Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

#1975
Citaat van: Bama op september 20, 2014, 13:36:15
Ooo, dat gaat je geld kosten. ;D

Ze kunnen een lp12 samenstellen en ik wil gewoon beginnen met een goede basis.

eddy135

...en anders ben je 'm zo weer kwijt...!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mitch--

Citaat van: Staaled op september 20, 2014, 13:56:57
Als er iets upgrades triggert is het wel een LP12. ;)

maar vanaf een goede basis klinkt ie wel heel erg lekker  :music:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op september 20, 2014, 14:02:41
Ze kunnen een lp12 samenstellen en ik wil gewoon beginnen met een goede basis.

Zoals de mijne! Linn Adikt mm element, Linn Akito II arm, Valhalla voeding (33 en 45 toeren) (Lingo voeding kan maar is echt niet noodzakelijk),  Trampolin 2 baseboard, oude of nieuwe standaard subchassis, oude of nieuw lager, afregeling door Jan en finetuning element door garmt :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

bmateijsen

Ik vind een Lingo toch wel echt een flinke upgrade Robin ;).

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op september 20, 2014, 15:09:16
Ik vind een Lingo toch wel echt een flinke upgrade Robin ;).

Sommige zweren bij een Valhalla  ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

bmateijsen

Citaat van: LPlover op september 20, 2014, 15:35:08
Sommige zweren bij een Valhalla  ;)

Gewoon een directe vergelijking doen tussen de twee... ;). Bij mij wint de externe voeding voor de LP12 het altijd.. nog wel meer dan een upgrade met toonarm ;)

Joris1971

#1982
De valhalla voeding is dus min of meer al een must om 45 toeren te kunnen gebruiken

Verder zeggen die andere aparte benamingen zoals akito, lingo, Trampolin, circus etc mij (nog) niks.  ;D

advr

#1983
Citaat van: Joris1971 op september 20, 2014, 18:24:23
De valhalla voeding is dus min of meer al een must om 45 toeren te kunnen gebruiken

Verder zeggen die andere aparte benamingen zoals akito, lingo, Trampolin, circus etc mij (nog) niks.  ;D
Dat gaat vanzelf komen maar met de Lingo, externe voeding, ga je 45 toeren krijgen.

De Lingo is leuk maar de Radikal slaat alles.... :-)
Ook qua prijs helaas maar dat is inclusief nieuwe motor.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RonK.

Citaat van: Joris1971 op september 20, 2014, 12:48:00
Ga sparen voor Linn LP12, binnenkort maar eens luisteren in BB&G in Zevenbergen met Garmt.


Dus toch ....  O0

Bart_M

Haha, en dan vind jij Frank soms niet te volgen. ;D

Joris1971

Citaat van: Bart_M op september 20, 2014, 20:50:02
Haha, en dan vind jij Frank soms niet te volgen. ;D

De lp12 is een mooie aanvulling op mijn linn majik dsm, waar ik nog steeds enorm tevreden mee ben en dagelijks van geniet... In tegenstelling tot Frank die meer van het tweaken is.

Robiwan

#1987
Citaat van: Joris1971 op september 20, 2014, 18:24:23
De valhalla voeding is dus min of meer al een must om 45 toeren te kunnen gebruiken

Verder zeggen die andere aparte benamingen zoals akito, lingo, Trampolin, circus etc mij (nog) niks.  ;D

met de standaard majik voeding kun je ook 45 toeren draaien (adapter) maar dat is een hoop geklooi. die benamingen zijn ook niet belangrijk, gewoon een mooie LP12 kopen bij een goede dealer en genieten zoals je ook al doet met de dsm.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Citaat van: Joris1971 op september 20, 2014, 14:02:41
Ze kunnen een lp12 samenstellen en ik wil gewoon beginnen met een goede basis.

Ik denk dat je "rust" periode weer voorbij is...heel veel plezier. Blijft wel wat magisch hebben een DT.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op september 21, 2014, 10:22:49
Ik denk dat je "rust" periode weer voorbij is...heel veel plezier. Blijft wel wat magisch hebben een DT.

Gr Hans

:D Kans is vrij groot maar wellicht ook niet ;)

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Als ik het zo lees kan je met de LP12 helemaal los als het gaat om upgraden...enige wat je tegenhoudt is de inhoud van je beurs.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: chansig op september 21, 2014, 10:22:49
Ik denk dat je "rust" periode weer voorbij is...heel veel plezier. Blijft wel wat magisch hebben een DT.

Gr Hans

Nee hoor, de rust is er mbt versterking, streaming, luidsprekers, (geen) interlinks, stroomkabels

De lp12 is gewoon de analoge aanvulling.

chansig

Mooi...Zijn mooie spullen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op september 21, 2014, 10:53:10
Nee hoor, de rust is er mbt versterking, streaming, luidsprekers, (geen) interlinks, stroomkabels

De lp12 is gewoon de analoge aanvulling.

is dat zo? Je hebt de laatste jaren toch verschillende dt's gehad en telkens weer verkocht?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Joris1971

#1994
Citaat van: LPlover op september 21, 2014, 10:58:45
is dat zo? Je hebt de laatste jaren toch verschillende dt's gehad en telkens weer verkocht?

Klopt, helemaal gelijk in. Ik ben toen erg impulsief geweest, dat ontken ik niet.
Sinds de linn dsm heb ik echt rust, linn matcht imho erg goed met Tannoy
Streaming gebruikgemak is geweldig
En ik wil voor synergie gaan dus vandaar de Linn lp12.

Het is net als met tannoy, ik heb de D900 gehad van Tannoy, de luidsprekers daarna konden mij niet bekoren, nu weer terug bij Tannoy en dat merk is het echt voor mij.
Hetzelfde gevoel heb ik met Linn  :inlove:

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op september 21, 2014, 11:02:39
Klopt, helemaal gelijk in. Ik ben toen erg impulsief geweest, dat ontken ik niet.
Sinds de linn dsm heb ik echt rust, linn matcht imho erg goed met Tannoy
Streaming gebruikgemak is geweldig
En ik wil voor synergie gaan dus vandaar de Linn lp12.

Het is net als met tannoy, ik heb de D900 gehad van Tannoy, de luidsprekers daarna konden mij niet bekoren, nu weer terug bij Tannoy en dat merk is het echt voor mij.
Hetzelfde gevoel heb ik met Linn  :inlove:

Kun je een LP12 thuis proberen van bijvoorbeeld Beter Beeld en Geluid?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Joris1971

Citaat van: LPlover op september 21, 2014, 11:09:47
Kun je een LP12 thuis proberen van bijvoorbeeld Beter Beeld en Geluid?

Ik ga eerst met Garmt praten mbt budget en wensen en luisteren in Zevenbergen.

Mbt thuis proberen dat kan ik niet voor bb&g invullen maar gezien hun service denk ik dat het wel mogelijk is.

Joris1971

18 oktober ga ik naar een linn lp12 luisteren bij BB&G in Zevenbergen.

Mitch--

Citaat van: Joris1971 op september 23, 2014, 20:38:15
18 oktober ga ik naar een linn lp12 luisteren bij BB&G in Zevenbergen.

Tof!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Nu aan het genieten hoe Katie Melua haar stem uit de Tannoys laat vloeien.  :inlove: