Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

advr

Citaat van: LPlover op december  2, 2015, 19:39:17
dat is puur nostalgisch gelul :D
nou en...

maar ik streamde al toen jij nog in de luiers rondliep ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

Citaat van: advr op december  2, 2015, 19:42:38
nou en...

maar ik streamde al toen jij nog in de luiers rondliep ;D

lijkt me sterk ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

advr

#2552
Citaat van: LPlover op december  2, 2015, 19:45:04
lijkt me sterk ;)

ach, beetje overdrijven... :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Ik wil geen platen versus cd/flac of wat dan ook gaan starten. Maar puur op de cijfers afgaande is een cd weergave beter dan die van een lp.

De rest is gewoon smaak en ja ik heb zeker goed afgestelde platenspelers gehoord en nee ik ben niet doof. En ja ook ik vind dat een plaat zeker goed klinken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

advr

Cijfers zeggen juist helemaal niets over de weergave... ???
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Jawel...maar gelukkig helemaal niets over of jij het mooier vindt klinken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

advr

Dus jij kunt aan de cijfers van de ene cd zien of deze beter klinkt dan de andere cd.. knap :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

http://dr.loudness-war.info

Hier kan je een eind mee komen. Soms kijk ik er wel eens naar of een opname goed scoort. Mijn ervaring lijkt dan niet helemaal met de cijfers te kloppen. Maar dat betekent niet dat de cijfers het verkeerd hebben.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Citaat van: LPlover op december  2, 2015, 19:12:50
puur op basis van de prijs van de lp12 en het gedoe met afstellen, degradatie enz. kun je veel beter streamen voor (veel) minder geld en een gelijk of beter resultaat.

Misschien eerst je naam maar eens wijzigen?!?  ;)  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

i2Paq

Citaat van: chansig op december  2, 2015, 20:38:02
http://dr.loudness-war.info

Hier kan je een eind mee komen. Soms kijk ik er wel eens naar of een opname goed scoort. Mijn ervaring lijkt dan niet helemaal met de cijfers te kloppen. Maar dat betekent niet dat de cijfers het verkeerd hebben.

Gr Hans

Bedankt voor deze link!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Robiwan

Citaat van: eddy135 op december  3, 2015, 07:18:20
Misschien eerst je naam maar eens wijzigen?!?  ;)  ;D

ha ha, das waar :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Joris1971


Joris1971

Zojuist 10.000 days van Tool beluisterd, jee wat een lekker nummer met die onweer effecten!

lynch1979

Citaat van: Joris1971 op december  8, 2015, 19:36:47
Zojuist 10.000 days van Tool beluisterd, jee wat een lekker nummer met die onweer effecten!

Dan zou ik ook eens luisteren naar Aenima en Lateralus  ;)

denoontje


denoontje

en ook bezig geweest met tunedem?

Joris1971

#2567
Citaat van: denoontje op december  9, 2015, 22:45:15
en ook bezig geweest met tunedem?

Nee dat komt Garmt binnenkort doen tesamen met space optimalisation

denoontje


scrutinizer

.....leuk dat analoge tapes weer in omloop en, ondanks hun prijs, gewaardeerd worden als capo di tutti capi.

Tja kost even tijd om op te leggen en in te lussen .....maar dan heb je ook wat.

Gezien de mooie digitale formats verkregen .....is het analoog, ondanks zijn ongemak en imperfecties, die ons het meest bij de overdracht van hetgeen vastgelegd blijft betrekken. :)



 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Joris1971

Citaat van: scrutinizer op december 10, 2015, 12:49:14
.....leuk dat analoge tapes weer in omloop en, ondanks hun prijs, gewaardeerd worden als capo di tutti capi.

Tja kost even tijd om op te leggen en in te lussen .....maar dan heb je ook wat.

Gezien de mooie digitale formats verkregen .....is het analoog, ondanks zijn ongemak en imperfecties, die ons het meest bij de overdracht van hetgeen vastgelegd blijft betrekken. :)



????????????????????????????????????????????????????????????????

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Joris1971

#2572
Citaat van: scrutinizer op december 10, 2015, 13:17:03
Wat is je vraag, Joris?

Tja, als ik jouw reactie lees dan snap ik heel jouw bericht niet in mijn topic, ik gebruik namelijk helemaal geen analoge tapes.

.....leuk dat analoge tapes weer in omloop en, ondanks hun prijs, gewaardeerd worden als capo di tutti capi.

Tja kost even tijd om op te leggen en in te lussen .....maar dan heb je ook wat.

Gezien de mooie digitale formats verkregen .....is het analoog, ondanks zijn ongemak en imperfecties, die ons het meest bij de overdracht van hetgeen vastgelegd blijft betrekken. :)



Joris1971


scrutinizer

#2574
Citaat van: Joris1971 op december 10, 2015, 13:43:02
Tja, als ik jouw reactie lees dan snap ik heel jouw bericht niet in mijn topic, ik gebruik namelijk helemaal geen analoge tapes.

.....leuk dat analoge tapes weer in omloop en, ondanks hun prijs, gewaardeerd worden als capo di tutti capi.

Tja kost even tijd om op te leggen en in te lussen .....maar dan heb je ook wat.

Gezien de mooie digitale formats verkregen .....is het analoog, ondanks zijn ongemak en imperfecties, die ons het meest bij de overdracht van hetgeen vastgelegd blijft betrekken. :)


Oh oke!!
Het was ook algemeen bedoeld gezien de reacties ...het digitaal versus analoog. ;)

Buiten het gemak verliezen de cijfertjes het van de beleving...
Waar ging deze hobby ook al weer over......? ;)


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....