Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op januari 20, 2016, 20:11:53
Mijn geduld wordt aardig op de proef gesteld maar komt goed....
Citaat van: Joris1971 op januari  8, 2016, 23:14:13
Morgen worden de tannoys plus stands opgehaald, na een aantal onzinbiedingen kreeg ik een serieuze reactie die de vraagprijs wil betalen en ook voor een zeer goede prijs de stands wil overnemen.

Wat gaat er voor mij komen? Ik blijf bij Tannoy en het worden de Tannoy Berkelys  :wub:
Een 15inch unit , grotere kast!
Damn, ik heb écht een andere definitie van geduld.

Zoek je alleen op die site of heb je er ook op gezet dat je die Tannoys zoekt?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Citaat van: frank2 op januari 21, 2016, 07:58:42
Joris ken je deze site:  http://www.hifishark.com

Ja, toch bedankt voor de tip.

Staan er een aantal op maar te ver weg.....

Joris1971

#2878
Zo...... Morgen ga ik een set Tannoy Cheviot, dat is de iets kleinere broer vd Berkeley, beluisteren en als het goed is meenemen! :headbanging:

Ze zijn toch nog 84 cm hoog, dus echt klein zijn ze niet te noemen.

Alles is origineel, filter, schakelaars werken goed, zand kleur doek.

De cheviots hebben de befaamde HPD315 unit  :inlove:

Jammer genoeg zit er op beide luidsprekers op de bovenkant een kring van een vaas.
Ga de kasten wel opknappen, dwz licht opschuren en dan met een olie of wax behandelen.

martin778

Je kon het echt niet laten he? Zonde man, de Cheviot vond ik nou niet echt een bijzondere uit deze serie  :turn:

Kun je ze eerst thuis beluisteren voordat je ze koopt? Ik verwacht dat Bradley hier de betere is, wellicht op het laag na.

Joris1971

#2880
Citaat van: martin778 op januari 23, 2016, 15:13:04
Je kon het echt niet laten he? Zonde man, de Cheviot vond ik nou niet echt een bijzondere uit deze serie  :turn:

Kun je ze eerst thuis beluisteren voordat je ze koopt? Ik verwacht dat Bradley hier de betere is, wellicht op het laag na.

Heb je ze naast elkaar gehoord de cheviot en de Bradley?

Kan ze daar uitvoerig beluistern, de cheviolet heeft de befaamde HPD315 unit die minder fel/schel is dan de units die in de Bradley zitten

chansig

En er dan thuis mogelijk achter komen dat het net niet helemaal lekker klinkt. Maar goed je kent je eigen ruimte en weet wat die doet met het laag.

Veel plezier en ik hoop dat het je bevalt...ook thuis.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#2882
Citaat van: chansig op januari 23, 2016, 15:19:41
En er dan thuis mogelijk achter komen dat het net niet helemaal lekker klinkt. Maar goed je kent je eigen ruimte en weet wat die doet met het laag.

Veel plezier en ik hoop dat het je bevalt...ook thuis.

Gr Hans

Het lijkt wel of het normaal is dat je luidsprekers, die je 2e hands koopt, eerst thuis mag beluisteren... Uhh sorry maar zou jij als verkoper dat toestaan? Ik niet in ieder geval....

Dat we hier op een forum zitten en voor elkaar eens een uitzondering maken ok, maar dat gaat buiten het forum om toch echt niemand doen..

martin778

#2883
Ieder zijn ding natuurlijk maar de HPD's konden best eens "flut" zijn, het was iig niet de leukste serie die Tannoy heeft gemaakt.
Er worden alleen een hoop fabels over verteld tot een opgepompte legende.

Kan me nauwelijks voorstellen dat ze minder schel zijn - de Cheviots zijn eerder suf door de oude filtercomponenten en beruchte interne bekabeling (zelf gezien en meegemaakt bij de Devon en de Arden).
Technisch gezien ga je er op achteruit, de 3128 uit de Bradley is de opvolger van de HPD315 en de tweeters zijn in feite identiek.

Ik zou de verkoper gewoon vragen of je ze tegen volledige betaling voor het weekend naar huis mee mag nemen...

advr

Citaat van: Joris1971 op januari 23, 2016, 15:10:28
Zo...... Morgen ga ik een set Tannoy Cheviot, dat is de iets kleinere broer vd Berkeley, beluisteren en als het goed is meenemen! :headbanging:
Ze zijn toch nog 84 cm hoog, dus echt klein zijn ze niet te noemen.
Alles is origineel, filter, schakelaars werken goed, zand kleur doek.
De cheviots hebben de befaamde HPD315 unit  :inlove:
Jammer genoeg zit er op beide luidsprekers op de bovenkant een kring van een vaas.
Ga de kasten wel opknappen, dwz licht opschuren en dan met een olie of wax behandelen.

Vazen op luidsprekers, da's echt te erg maar goed, als ze goed klinken is dat zo vergeten, gewoon voorlopig een vaasje op zetten :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joris1971

#2885
Martin778: ik heb een keer JBL's gehad, jij vertelde mij toen dat deze super zouden zijn... Ik vond het vreselijk schel klinken....  Na een paar maanden verkocht en mezelf voorgenomen nooit meer JBL te kopen en bij mijn oude liefde Tannoy te blijven.

Wat ik hiermee wil zeggen dat ieders gehoor anders is en je niet voor iemand kunt zeggen wat mooi en niet mooi is.

martin778

#2886
Dat wil ik ook niet maar de L112's zijn normaal gesproken niet schel, de Tannoy ook niet tenzij er iets verkloot is met de filtering.

Wat ik hiermee wilt zeggen is dat je mogelijk een fout probeert op te lossen door in feite in een gehaaste beslissing te downgraden (en wat dus erg zonde zou zijn na de mooie Bradleys) of je zoekt op misschien zoek je op de verkeerde plek - nl. niet de speakers. :)

Joris1971

Citaat van: martin778 op januari 23, 2016, 15:27:44
Dat wil ik ook niet maar de L112's zijn normaal gesproken niet schel, de Tannoy ook niet tenzij er iets verkloot is met de filtering.

Wat ik hiermee wilt zeggen dat je mogelijk een fout probeert op te lossen door in feite te downgraden of je zoekt op misschien zoek je op de verkeerde plek - nl. niet de speakers.

Die JBL's niet fel????? Nou ik vond het veel te pittig en te agressief....
Mbt de tannoys daar is niet mee gekloot, originele filters etc.

Ik snap niet dat jij het downgraden noemt, puur omdat de Bradleys een nieuwere unit hebben....

martin778

#2888
Het komt omdat ik die oude Tannoy serie ken, ik weet hoe ze in elkaar zitten en hoe de kasten zijn opgebouwd.
Voor mij is het een best goede unit in een vrij gammele kast en vooral dat laatste ging Tannoy flink aanpakken in de latere series.

Er zit potentie in maar ze vragen wat centen om echt tot 100% mogelijkheden te komen.
Ik wil ze niet afkraken maar het leek me gewoon zonde, vooral omdat je uit bent op de "15's die in mijn beleving het aardig beter doen.

Joris1971

Ik heb bij Peter Mastenbroek zijn Tannoys gehoord, waar ik erg van gecharmeerd was... Deze units zijn exact dezelfde HPD units die in de cheviots zitten.. Wellicht dat ik op termijn mooie kasten en filters laat maken en de HPD units daarin zet.

martin778

Lijkt me een strak plan Joris

Dirk

Citaat van: Joris1971 op januari 23, 2016, 15:21:25
Het lijkt wel of het normaal is dat je luidsprekers, die je 2e hands koopt, eerst thuis mag beluisteren... Uhh sorry maar zou jij als verkoper dat toestaan? Ik niet in ieder geval....

Dat we hier op een forum zitten en voor elkaar eens een uitzondering maken ok, maar dat gaat buiten het forum om toch echt niemand doen..

als je een goed contact hebt tussen koper en verkoper is dat absoluut niet zo abnormaal.

Ik ben in het verleden bvb met mijn speakers (serieuze vloerstaanders) bij 3 kopers geweest, de eerste 2 hebben me een vooraf afgesproken bedrag betaald voor de genomen moeite & diesel (fwiw: we spraken een maximale duur af vd sessie), maar waren blij ze in de eigen setting te kunnen beluisteren...en bij de 3e heb ik ze laten staan, na betaling vh verkoopbedrag uiteraard  ;D

om maar ff aan te geven dat dit wel degelijk kan en ook daadwerkelijk gebeurt, maar een verkoper zal dit natuurlijk niet zo gauw zelf gaan voorstellen, dat spreekt voor zich...daarom schrijf ik ook, bij een goed contact  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Ik had gisteren op mijn werk even de formaten vd tannoy ARDENS, op papier uitgesneden en thuis op de grond gelegd, dat zijn geen kleine jongens.
Ik kan wel een joekel van een tannoy willen maar mijn kamer is daar niet groot genoeg voor.

Dirk

volgens mij is dat ook al meermaals gezegd...maar 't lijkt soms wel of je een beetje eigenwijs bent  ??? :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

i2Paq

Wat een gezeik weer over iemand zijn keuze.

Ook ik wilde eerst Ardens en hoe vaak men ook zei hoe groot ze waren; ik wilde ze.
Totdat ik net als Joris ze eens van karton maakte  :wacko:

Ik denk dat je een goed keuze gemaakt hebt, als Peter je filters aanpakt dan denk ik dat je veel meer plezier van ze hebt dan van de Bradley.

De Bradley en de Berkeley heb ik naast elkaar gehoord en de HPD klinkt in mijn oren echt veel mooier dan de 3128.

Laat je niet afschrikken door de kringen.

Let wel:  niet gaan schuren, de vlekken door het te-veel aan water zitten in het hout en niet aan de oppervlakte.
Ik heb wel wat tips en eventueel een goed adres waar je info kunt inwinnen hoe eea. aan te pakken, kijk eerst maar hoe erg het is want dat zien we niet op de foto's op MP.
Zelf heb ik B&W's gehad die flinke kringen hadden en deze waren bijna weg toen ik er mee klaar was.

Ook een set IMF TLS80 heb ik netjes gekregen maar het kost tijd (lees: rustig aan Jorisje ongeduld :closedeyes: )

Anders is er altijd nog Belgisch gezoet hardsteen  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

VlisChris

Citaat van: Joris1971 op januari 23, 2016, 15:21:25
Het lijkt wel of het normaal is dat je luidsprekers, die je 2e hands koopt, eerst thuis mag beluisteren... Uhh sorry maar zou jij als verkoper dat toestaan? Ik niet in ieder geval....

Normaal? Nee. Maar je zit hier wel binnen of buiten het forum met liefhebbers voor deze speakers.
Toen ik mijn speakers kocht kwam de toenmalige eigenaar ze ook brengen dat ik er uitgebreid naar kon luisteren om een keuze te maken. Dat was volgens mij vanuit het midden van het land naar Vlissingen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Joris1971

Citaat van: Christiaan S op januari 23, 2016, 23:09:22
Normaal? Nee. Maar je zit hier wel binnen of buiten het forum met liefhebbers voor deze speakers.
Toen ik mijn speakers kocht kwam de toenmalige eigenaar ze ook brengen dat ik er uitgebreid naar kon luisteren om een keuze te maken. Dat was volgens mij vanuit het midden van het land naar Vlissingen.

Ik zou dat niet doen zo een eind rijden en er een halve dag aan besteden als verkoper zijnde.

De cheviot heeft dezelfde kast inhoud (65 liter) dan de Bradley, de cheviot heeft miz een betere unit (minder fel) dan de bradley... Dus op achteruit ga ik er niet.
Qua financiën heb ik de Bradley goed kunnen verkopen en maak ik dus geen enkele euro verlies.

Xander32

... een vreemde keuze dan van Tannoy destijds, om de kasten van de opvolgers van de Cheviot te verbeteren, maar diens units te downgraden (?)  ???

Slecht verhaal Joris, je probeert m.i. recht te praten wat krom is.
Dat wil overigens niet zeggen dat de ls. van jouw keuze slecht zijn; ga proberen onbevangen te luisteren en vertrouw op jouw oren.


Citaat van: Joris1971 op januari 24, 2016, 06:52:16
Ik zou dat niet doen zo een eind rijden en er een halve dag aan besteden als verkoper zijnde.

De cheviot heeft dezelfde kast inhoud (65 liter) dan de Bradley, de cheviot heeft miz een betere unit (minder fel) dan de bradley... Dus op achteruit ga ik er niet.
Qua financiën heb ik de Bradley goed kunnen verkopen en maak ik dus geen enkele euro verlies.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

#2899
Citaat van: Xander32 op januari 24, 2016, 07:33:10
... een vreemde keuze dan van Tannoy destijds, om de kasten van de opvolgers van de Cheviot te verbeteren, maar diens units te downgraden (?)  ???

Slecht verhaal Joris, je probeert m.i. recht te praten wat krom is.
Dat wil overigens niet zeggen dat de ls. van jouw keuze slecht zijn; ga proberen onbevangen te luisteren en vertrouw op jouw oren.

wat nou slecht verhaal????

Jee zeg wat een gezeik allemaal, heb jij ooit de Bradley en de HPD315 gehoord?
Volgens mij heb je zelfs nooit een vergelijk gehoord en miz heb je ze zelfs überhaupt nooit gehoord.
Ik wel op dezelfde dag na elkaar! En IK (en meer mensen die de hpd315 en de Bradley unit kennen) vinden de hod315 beter (minder fel) klinken!!!

Ik probeer helemaal niet recht te praten wat krom is, is het nou zo vreemd dat mensen een oudere unit beter vinden klinken dan een nieuwere unit?

Altijd dat gemekker in dit topic......