Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

Former member 78

Èen echte speaker heeft minimaal 15'' aan boord  O0

Bas Akkerman

Niet eerst thuis proberen Joris? Ik kan me zo voorstellen dat het laag problemen kan geven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

De meeste vintage Tannies, zijn relatief eenvoudig te plaatsen betreft afstand tot wanden. Ze nemen daarentegen fysiek wel de nodige ruimte in en het op oorhoogte krijgen van de driver vraagt tevens de aandacht.

Deze ls. bezitten grote drivers, maar in verhouding een wat krappe kast. Dat maakt dat ze wel heel fraai body geven aan instrumenten/stemmen, die klinken heel natuurlijk, maar ze gaan niet erg laag.

Ook daardoor zijn ze relatief eenvoudig te plaatsen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dre73

Citaat van: Joris1971 op januari  8, 2016, 23:14:13
Morgen worden de tannoys plus stands opgehaald, na een aantal onzinbiedingen kreeg ik een serieuze reactie die de vraagprijs wil betalen en ook voor een zeer goede prijs de stands wil overnemen.

Wat gaat er voor mij komen? Ik blijf bij Tannoy en het worden de Tannoy Berkelys  :wub:
Een 15inch unit , grotere kast!

Dat lijkt me een prima keuze! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

YamahaRXV

Als ik mij niet vergis hebben de Berkelys ook een wat hogere gevoeligheid (2 db) als de Bradleys ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op januari  9, 2016, 10:11:11
De meeste vintage Tannies, zijn relatief eenvoudig te plaatsen betreft afstand tot wanden. Ze nemen daarentegen fysiek wel de nodige ruimte in en het op oorhoogte krijgen van de driver vraagt tevens de aandacht.

Deze ls. bezitten grote drivers, maar in verhouding een wat krappe kast. Dat maakt dat ze wel heel fraai body geven aan instrumenten/stemmen, die klinken heel natuurlijk, maar ze gaan niet erg laag.

Ook daardoor zijn ze relatief eenvoudig te plaatsen.
Dank je voor de uitleg Sander! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Qua looks (Berkleys) in ieder geval niet moeders mooiste en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Ik wil een nog overtreffende grap maken...maar ik denk dat Joris die slecht trek dus ik maak hem niet.

Eerlijk gezegd compleet niet boeiend wat ik ervan vindt. Ik zou wel wat dichterbij Joris in de buurt willen wonen. Had me namelijk de gelegenheid gegeven regelmatig eens wat anders te kunnen horen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Former member 78


Joris1971

Citaat van: ArjanR1 op januari  9, 2016, 10:27:56
Ik las toch echt MARCO.

Ja wat is er met die naam?

Zijn duizenden mensen die Marco heten...

chansig

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe speakers.
Citaat van: dre73 op januari  9, 2016, 10:27:27
:D

Je lacht erom...maar ik vond het geweldig dat Huub wat in de buurt woonde. Aangezien je zelf dan ook wel eens wat wisselt krijg je toch wat te horen zo in de loop d'r jaren.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op januari  9, 2016, 10:02:01
Niet eerst thuis proberen Joris? Ik kan me zo voorstellen dat het laag problemen kan geven.
Als ik het goed heb komt Garmtz ook nog langs om met Linn SO eea te doen.
Voor het laag is dat meestal afdoende.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

@Joris; de Berkleys zijn een verrassende keuze betreft hun fysiek, de verschijnigsvorm, maar gezien jouw voorgaande ls., zou het betreft hun presteren zo maar eens jouw walhalla kunnen zijn.

Ik ben benieuwd!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Thanatos

Ik heb jaar met volle tevredenheid gespeeld met een set Berkeleys. De MK1.

Wel ook bij deze de moeite nemen de filters, bedrading en potmeters aan te pakken. Dat maakte bij mij een groot positief verschil.

Goede keuze O0

Bas Akkerman

Citaat van: Staaled op januari  9, 2016, 11:06:16
Als ik het goed heb komt Garmtz ook nog langs om met Linn SO eea te doen.
Voor het laag is dat meestal afdoende.
Dat is waar inderdaad. Ik meen me te herinneren dat Joris in het verleden best wat problemen met laag had, vandaar. Wanneer komen ze denk Joris?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Dat hangt vd verkoper af, als deze niet doorgaat moet ik wachteb totdat ik een andere set tegenkom.

i2Paq

Citaat van: RobertVanWoerden op januari  9, 2016, 09:37:43
ongepast omdat er een woordgrapje gemaakt wordt met referentie naar Schindler's List?

Jij snapt het.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

Citaat van: chansig op januari  9, 2016, 10:16:07
Qua looks (Berkleys) in ieder geval niet moeders mooiste en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Gr Hans

Dan heb je de mijne nog niet gezien!

ow, wacht  ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Alex Groningen

Nog steeds online, dus nog steeds niet onderweg om ze op te halen ;).
Ben benieuwd en hoop dat je ze vandaag op kunt halen.

Joris1971

Citaat van: Alex Groningen op januari  9, 2016, 13:22:20
Nog steeds online, dus nog steeds niet onderweg om ze op te halen ;).
Ben benieuwd en hoop dat je ze vandaag op kunt halen.

Dat gaat zoiezo vandaag niet gebeuren.

erik s.

Zo lang ze maar niet van die prutser uit Zoetermeer komen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Joris1971

Citaat van: erik s. op januari  9, 2016, 13:42:05
Zo lang ze maar niet van die prutser uit Zoetermeer komen.

Je bedoelt luc audio of mr vintage Tannoy?