Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

erik s.

Citaat van: i2Paq op januari  8, 2016, 11:48:09
Wie bepaald dat?

Henk is een gerespecteerde naam op het gebied van refoamen van Tannoy's.
Tannoy.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

i2Paq

Citaat van: erik s. op januari  8, 2016, 11:50:10
Tannoy.

Boeie.

Dus jij koopt alleen speaker die door de fabrikant zijn gerefoamd cq. nieuwe opgebouwde filters heeft gekregen?

En gij geluft da?

Ik heb liever mijn Tannoy gerefoamed door Henk dan door een knoeier thuis. Nofi voor elke thuis-refoamer  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

erik s.

Die foam, zijn geen originele en hebben dus niet dezelfde eigenschappen.
resultaat is een ander geluid.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

i2Paq

Citaat van: erik s. op januari  8, 2016, 12:18:30
Die foam, zijn geen originele en hebben dus niet dezelfde eigenschappen.
resultaat is een ander geluid.

Oei.

Dan heb ik helemaal een probleem met custom filters  :-X


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

erik s.

Citaat van: i2Paq op januari  8, 2016, 12:20:54
Oei.

Dan heb ik helemaal een probleem met custom filters  :-X


kwa verkoopwaarde wel, maar als jij er van geniet is het prima.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

martin778

Henk heeft precies de goede randen en zelfs de originele coating als je dat wilt...

Xander32

Een oude Volvo rij ik. De Volvo dealer heeft (ook) liever dat ik bij hem kom voor de beurten en originele onderdelen, om de betrouwbaarheid, rijeigenschappen en de veiligheid te garanderen. Betreffende dealer ziet hooguit eens per week een gelijk type Volvo voorbij komen en dan is het net welke monteur er op dat moment beschikbaar is.

Echter gaat mijn roetbak naar een ervaringsdeskundige, een particulier, die al ruim 10 jaar elke dag 1 of meerdere van mijn type oude Volvo`s onderhanden neemt. Bij hem heb ik voorts de keuze of originele onderdelen (tegen inkoop) of alternatieven.

Waar zou de roetbak het beste af zijn ...


Citaat van: i2Paq op januari  8, 2016, 12:11:30
Boeie.

Dus jij koopt alleen speaker die door de fabrikant zijn gerefoamd cq. nieuwe opgebouwde filters heeft gekregen?

En gij geluft da?

Ik heb liever mijn Tannoy gerefoamed door Henk dan door een knoeier thuis. Nofi voor elke thuis-refoamer  ;)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

botsen

Wat vinden jullie van de prijsstelling van die Balmoral?

Joris1971

Citaat van: botsen op januari  8, 2016, 13:44:12
Wat vinden jullie van de prijsstelling van die Balmoral?

redelijk.. hoezo?

Thanatos

Te duur, 12" en er is best wel aan gesleuteld. Andere demping, filter, kabels, foam randen en conus lijkt ook te donker.

Dit alles hoeft niet slecht te zijn. Echter is er geen enkele referentie naar of het goed gedaan is. Het punt van erik s.

erik s.

Citaat van: botsen op januari  8, 2016, 13:44:12
Wat vinden jullie van de prijsstelling van die Balmoral?
Ze zijn niet origineel, maar als je ze voor 1000 euro kunt krijgen is het een leuke luidspreker.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

botsen

Citaat van: Joris1971 op januari  8, 2016, 13:48:10
redelijk.. hoezo?

Ik vind ze ook interessant. Ben sowieso geinteresseerd in Tannoy en vroeg me af hoe ze zich verhouden tot jouw speakers.

Joris1971

Citaat van: botsen op januari  8, 2016, 13:52:39
Ik vind ze ook interessant. Ben sowieso geinteresseerd in Tannoy en vroeg me af hoe ze zich verhouden tot jouw speakers.

heb je een pm gestuurd

Joris1971

Citaat van: botsen op januari  8, 2016, 13:52:39
Ik vind ze ook interessant. Ben sowieso geinteresseerd in Tannoy en vroeg me af hoe ze zich verhouden tot jouw speakers.

die van mij waren origineel gereconed.

dre73

Ik heb de D900 nog niet voorbij zien komen. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Citaat van: dre73 op januari  8, 2016, 18:14:29
Ik heb de D900 nog niet voorbij zien komen. :D

Die komt er niet dreetje

dre73

Tsssss,ik was er wel klaar voor eigenlijk. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

eddy135

Citaat van: Joris1971 op januari  8, 2016, 08:39:46
Als je alleen maar sarcastisch kunt repareren rot dan lekker op uit dit topic.

Goedbedoelde adviezen komen blijkbaar niet aan, dus ik dacht het eens over een andere boei te gooien... ;)

...en bovendien, vind het veel te gezellig hier!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Joris1971

#2768
Morgen worden de tannoys plus stands opgehaald, na een aantal onzinbiedingen kreeg ik een serieuze reactie die de vraagprijs wil betalen en ook voor een zeer goede prijs de stands wil overnemen.

Wat gaat er voor mij komen? Ik blijf bij Tannoy en het worden de Tannoy Berkelys  :wub:
Een 15inch unit , grotere kast!

martin778

Hoe ga je dat plaatsen Joris? Die Bradleys had jr lekker hoog staan ivm meubilair...

Joris1971

Citaat van: martin778 op januari  8, 2016, 23:19:42
Hoe ga je dat plaatsen Joris? Die Bradleys had jr lekker hoog staan ivm meubilair...

Op lagere stands of sokkel, als de unit boven de bank uitkomt is het goed, unit komt op oorhoogte.

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Staaled

Ik heb geen idee hoe die klinken , maar ze zien er alvast lekker fors uit. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Ik hoop voor je dat ze in je huiskamer passen, ze lijken mij fors groter dan je huidige speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RobertVanWoerden

Citaat van: i2Paq op januari  8, 2016, 09:44:57
Ongepaste grap.
ongepast omdat er een woordgrapje gemaakt wordt met referentie naar Schindler's List?