Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

SpeedyAndré

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

denoontje

#1951
Citaat van: Joris1971 op augustus 25, 2014, 12:55:29
Ik ben er echt enorm tevreden mee en geeft zeker een hoop rust mbt niet benodigde interlinks, stroomkabels, aparte versterking en bron.
.....

Mogelijke verbeterpunten... tja dat zou best een aparte eindversterker kunnen zijn, maar ik denk pas dat je met de Akurate serie dan het verschil gaat horen.. Precies

Dat is mooi, ik ben ook nog steeds erg blij met de linn

Ik heb evt nog een majik kontrol en chakra 2200 dynamic (in feite dus nu een oude akurate) te koop staan ;-)
interlinks niet moeilijk doen: gewoon linn silver en linn speakerkabel :P
En phonotrap  :devil:

Citaat van: Xander32 op augustus 25, 2014, 13:10:19
Linn is degelijk maar wordt ook steevast als wat warm, laid back ervaren (dat lees ik vaak). I.c.m. mijn Glennies zou dat wat te gemoedelijk kunnen worden.

Toen ik de chakra upgrade met een dynamic voeding werd die veel meer upfront en breder qua geluidsbeeld.
Maar dat zou je dan moeten testen als je die kant op zou denken.

Former member 78

Citaat van: AbZ op augustus 25, 2014, 13:59:25
Joris heeft die Linn al een paar weken dus het is wel tijd voor een upgrade.

+1

Een paar echte speakers!  :devil:

AbZ

Leuke platenspeler erbij.  Pink Floyd kan eigenlijk niet op CD.

Former member 78

Citaat van: AbZ op augustus 25, 2014, 14:20:41
Leuke platenspeler erbij.  Pink Floyd kan eigenlijk niet op CD.

Jawel, maar niet op die wekkerradio die ik eerder noemde.

twani

#1955
Citaat van: Xander32 op augustus 25, 2014, 13:47:13
Als je het over uitlokking hebt ;)

Mijn vraag aan Jou is oprecht! Jouw interpretatie van mijn voorgaande reply is volkomen onjuist. ;




Bama

Citaat van: Xander32 op augustus 25, 2014, 13:45:47
Dat blijkt uit?



Ben niet van de mooie uitleg, klinkt gewoon een stuk beter, ik heb de stap gemaakt en ralph71 en meerderen hier op het forum.
Stap daarboven is helemaal kostbaar dus durf ik niet naar te gaan luisteren ;D

Xander32

Het betreft dus "enkel" jouw persoonlijke bevindingen (deze betreft jouw gelijk, jouw waarheid, daar zal ik geen uitlatingen over doen  :) )en die van een aantal mede-forumleden ?
Er zijn er hier net zoveel die het tegendeel beweren ...

Indien men de situatie alhier niet kent en niet van een identieke keten afkomstig is kan men m.i. in het geheel geen uitspraak doen hoe een switch van een x-component hier zal uitpakken.
Dat blijft het betere giswerk, dat betreft slechts een aanname.

Ik zeg niet dat er hier nooit een andere streaming-component zal komen en ook niet op voorhand dat het merk Linn buiten de deur blijft, maar een switch zal dan slechts zijn indien ik zelf heb mogen ervaren dat het een serieuze upgrade betreft waarvoor ik bereid ben budget vrij te maken. Voorlopig heb ik daar nog geen enkele behoefte aan.

Zoals nu ook weer, geniet ik van mijn set met slechts de SBT als bron met software komende vanaf Spotify   




Citaat van: Bama op augustus 25, 2014, 15:30:18
Ben niet van de mooie uitleg, klinkt gewoon een stuk beter, ik heb de stap gemaakt en ralph71 en meerderen hier op het forum.
Stap daarboven is helemaal kostbaar dus durf ik niet naar te gaan luisteren ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Erg gemakkelijk en net zo voorspelbaar ;).
Zie voorts mijn reply op Bama zijn bevindingen, betreft een indruk inzake mijn ervaren van mijn set.


Citaat van: twani op augustus 25, 2014, 14:27:50
Mijn vraag aan Jou is oprecht! Jouw interpretatie van mijn voorgaande reply is volkomen onjuist. ;
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bama

#1959
Citaat van: Xander32 op augustus 25, 2014, 16:43:21
Het betreft dus "enkel" jouw persoonlijke bevindingen (deze betreft jouw gelijk, jouw waarheid, daar zal ik geen uitlatingen over doen  :) )en die van een aantal mede-forumleden ?
Er zijn er hier net zoveel die het tegendeel beweren ...

Indien men de situatie alhier niet kent en niet van een identieke keten afkomstig is kan men m.i. in het geheel geen uitspraak doen hoe een switch van een x-component hier zal uitpakken.
Dat blijft het betere giswerk, dat betreft slechts een aanname.

Ik zeg niet dat er hier nooit een andere streaming-component zal komen en ook niet op voorhand dat het merk Linn buiten de deur blijft, maar een switch zal dan slechts zijn indien ik zelf heb mogen ervaren dat het een serieuze upgrade betreft waarvoor ik bereid ben budget vrij te maken. Voorlopig heb ik daar nog geen enkele behoefte aan.

Zoals nu ook weer, geniet ik van mijn set met slechts de SBT als bron met software komende vanaf Spotify   





Je vroeg ook naar mijn bevinding vandaar dat ik ze geef ;)
En ik weet jouw situatie ook niet en daar vroeg je ook niet naar en ik heb daar overigens ook geen verstand van dus kan er ook niks over zeggen.

Maar ik ben jaren geleden ook begonnen met een squeezebox en zo enthousiast geworden over het streamen, dus toen een nas, grotere/snellere nas, andere voeding, andere dac er achter en toen betere streamer en daarna nog betere streamer en nu ben ik daar helemaal happy mee en ga het geld voor een klimax (nog) niet uitgeven.

Xander32

Citaat van: Bama op augustus 25, 2014, 17:04:47
...
Maar ik ben jaren geleden ook begonnen met een squeezebox en zo enthousiast geworden over het streamen, dus toen een nas, grotere/snellere nas, andere voeding, andere dac er achter en toen betere streamer en daarna nog betere streamer en nu ben ik daar helemaal happy mee en ga het geld voor een klimax (nog) niet uitgeven.

Een tevreden (Linn) klant dus, helemaal goed :thumbs-up:. Maar ik ben er zelf de persoon niet naar om op basis van een (1) enthousiaste gebruiker mijn set om te bouwen ;D. Ben meer van het zelf ervaren. Een enthousiaste gebruiker kan echter wel mijn interesse wekken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Het is vrij simpel.
Als pielen je ding is koop je beter geen Linn. ;)

En degenen die het wat te lief vinden mogen gerust eens langskomen. :coffee:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op augustus 25, 2014, 17:40:32
Het is vrij simpel.
Als pielen je ding is koop je beter geen Linn. ;)

En degenen die het wat te lief vinden mogen gerust eens langskomen. :coffee:
Inderdaad, wat een stomme mísvattingen zijn dat toch.

Linn klinkt erg mooi maar kan in de juiste ruimte en setup flink uithalen hoor!


Mitch--

Citaat van: twani op augustus 25, 2014, 19:50:52
Inderdaad, wat een stomme mísvattingen zijn dat toch.

Linn klinkt erg mooi maar kan in de juiste ruimte en setup flink uithalen hoor!

yups inderdaad ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

Citaat van: twani op augustus 25, 2014, 19:50:52
Linn klinkt erg mooi maar kan in de juiste ruimte en setup flink uithalen hoor!
Zoals elke set toch ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Joris1971

Nog steeds  :inlove: met de Linn DSM.

Nu staan mijn luidsprekers op de fishtank stands, staan erg stevig maar zou er een hoorbare verbetering zijn als de luidsprekers op spikes staan of zijn er andere mogelijkheden?

Slange

je kunt de originele stands terug (laten) plaatsen. geluid zoals het bedoeld was.Toch?

Joris1971

Citaat van: Slange op september 12, 2014, 00:07:45
je kunt de originele stands terug (laten) plaatsen. geluid zoals het bedoeld was.Toch?

Nee, want die stands zijn te laag.

erik s.

Spikes onder de stands lijkt me een prima idee.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Joris1971

Citaat van: erik s. op september 12, 2014, 07:58:38
Spikes onder de stands lijkt me een prima idee.

Die zitten er van het begin al onder hoor Erik  ;D

erik s.

Citaat van: Joris1971 op september 12, 2014, 16:53:17
Die zitten er van het begin al onder hoor Erik  ;D
ah, spikes tussen stands en luidsprekers. Het effect daarvan is lastiger te voorspellen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Joris1971

Ga sparen voor Linn LP12, binnenkort maar eens luisteren in BB&G in Zevenbergen met Garmt.

Mitch--

Citaat van: Joris1971 op september 20, 2014, 12:48:00
Ga sparen voor Linn LP12, binnenkort maar eens luisteren in BB&G in Zevenbergen met Garmt.

Goeie! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bama

Citaat van: Joris1971 op september 20, 2014, 12:48:00
Ga sparen voor Linn LP12, binnenkort maar eens luisteren in BB&G in Zevenbergen met Garmt.

Ooo, dat gaat je geld kosten. ;D

Staaled

Als er iets upgrades triggert is het wel een LP12. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)