Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

chansig

Wat me wel verbaast is dat degene die in een ander topic (van Frank) heel hard roepen lees dan niet/altijd hetzelfde geneuzel...het hier ook net zo hard doen. Misschien om te ervaren hoe het nu voelt om te reageren zoals er in het topic van Frank gereageerd wordt ?

Daar staat dan weer tegenover dat ook Joris tegenovergesteld gedrag laat zien. Misschien kunnen jullie dit aangrijpen om elkaar wat beter te begrijpen. Levert het toch nog iets op. Amen.

Wat betreft mijn link...ik dacht wie weet. Maar ik kan Joris zijn dekwijze wel begrijpen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op september 25, 2014, 12:27:22

Wat betreft mijn link...ik dacht wie weet. Maar ik kan Joris zijn dekwijze wel begrijpen.

Gr Hans

Vertel Hans. Is deze zo afwijkend van de norm?  ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

eddy135

#2027
...Maar ik kan Joris zijn dekwijze wel begrijpen...

Dat verklaart een hoop!  :D

Wel erg offtopic, maar goed... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Citaat van: scrutinizer op september 25, 2014, 12:35:10
Vertel Hans. Is deze zo afwijkend van de norm?  ::)

:D

Ik zal het hem eens vragen.

Joris hoeveel dek jij ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#2029
Citaat van: chansig op september 25, 2014, 12:39:13
:D

Ik zal het hem eens vragen.

Joris hoeveel dek jij ?

Gr Hans

Ik dek gemiddeld 5x per week
















de tafel  ;D ;D

Deleted member

#2030
Citaat van: Joris1971 op september 25, 2014, 09:40:13
Hoezo beter?

Ik vind die oude gleuf plinten lelijker dan de tegenwoordige vlakke/gladde plinten.

Of krijgen we nu zo een resonantie of ander (hard to believe) verhaal?

Mijn moeder zou zeggen "dom geboren, nooit iets bijgeleerd..."

Mijn vader zou zeggen "paarlen voor de zwijnen, Onder013! Doe toch geen moeite"

Ik zou zeggen: "#ignoremode on".
Stereo-fan for life!

Joris1971

Citaat van: technative op september 25, 2014, 12:50:04
Mijn moeder zou zeggen "dom geboren, nooit iets bijgeleerd..."

Mijn vader zou zeggen "paarlen voor de zwijnen, Onder013! Doe toch geen moeite"

Ik zou zeggen: "#ignoremode on".

Prima, blijf alsjeblieft weg hier met je arrogante opmerkingen.

scrutinizer

Je kunt ook, zoals posts hiervoor, tijdelijk de angel eruit nemen en wachten op de bult die je erom kunt lachen. :dry:

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

....... of begrip tonen voor zijn gedrag.
Wat jij als je de hele week ALLEEN de tafel dekt ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted Member 2

aan de ene kant heb ik wel een beetje een zwak voor joris, maar aan de andere kant is het wel erg veel gevraagd om begrip te hebben voor zoals hij ontploft en zich voortdurend weer uit als hij zich verongelijkt voelt.
En joris ignoren is ook weer zo zielig. Medelijden hebben is zoals ik dat voel niet de juiste aanduiding; het is beter geduid met het woord "compassie".

scrutinizer

Citaat van: Onder013 op september 25, 2014, 13:11:18
aan de ene kant heb ik wel een beetje een zwak voor joris, maar aan de andere kant is het wel erg veel gevraagd om begrip te hebben voor zoals hij ontploft en zich voortdurend weer uit als hij zich verongelijkt voelt.
En joris ignoren is ook weer zo zielig. Medelijden hebben is zoals ik dat voel niet de juiste aanduiding; het is beter geduid met het woord "compassie".

Point taken!!!
Dat siert jou als mens.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted member

Citaat van: scrutinizer op september 25, 2014, 13:02:15
....... of begrip tonen voor zijn gedrag.
Wat jij als je de hele week ALLEEN de tafel dekt ::)

Het feit dat je alleen de tafel dekt is nog geen reden om als een blind paard in grove bewoording overal tegenin te rossen, en als iemand iets roept wat niet in je straatje past meteen met de botte bijl erop in te hakken.

" Elkaar in de waarde laten" zou het devies van dit forum moeten zijn, en het treft me dat dat keer op deer in de welbekende topics niet gebeurt. Er mag vanalles en nog wat mis zijn in je leven, maar iemand anders ronduit onbeschoft behandelen is wat mij betreft simpelweg not done.
Stereo-fan for life!

garmtz

Om maar weer on-topic te gaan... Naar mijn mening zijn klankmatige verschillen tussen plinten minder relevant dan alle andere zaken aan een LP12. Zal niet zeggen dat het allemaal niks uitmaakt, maar er zijn belangrijkere zaken om je op te concentreren in een configuratie van een LP12. Hoe netjes de top plate in de plint ligt (zonder ratels) is bijvoorbeeld al van veel groter belang dan de plint zelf. Kies gewoon de plint die je mooi vindt!

scrutinizer

Nou ...die hormonen kunnen op de duur best parten spelen   ;D

Ik lees en begrijp wat je zegt, tachnative.
Maar eerlijk gezegd, na een geruime tijd afwezig geweest te zijn hier, had ik ook niet anders verwacht.
De tendens is het zelfde....
....mijns inziens alleen nog wat meer afgegleden.   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: garmtz op september 25, 2014, 13:39:04
Om maar weer on-topic te gaan... Naar mijn mening zijn klankmatige verschillen tussen plinten minder relevant dan alle andere zaken aan een LP12. Zal niet zeggen dat het allemaal niks uitmaakt, maar er zijn belangrijkere zaken om je op te concentreren in een configuratie van een LP12. Hoe netjes de top plate in de plint ligt (zonder ratels) is bijvoorbeeld al van veel groter belang dan de plint zelf. Kies gewoon de plint die je mooi vindt!

Oeps!!! Had deze bij jou niet vandaan verwacht, Garmt.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

garmtz

Citaat van: scrutinizer op september 25, 2014, 13:43:29
Oeps!!! Had deze bij jou niet vandaan verwacht, Garmt.

Hoe bedoel je scrutinizer?

Deleted member

Citaat van: scrutinizer op september 25, 2014, 13:42:34
Nou ...die hormonen kunnen op de duur best parten spelen   ;D

Daar bestaan oplossingen voor  ;)

Citaat van: scrutinizer op september 25, 2014, 13:42:34
....mijns inziens alleen nog wat meer afgegleden.

Ik deel je mening. Daarom ageer ik er ook tegen. In een aantal topics wordt het plezier dat mensen die enthousiast bezig zijn met hun hobby en bereid zijn dit te delen volledig vergald door steeds weer dezelfde mensen. De sfeer die daar ontstaan is is gewoon ziek en verpest. Mag niet zo zijn denk ik.
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op september 25, 2014, 13:43:29
Oeps!!! Had deze bij jou niet vandaan verwacht, Garmt.

+1

Ik heb het vermoeden dat hij voor joris "het voerbakje laag" ;) wil houden

scrutinizer

Citaat van: garmtz op september 25, 2014, 13:45:09
Hoe bedoel je scrutinizer?

De lp 12 reageert anders heftig op zijn aanhaalmoment waar hij mee tegen de plint drukt.
Het belang? Tja.....Ik ben toch ivm de resonantie structuur van de verschillende houtsoorten van deze plinten, van een andere mening.
Mijns inziens vergelijkbaar aan een zelfde Benz element met verschillende behuizingen...
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

garmtz

Citaat van: scrutinizer op september 25, 2014, 13:58:33
De lp 12 reageert anders heftig op zijn aanhaalmoment waar hij mee tegen de plint drukt.
Het belang? Tja.....Ik ben toch ivm de resonantie structuur van de verschillende houtsoorten van deze plinten, van een andere mening.
Mijns inziens vergelijkbaar aan een zelfde Benz element met verschillende behuizingen...

Ik heb ook niet gezegd dat er GEEN verschil is (er zijn al verschillende generaties plinten met en zonder corner brace, alleen daarin zitten al wel behoorlijke verschillen, toegegeven), maar dat de verschillen naar mijn mening minder van belang zijn dan de keuze van de ondergrond van de speler, keuze van solid base/trampolin en vooral een correcte setup (contact van top plate met plint, het aandraaimoment van de diverse schroeven, interne cable dressing, etc. etc.)...

scrutinizer

Maar de plint is toch HET pad naar deze ondergrond, Garmt.....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

garmtz

Citaat van: scrutinizer op september 25, 2014, 14:07:36
Maar de plint is toch HET pad naar deze ondergrond, Garmt.....

Tuurlijk... Nogmaals, ik zeg niet dat het niet uitmaakt!

Als Joris zichzelf gek wil maken, kan dat met de volgende link:

http://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?t=294

En we doen de plinten van Harban uiteraard niet alleen voor de looks, maar ook voor de precisie... En hoe preciezer de plint, hoe beter het eindresultaat. De houtsoort is echt niet van levensbelang.

advr

Citaat van: scrutinizer op september 25, 2014, 13:42:34
Nou ...die hormonen kunnen op de duur best parten spelen   ;D

Ik lees en begrijp wat je zegt, tachnative.
Maar eerlijk gezegd, na een geruime tijd afwezig geweest te zijn hier, had ik ook niet anders verwacht.
De tendens is het zelfde....
....mijns inziens alleen nog wat meer afgegleden.
Onze Scrutinizer is terug, nice :-)

We kunnen wel weer wat nuance gebruiken in de kinder speeltuin....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

Anyway...ik denk dat we elkaar wel begrijpen, Garmt. ;)

"In perfect isolation here behind my wall
Waiting for the worms to come."
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: advr op september 25, 2014, 14:15:50
Onze Scrutinizer is terug, nice :-)

We kunnen wel weer wat nuance gebruiken in de kinder speeltuin....

Thanks, Ad. ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....