Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: lynch1979 op september 26, 2014, 22:54:00
Ik heb de mazzel gehad dat ik mijn 2 jaar jonge RP6 kon inruilen voor het bedrag waar ik hem voor heb aangeschaft, anders was de RP10 er pas later gekomen.

Maar das echt wel geluk, en heel fijn voor jouw natuurlijk :) , maar kan me zo voorstellen dat die situatie redelijk uniek is
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

lynch1979

Citaat van: Mitch-- op september 26, 2014, 22:54:58
Maar das echt wel geluk, en heel fijn voor jouw natuurlijk :) , maar kan me zo voorstellen dat die situatie redelijk uniek is

Ik kan niet beoordelen of dat uniek is....maar ik kan nog 1 stap hoger.

De Rega Naiad......maar die vindt ik iets te prijzig  ;)

Joris1971

#2177
Citaat van: Xander32 op september 26, 2014, 22:45:21
Joris heeft zich altijd en immer voor 100% in de hand, zal geen impulsieve acties inzetten, zal nooit reageren vanuit emotie ...

Tijd om jou eens een ban te geven voor bovenstaande bespottelijke opmerking.

Mitch--

Citaat van: lynch1979 op september 26, 2014, 22:58:50
Ik kan niet beoordelen of dat uniek is....maar ik kan nog 1 stap hoger.

De Rega Naiad......maar die vindt ik iets te prijzig  ;)

sjezus, ze worden bij Rega hoe hoger op de ladder, hoe minder er over blijft  :D ze worden steeds kleiner :P

Maar even in perspectief kwa kosten van upgrades, die Rega kost net zoveel als een full blown LP12  :blink: dus ja, wat is er dan belachelijk aan dure upgrades ?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Joris, neem het s.v.p. allemaal niet zo serieus joh. Zo kwaad is mijn bedoeling echt niet. Had er echter wel een goed gekozen emoticon bij kunnen plaatsen 8).

Maar verder met de Linn plaatjes draaier ;).


Citaat van: Joris1971 op september 26, 2014, 23:01:24
Tijd om jou eens een ban te geven voor bovenstaande bespottelijke opmerking.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op september 26, 2014, 23:06:06
Joris, neem het s.v.p. allemaal niet zo serieus joh. Zo kwaad is mijn bedoeling echt niet. Had er echter wel een goed gekozen emoticon bij kunnen plaatsen 8).

Maar verder met de Linn plaatjes draaier ;).

Ok, dat komt al heel anders over.. Snap echter niet waarom je mijn pm geblokeert hebt, maar goed dat is jouw keuze  ;D

Joris1971

#2181
Daar ik nu een linn dsm heb, vind ik de keuze voor een Linn platenspeler de meest goede keuze mbt de synergie.. Natuurlijk is het upgrade pad niet goedkoop maar upgraden is niet het uitgangspunt.

Zeg nooit nooit natuurlijk.  ;D

Je kunt het bij een lp12 zo gek maken als je zelf wilt en dat vind ik ook wel weer erg mooi dat dit kan.

eddy135

Citaat van: Joris1971 op september 26, 2014, 23:12:39

Je kunt het bij een lp12 zo gek maken als je zelf wilt en dat vind ik ook wel weer erg mooi dat dit kan.

Ik lees net dat dat bij Rega ook kan... :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

eddy135

Maar gelukkig zijn er ook goedkopere upgrades mogelijk... :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

garmtz

Citaat van: Bama op september 26, 2014, 18:31:59
Ik weet het eerlijk gezegd niet

Is een 'fluted afromosia', een van de meest klassieke plinten van een LP12. En de arm zit scheef in zijn collar (geen effect op het geluid, staat alleen niet netjes... ;)).

garmtz

Overigens is een RP10 zeker een waardig alternatief voor een LP12. Het is de beste platendraaiert tot nu toe van het merk (op dat limited ding na) en doet een aantal dingen behoorlijk goed.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op september 27, 2014, 00:09:57
Is een 'fluted afromosia', een van de meest klassieke plinten van een LP12. En de arm zit scheef in zijn collar (geen effect op het geluid, staat alleen niet netjes... ;)).

Ook geen invloed op de bias (en daarmee wel degelijk van invloed op het geluid)?

garmtz

Citaat van: Onder013 op september 27, 2014, 00:15:45
Ook geen invloed op de bias (en daarmee wel degelijk van invloed op het geluid)?

Hoe moet dat invloed hebben op de bias?

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op september 27, 2014, 00:22:36
Hoe moet dat invloed hebben op de bias?

Ik neem aan dat je doelt op de afstand tussen enig punt op de elementdrager naar de spindel? De afstelling van die afstand heeft bij een aantal typen sme invloed op de bias. ik vroeg mij af of dat bij deze arm ook zo is.

Bama

Citaat van: garmtz op september 27, 2014, 00:09:57
Is een 'fluted afromosia', een van de meest klassieke plinten van een LP12. En de arm zit scheef in zijn collar (geen effect op het geluid, staat alleen niet netjes... ;)).

Ik had al met Jan afgesproken dat ik er een keer mee langs zou komen.

lynch1979

Citaat van: garmtz op september 27, 2014, 00:13:35
Overigens is een RP10 zeker een waardig alternatief voor een LP12. Het is de beste platendraaiert tot nu toe van het merk (op dat limited ding na) en doet een aantal dingen behoorlijk goed.

Heb je de RP10 al beluisterd? Zou graag willen weten wat die aantal dingen zijn die hij behoorlijk goed doet.

Joris1971

Citaat van: lynch1979 op september 27, 2014, 06:36:51
Heb je de RP10 al beluisterd? Zou graag willen weten wat die aantal dingen zijn die hij behoorlijk goed doet.

Je hebt toch de RP10, dan weet je toch in welke dingen hij behoorlijk goed is. ;D

lynch1979

Citaat van: Joris1971 op september 27, 2014, 07:18:13
Je hebt toch de RP10, dan weet je toch in welke dingen hij behoorlijk goed is. ;D

;)

Maar ik wilde graag Garmt zijn ervaring weten met de RP10.

garmtz


Citaat van: lynch1979 op september 27, 2014, 06:36:51
Heb je de RP10 al beluisterd? Zou graag willen weten wat die aantal dingen zijn die hij behoorlijk goed doet.

Goede ontrafeling van muzikale lijnen (hier gaan veel draaitafels mee de mist in, ook goedkopere Rega's), mooie tonale evenwichtigheid en homogeniteit zijn sterke punten.

garmtz

In de hificritic staat een review dat mijn mening goed benadert.

lynch1979

Citaat van: garmtz op september 27, 2014, 10:07:36
Goede ontrafeling van muzikale lijnen (hier gaan veel draaitafels mee de mist in, ook goedkopere Rega's), mooie tonale evenwichtigheid en homogeniteit zijn sterke punten.

Daar ben ik het helemaal mee eens, het verschil met de RP6 die ik eerst had is ook een wereld van verschil.
Met welk element heb je hem gehoord?

lynch1979

Citaat van: garmtz op september 27, 2014, 10:11:15
In de hificritic staat een review dat mijn mening goed benadert.

Is daar een pdf van of een link waar de review staat?

garmtz


Citaat van: lynch1979 op september 27, 2014, 10:11:56
Daar ben ik het helemaal mee eens, het verschil met de RP6 die ik eerst had is ook een wereld van verschil.
Met welk element heb je hem gehoord?

Apheta.

garmtz


Citaat van: lynch1979 op september 27, 2014, 10:13:02
Is daar een pdf van of een link waar de review staat?

Nog niet denk ik... Ik heb het papieren blad.