Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

dre73

Wegens vakantie tijdelijk gesloten. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#2302
Zo mijn straf zit erop... In de tussentijd niets gekocht.

Wat ik wel zal moeten aanschaffen is een nieuwe Nas, zoontje lief had de stekker eruit getrokken.. Mijn vrouw hd hem direct er terug in gedaan maar het kwaad was al geschied.
De nas start wel op maar het lampje hdd blijft rood (ipv groen)
Gelukkig doet de nas het nog wel en zelfs muziek speelt ie af.. Maar vraag me af hoelang?

Dom dat ik was had ik niet eens een back up!

Ik zit te kijken naar de Qnap HS 251
Er kunnen 2 schijven in, kan ik dan de ene schijf gebruiken voor de backup?


VlisChris

Welkom terug Joris :)

Moet je nu een compleet nieuwe NAS kopen, of volstaat het vervangen van je harde schijven? Zo te lezen zou het vervangen al voldoende moeten zijn? Is er geen diagnostisch programma die dat voor je kan bekijken? Zelfs mijn simpele paar jaar oude NAS heeft een stukje software om fouten op te sporen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Joris1971

Citaat van: Christiaan S op februari 22, 2015, 22:48:57
Welkom terug Joris :)

Moet je nu een compleet nieuwe NAS kopen, of volstaat het vervangen van je harde schijven? Zo te lezen zou het vervangen al voldoende moeten zijn? Is er geen diagnostisch programma die dat voor je kan bekijken? Zelfs mijn simpele paar jaar oude NAS heeft een stukje software om fouten op te sporen :)

Das een goeie!

Het is een single nas dus zit maar 1 hd in.. Als ik er een nieuwe HD in zet, kan ik dan de rest van mijn instellingen die nu perfect gedaan zijn door Garmt blijven gebruiken of moet dat allemaal weer opnieuw ingesteld worden?

mijkie

Een qnap kun je met een netwerkkabel aan je pc hangen om hem te kunnen bereiken, repareren, firmware herstellen etc.

Zal morgen als t nodig is ff de site opzoeken !!!
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Joris1971

#2306
Citaat van: mijkie op februari 22, 2015, 22:52:25
Een qnap kun je met een netwerkkabel aan je pc hangen om hem te kunnen bereiken, repareren, firmware herstellen etc.

Zal morgen als t nodig is ff de site opzoeken !!!

Ik kan de Qnap ook bereiken hoor, maar weet alleen niet of de beschadigde hd te herstellen is.

Of ik moet een backup maken op een usb drive
En vervolgens de hd vd nas formateren

mijkie

Als ie wel muziek af blijft spelen vanaf de enige hd, ligt t niet aan de hd maar aan de qnap denk ik ...
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Joris1971

#2308
Citaat van: mijkie op februari 23, 2015, 05:57:55
Als ie wel muziek af blijft spelen vanaf de enige hd, ligt t niet aan de hd maar aan de qnap denk ik ...

Maar het ledje  op de nas dat HDD aangeeft is rood, normaliter is dat groen
Dus lijkt mij een harde schijf probleem

Wat zit er buiten de harddisk en de software verder in zo ee nas? Verder niks lijkt mij

Het vreemde is ook dat het status ledje soms uit is en soms groen oplicht...

Ron_Z

IK denk dat rood knipperen alleen aangeeft dat de nas niet correct afgesloten geweest is vanwege de stroomuitval en niet netjes via een shutdown. Gewoon een HD check uit laten voeren via het instellingsmenu van de qnap. Als de schijf niet net toevallig aan het wegschrijven was is er meestal niets aan de hand met de schijf.

Joris1971

Hij knipert niet rood maar hij brand continue rood

CZ79

In het status scherm (na inlog op de nas) kun je toch de status zien van de schijf? Wat geeft de qnap aan?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Even een reset doen....bij de Synology zat er een klein knopje achterop. Een beetje harde schijf moet wel tegen een plotselinge stroomonderbreking kunnen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Even een keer een nette shutdown geven vanuit je Admin panel en dan normaal aanzetten zou moeten helpen.

Als je kijkt naar een andere NAS gaan dan voor 1tje met minimaal 2 disks.

Ik zelf heb via dit forum een gebruikte QNAP TS-219P gekocht.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Joris1971

Citaat van: i2Paq op februari 23, 2015, 08:42:48
Even een keer een nette shutdown geven vanuit je Admin panel en dan normaal aanzetten zou moeten helpen.


Heb hem al eens netjes aan de voorzijde vd NAS uit en aangezet...

CZ79

wat geeft de QNAP status pagina aan? Dus als je inlogt en dan dashboard
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

bmateijsen

Zie opmerkingen van CZ79, je kan wel gaan gissen, maar check gewoon het systeem via de software van QNAP. Hij zal echt gewoon direct geven wat het probleem is.

CZ79

Even inloggen en je weet alles
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Joris1971

Zal ik straks doen als ik thuis ben, bedankt mannen

i2Paq

Citaat van: Joris1971 op februari 23, 2015, 10:32:44
Heb hem al eens netjes aan de voorzijde vd NAS uit en aangezet...

Dat is niet wat ik schreef  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Joris1971


Joris1971

#2321
vervolg

Joris1971


Joris1971

probleem zit hem in de HD, als ik die vervang, blijven dan de overige instellingen in tact?
Oftewel is het alleen een HD vervangen, muziek files overzetten en op spelen maar?

Of moet ik dan alle instellingen weer aanpassen?

Mitch--

Citaat van: Joris1971 op februari 23, 2015, 18:23:11
probleem zit hem in de HD, als ik die vervang, blijven dan de overige instellingen in tact?
Oftewel is het alleen een HD vervangen, muziek files overzetten en op spelen maar?

Of moet ik dan alle instellingen weer aanpassen?

In mijn wetenschap gaat alles verloren als je de schijf vervangt, op de schijf staat namelijk ook de besturingssoftware geïnstalleerd van de QNAP, als je die dus vervangt kan je weer helemaal van voren af aan beginnen. Mijn vader had ook een kapotte schijf, hij had een dual bay nas dus met een goede RAID instelling gelukkig niks verloren gegaan.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'