dat niet de interne streamer is dat daar het volume open staat?
Volgens mij heeft Linn ook volume settings voor de sources. Neem aan dat je geen volume offsets hebt staan in Konfig bijvoorbeeld.

Ik gebruik uiteraard de interne streamer
Daar kan ik geen db's aan toevoegen, dat kan alleen aan external sources zoal een platenspeler etc

Ik gebruik verder geen bronnen

chansig

Citaat van: Joris1971 op januari 24, 2016, 15:49:53
Ik vraag me af hoe mensen met een buizenversterker van bijv 2x 8 watt op behoorlijk volume kunnen spelen?

Die gebruiken gewoon speakers met een hoge gevoeligheid.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Twani speelde met harbeths volgend mij 86db gevoeligheid

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

Citaat van: Joris1971 op januari 24, 2016, 16:18:55
Twani speelde met harbeths volgend mij 86db gevoeligheid

In dat geval wellicht een forse roomgain, alleen erg rustige muziek. 86dB op 8W is wel krap.

Mijn JBL's met 98dB ging als een gek op AN monoblokjes 7 a 9W maar uiteraard met een fikse transistor eindtrap op de woofers.

i2Paq

Ik heb nooit het idee gehad dat de Linn mijn eindversterker(s) te weinig input gaf.

Zelfs de Accuphase P102, met "maar" 50Watt Full Klasse A deed het prima.

Misschien eens laten kijken naar je Linn, wellicht een software-update?

Of heb je een Interlink die de boel "knijpt"

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Ooit met AN 10 watt gespeeld op LUA monitor speakers en vervolgens mijn oude Scan Speak speaker.

Ging prima..maar echt knallen was er niet bij. De overstap naar een Bryston was toen wel erg groot.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.