Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: chansig op september 25, 2014, 08:12:19
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=36466.msg1512105;topicseen#new

Hij woont ook niet zo gek ver bij je uit de buurt...

Gr Hans

Merci, alleen zonder element..

Maar koop liever voor ietsje meer bij BB&G, daar wordt ie keuring afgesteld etc

Deleted Member 2


Joris1971

#2003
Citaat van: Onder013 op september 25, 2014, 09:28:41
en....met de betere plint

Hoezo beter?

Ik vind die oude gleuf plinten lelijker dan de tegenwoordige vlakke/gladde plinten.

Of krijgen we nu zo een resonantie of ander (hard to believe) verhaal?

Bama

Citaat van: Joris1971 op september 25, 2014, 09:40:13
Hoezo beter?

Ik vind die oude gleuf plinten lelijker dan de tegenwoordige vlakke/gladde plinten.

Of krijgen we nu zo een resonantie of ander (hard to believe) verhaal?

Mooi of lelijk is en kwestie van smaak, de plinten met de versterkte hoeken klinken wel wat beter.

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op september 25, 2014, 09:40:13
Hoezo beter?

Ik vind die oude gleuf plinten lelijker dan de tegenwoordige vlakke/gladde plinten.

Of krijgen we nu zo een resonantie of ander (hard to believe) verhaal?

Je zoekt het maar lekker uit joris1971.

Jumping Jack

 ^^ Je vraagstelling nodigt niet echt uit tot onderbouwend commentaar Joris. Bij draaitafels zijn de invloeden van veel elementen van tel, een plint kan daar zeker van belang zijn...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Je kunt Joris beter geen advies geven, heeft ook geen enkel nut.hij heeft zijn eigen ondoorgrondelijke manier om met stereo bezig te zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Citaat van: frank2 op september 25, 2014, 10:25:32
Je kunt Joris beter geen advies geven, heeft ook geen enkel nut.hij heeft zijn eigen ondoorgrondelijke manier om met stereo bezig te zijn.

Nee Frank ga jij maar lekker door met je Freakachtige obsessivelijke gedrag. Misschien ontdek je dat er een zekering in je hoofd los zit.

Joris1971

Citaat van: Jumping Jack op september 25, 2014, 10:23:56
^^ Je vraagstelling nodigt niet echt uit tot onderbouwend commentaar Joris. Bij draaitafels zijn de invloeden van veel elementen van tel, een plint kan daar zeker van belang zijn...

Als dat zo is, denk je dan niet dat Linn daar rekening mee houdt en onderzoek naar gedaan heeft?
Gaan die dan een 'beter' klinkende plint vervangen door een mindere?

Joris1971

Citaat van: Onder013 op september 25, 2014, 10:18:50
Je zoekt het maar lekker uit joris1971.

Prima, ik heb jouw bijdrage ook niet nodig.

frank2

Zelfs een zeer nette reply wordt beantwoord met asociaal schrijfgedrag.

I rest my case
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op september 25, 2014, 11:03:45
Nee Frank ga jij maar lekker door met je Freakachtige obsessivelijke gedrag. Misschien ontdek je dat er een zekering in je hoofd los zit.

Je gaat nu echt over de schreef Joris1971

Joris1971

#2013
Citaat van: Onder013 op september 25, 2014, 11:07:08
Je gaat nu echt over de schreef Joris1971

Da's jouw mening.

Jouw opmerking van: Je zoekt het maar lekker uit Joris
Die is vriendelijk en respectvol!

Die opmerking maakte je doordat ik gewoon een kritische vraag stelde over de plint. Ik geloof namelijk niet dat een plint invloed heeft, is dat zo gek?
Moet een ieder maar geloven in allerlei onverklaarbare materie?

simsatit

De vishandelaar uit asterix en obelix is er niets bij, hebben jullie al eens overwogen om verder te gaan op geenstijl punt nl of een of ander naar forum.
Mijn persoonlijke mening is dat het gedrag van een paar zeer actieve leden dit forum om zeep geholpen heeft, goed gedaan jongens!!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Joris1971

Citaat van: frank2 op september 25, 2014, 11:06:09
Zelfs een zeer nette reply wordt beantwoord met asociaal schrijfgedrag.

I rest my case

I rest my case ,I rest my case

Dat zeg je iedere keer Frank

Mitch--

Citaat van: frank2 op september 25, 2014, 10:25:32
Je kunt Joris beter geen advies geven, heeft ook geen enkel nut.hij heeft zijn eigen ondoorgrondelijke manier om met stereo bezig te zijn.

Citaat van: Onder013 op september 25, 2014, 10:18:50
Je zoekt het maar lekker uit joris1971.

Je kan ook gewoon niet antwoorden, of is dat zo moeilijk  :wacko: ? het escaleert toch iedere keer weer....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op september 25, 2014, 11:18:43
Da's jouw mening.

Jouw opmerking van: Je zoekt het maar lekker uit Joris
Die is vriendelijk en respectvol!

Die opmerking maakte je doordat ik gewoon een kritische vraag stelde over de plint. Ik geloof namelijk niet dat een plint invloed heeft, is dat zo gek?
Moet een ieder maar geloven in allerlei onverklaarbare materie?

citaat joris1971: "Of krijgen we nu zo een resonantie of ander (hard to believe) verhaal?"

Lekker uitnodigend zoals JJ al opmerkte.

Voor jou blijkbaar gewoon een kritische vraag.

Het is de toon die de muziek maakt.

Former member 78

De toon in dit topic kan wel wat tweaks gebruiken.

brtram

Citaat van: chansig op september 25, 2014, 08:12:19
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=36466.msg1512105;topicseen#new

Hij woont ook niet zo gek ver bij je uit de buurt...

Gr Hans

Wil je niet zo stoken Hans  :police:  ;)
Zelfs een hulpvaardig linkje leidt tot het gebruikelijke gekissebis tussen de 2 kampen  :wacko:   

lynch1979

#2020
Joris....

Onder013 heeft heel wat jaren ervaring, is een nuttige tip waar je op moet letten....that's all.


Je benaderd heel veel hulp negatief terwijl je er in de meeste gevallen iets vanop kan steken.

Joris1971

Citaat van: lynch1979 op september 25, 2014, 11:58:42
Als je zo in het dagelijkse leven reageert, zou het mij totaal niet verbazen dat je een keer boven op je muil wordt getimmerd.
Want dat roep je bij mij al tijden op.

Ook bedankt.


Robiwan

Citaat van: Joris1971 op september 25, 2014, 11:18:43
Da's jouw mening.

Jouw opmerking van: Je zoekt het maar lekker uit Joris
Die is vriendelijk en respectvol!

Die opmerking maakte je doordat ik gewoon een kritische vraag stelde over de plint. Ik geloof namelijk niet dat een plint invloed heeft, is dat zo gek?
Moet een ieder maar geloven in allerlei onverklaarbare materie?

Alle onderdelen van een draaitafel, van voetjes tot de kap en alles daartussen heeft invloed op de uiteindelijke klank. Sommige onderdelen meer andere minder. Ik vind zo'n gegleufde plint ook niet fraai (oudbollig) maar het kan best beter klinken dan een glad exemplaar.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Joris1971

#2023
Citaat van: LPlover op september 25, 2014, 12:10:28
Alle onderdelen van een draaitafel, van voetjes tot de kap en alles daartussen heeft invloed op de uiteindelijke klank. Sommige onderdelen meer andere minder. Ik vind zo'n gegleufde plint ook niet fraai (oudbollig) maar het kan best beter klinken dan een glad exemplaar.

Ok, als je het nu zo gelijk had gezegd  ;)

MAAR je zegt nu kan best beter klinken, dat is dus een veronderstelling en geen voldongen feit  ;D

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op september 25, 2014, 12:21:50
Ok, als je het nu zo gelijk had gezegd  ;)

MAAR je zegt nu kan best beter klinken, dat is dus een veronderstelling  ;D

:D Kan het verder nu "normaal" qua toon in dit topic? :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2